Aihe: Mättääkö joku?
1 2
Hieroglyfi
06.02.2004 19:14:41
Joskus tulee tehtyä tätä "yhteistyötä" kun kitaristi aloittaa jonkun renkutuksen ja rumpali heittää kompin mukaan.. Itse aina pudistelen päätä ja odottelen millon se "musiikki" loppuu. Pitäiskö niitten antaa vaan soitella ja yrittää ite mukaan vai pitäiskö keskittyy niihin kappaleisiin jota oltiin aluks harjottelemassa? Toinen vaihtoehto tuntuis paremmalta omasta mielestä, mutta oonko pahastikin väärässä?
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
poppamies
06.02.2004 19:20:29

No se on vähän kakspiipuinen juttu...
Tuolla tavalla varmaan suuri osa hiteistä on syntynyt kautta aikojen. Mutta sitte toisaalta jos tehtävänä olisi haroitella jotain määrättyä kappaletta niin kyllä tullainen häiritsee ja pahasti.
Jos ne aina ja joka kerta soittaa samaa renkutusta niin silloin kyllä luokittelisin sitä puhtaasti häirinnäksi...
"G-strings are for strippers"
Outkast
06.02.2004 19:36:54
Mä ainakin rumpalina jammailen basistin kanssa useesti soittelen komppeja ja sit aina välillä fillejä ja se heittää jotain omaa siihen. Kuitenkin bassoa pitää kuunnella soittaessa. Voi kai kitaristinkin kanssa sit jammailla.
Fortune
06.02.2004 21:10:04
Jos oikeasti treenataan kappaleita, niin jokainen treenaa eikä liruttele omiaan. Ei se muuten ole kuin ajanhukkaa. Jos kuri ei oma-aloitteisesti pysy, niin sitten joku pitää jöötä tai vaihdetaan soittajia.

Jamitreenit sitten erikseen.

Ja mallastreenit vielä erikseen.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Wk
06.02.2004 21:26:29
Jamisessiot on kyl perkeleen hauskoja. Sillon harvon kun bändin kans treenattiin niin kyllä tuli keksittyä pirun siistejä juttuja, mutta sitte ku lopetettiin ja yritettiin työstää vaikka jostain riffistä koko biisiä koko bändin voimin nii eihä siitä mitää tullu... Omat kokemukset on sellaset et jonkun on täytyny miettiä biisi aivan loppusilausta vaille valmiiks ja sitte bändin kans se vasta hiotaan kuosiin.
Wk
KMT
06.02.2004 22:38:04

Kyllä kunnon Jamit on kivoja. Kerran pari tehty ja tullee uusi näkökulma soittoon.

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mie
07.02.2004 13:22:46 (muokattu 07.02.2004 13:51:28)

Joskus tulee tehtyä tätä "yhteistyötä" kun kitaristi aloittaa jonkun renkutuksen ja rumpali heittää kompin mukaan.. Itse aina pudistelen päätä ja odottelen millon se "musiikki" loppuu. Pitäiskö niitten antaa vaan soitella ja yrittää ite mukaan vai pitäiskö keskittyy niihin kappaleisiin jota oltiin aluks harjottelemassa? Toinen vaihtoehto tuntuis paremmalta omasta mielestä, mutta oonko pahastikin väärässä?

Khörhöm....Tähän touhuun kuluu aikaa korkeintaan 5 min. 3 tunnin pituisten treenien alusta, joten jokainen saa miettiä miten paljon se häiritsee niiden biisien treenausta. (huom. minä olen se kitaristi)

EDIT: Täytyy kyllä sanoa ettemme minä ja rumpalimme olla ainoita jotka tätä touhua harrastavat treeneissämme. Kyllä tämän rakkaan basistimme voi löytää melkein aina soiton tauottua pianon äärestä soittelemassa omiaan. Eli et sinäkään ole itse täydellisyys vaikka niin välillä luuletkin.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus! Ebrium
Velko
07.02.2004 13:32:01
Khörhöm....Tähän touhuun kuluu aikaa korkeintaan 5 min. 3 tunnin pituisten treenien alusta, joten jokainen saa miettiä miten paljon se häiritsee niiden biisien treenausta. (huom. minä olen se kitaristi)

In fact, se 5 min voi häiritä ihan saatanasti. Jos on aikomus saada jotain aikaiseksi, niin mikään ei ärsytä niin paljon kuin se, että porukka soittelee omiaan. Kun treeneissä on kaikki paikalla, niin treenataan 1) settiä ja 2) niitä biisejä, jotka tulevaisuudessa tulee settiin. Kolmantena tulee kaikki muu. Riippuu tietysti siitä mihin pyritään. Jos on tarkoitus vain ja ainoastaan soitella huolettomasti eikä ole keikkaa tulossa eikä bändi edes aio mihinkään keikalle niin sittenhän se on ihan sama.
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
Hieroglyfi
07.02.2004 14:06:58

EDIT: Täytyy kyllä sanoa ettemme minä ja rumpalimme olla ainoita jotka tätä touhua harrastavat treeneissämme. Kyllä tämän rakkaan basistimme voi löytää melkein aina soiton tauottua pianon äärestä soittelemassa omiaan. Eli et sinäkään ole itse täydellisyys vaikka niin välillä luuletkin.

Kröhöm... Se vaan että niiden 5 minuutin touhuja on treeneissä useampia. Kyllä ne aika pahasti vaan häiritsee vaikka et ite huomaa.
Ps. pianolle meen sillon kun te soittelette omianne enkä mie jaksa siihen puuttua. Jos työ teette niin, niin teen miekin jollon taas asia ei etene mihinkään kunnes työ kyllästytte.
Velko
07.02.2004 14:23:27
Hei kaverit, ei tämmösistä kannata menettää hermojaan kenenkään. Ottakaa vaikka ohjenuoraksi että "Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat!".
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
mie
07.02.2004 14:48:49

Hei kaverit, ei tämmösistä kannata menettää hermojaan kenenkään. Ottakaa vaikka ohjenuoraksi että "Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat!".

Niinpä. Jotkut vaan ottaa bänditoiminnan liian vakavasti.
Hieroglyfi
07.02.2004 15:11:01
Niinpä. Jotkut vaan ottaa bänditoiminnan liian vakavasti.

Ei voi ottaa liian vakavasti. Se sit on eri asia mikä on määränpää.
mie
07.02.2004 15:22:06

Ei voi ottaa liian vakavasti. Se sit on eri asia mikä on määränpää.

Jaahas. No miun tavote tässä on vaan ajanviettto, en sitte tiiä mitä sie oot suunnitellu.
DeWilde
07.02.2004 16:14:16
Rikkokaa toistenne soittimet, hajottakaa bändinne ja hirttäytykää. Ainoa ratkaisu.
Hieroglyfi
07.02.2004 18:53:27
Rikkokaa toistenne soittimet, hajottakaa bändinne ja hirttäytykää. Ainoa ratkaisu.

No sinähän oot hilpee... Sano nyt vielä että itelläs tuo on toiminu niin kaikki on hyvin :)
Juha86
07.02.2004 22:07:08
ilmeisesti teidän (hieroglyfi ja mie) ei pitäis olla samassa bändissä? jos hg:n tavote on soittaa kunnolla ja mien tavoite raiskata aikaa, niin eihän se oikein voi toimia. Tosin on mun omassakin bändissä vähän sama juttu. ja mä oon hieroglyfin roolissa; joudun huokailemaan ja odotetteleen laulajan kanssa et muut saa lopetettua jamittelun..
~totuus ei pala tulessakaan~
Noita
08.02.2004 18:58:37
..ja muutenkinhan meidän treenit on sitä ettei laulaja ole muistanut/ei ole ollut aikaa opetella joitain melodioita tai ne eivät edes ole valmiit ja näinpä soitamme yhden kappaleen jonka kaikki suurinpiirtein osaa ja sitten yritetään jotain ja laulaja hokee "voi vittu":a joka paikkaan kun ei pääse melodiaan kiinni ja lopuksi soitetaan joko Saku Sammakko tai Freen Wishing Well.

Upeaa!
Leontes te devorant.
Hieroglyfi
08.02.2004 19:55:57
..ja muutenkinhan meidän treenit on sitä ettei laulaja ole muistanut/ei ole ollut aikaa opetella joitain melodioita tai ne eivät edes ole valmiit ja näinpä soitamme yhden kappaleen jonka kaikki suurinpiirtein osaa ja sitten yritetään jotain ja laulaja hokee "voi vittu":a joka paikkaan kun ei pääse melodiaan kiinni ja lopuksi soitetaan joko Saku Sammakko tai Freen Wishing Well.

Upeaa!

Kyllä sie saat Aino joskus kaiken kuulostamaan niin säälittävältä =D. Mut tän päivän harkat meni kyllä vähän penkin alle kuten koko muukin viikonloppu (ainakin miun osalta).

lopuksi soitetaan joko Saku Sammakko...

ei liikaa paljastuksia. Nyt tuli aika nolo olo :I
Hot RedX
09.02.2004 11:21:15
työrauha pitää olla!
se saattaa sotkea pahasti ajatuksia, kun joku alkaa yks kaks paukuttaa jotain ihan toista rytmiä.
myös rumpuja soittaneena ymmärrän kuitenkin sen kärsimättömyyden olotilan, joka syntyy sillä aikaa kun kitaristi ja basisti miettivät juttujaan, eikä oikein oo itsellä siihen sanottavaa. silloin helposti aikansa kuluksi helistelee ja kilistelee tms.
sit kitaristi näkökulma tietty on, jos tulee joku kiva juttu mieleen, niin täytyyhän se heti testaa...
basisteist en tiedä mitään. niiden ajatuskulkuun ei kurotu.
Noita
09.02.2004 17:34:21
Kyllä sie saat Aino joskus kaiken kuulostamaan niin säälittävältä.

No ehkä liioittelin vähän..

Mut tän päivän harkat meni kyllä vähän penkin alle kuten koko muukin viikonloppu (ainakin miun osalta).

Sama täällä. Ja tänään koulussa ihan kirjaimellisesti penkin alle.. (kroohläähpyyh..)

Ei liikaa paljastuksia. Nyt tuli aika nolo olo

Haha. Pitäisikö vielä kertoa kuka sitä Saku Sammakkoa innokkaimmin laulaa..
Leontes te devorant.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)