Rothallar 07.08.2008 22:33:07 | |
---|
Elikkäs nyt olen itse saavuttanut iän jolloin saan ajella autolla ja onkin jo kortti taskussa, joten herää nyt kysymys keikalle kamojen viennistä. Miten olette itse hoitaneet bändin kanssa kuljetuksen ? Jos omat kamat on tuotava keikalle niin korvataanko matkakulut? vai onko se vaan ollu niin että voi voi itse maksaa kaikesta? Tietenkin on ihan ymmärrettävää jos keikkailee jossain nuorisotalolla niin eivät he pakosti suostu korvaamaan mitään, mutta kiinostaa vaan tietää miten itse olette hoitaneet asian. - Marty |
oiva tumpeloinen 07.08.2008 22:55:23 | |
---|
Sun pitää sopia siitä samalla kun sovit keikan. Ja nyt näin alkuvinkinkiksi voisin kertoa, että se sieltä tuleva ehdotus "katsotaan sitten" tarkoittaa yleensä, että ei käy. |
Sir Härö 08.08.2008 05:21:03 (muokattu 08.08.2008 05:21:55) | |
---|
Homman nimi on se että matkakulut on yhtä kuin = bändi, kaikki kamat joka ikistä piuhaa myöten ja kaikki muu mikä on välttämätöntä roudata. Eli meinaa tila-autoa, johon mahtuu kaikki kamat, soittajat sekä kuski (+muut?). Voi myös käsittää: Naapurin hiace, kaksi vahvistinta, kitaristi, rumpali ajaa ja muut tulee pösöllä perässä. Ihan sama kumman ylemmistä valitsee, mutta järkevintä on se ettei tule tehtyä persnettoa. Kulukorvauksien päälle vielä juotavaiset, yöpaikka, keikkapäivän päivällinen sekä seuraavan aamun aamiainen ovat melko tärkeitä pyyntöjä. (mikäli haluaa pysyä hengissä) Ja nyt näin alkuvinkinkiksi voisin kertoa, että se sieltä tuleva ehdotus "katsotaan sitten" tarkoittaa yleensä, että ei käy. Ja alkuvinkiksi voisin kertoa että nuo keikat kannattaa jättää sopimatta. saatanan saatana :| |
Väinämöinen 10.08.2008 12:43:34 | |
---|
Miten olette itse hoitaneet bändin kanssa kuljetuksen ? Jos omat kamat on tuotava keikalle niin korvataanko matkakulut? vai onko se vaan ollu niin että voi voi itse maksaa kaikesta? Artist-total-responsibility-meiningillä ollaan tässä suuruusluokassa menty, pakettiauto vuokralle. |
Antti1 10.08.2008 12:46:42 | |
---|
Ja alkuvinkiksi voisin kertoa että nuo keikat kannattaa jättää sopimatta. Meikäläinen on sitä mieltä, että alkuvaiheessa kannattaa tehdä kaikki vähänkään hyödylliset keikat. Hyötyä ei näissä asioissa mitata aina rahalla, joten joskus vaan joutuu tekemään persnettoa pikkusen. Ei niitä kannata liikaa miettiä. Ammatikseen tekevillä on sitten ihan toinen homma ja meiningit. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
fesp 10.08.2008 14:06:23 | |
---|
Artist-total-responsibility-meiningillä ollaan tässä suuruusluokassa menty, pakettiauto vuokralle. Paljonko noissa on ollut vuokrat ja mistä olette vuokranneet? "If you want something fixed right, get an ugly guy to do it." |
Väinämöinen 10.08.2008 18:37:45 | |
---|
Paljonko noissa on ollut vuokrat ja mistä olette vuokranneet? No vaikkapa tuolta -> http://www.pakuovelle.com/ saa kohtalaisen referenssin siitä, minkälaisesta hintaluokasta puhutaan. |
TheEsa 10.08.2008 19:09:18 | |
---|
Ollaan suurin osa keikkamatkoistamme kuljettu ihan kahdella henkilöautolla. Keikkapalkaksi sovitaan yleensä ns. könttäsumma joka sitten kahden auton bensakulujen jälkeen jaetaan bändin jäsenten kesken. Palkasta ja matkasta riippuen yhdelle jäsenelle voi varsinaista palkkaa bensojen vähennyksen jälkeen jäädä noin 50-100 euroa. Joskus vähän ja joskus vähän vähemmän... Ollaan toki joskus harkittu pakun, tila-auton tai kuomullisen peräkärryn ostamista tai vuokraamista, mutta toistaiseksi nyt on menty näin. http://www.freewebs.com/rock-ugly |
Kailis 11.08.2008 00:19:42 | |
---|
50-100 euroa. Ei paha. Onko tuosta vähennetty safkat ja majoitukset ym.? Ja jos jäpikät haluu vähän hapanta keikan jälkeen, olen havainnut että kannattaa tivata. Aika helposti Suomessa ymmärretään nestehukka. |
TheEsa 11.08.2008 12:31:32 | |
---|
Eli tuo 50-100 euroa on se summa joka kaikkien vähennyksien jälkeen jää joka jätkälle (meitä on neljä bändissä). Toki tuo 100 euroa on suht. harvinainen, mutta näinkin on joskus käynyt. Realistisempaa olisi sanoa että 50-80 euroa. Ollaan se kuitenkin pidetty että jos ei joka jätkä saa sitä vähintään 50 euroa niin ei keikalle lähdetä. Ollaan tänä vuonna nyt 16 keikkaa soitettu ja joka jätkälle on noin 1000 euroa jäänyt. Kyllä useimmista paikoista sitä hapanta varmaan saisi, mutta itse olen se toinen joka ajaa, omaa autoani kun nyt käytän niin ei sitten pysty juomaan. Energiajuomaa kyllä tulee vedettyä. Ja se on muodostunut rajaksi että jos keikkapaikalle on yli 300km matkaa olisi hyvä jäädä yöksi. Sitä lyhyemmät pystyy vielä yöllä ajamaan turvallisesti kotiin. http://www.freewebs.com/rock-ugly |