Aihe: Missä kunnossa keikoilla?
1 2 3
gravedepth
13.10.2003 15:00:20
Eli soitatteko kuinka humalassa vai soitatteko jopa aivan selvinpäin. Itse ole huomannut että keikkapaikkojen ilmaiset kaljat ovat aika mukava juoda ennen soittamista tahi jos ei ilmasia saa niin ottaapi kossupullon matkaan soittaminen kyllä pienessä kännissä onnistuu ja mossaaminenkin on heti hauskempaa.
Bonham
13.10.2003 15:12:36
Katson erittäin pahasti kännissä esiintyviä soittajia, tasosta riippumatta... se kun on mielestäni yleisön, eli maksajan, aliarvioimista...

No, toiselle sopii muutama bisse lämmittelyyn, toiselle ei.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
haist vittu sit
13.10.2003 15:17:19
En oo nykysen bändin keikoilla ainakaan ollu ikinä ihan selvänä. Kerran oli koko bändi silleen vähän liiankin kännissä. Jos muutamalla kaljalla selviää ennen keikkaa, niin sitten hyvä, mutta se on vaan joskus niin tylsää odotella keikkaa juomatta.
Chemo
13.10.2003 15:35:38

Eli soitatteko kuinka humalassa vai soitatteko jopa aivan selvinpäin.

Tylsästi aivan selvinpäin tulee nykyään soitettua. Pääsee sitten autolla himaankin.

Itse ole huomannut että keikkapaikkojen ilmaiset kaljat ovat aika mukava juoda ennen soittamista

Ootko ikinä huomannut, että kaljan sijaan antavat myös limpparia tai kahvia?
Ramalamadingdong.
gravedepth
13.10.2003 16:11:04
Ootko ikinä huomannut, että kaljan sijaan antavat myös limpparia tai kahvia?

Juu olen joskus ottanut ilmaiset siideritkin jopa.
Jani The Rock
13.10.2003 16:15:50

Itse olen aina EHDOTTOMASTI selvinpäin. Jos joku katsoo asiakseen vetää viinaa ennen keikkaa, siilä ei ole väliä kunhan soitto kulkee. Kännissä tohelointi keikalla ei ole järin solidaarista muita soittajia eikä myöskään yleisöä kohtaan. On karmea katsoa bändiä joka on hirveässä tuiskeessa lavalla. Punkkikeikoilta lienevät parhaat esimerkit aiheesta: eräs "kitaristi" joutui "soittamaan" istualtaan kun ei kerta kaikkiaan pysynyt pystyssä, yhdellä keikalla rumpali sammui kesken soiton rumpujen taakse yms. Yleisöllä oli ehkä hauskaa, mutta soittokavereilla ei välttämättä ollut. Valitettavan usein myös humalaiset yleisön edustajat pilaavat keikan. Siitä syystä en mielelläni esiinny ainakaan sellaisissa anniskelupaikoissa, joissa joutuu soittamaan lattiatasossa tai hyvin lähellä sitä.
Butcher baby - they`re gonna put you away!
Juntunen
13.10.2003 16:18:10 (muokattu 13.10.2003 16:18:56)

Selvinpäin AINA. Niinkun joku jo sanoikin, että kännissä soittaminen on yleisön aliarvioimista. Varsinkin jos yleisö maksaa näkemästään jotakin.

Yksityisbileissä on ihan sama miten vetää. EDIT: siis jos on omalla porukalla.
Vilhelmus
13.10.2003 16:55:26

Jos en ole kuskina, otan aina, mutten liikaa. Muutama rentouttaa mukavasti eikä kuulu soitossa.
KMT
13.10.2003 17:01:09

Yhdellä keikalla olin ihan huppelissa mutta selvinpäin olen
normaalisti ja tuo oli ihan pikkukeikka ei ollut porukkaa kuin 15
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
Bonham
13.10.2003 17:15:57
Yhdellä keikalla olin ihan huppelissa mutta selvinpäin olen
normaalisti ja tuo oli ihan pikkukeikka ei ollut porukkaa kuin 15

Asenne se on tuokin, joskin huono... ei se kuulijoiden määrä saa olla kriteeri soittaa känässä tahi huonosti... Oman kehityksen kannalta kaikki mitä tekee, pitää tehdä hyvin.
Jani The Rock
13.10.2003 17:19:43

Asenne se on tuokin, joskin huono... ei se kuulijoiden määrä saa olla kriteeri soittaa känässä tahi huonosti... Oman kehityksen kannalta kaikki mitä tekee, pitää tehdä hyvin.

Kyllä näin on. Kun soitetaan, soitetaan niin hyvin kuin pystytään ja joskus jopa vielä paremminkin. Kaikkensa on annettava, perkele. Hohhotella voi himassakin.
Reddie
13.10.2003 20:16:46
Ite en juo ollenkaan. Oon siis absolutisti. Ei mulla ole sitä vatsaan jos muut juo. Kunhan osaa juoda, eikä vedä mitään perseitä. Ja meillä on bändin kanssa periaate että keikoilla ei kukaan vedä, ja siitä pidetään kiinni. Kuten jo todettu ei ole mitään hirveämpää katsottavaa kun humalassa oleva orkka. Ja kukaan meidän bändistäkään ei tartte mitään rentouttavia ennen keikkaa.
Tilanne on traagisuudessaan koominen
Formed - Nu-metallia suomesta
KMT
13.10.2003 20:47:07

No ryyppäähän me sinne periaatteessa mentiin soitto oli toisasia, rumpalin ja kosketinsoittajan naapuri vain piti pienet bileet, ja rumpali lisää lasiini kun juon sen tyhjäksi...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
Bonham
13.10.2003 20:49:57
No ryyppäähän me sinne periaatteessa mentiin soitto oli toisasia, rumpalin ja kosketinsoittajan naapuri vain piti pienet bileet, ja rumpali lisää lasiini kun juon sen tyhjäksi...

Okei, että bileet. Sitten ei kannata puhua keikasta, tulee väärinkäsitys... mutta periaate sama.
gravedepth
13.10.2003 21:21:41
Ei tietenkään mikään tukka silmillä meininki vaan ihan pienissä keikalla. Sen jälkeen sitten enemmän jos tekee mieli.
Fortune
13.10.2003 21:31:49
Selvinpäin tehdään työt, jälkikäteen voi jotakin ottaakin jollei ole autoiluvuoro.
Jani The Rock
13.10.2003 21:38:29

Nii-in, bilekeikat on tietysti asia aivan erikseen. Ja on se omakin työmoraali joskus kärsinyt, ei ryyppäämisen vaan muiden asenneongelmien (eli kroonisen vitutuksen) vuoksi.
baron
13.10.2003 21:41:04

Viimeisen sävelen jälkeen välittömästi tuplaviski, ei sitä ennen.
xulu
13.10.2003 22:46:38

Vahingo(i)sta viisastuu, kannataa katella vaik videolta jälkeenpäin jos mahdollista.. muutamat sävelarpajaiset minttuviinan voimalla elävän yleisön edessä vedettynä ei ollu oikeen liekkisormi fiilis jälkeen päin..yks syy on kyl se että ku ajat 4 tuntii jonnekki nuorisotalolle soundchekin turhassa toivossa ja sitte kykit siellä vielä 5 tuntii ennen keikkaa niin alkaa kummasti eväät maistumaan. viimeks meni aika lailla vidduilleen hajos syntikka ja piuhoja ja yleisönä oli muita muita saman illan bändejä .Oli taidetta.
You! Invaders! Get you the hot bullets of shotgun to die!
Vilhelmus
13.10.2003 23:55:29

Okei, että bileet. Sitten ei kannata puhua keikasta, tulee väärinkäsitys... mutta periaate sama.

Jos puhutaan vaikka meidän coverbändistä, niin keikalla on aina bileet. Tai se on ainakin tarkoitus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)