Bleach 27.03.2004 22:41:23 | |
---|
Käyttääkö ihmiset useinki korvatulppia keikoilla? ku kattelee noita isompien bändien keikkoja niin eipä näytä soittajilla olevan tulppia vaikka laitteista ääntä lähteekin aika runsaasti. Ja esim klubikeikoilla ku kitaristi seisoo stäkkinsä edessä ilman tulppia niin eikö siinä kuulo mene ennen pitkää.. "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |
Vilhelmus 27.03.2004 22:42:16 | |
---|
Käyttääkö ihmiset useinki korvatulppia keikoilla? Itse käytän aina. ku kattelee noita isompien bändien keikkoja niin eipä näytä soittajilla olevan tulppia vaikka laitteista ääntä lähteekin aika runsaasti. Monesti niitä ei vain huomaa, koska eivät ole kirkkaankeltaisia teollisuustulppia. Ja esim klubikeikoilla ku kitaristi seisoo stäkkinsä edessä ilman tulppia niin eikö siinä kuulo mene ennen pitkää.. Useimmilla menee.. |
Stain 27.03.2004 22:49:18 | |
---|
Tuli muutes mieleen. Millaisia tulppia suosittelisitte käytettäväksi ihan nuorisotalokeikoilla? Vai soittaisiko tuota ilman tulppia. Toisaalta jos vetää tulpat korvissa ja hirveällä volalla niin porukkahan juoksee ulos :) T: Nimim. "Eka keikka tulossa" Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
ihimemies 27.03.2004 23:07:55 | |
---|
Käyttääkö ihmiset useinki korvatulppia keikoilla? Itse käytän aina. ku kattelee noita isompien bändien keikkoja niin eipä näytä soittajilla olevan tulppia vaikka laitteista ääntä lähteekin aika runsaasti. Monesti niitä ei vain huomaa, koska ne voivat olla näitä korvaan valettuja tulppia. Ja esim klubikeikoilla ku kitaristi seisoo stäkkinsä edessä ilman tulppia niin eikö siinä kuulo mene ennen pitkää.. Riippuu vähän. Jee |
mie 27.03.2004 23:09:05 | |
---|
Käyttääkö ihmiset useinki korvatulppia keikoilla? Juu ku kattelee noita isompien bändien keikkoja niin eipä näytä soittajilla olevan tulppia vaikka laitteista ääntä lähteekin aika runsaasti. Samat vastaukset kun edellisillä Ja esim klubikeikoilla ku kitaristi seisoo stäkkinsä edessä ilman tulppia niin eikö siinä kuulo mene ennen pitkää.. Miulta on menny jo, kun en kun en aluksi hoksannut käyttää. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
IHKK #10 |
Numbie 28.03.2004 00:43:16 | |
---|
Lähes aina. Viimeksi pidin vain toisessa korvassa, kun en muuten kuullut omaa kitaraa. Jossain vaiheessa se toinenkin tippui ja pari päivää sai kuunnella sitä vinkunaa. |
vantage 28.03.2004 04:37:23 | |
---|
Sienet korvista pois! On niissä se hyvä puoli että soundi paranee. Itsestääkin kun kovaa tulpilla soittelee, niin äänestä katoaa liika diskantti. "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen
IHKK #5 |
Fortune 28.03.2004 11:37:10 | |
---|
Aina käytän, sekä soittaessa että kuunnellessa. Ei huvita menettää kuuloa. Ja halpa hintahan se jokin valettujen tulppien 200 euroa on, kun on kuitenkin kuulo kyseessä, se kun on kuitenkin soittajalle tärkein aisti. Itselleni ovat kuusitulpat riittäneet mainiosti, tulppien käyttö ei tarkoita myöskään sitä, että volaa pitäisi sitten lisätä samassa suhteessa. Sijoitellaan kamat niin, että jokainen kuulee mitä pitääkin, kitarakaapit ylös lattialta jne. Lavameteli voi olla kovakin, mutta yleisössä pitäisi pystyä olemaan ilman tulppia. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
lxi 28.03.2004 13:46:25 | |
---|
Soittaessa aina, kuunnellessa tarvittaessa. "Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan |
Miekkonen 28.03.2004 18:15:00 (muokattu 28.03.2004 18:15:40) | |
---|
Ja halpa hintahan se jokin valettujen tulppien 200 euroa Kullaksen väki sano et ne maksis 150€. Itselleni ovat kuusitulpat riittäneet mainiosti Kuten myös. |
Deathrace King 28.03.2004 23:34:14 | |
---|
Käytän, sekä soittaessa että katsoessa. Earin kuusitulpat ovat hyvät, maksaa musakaupoissa kakskymppiä. Thrash and mosh 'til death! |
vantage 29.03.2004 09:16:54 | |
---|
Käytän, sekä soittaessa että katsoessa. Earin kuusitulpat ovat hyvät, maksaa musakaupoissa kakskymppiä. Mitenkäs nämä sitten eroavat niistä palikkatulpista? "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen
IHKK #5 |
jussiohman 29.03.2004 10:06:43 (muokattu 29.03.2004 10:07:00) | |
---|
Mitenkäs nämä sitten eroavat niistä palikkatulpista? Leikkaavat eri taajuuksia tasaisesti: Voluumi vähenee mutta saundi ei muutu. Tai näin pitäisi olla. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
oizo 29.03.2004 10:10:17 | |
---|
Tää riippuu niin keikasta/soittopaikasta/musatyylistä. Hevikeikoilla ja -reeneissä käytän aina tulppia. Mutta tanssikeikoilla/hääkeikoilla en ikinä. Ei niissä yleensä äänentaso nouse niin korkeaksi, että olis pakko käyttää tulppia. Eikä kukaan yleisöstäkään jaksa jollai huttukeikalla, jos bändi vetää yhtää kovaa kuin esim manowar. Joissain loppurokeissa saattaa toki olla aika meteli. "bileet!" |
musa 29.03.2004 11:19:45 | |
---|
En käytä. Tähän pitäisi saada kyllä muutos - kuulohan tässä muuten menee. Jotenkin on vaan todella vaikeaa saada keikkafiilis kattoon tulpat päässä soittaessa. Pitäisi varmaan teettää nuo tuollaiset erikoistulpat, joista Fortune tuossa mainitsi. Mutta siis treenatessa on tulpat poikkeuksetta korvissa ja muidenkin keikoilla useimmiten. |
balzary 29.03.2004 11:23:54 | |
---|
tulpat ny helvetti soikoon korviin, kokemuksesta tiedän että se 24h vinkuna on melkosen vittumaista. mä sain sen vielä tulppia pitämällä (satunnaiset poikkeukset tietty). että vituttaa kaksin verroin... |
SamPpaa 29.03.2004 11:36:22 | |
---|
Käyttääkö ihmiset useinki korvatulppia keikoilla? Soitajana käytän, yleisönä käytän, miksaajana en käytä. Tuosta haluaisinkin nostaa vähän keskustelua. Miten miksatessa. Eikö olisi aika paskaa yleisöä kohtaan jos miksaajalla olisi tulpat(kuitenkaan kaikilla yleisössä ei ole). Kuitenkin rokkia miksatessa tulee soitettua aika kovaa(joskus pakko soittaa, kun rumpali pieksää lujaa). Kuitenkin korvat on itsellekkin tärkeät ja tulee oltua metelissä aika paljon. Tiedän että rumpalille voi sanoa asiasta ja lyödä riisikapulat käteen ja miksaajana voin volat itse asettaa, mutta kaikki ei kuitenkaan toimi noin. Ja eihän rokkia voi ihan hissutelemalla soittaa. Rock'n roll will never die!!! |
Locrian 29.03.2004 11:43:44 (muokattu 29.03.2004 11:44:00) | |
---|
Soitajana käytän, yleisönä käytän, miksaajana en käytä. Tuosta haluaisinkin nostaa vähän keskustelua. Miten miksatessa. Mä teen yleensä soundcheckin ilman tulppia.Sitte kun kaikki on kohallaan niin harkitsen, josko olis aika tulpat lyödä korviin.Joskus laitan joskus en. Mä koen tulppien ongelmaksi sen yläpään ihmeellisen heikkenemisen.Esimerkiksi laulaessa tulee sellanen fiilis ,että ei tiedä ihan tarkkaan miltä se ääni nyt oikeasti kuulostaa.Sama miksatessa tulee aina välillä sellanen outo tunne tulpat päässä-"Eihän tää nyt oikeesti voi kuulostaa näin tukkoselta".Alpinen ja EARin kuusitulppia käytän.Täytyis varmaan testaa noita valettuja.Ei oo vaan rahaa just nyt. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
g1player 29.03.2004 12:44:57 (muokattu 31.03.2004 10:32:08) | |
---|
EARin kuusi tulpat 20e ovat kyllä todellä hyvät. Ne vain laskevat äänenpainetta mutta eivät muuta soundia kuten kertakäyttötulpat tekevät. EDIT: eli ne ovat juuri muusikoille suunnitellut "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
KTR 29.03.2004 12:46:55 (muokattu 29.03.2004 12:47:16) | |
---|
Joskus olen kokeillut sellasta vahaa, jota ängetään korviin. Ilmeisesti samaa tököttiä, mitä jotkut sukeltajat käyttää. En tykännyt, tosin nukkuessa ovat mukavat. Tulppia käytän aina soittaessa ja keikkoja katsoessa. On se kuulo sentään melkosen tärkiä asia. |