Aihe: Mitä teet enne keikkaa?
1 2 3 4 5 6 7 8
Vic Firth
08.05.2006 18:49:01

Olisi hauska tietää mitä muut tekevät ennen keikkaa. Siis siinä vaiheessa kun rupeaa puntit tutisemaan ja kädet hikoamaan! :D Onko jotain "rituaaleja", joita bändin sisällä toteutatte, vai oletteko yksinänne nurkassa ja vain odotatte?
Ja Se Soi...
elbowski
08.05.2006 18:57:50 (muokattu 08.05.2006 18:58:26)
Yleensä treenaamme ennen keikkaa. Ilman sitä voi keikka mennä aika pahasti pieleen.

E. Anteeksi.
Raivo määrää nuotin
Antti1
08.05.2006 19:01:34
Mulla on kumma tapa olla oikeastaan tekemättä mitään. Hirveitä täpinöitä ei ole, en ehkä stressaa tarpeeksi. Oikeastaan keikkaa edeltävänä iltana nukkumaan mennessä tulee kelattua esiintymistä läpi, joten kai se on se mun rituaalini. Mä koitan aina hahmottaa homman läpi mielessäni: mietin mitä voi mennä pieleen ja miten sen voi korjata, mikä voisi olla hyvä tempaus lavalla, mitä kamoja pitää muistaa tuoda jne.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Juntunen
08.05.2006 19:11:12

Mulla on kumma tapa olla oikeastaan tekemättä mitään. Hirveitä täpinöitä ei ole, en ehkä stressaa tarpeeksi. Oikeastaan keikkaa edeltävänä iltana nukkumaan mennessä tulee kelattua esiintymistä läpi, joten kai se on se mun rituaalini. Mä koitan aina hahmottaa homman läpi mielessäni: mietin mitä voi mennä pieleen ja miten sen voi korjata, mikä voisi olla hyvä tempaus lavalla, mitä kamoja pitää muistaa tuoda jne.

Näin se on mullaki. Hätäpaskalla tulee monasti käytyä.
Dianin upouusi Hypofunktion-EP valmistui! Kuuntele samplet ja tilaa itsellesi!
baron
08.05.2006 20:15:35

Sound checkin.
My name is Baron, Sir Baron.
Feggy
08.05.2006 20:35:45

Usein on tultu toimittua dj:nä.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Kukkis 77
08.05.2006 21:09:30

Juon kaljaa.
Mihi est propositum in taberna mori. Hmph.
Jii
08.05.2006 21:23:40
Juon kaljaa.

Huvitun virittelevistä ja stressaavista soittajakavereista.
Birth, copulation and death. Is this your life?
jogo3000
08.05.2006 21:34:43

Eipä ihmeempiä. Yleensä tarkistan kitaran vireen ja jos pitää laulaa, karjaisen pari kertaa että saa tuntumaa.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
Torniojaws
08.05.2006 21:37:36

Yleensä istun auton kyytissä tai rakentelen kamatornia ;) Eipä siinä kummoisia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
JCM
08.05.2006 21:52:02

Viritän kitaran, ja jos mahd. otan yhden *jalupaukun + oluen.

Ei jännitä sanan haitallisessa merkityksessä, mutta aina on kiva kutina päällä kun pääsee lavalle. Sitten se kutina muuttuu innostukseksi ja iloiseksi tekemiseksi kun pääsee vauhtiin.
Hakki
08.05.2006 22:55:22
Juon pari kaljaa, venyttelen, hypin, viritän snaren, tarkistan muut välineet, rentoudun.
while(true) {play(metal);}
baron
08.05.2006 23:30:18

Itse asiassa aika usein nautin kolmen ruokalajin illallisen ruokajuomineen.
My name is Baron, Sir Baron.
kivi
09.05.2006 00:07:13
Yleensä pistäydytään jossain muualla vaikka väkisin. Keikkapaikalla odottelu on aika tunkkaista hommaa, varsinkin nyt lämpimän aikaan on hauska kävellä päämäärättä keikkakaupungin kaduilla, kylmän aikaan tulee yleensä vain mentyä toiseen baariin.

Biljardin ja noppapokerin peluu ja maisemavalokuvaus vanhoilla tai venäläisillä kameroilla ovat myös meidän bändin juttuja. Ja toisaalta, kuten rumpalin vaimo hämmästyneenä havaitsi miehensä vuosia sitten liityttyä orkesteriin: "te ootte ihan kuin jääkiekkojoukkue, teillä on kaikenlaista kivaa ohjelmassa" kun miehensä riemuissaan kertoi organisoiduista käynneistä suurkirppiksillä, ruotsin armeijan ylijäämävarastossa ja mm kemin lumilinnassa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
migreeni
09.05.2006 01:22:36

Juomme kahvia, käymme kakalla ja heitämme hermostunutta homoeroottista läppää :D
LNA
09.05.2006 01:35:08

Juon kaksi viinilasillista, sittunnun odotteluun ja menen lopulta vetämään keikan.
propaganda
09.05.2006 02:21:34 (muokattu 09.05.2006 02:22:38)
Keikkapäivänä kuuma höyryävä suihku, jossa tulee mietittyä keikkaa.
Oletan myös laulua ajatellen kuuman höyryn poistavan limat hyvin hengitysteistä.
Hetki ennen keikkaa "onnenbiisi" kitaralla ja syvää hiljaisuutta.
Henkeen ja Vereen
09.05.2006 08:32:34
Edellisenä iltana yleensä mielikuvaharjoittelua tulevasta keikasta eli käyn setin läpi mielessäni. Keikkaa ennen sitten pari olutta/ viinilasillista ja kitaran virittelyä. Hyppimistä yms. harrastan myös sen verran, että tulee lämmin ja pieni hiki pintaan (jostain syystä auttaa minulla esiintymisjännitykseen).
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
TheEsa
09.05.2006 09:16:08
No kun lava sitten on valmiina, niin sitten vaan odotellaan. Välissä pitää käydä kurkkimassa, että miltä siellä näyttää.
Sitten siinä tulee kalja tai kaksi ihan rauhoittumisen vuoksi juotua.
Näitä rituaaleja on varmaankin virittäminen useaan kertaan, sormien venyttely ja naksuttelu kaikella mahdollisella tavalla, käsien ja käsivarsien lämmittäminen, pieni soittelu (puhumme ankarasta niplauksesta) ja sitten vessassa käyminen.
Ja sitten kun päätämme mennä, eli aika on tullut vedetään koko bändin voimin Saku ja Speedy -äänellä "öö, mennään vetään vähän!" ja "jee jee keikalle!".
http://www.freewebs.com/rock-ugly
vantage
09.05.2006 09:18:28
Ennen keikkaa on oltava hetki omissa oloissaan. Näin saavuttaa sen tilan että saa keikasta eniten irti. Sitten hetki bändin kanssa, viritys ja soittamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)