Aihe: taustanauhan soittaminen yhdenmiehen bändissä MP3 soitin, tietok
1
cjomett
11.01.2009 21:12:48
Harrastan yhdenmiehen (tai parin) miehen bändisoittamista.
Soitanto on osaksi komppikiipparin varassa.

Varmistuksena minulla on myös soitinraidat tietokoneen ääniraitana.
Eli jos tulisi jokin tekninen ongelma, voi soittaa ääniraitaa.

Mikähän olisi kätevin äänilähde, josta tällaista taustanauhaa voi tarvittaessa päästää PA:n kautta ulos.

MP3 soitin, tietokone vai jokin muu digilaite. Heittäkää mielipidettä.
Onko soittopelillä (MP3 soitin, tietokone tmv. ) vaikutusta äänen laatuun muodostukseen ym?
Borlag
11.01.2009 21:19:10

Eiköhän se mp3 soitin ole kätevin jo kokonsa puolesta. Ja tottakai laitteen ominaisuudet, kuin myös äänitiedoston formaatti vaikuttaa äänen laatuun. Taustanauhasta kun on kyse, niin en kovin suurta painoa laittaisi siihen äänen laatuun. Normaali 192kbps mp3 on siinä tapauksessa ihan riittävä.
ath
26.07.2009 23:41:31
Helpoin ratkaisu lienee että ajat taustat MP3-soittimelta. iPod on se jota itse olen nähnyt eniten käytettävän.

Jos ei ole ihan rapa-PA:t käytössä, niin äänenlaadussa kyllä kuulee eron esim. 192kbps ja 320kbps MP3:sten välillä. Järkevintä on kuitenkin käyttää jotain häviötöntä formaattia (WAV tai Apple Lossless jos iPodia käyttää) koska nykyään soittimissa on niin hyvin tallennustilaa että ei pitäisi tuottaa ongelmaa jollei ole tarvetta saada 80+ biisiä talteen.

iPodiin jos päätyy, niin sille kannattaa ehdottomasti hankkia esim. SendStationin (http://www.sendstation.com) valmistama Pocketdock AV -sovitin, jolla saa soittimesta linjatasoisen signaalin ulos, vastaavia sovittimia lienee muitakin. Voin sanoa omasta kokemuksesta että ero linjasignaalin ja kuulokevahvistimen läpi tulevan äänen välillä on kuin yö ja päivä, bassot soivat todella paljon muhkeammin ja diskantit ovat kirkkaampia - eron kuuli välittömästi kun kytki stereoihin kotona.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)