Numbie 07.02.2004 21:54:37 | |
---|
Millaisia kokemuksia ihmisillä on siitä, kun motiivit soittaa bändissä menevät totaalisesti ristiin? Esim: jäsen A ja B haluavat viedä bändiä aktiivisesti eteenpäin, ehkäpä jopa levytyssopimukseen asti, mutta C haluaa vain soittaa ilman sen enempiä tavoitteita, koska pitää soittamisesta. Miten olette lähteneet purkamaan tälläisiä tilanteita, ja mihin se mahdollisesti on johtanut? Melko selvää on kuitenkin se, että tilanne ei tuollaisena voi pitkään jatkua. |
Juha86 07.02.2004 22:00:58 | |
---|
Meillä itseasiassa on tämän tapainen tilanne bändissä. Me ei hirveen vakavasti olla tästä keskusteltu, mut aika selvää tuntuu olevan et mä oon ainut bändissä joka haluaa ihan suomen mittapuun rock-tähdeksi. Muut kyllä treenaa ihan motivoituneesti mut ammattitavoitteet on jossain ihan muualla. Sen takia mä tavallaan pyöritän kahta bändiä; toisessa oon vaan jäsenenä (eli toi bändi mistä puhuin) ja toinen on mun oma bändi jossa on vaan minä ja kitara. Mä meen sitten ite studioon tod.näk. kesällä ja toteutan biisit sellasina kuin ite haluan. Ja mä myös pistän demoa joka puolelle ja silleen.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
aslave 07.02.2004 22:37:30 | |
---|
D ei sano juuta eikä jaata ja E juo kaljaa. Näin meillä. Ehdota jotain parempaa. |
Vilhelmus 07.02.2004 23:56:02 | |
---|
Tällä hetkellä on se tilanne onneksi, että kaikissa bändeissä on jäsenet, jotka odottavat bändiltä suht' samaa. Teinihevillä tuskin muutetaan maailmaa, mutta omaksi iloksi on mukava demoilla ja aina mukavampaa kun muutkin diggaa. Toisella proggiksella taas tähdätään pidemmälle. |
strophe 08.02.2004 02:20:14 | |
---|
Kyllä meilläkin on tavoitteena päästä johonkin. Jos ei nyt sentään listaykkösiksi, niin ainakin Suomen skenen tuntemaksi. Kyllä tässä vähän tuollaisia taka-ajatuksia olisi. Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
mie 08.02.2004 11:28:00 | |
---|
Minä olen jäsen-C ja muista jäsenistä en ole aivan varma. Ainakin yksi meinaa elää musiikilla ja loput juovat kaljaa eivätkä sano juuta eikä jaata. Siitä syystä bändi ei varmaankaan pysy pitkään kasassa. Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
Ebrium |
Velko 08.02.2004 12:15:33 | |
---|
Jos C haluaa vain soitella muuten vaan eikä hänellä ole mitään tavoitteita, hän ei silloin luultavasti ole valmis panostamaan toimintaan yhtä paljon kuin muut, jolloin hän torpedoi toisten pyrkimyksiä. Kunnon keskustelu varmaan auttaisi asiaa??? Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
aslave 08.02.2004 13:05:04 | |
---|
Jos C haluaa vain soitella muuten vaan eikä hänellä ole mitään tavoitteita, hän ei silloin luultavasti ole valmis panostamaan toimintaan yhtä paljon kuin muut, jolloin hän torpedoi toisten pyrkimyksiä. Kunnon keskustelu varmaan auttaisi asiaa??? Kysymys kuuluukin tietävätkö henkilöt A ja B mitä D ja E tahtovat vai vetävätkö he johtopäätöksiä pelkästään sen pohjalta että ovat itse tosi täysillä mukana. Tätä voisi kutsua vaikka "ne hevosten hassut silmälaput sivuilla" -ilmiöksi. Ehdota jotain parempaa. |
Velko 08.02.2004 13:18:22 | |
---|
Kysymys kuuluukin tietävätkö henkilöt A ja B mitä D ja E tahtovat vai vetävätkö he johtopäätöksiä pelkästään sen pohjalta että ovat itse tosi täysillä mukana. Tätä voisi kutsua vaikka "ne hevosten hassut silmälaput sivuilla" -ilmiöksi. Niinkin. Mutta kenties voitaisiin konkluusioksi esittää: "Keskustelkaamme asiasta, sillä keskustelemalla asiat selvenevät!" Vai ollaanko sellaisessa tilanteessa, ettei keskustelu ole enää mahdollinen? Huomauttaisin, että olisi epäsopivaa laittaa pillejä pussiin juuri nyt, kun on kaksi keikkaakin sovittuna. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
Numbie 08.02.2004 15:10:18 | |
---|
Jaa, oli kyllä tarkoitus yrittää saada aikaan keskustelua ihan teoreettisella tasolla, vaikka aihe saattaakin erään nuoriso-orkesterin nykytilannetta hiemana peilatakin, joten olisi ollut ihan jees jos olisit jättänyt nuo nimittelyt pois. Tämä kun kuitenkin on yleinen keskustelufoorumi eikä mikään väline keskinäisten riitojen ratkaisemiseen. |
Teijo K. 08.02.2004 15:20:38 | |
---|
Millaisia kokemuksia ihmisillä on siitä, kun motiivit soittaa bändissä menevät totaalisesti ristiin? Esim: jäsen A ja B haluavat viedä bändiä aktiivisesti eteenpäin, ehkäpä jopa levytyssopimukseen asti, mutta C haluaa vain soittaa ilman sen enempiä tavoitteita, koska pitää soittamisesta. Miten olette lähteneet purkamaan tälläisiä tilanteita, ja mihin se mahdollisesti on johtanut? Melko selvää on kuitenkin se, että tilanne ei tuollaisena voi pitkään jatkua. Jäsenet A ja B ovat etsineet uuden ihmisen jäsenen C tilalle. Homma toimii jos asioista puhutaan avoimesti. Toisaalta minäkin voin ola sekä A tai C, bändistä riippuen. Joskus vain haluaa sellaisen rennon, soitteluympäristön, ilman että tarvitsee asettaa itselleen rimaa. Saa vain soitella. Korkeintaan joku keikka. Hirveintä mitä voisi tapahtua olisi saada se levytyssopimus tuollaisella rentoutumisprojektilla. Vaikka olenkin oikeastaan pikkuhiljaa luopumassa kaikista levysopimushaaveista. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
Velko 08.02.2004 15:28:44 | |
---|
Jaa, oli kyllä tarkoitus yrittää saada aikaan keskustelua ihan teoreettisella tasolla, vaikka aihe saattaakin erään nuoriso-orkesterin nykytilannetta hiemana peilatakin, joten olisi ollut ihan jees jos olisit jättänyt nuo nimittelyt pois. Tämä kun kuitenkin on yleinen keskustelufoorumi eikä mikään väline keskinäisten riitojen ratkaisemiseen. Selvä, mutta missä nimittelyä? En löytänyt. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
Numbie 08.02.2004 16:02:17 | |
---|
Selvä, mutta missä nimittelyä? En löytänyt. Nimitellä = kutsua nimellä? |
Velko 08.02.2004 16:03:55 | |
---|
Nimitellä = kutsua nimellä? Kuka kutsuu ketä ja millä nimellä? Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
Numbie 08.02.2004 16:22:23 | |
---|
Kuka kutsuu ketä ja millä nimellä? Ehkä ilmaisin asian epäselvästi, mutta jos koittaisit nyt vaikka käsittää tuon kirjoitukseni pointin, jos tuolta pilkunnussinnalta kerkeät. |
jerboa 08.02.2004 20:39:57 | |
---|
Eikö se, että ylipäätänsä käy keikoilla, kerro siitä että pyrkii bändinsä kanssa johonkin? Miksi soittaa yleisölle, jollei ole kiinnostunut siitä,mitä yleisö musiikista ajattelee? Mielestäni se ei tarkoita,että pyrkisi valloittamaan maailmaa, vaikka bändiinsä panostaisikin. Hauskan pitäminen on luultavasti jäsenille A ja B myöskin se tärkein asia..sillä musiikin tekemisen kuuluu olla hauskaa, jollei se ole, sitä ei kannata tehdä. Neuvoni on, että asioista kannattaa käydä keskustelua, sillä siitä tuskin on haittaa milloinkaan. Mutta jos bändinne jäsenten mielipiteet todellakin eroavat noin paljon kuin väität ( jota en usko ), niin sittenhän asia on selvä. "being hedgehog is underestimated." |
Hieroglyfi 08.02.2004 22:15:16 | |
---|
No minä ainakin olen se henkilö A tai ainakin pyrin olemaan. Hauskan pitäminen on luultavasti jäsenille A ja B myöskin se tärkein asia Jos ei tärkein niin kuitenkin tärkeä sillä vaikka haluaa päästä pitkälle, se ei onnistu jos joutuu hampaat irvessä aina raahautumaan treeneihin. Sellaista ei kauaa jaksa, vaan pitää siinä jokin kiinnostaa ja olla hauskaa. Mitä elämä olisi ilman musiikkia?! |
baron 09.02.2004 09:50:22 | |
---|
Mä olin bändissä, joka aluksi soitteli/treenaili kämpillä huvikseen, mutta sitten päätti aktivoitua pyrkiäkseen ties mihin. Kun en ollut valmis sitoutumaan tavoitteeseen, lähdin yhteisymmärryksessä nostelemaan, mun mielestä se oli kaikkien etu, että voivat hankkia tilalleni soittajan, joka ei ole jarruna "huimassa menestyksessä". Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Hot RedX 09.02.2004 11:10:07 | |
---|
Niin tai sit jos joku ei usko omaan bändiinsä. on esim. tosi kriittinen biisien suhteen tai aliarvioi jollain tapaa omia mahdollisuuksia menestyä. Semmonen meininki ei ainakaan toimi pitemmän päälle. siis täytyy uskoa siihen mitä tekee... motivaatio on kyl tärkeä! |
Exhausted 09.02.2004 11:38:39 | |
---|
D ei sano juuta eikä jaata ja E juo kaljaa. Näin meillä. meidän bändissä täysin sama juttu. |