Aihe: Kassan kavaltaminen!
1 2
basic88
07.12.2003 11:33:51
Mitäs mieltä ootte tämmösestä toiminnasta et bändin jäsenet jakaa bändi tilin rahat keskenään mut yks tyyppi jätetään ulkopuolelle??

No näin kävi juuri meidän bändissä..Ja rahat oli tarkoitettu juuri tämän ulkopuolelle jätetyn "tyypin" matkakustannuksiin.. Nyt tämä ulkopuolelle jäänyt "tyyppi" on noin sata euroa miinuksen puolella ja muut jäsenet ovat saaneet kaikki noin 50 euroa jopa kosketinsoittaja joka on erotettu bändistä noin neljä kuukautta sitten..

Eihän nämä summat nyt mitään järkyttävän suuria ole mutta rahaa ne silti on..Ja on se aika moraalitonta et sille ulkopuoliselle "tyypille" soitetaan et rahat on kadonnu ja viikon päästä sille ilmotetaan et "eiku me jaettiin ne rahat..sä et saa mitään.."

Onko kenellekkään muulle käyny samanlaista tapausta..??
Härski
07.12.2003 11:39:33
Kyllä mä nostaisin siitä sellaisen metelin, että kenellekkään ei jäisi epäselväksi.. vittu mitä porukkaa! Onko topicin aloittaja kenties se "tyyppi"?
basic88
07.12.2003 11:50:27
no joo hyvin huomattu....topicin aloittaja on se "tyyppi".....

Kyllähän siitä vähän meteliä nostin.....haukuin ne kaiki kusipäiksi jne. mut esim basisti sano et "aha...ei voi mitään suhun on menny muutenki nii paljon rahaa..." Siinä vaiheessa olin niinku et "jätkältä lähte pää irti ku nähään" mut kyllä siittä pikkuhiljaa aloin rauhottuun.....
Mut sit sovittiin meiän lead kitaristin kans et mä saan kaikki maksamattomat keikka palkkiot.....meni sen jälkeen basistiki aika hiljaseksi....mut eipähän oo niitä keikka rahojakaan pahemmin näkykny......
Jani The Rock
07.12.2003 12:39:57 (muokattu 07.12.2003 12:51:07)

Turpaan. Ja kunnolla, niin ettei jää mitään epäselväksi.

EDIT: Pistetään nyt jotain älykkäämpääkin, vaikka olen kyllä sitä mieltä, että selkäsauna olisi paikallaan. Rahahommat on bändin kanssa aina yhtä perkelettä. Niistä tulee aina jossain vaiheessa ongelma, jollei pelisääntöjä sovita hyvissä ajoin etukäteen... Ja usein niitä ongelmia tulee silti, vaikka olisi kuinka sovittu. Mutta tuollainen touhu on jo sitä luokkaa, ettei tommosten tyyppien kanssa kannata olla edes puheväleissä, saati sitten samassa bändissä.
Lowriding appeals to bad dudes.
Bonham
07.12.2003 12:42:57
Ei taida tuollaisella menolla kovin pitkää uraa tulla... ikivää toimintaa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Super-Jari
07.12.2003 12:56:40
Vittu mitä hommaa.

Juudakset.
Oi Lehmä, Sinuun minä luotan
Mikko A
07.12.2003 15:49:51
Mitäs mieltä ootte tämmösestä toiminnasta et bändin jäsenet jakaa bändi tilin rahat keskenään mut yks tyyppi jätetään ulkopuolelle...

Mitäs v****a se Jeremy nyt on menny tekemään?!
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
basic88
07.12.2003 15:52:16
joo mikolle...: Ei se jeremy mutta samuli, sami ja ronja....ja samin isukki..... en tiä....samin isä oli hakenu rahat tililtä ja sanonu että jakakaa...jerry sano että mulle pitäis maksaa matka korvaukset mut muut oli vastaan ja sit ne jako ne rahat....että semmosta.....
XernaX
07.12.2003 16:25:26

Ei s**tana mitä paskaa!
"Paskalla on tekijänsä."
Dumb
07.12.2003 21:46:00

Ei hyvää päivää! Kyllä ensin pitäisi hoitaa kaikki kulut pois, ja vasta sitten alkaa jakamaan sitä rahaa! Meillä homma menee niin, että keikkapalkkiot (yleensä yhtä kuin kulukorvaukset) tilitetään bändin tilille, eikä niistä jaeta kenellekään mitään. Eipähän sitten tarvitse (studiotason) demojen teon yhteydessä olla repimässä koko summaa soittajien pussista.
baron
07.12.2003 22:07:29

Meidän systeemi on sellainen, että 20 prossaa keikan nettotuotosta jää bändin yhteiskäyttöön ja loput tasan soittajien kesken.
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
kivi
08.12.2003 07:19:10
Meidän systeemi on sellainen, että 20 prossaa keikan nettotuotosta jää bändin yhteiskäyttöön ja loput tasan soittajien kesken.

Kaikki menee bändin kassaan, koska osa keikoista menee joka tapauksessa tappiolla, ja muilla keikoilla kompensoidaan niitä sitten. Kassasta maksetaan dieselit ja matkakulut, ääni ja valo. Päivärahoja maksellaan vasta sitten, kun on muut laskut hoidettu.

Levykauppa ja t-paitakauppa ovat sitten oma syklinsä. Niissäkään ei paljon katetta ole. Mutta niillä maksellaan kuluja masteriin asti, ja tilataan lisää paitoja.

Mites, mulle jäi käsitys että aika nuoresta orkesterista oli kyse - 15-vuotiaista suunnilleen? Olisko niin, että tää yhden kaverin isä on toiminut oman päänsä mukaan rahanjaossa, lainkaan tilannetta ymmärtämättä? Rivien välistä näytti vähän siltä.

Ja mitkä ovat matkakulut? Kulut matkasta keikalle, vai matkasta treenipaikkakunnalle tms? Ja kuinka kaukaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jussiohman
08.12.2003 15:22:39
Hauku ne kaikki vitun paskiaisiksi ja häivy. Ihme meininkiä.
aveikkapataheluvanooiis!
fox
09.12.2003 13:57:26

Mites, mulle jäi käsitys että aika nuoresta orkesterista oli kyse - 15-vuotiaista suunnilleen? Olisko niin, että tää yhden kaverin isä on toiminut oman päänsä mukaan rahanjaossa, lainkaan tilannetta ymmärtämättä? Rivien välistä näytti vähän siltä..

Vähän samoilla tuntemuksilla.. Tässä matkan varrella on tullut myös vastaan tapauksia joissa on "nuorempien soittajien" (kaikella kunnioituksella) joku ns. huoltaja tms. ryhtynytkin kassanhoitoon, useimmiten saaden aikaan joitakin ei-niin-toivottuja kerrannaisvaikutuksia. "No kun nuo toiset meinaa meidän G:n rahoilla ostaa jotain soittotarpeita! Kyllä sille rahalle parempaakin käyttöä on! Nii!" Ulkopuoliset finanssipäälliköt vek bändin sisäisistä raha-asioista sanon minä. Ei tuu muuta kuin eriasteista rettelöä siitä.
basic88
09.12.2003 22:27:54
No joo matkaa mulla oli kotoa treeni paikalle about.350 kilsaa nii kyl siinä sai ihan hyvin rahaa palamaan.....

Joo yhen soittajan isä halusi rahaa itelleen joten se otti rahat tilitltä ja sano niille muille bändin jäsenille et jakakaa.....On niin pihi jätkä et pitää saaha kaikki maholliset omaan taskuun.....
RedDevil
25.02.2004 23:05:02
No joo matkaa mulla oli kotoa treeni paikalle about.350 kilsaa nii kyl siinä sai ihan hyvin rahaa palamaan.....

Joo yhen soittajan isä halusi rahaa itelleen joten se otti rahat tilitltä ja sano niille muille bändin jäsenille et jakakaa.....On niin pihi jätkä et pitää saaha kaikki maholliset omaan taskuun.....

Vittu mikä mulukku!!! alkaa vituttamaan tuo touhu jo kun on lukemassa noita... Mutta tuosta oppii sitten...
Velko
26.02.2004 20:03:19
Pois vaan bändistä heti ja etsi uus. Ei mitään tolkkua tuossa.
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
Cornflake
26.02.2004 20:26:14 (muokattu 26.02.2004 20:26:29)
basic88:
yhen soittajan isä halusi rahaa itelleen joten se otti rahat tilitltä

Anteeksi... Nauroin katketakseni kun luin tämän. Soittajan isä HALUSI rahaa ja otti BÄNDIN kassasta! Heh. Ei hitto mikä kusipää.

Tämä on melkein kuin siinä TV-lupamainoksessa: "Joo, toi seuraava maksaa".

Sorry. Tuo on niin koominen juttu ettei tiedä itkeäkkö vaiko nauraa. Harmin paikka, kusipää ukko.

Minä kävisin pyytämässä rahat siltä äijältä suoraan kasvotusten. Kertaisin mikä on homman nimi ja pyytäisin kauniisti antamaan rahat takaisin.
Lick my lovepump!
stickyfinger
27.02.2004 15:50:15
Rahahommat on bändin kanssa aina yhtä perkelettä. Niistä tulee aina jossain vaiheessa ongelma, jollei pelisääntöjä sovita hyvissä ajoin etukäteen... Ja usein niitä ongelmia tulee silti, vaikka olisi kuinka sovittu.

Samaa mieltä. Ainahan se "nappi-kauppaa" tuo bändi-rahojen kanssa venkslaaminen on. Mutta sehän se tosiaan fakta on, että vaikka kuinka niitä pelisääntöjä yrittäisi noissa raha-asioissa sopia, niin silti hommat kusee. Joku on jollekin sitten jossain vaiheessa velkaa ja sitten ne velat revitään keikka-liksoista ja jne.jne.
Yleensä keikasta kaikkien miksaaja-, laite- ja matkakulujen jälkeen käteen jää vain känsät.
Shake your money maker!
Sir Härö
01.03.2004 10:05:15
Kui voi joku olla noin mulukku?!? Eihän se iso raha ole mut kuiteskin.
C´mon, make my day...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)