Aihe: Teimme musavideon.
1 2
Pallisti
12.04.2004 23:24:15 (muokattu 13.04.2004 19:04:04)
Jou! Ladatkaapas Collarbonen Gone-kappaleesta musiikkivideo ja kertokaa mitä tykkäsitte. Tehtiin kyseinen video Tietäjän kanssa littiin.

Jotta video toimii, niin pitää olla DivX http://www.tuulevi.com/video_gone/collarbone-gone2.avi

EDIT: Jos sulla ei ole tota DivX:ää, niin täältä saa ilmaisen http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/index.php
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Vilhelmus
12.04.2004 23:42:57

Ihan hauska, mutta varsinkin loppu oli vähän sitä inside-juttua joka ei oikein ulkopuolista lämmitä. Biisi oli ihan kiva ja video ihan onnistunut tollaseksi kotiväännöksi.

Ajoi asiansa ja oli varmaan hauska duunaa.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
vanttera
13.04.2004 03:21:30
Äijil on kaikilla huput pääsä, ei näy kivekset eikä pallit. Ensi kerralla eri lailla! Biisiä en kommentoi, mutta laulajan huulisynkka ei oikeen toimi musiikin kanssa. Muuten yhdyn Viliin, jos se vaan antaa.
"Toisil on suuret, toisil on piänet, minulla on sopivan kokkooset." - Kari ja Karvattomat
k2x80w
13.04.2004 15:03:58
Mites, onko muut tehnyt "kotitekoisia"
musavideoita?

Vinkkejä...

Itselläni on Digivideokamera ja koneessa Pinnacle studio 9, joten niistä olis tarkoitus alotella..
Flobbi / Kitaristi
Alpha
13.04.2004 18:35:30
Itselläni on Digivideokamera ja koneessa Pinnacle studio 9, joten niistä olis tarkoitus alotella..

Silleen vois tehrä, että useamman kameran pistäis kuvaamaan...yks kitaristia, toinen basistia, kolmas rumpalia jne...kokonaisuutta...

Sitte siitä ottais tuohon Studioon ja leikkais sopivaksi...

Tollasta kyllä olen joskus ajatellu...
Tietäjä
13.04.2004 19:11:45
Yhdelläkin kameralla pärjää. Menee vaan hieman enemmän aikaa..
Alpha
13.04.2004 19:45:25
Yhdelläkin kameralla pärjää. Menee vaan hieman enemmän aikaa..

Yhdellä? Jos eri paikoista haluaa ottaa, niin...

Ei kato tartte kameramiehen liikkua, kun laittaa useamman kameran...sit äänet ottaa tietty vaan yhdestä kohdasta.
kivi
13.04.2004 20:06:03
Yhdellä? Jos eri paikoista haluaa ottaa, niin...

Yhdellä kameralla nuo erikseen kuvatut pienen- ja keskitason budjetin musiikkivideot yleensä tehdään, että pysyy näkemys kasassa, eikä tuu ristiriitaista jälkeä. Ensin pari kolme kertaa koko biisi alusta loppuun esim cd-levyyn synkaten, sitten satunnaista footagea jatkoksi.

Kalliissa räjäytys ym. kohtauksissa tai oikeassa livessä, jolloin samaa tilannetta ei voi uusia, useampi kamera on onnen omiaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Eläin
13.04.2004 20:59:10

Kaikella kunnioituksella, mutta voisiko sen musiikkivideon teko -threadin tehdä ihan erikseen? Tähän olisi mukavaa saada rakentavaa kritiikkiä juuri tästä kyseisestä tekeleestä.
Mene heti Collarbonen sivuille tai ammun tämän suloisen kanin!
Mr.Babbit
14.04.2004 11:42:38 (muokattu 14.04.2004 11:43:31)
yhdellä kameralla tehdään myös suuremman budjetin musavideot. Ja leffat.
monikameratuotannot on ihan erikseen, niillä taltioidaan yleensä vain live-keikkoja ja festariesityksiä, ja ne leikataan lennossa paikan päällä.

Ei ole mitään järkeä ottaa monella kameralla, siitä tulee vaan lisää työtä, kun joutuu pelaamaan nauhojen kanssa ja säätämään eri kameroiden kuvia saman väriseksi yms. (kuvausjälki riippuu enempi kamerasta ja kuvausformaatista kuin valaisusta tjms.)

synkkaaminen on muuten hauskaa puuhaa, kannattaa pitää se playbackmusa tarpeeksi isolla..

muuten kannattaa tehdä niinku kivi sanoi, eli soitetaan biisi kerran läpi ja kuvataan yleiskuvaa (eli kaikkia), sitten soitetaan biisi ja kuvataan pelkästään rumpalia, sitten soitetaan ja kuvataan pelkästään kitaristia jne ja sitten leikataan sekaisin ihan oman maun mukaan. Helpoin tapa tehdä video, eikä tarvi vääntää kuvaluetteloa. (ja kaikki jäsenet koko ajan lavalla, ettei tule kämmejä)

edit: innostuin vähän.. katson videon myöhemmin, ei toimi tällä koneella..
Tietäjä
14.04.2004 15:56:13
muuten kannattaa tehdä niinku kivi sanoi, eli soitetaan biisi kerran läpi ja kuvataan yleiskuvaa (eli kaikkia), sitten soitetaan biisi ja kuvataan pelkästään rumpalia, sitten soitetaan ja kuvataan pelkästään kitaristia jne ja sitten leikataan sekaisin ihan oman maun mukaan. Helpoin tapa tehdä video, eikä tarvi vääntää kuvaluetteloa. (ja kaikki jäsenet koko ajan lavalla, ettei tule kämmejä)

edit: innostuin vähän.. katson videon myöhemmin, ei toimi tällä koneella..

Pallistin kanssa teimme juuri noin!

Muistakkin katsoa tai pallisti sivelee sun pallit ice-powerilla..
Reddie
14.04.2004 19:47:35
Pari kertaa katseltuani mietteitä:

Meininki on helvetin jees kautta videon. Savua parissa kohtaa liikkaa mun mielestä, peittää menoa vähän. Rajaus on mun mielestä vähän ahdas kun on solistia kehissä, makuasia.

Jackass-tyyliset meiningit videon väleissä on oikeen jees, samaten livemeninigit on kyllä hieno katsottavaa. Tosin itse en tykkää ns. soittovideoista. Itse tykkään paljon enemmän videoista missä on edes joku pointti (lieneekö sitten tässä ollut sählinki?) tai tarina, mutta tämmöstä onkin jo aika paljon työläämpi toteuttaa.

Mut mielestäni tää ajaa promovideon asiaa aika hyvin ja antaa kyllä oikeenlaista kuvaa bändistä ja kyllä mä tätä levylafkoihin lähettelisin.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Tietäjä
14.04.2004 21:16:46
Meininki on helvetin jees kautta videon. Savua parissa kohtaa liikkaa mun mielestä, peittää menoa vähän. Rajaus on mun mielestä vähän ahdas kun on solistia kehissä, makuasia.

Jackass-tyyliset meiningit videon väleissä on oikeen jees, samaten livemeninigit on kyllä hieno katsottavaa. Tosin itse en tykkää ns. soittovideoista. Itse tykkään paljon enemmän videoista missä on edes joku pointti (lieneekö sitten tässä ollut sählinki?) tai tarina, mutta tämmöstä onkin jo aika paljon työläämpi toteuttaa.

No siis pointina oli tehdä video missä näkyy soittoa ja meininkiä. Tarinaa ei ollut tarkotus rakentaa.
Reddie
14.04.2004 22:26:41
No siis pointina oli tehdä video missä näkyy soittoa ja meininkiä. Tarinaa ei ollut tarkotus rakentaa.

Juu tämän tajusin ja oikeen hyvältähän se näytti. Totesin vaan samalla ton oman henk. koht. mieltymyksen. :)
Dumb
15.04.2004 00:07:18

Hieno meininki! Ootte te kyllä ihme ryhmää! 8-)

Tuli noista night shot -pätkistä muuten mieleen tämä legendaarinen kimppa(2).wmv, hoho!
Pallisti
15.04.2004 17:24:24
Hieno meininki! Ootte te kyllä ihme ryhmää! 8-)

Tuli noista night shot -pätkistä muuten mieleen tämä legendaarinen kimppa(2).wmv, hoho!

Jeah! Kimppa-videot tulevat meigän kotihuudeilta :)
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Dumb
15.04.2004 19:20:18

Jeah! Kimppa-videot tulevat meigän kotihuudeilta :)

Ei kauhea yllätys... 8-)
Rituaalimurha
15.04.2004 20:25:47

Kiitos kaikesta palautteesta!:D Noi tarinavetoiset jutut on miltei poikkeuksetta aina totaalisen naurettavia.. ainakin ug-tasolla. Semmonen ois kyllä kieltämättä hauska duunata ja sellaselle videolle löytyis vielä oikeen otollinen biisikin.. Reddie+muut "vormelin" poijjjaaaat, maanantaina repeää Glorian perse, joten kantsuu tulla kulmille;) (äv semifinals)
Vihreän tietty sävy...
Dumb
15.04.2004 21:43:28

Reddie+muut "vormelin" poijjjaaaat, maanantaina repeää Glorian perse, joten kantsuu tulla kulmille;) (äv semifinals)

Perkeles, pitäisiköhän sitä raahautua tuonne teitä kannustamaan kun ei oikein muuta ohjelmaa tuolla päivälle ole.
Reddie
16.04.2004 13:47:51
Noi tarinavetoiset jutut on miltei poikkeuksetta aina totaalisen naurettavia.. ainakin ug-tasolla.

Juu näinhän se ikävä kyllä on.. Ne vaatii jo aika paljon taitoo, puhtia ja joskus fyrkkaakin. Mut silti, ollessaan hyviä niin lämpeen niihin todella paljon.

Reddie+muut "vormelin" poijjjaaaat, maanantaina repeää Glorian perse, joten kantsuu tulla kulmille;) (äv semifinals)

Perkeles, onko se nyt maanantaina vai? Pitää katsoa jos vaikka pääsis valumaan..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)