Aihe: Löysyys treeniksellä
1
Shadowling
01.02.2007 00:54:53
Onko kellään muulla tälläistä löysyyttä treeniksellä, että kotona tulee vedettyä hirmu hyvin kaikkee juttuja mut sit niihin ei enää pystykkään treeniksellä :/. Olen huomannut että soitot sujuu tosi hyvin kotona mutta treeniksellä on välillä vähän semmonen "kunhan vähän menee sinnepäin" meininki vaikka en sitä tahallaan teekkään. Keikkoja en ole heittänyt, mutta siis pelottaa vähän jos livetilanteessa on sama homma kun olen aika perfektionisti joissain asioissa.
Gotta move the wheel of time
Pieni rumpalipoika
01.02.2007 01:02:19 (muokattu 01.02.2007 01:03:44)

Sellanen joiltain nuoremmilta jää joskus ymmärtämättä, että usein kielisoittimia soitetaan kotona istualtaan, kun taas bänditreeneissä ja livenä seisaaltaan. Sehän toki muuttaa soittoasentoja aika tavalla ja saattaa samalla siis hankaloittaa soittamistakin.

Toinen asia on tietysti se, että bändissä soittaminen on yhteispeliä ja vaatii muiden huomioonottamista, joka on tietysti hankalampaa kuin yksin fiilistely. Mutta siis ei sitä keikkailua pelätä kannata. Treeniä vaan, niin siitähän se lähtee. Ja kaikillahan ne alkutaipaleen keikat on vähän mitä on. Keikkailua kun voi harjoitella vain keikkailemalla : )
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Shadowling
02.02.2007 00:03:48
Jeps, tuleehan sitä istualtaan soitettua, mutta aika paljon seisonkin soittaessani. Mutta siis jotenkin kun treeniksellä on erilaisempaa soittaa kun kotona, on jotenkin enemmän semmosta fiilistä et "jee, hyvä meininki" ja sit jotenki tulee vedettyä huolimattomasti :/ Mut harjotusta harjotusta
Gotta move the wheel of time
Da Make
02.02.2007 10:54:17
Itse saan treeniksellä puristettua ekstra fiilistä soittoon.
Teknisyys on ehkä enemmän taka-alalla, fiilis jonka saa siitä että homma pelaa _yhteen_ on mahtava.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
saastara
03.02.2007 01:28:59
Itse saan treeniksellä puristettua ekstra fiilistä soittoon.
Teknisyys on ehkä enemmän taka-alalla, fiilis jonka saa siitä että homma pelaa _yhteen_ on mahtava.

Näinhän se on.. Kyllä minä useimmiten enemmän tulessa olen reeniksellä kuin kotona.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
strophe
03.02.2007 10:19:52
Ja sen puoleen, livenä vetäessä on mielestäni pilkulleen soittoa tärkeämpää juurikin se "tulessa oleminen". Jos bändillä on hyvä meininki, yhteensoitto pelaa hyvin (vaikka nyt pientä epätarkkuutta esiintyisikin) ja näkee selvästi, että soittajilla on kivaa, niin kyllä se koko homma välittyy yleisölle. Ja toisin päin. Eli lähinnä sitä dynamiikkaa kannattaa harjoitella. Myös mokaamisia, eli jos joku tippuu pois, niin mitä tehdään. Yhden bändin kanssa (koskaan ei livenä päästy testaamaan) kokeiltiin sellaista treeneissä, että aina jos rumpali mokasi, niin veti pienen fillin ja iskettiin muiden soittajien kanssa kenraalitauko. Sitten laulaja heittää "JA MITEN SE MENEE, HYVÄ YLEISÖ?! SE MENEE NÄIN!" ja sitten jatkuu samasta kohdasta. Eli treenattiin mokat kuulostamaan tarkoituksellisilta... :D
Helppoa kuin lapsen lyöminen! Tutustu: www.mikseri.net/pdg
Johann Onn
03.02.2007 12:04:15 (muokattu 03.02.2007 12:12:59)
Löysyyttä treeniksellä - kotona tulee vedettyä hirmu hyvin kaikkee

Parempi silti löysyys treeneissä kuin vaikka keikalla. Ja kaikki ny menee aina "paremmin" kotona.
Paitsi ehkä just lavalla, kun onnistuu ylittämään itsensä, kun on oikein fiilis päällä.

Kyllä meillä aikoinaan yks laulaja valitti "te ette koskaan soita täysillä...", kun treenattiin.
Treenauksessa vaan ny on ihan eri tunnelma, kuin yleisön edessä soittamisessa.

Jo se, kun treeneihin tuli ulkopuolisia katsomaan, antoi syyn soittaa "kunnolla". Yleisö kuin yleisö.

Pahin moka oli joskus treenata ja hioa keikkasettiä liikaakin. Kun lopulta päästiin yleisön eteen, ei niitä biisejä oikein olis jaksanu enää veivata. Sitä oli hankala peittää, sen verran puuduttavalta soitto tuntui (ja kuulosti - keikka kun otettiin myös videolle. Sen kattominen oli aikas raskas kokemus, onneks etten ollu yleisön puolella...).
juici
03.02.2007 14:35:29

Kyllä mäkin enemmän saan soitostani irti treeniksellä. Kun rummut soi taustalla niin että poljennon tuntee niin soittokin lähtee rullaamaan mukavemmin. Viimeksikin kun käytin treeniksellä niin ihan extemporena lähti yks bassoriffi liikkeelle ja kun rumpalin kanssa siinä soiteltiin niin tajuttiin, että siitähän perhana tuli kokonainen biisi jolle oli juuri tilausta.

Toki kotona soitellessa syntyy enemmän riffejä ynnä muuta ja kotona suurin osa bisieistä tulee tehdyksi. Mutta kun kotona ei kukaan muu ole soittamassa kaverina niin ei semmosta tiukkuutta siihen tule.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
Torniojaws
03.02.2007 16:28:19

Heh, itsellä soittaminen tuntuu helpommalta treeniksellä. Vaikka kuinka tuntuu, että tänään ei taida irrota nopeimmat, niin silti ne menevät hyvin.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)