Aihe: Bändin laulajat ja ego
1 2 3
KantriKatri
03.06.2003 10:01:12

Miten toimia,kun bändissä on kaksi laulajaa ja toisen ego on niin suuri,ettei samaan huoneeseen mahdu:-)))
Pitäiskö lähteä karkuun??
"Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)"
Cornflake
03.06.2003 10:45:26
KantriKatri:
Miten toimia,kun bändissä on kaksi laulajaa ja toisen ego on niin suuri,ettei samaan huoneeseen mahdu:-)))

Sermittää sen toisen omaan koppiinsa?
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
deadworm222
03.06.2003 10:53:25
Uhkailkaa sitä kirveellä.
*~-.: meet singles in your area today :.-~*
fox
03.06.2003 11:17:31

Teettäkää sillä kuulu korvaamattomuustesti, juomalasiin vettä ja sitten painetaan etusormi veteen. Jos sormen pois noston jälkeen jää kuoppa, on korvaamaton...
Onko sen egolla oma postinumero?
Ei vaiskaan, hirveen ongelmallinen tilanne kertakaikkiaan, tälläisia laulajia/kitaristeja/rumpaleita tms. aina joissain tilanteissa löytyy, ja koska bändisoitto on paljon muutakin kuin soittotaitoa (tosin sekin on melko oleellinen) on juttu aika ikävä ryhmädynamiikan kannalta. Neuvottelu? Aikalisä? Jäähy?? Tilanteen pitäminen ennallaan, josta seuraa että joku egotrippailee ja loput kyräilee eikä sitten kenelläkään ole kivaa...
Diablero
04.06.2003 02:48:34
Puhukaa asioista. Kummankin täytyy pystyä joustamaan kumpaankin suuntaan jonkun verran niin homma toimii. Ehkä aika hieroo hommat kuntoon, luulen että tiedän mistä puhun ;)
Jabbe
04.06.2003 14:12:21
Voisin kirjoittaa vaikka mitä meidän bändin laulajasta ja muistakin jäsenistä (erityisesti itsestäni!), mutta pelkään että joku bändistämme eksyy tänne, joten jätänpä sanomatta.

Sen verran voisin sanoa, että kannattaa toisinaan katsoa myös peiliin. Huomasin eilen, että mä olen niin pitkään koittanut saada bändin yhteissoundia toimimaan ja neuvonut muita, että oma soitto on unohtunut täysin. Nyt on perhana pakko ruveta treenaamaan.

Bändisoitossa tärkeää olisi palaute, olisi mukava kuulla sitä joskus myös muiden suunnalta, eikä vain itse antaa muille palautetta. En minä ainakaan huomaa itse kaikkia virheitäni. Toki nauhoitus auttaa, siinä ei voi piilottaa virheitä. Mutta mitä olette mieltä?

Sori, eksyin vähän aiheesta mutta kun en jaksanut etsiä sopivaa threadia tilitykselleni. :)
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
coffeemaker
04.06.2003 19:07:38
Kannatan keskustelua ja asioista suoraan puhumista. Vaikka asia ei mitenkään muutuisikaan puhuminen aikanakin raikastaa vähän ilmapiiriä.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
kivi
04.06.2003 19:50:29
Miten toimia,kun bändissä on kaksi laulajaa ja toisen ego on niin suuri,ettei samaan huoneeseen mahdu

Vaikea kysymys, koska solistin hommaan toisaalta kuuluu aavistus kukkoilua ja diivailua - ongelma tuleekin siinä, jos solisti alkaa vetää samaa elvistä myös bändikavereilleen.

Ei auta kuin pistää isopää jäähylle ja odottaa. Ajan kanssa nesteen pinta todennäköisesti laskee jos on laskeakseen. Jäähyä helpottaa sekin, että jossain vaiheessa korvat ottavat treenikämpän ovenkarmeihin kiinni, ja treenaaminen lakkaa kiinnostamasta:-)

Been there, seen it. Nykyään olen kovinkin nöyrä ja vaatimaton;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Sade
05.06.2003 15:24:05

Onko se "toisen ego" sinun suuri egosi?
Waryo
05.06.2003 15:47:02
Jos se ei oikeasti ole joku jo todella kova nimi, niin naurakaa sille ja pudottakaa se maanpinnalle. Naurettavaahan semmonen kukkoilu on, tosin keikoilla se voi olla vielä ok.
Se parhaiten nauraa kuka kuoppaa kaivaa.
Tmp
05.06.2003 21:55:34 (muokattu 05.06.2003 21:56:10)
Sen verran voisin sanoa, että kannattaa toisinaan katsoa myös peiliin. Huomasin eilen, että mä olen niin pitkään koittanut saada bändin yhteissoundia toimimaan ja neuvonut muita, että oma soitto on unohtunut täysin. Nyt on perhana pakko ruveta treenaamaan.

Ei kai Jabbe ole Tmp kakkonen? No pianisti-laulajaa ei kyllä tarvitse neuvoa, mutta rytmiryhmää sitten sitäkin enemmän. Rumpali hoitaa kyllä tonttinsa aika mallikkaasti mutta yritän kuitenkin antaa palautetta kun jotain pieniä virheitä sattuu. Toivottavasti en ole käynyt liian lujasti kimppuun. Teen tosin niin en sitten kun hommaa toimii niin sitten kehutaan ja sanotaan että "tuo meni hyvin" tai "tuo kuullosti siistiltä". Yleensä rumpali kyllä tajuaa itsekkin jos jokin menee päin p:tä.

Sitten on basisti joka onkin vähän hankalempi tapaus. Bassovahvistin on vähän liian oieni joten basso on yhtä puuroa, tämä johtaa siihen että on vaikeaa keskittyä siihen omaan soittoon ja samalla valvoa basistin soittoa. Tuntuu että basisti ei tajua ollenkaan esim. seurata bassorumpua tai kitaran komppia, vaan vetää niin kuin parhaaksi katsoo(mikä ei ole mikään kovin kehuttava versio).

Sitten jos yrittää soittaa itse, niin basisti vetää jotain väärin mutta minä en sitä huomaa -> en huomauta. Jos myöhemmin huomautan niin sitten hän sanoo että "näinhän minä soitin viime kerrallakin". Jos taas huomautan niin hän suuttuu.

Eilen oli kenraaliharjoitukset eikä hän sittenkään voinut soittaa oikein. Sanoi että hänellä ei ole fiilistä jos soittaa oikein(kyllä, näin hän sanoi). Mitä vittua pitäisi tehdä kun kaikki energia menee sen basson muokaamiseen niin että oma soitto jää hyllylle.

Jos taas unohtaa basson niin se ei toimi. Nyt pitää lähteä keikkalle ja basso ei mene oikein(100% varma). Kuitenkin siihen on käytetty vitusti työtä.

EDIT: Oho, meni kyllä vähän aiheen ohi, mutta toivottavasti ei haittaa kovin pahasti.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
Jamaker
06.06.2003 10:08:11 (muokattu 06.06.2003 10:08:35)
Pitäiskö lähteä karkuun??

Bändin laulajat ja Egotrippi...

Pitää tehdä kuten Steppenwolf; hajota.
Hermanni
06.06.2003 12:20:08
Onko niin vaikeaa sanoa vaan suoraan et nyt kaverilla on liikaa egoa. Yleensä ihmiset pienen loukkaantumisen jälkeen ottaa huomioon asian. Jos ei kritiikkiä kestä niinn ehkä joskus parempi pändin kannalta että henkilö ei enää pändissä ole.
___Ozzy
06.06.2003 12:48:16

Kuka kehtaa väittää, että laulajilla olisi muka ylisuuri ego...
...yksin kaikkien keskellä...
Veikko
07.06.2003 00:49:59
Keikkatilanteessa yhtye voisi muistuttaa laulajaa kuolevaisuudestaan mukavan yllättävillä modulaatioilla.
Suojele Suomen metsiä - tapa tikka.
rkokkonen
07.06.2003 09:47:09

Keikkatilanteessa yhtye voisi muistuttaa laulajaa kuolevaisuudestaan mukavan yllättävillä modulaatioilla.

Ei paha. Ei todellakaan paha... Muahaha.
The Theoretical Maximal Value For Potential. Spatio-Temporality Inverted. Space And Time Are Turned Inside Out. Home
Jabbe
07.06.2003 13:34:27

Toinen hyvä on aloittaa biisi laulusoololla, eikä antaa laulajalle mitään ääntä aluksi, jotta saa lähtä ihan tyhjältä pohjalta. Eli intro pelkällä laululla, ja kun bändi lähtee mukaan, niin laulaja huomaa usein olevansa vähän muualla kuin muu bändi.. Kokeilkaapa. :D
KooAa
07.06.2003 13:49:55
Paras voittakkoon. Yksinkertaista. Nöytyä pitää jos siihen on minkäälaista tarvetta ja luonteesta löytyy sijaa.

Tai sitten ei. Edelleen yksinkertaista.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Notefix
07.06.2003 13:54:11

Toinen hyvä on aloittaa biisi laulusoololla, eikä antaa laulajalle mitään ääntä aluksi, jotta saa lähtä ihan tyhjältä pohjalta. :D

Älä kuule, mulle on tapahtunut tuollainen. Joskus kauan aikaa sitten oli suora TV-keikka ja biisi todellakin alkoi laululla ja sitten tuli piano, jonka jälkeen muut. Sovittiin sävellaji treenissä ja kaikki meni hyvin. Kunnes sitten lähetyksessä mimmi alkoi kauhukseni laulaa biisiä D-duurin sijasta H-duurissa. Äkkiä sitten transponoimaan jotenkuten ja samalla yritin jotenkin äänettömästi "sanoa" ja huitoa bändille että mennään hoosta. Sen harvan kerran kun olen ollut tv-ssä näytin sitten idiootilta jolla suu oli auki soittaessa kun yritin sanoa H! No, osa tajusi osa ei ja kun muut soittimet tuli sisään, kuulosti aika "modernilta". Oli kainalot märkinä jälkeenpäin.
Jabbe
07.06.2003 20:06:17
Löytyykö tuota tv-esiintymistä videolta? Voisi olla näkemisen arvoinen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)