Aihe: Vinkkejä pienimuotoseen bändihommaan?
1
Juhah3
21.03.2004 22:32:47

Joo mulla tässä kaverin kanssa tämmöne pikku soitteluhomma. Eli mää soitan bassoo ja kaveri rumpuja. Niin me soitellaan mun olohuoneessa ja ääntä pitäs saaha eristettyä sillee ettei talon toiseen päähän kuulus (suht iso talo). Sis olohuone on ihan toisessa päässä taloa ja siinä on 2 ovea (ovien välissä tillaa joku 2.5m) välissä sinne toiseen päähän. Voisko siihen ekan oven etteen laittaa jotaki joka eristäs ees vähän sitä ääntä? Onko esim. jostain patjasta jotaki hyötyä? Se pitäs kuitenki ainaa saaha veks, että siitä ovesta pääsee kulukee.
Härski
21.03.2004 22:39:59 (muokattu 21.03.2004 22:40:19)
Kyllähän se voi olla ensiapu tuohon, mutta ei se kyllä paljoa auta. Toisaalta, riippuu ihan mestasta, voi olla hyväkin juttu. Kokeilkaa.
Chemo
22.03.2004 21:32:02

Kokeilkaa mattoa myös. Niin, että se riippuu vapaasti.
Ramalamadingdong.
Juutas
23.03.2004 21:34:52
Joo mulla tässä kaverin kanssa tämmöne pikku soitteluhomma. Eli mää soitan bassoo ja kaveri rumpuja. Niin me soitellaan mun olohuoneessa ja ääntä pitäs saaha eristettyä sillee ettei talon toiseen päähän kuulus (suht iso talo). Sis olohuone on ihan toisessa päässä taloa ja siinä on 2 ovea (ovien välissä tillaa joku 2.5m) välissä sinne toiseen päähän. Voisko siihen ekan oven etteen laittaa jotaki joka eristäs ees vähän sitä ääntä? Onko esim. jostain patjasta jotaki hyötyä? Se pitäs kuitenki ainaa saaha veks, että siitä ovesta pääsee kulukee.

Karkeasti ottaen kaikki mahdollinen eriste parantaa tilannetta, muttei todennäköisesti poista ongelmaa... Basso nyt vain sattuu kuulumaan aika helkatin hyvin oli sitten välissä seinää yms. eli ei. Kaveri harjoitteli aikanaan kerrostalon kuudennessa kerroksessa hiljaisella "makuuhuone volyymillä" ja samassa talossa toisessa kerroksessa asuva kaveri vittuili seuraavana päivänä hississä, että "harjoittelit sitten eilen soittoa..." ;-)
baron
23.03.2004 22:04:31

Kaveri harjoitteli aikanaan kerrostalon kuudennessa kerroksessa hiljaisella "makuuhuone volyymillä" ja samassa talossa toisessa kerroksessa asuva kaveri vittuili seuraavana päivänä hississä, että "harjoittelit sitten eilen soittoa..." ;-)

Tuttua hommaa. Asun kuudennessa ja alakertalaiset kyselee, milloin tuolla harjoitusmäärällä pääsen Aaron kakkoseen?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Turmis
24.03.2004 15:04:08

Eli mää soitan bassoo ja kaveri rumpuja. Niin me soitellaan mun olohuoneessa ja ääntä pitäs saaha eristettyä sillee ettei talon toiseen päähän kuulus (suht iso talo)

Sanoisinpa että aika vähän on tehtävissä nykyisen soittopaikkanne suhteen. Kyllähän eristys auttaa jonkun verran, mutta en usko että pääsisitte sellaiseen tulokseen, että pystyisitte soittamaan toisten taloneläjien häiriintymättä. Mitä matalampia ääniä instrumentti ympäristöönsä päästää, sitä vaikeampi sitä on eristää. Yleisenä sääntönä voidaan sanoa, että ääntä eristettäesä eristeen paksuus pitää olla muistaakseni vähintään äänen aallonpituuden verran - mitä matalampi taajuus, sitä suurempi aallonpituus. Matalat äänet yleensäkin kulkeutuvat rakenteita pitkin yllättävän pitkälle. Teoriasta en puhu enempää, minun viisaus loppuu tähän.

Kannattaa harkita vakavastikin erillistä treenikämppää, mikäli vähänkin tuntuu siltä, että soittaminen kiinnostaa jatkossakin.
Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako?
Antti1
24.03.2004 15:08:56
Enpä ole koskaan koittanut käytännössä, mutta eikö ainakin teoriassa auttaisi hieman, jos saisi vahvistimet "irti" rakenteista? Siis kasaisi vahvarin alle kunnon pinon vaikka lasivillaa ja jotenkin virittelisi tämän kasan pysymään pystyssä.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Turmis
24.03.2004 15:18:08

...eikö ainakin teoriassa auttaisi hieman, jos saisi vahvistimet "irti" rakenteista?

Aivan, tämä estänee suurimman osan rakenteita pitkin kulkevasta äänestä.
Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako?
ten
27.03.2004 12:27:28
Dempatkaa rummut peltejä myöden. Se varmaan auttais ainakin jotain. Ja sitte esim se bassovahvistin kannattaa laittaa vaika sohvalle tai johonkin tuolille, niin ei lattiaa pitkin kulje niitä viboja niin paljoa. :)
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
jwalk
29.03.2004 21:16:19
Olkkarissa on kiva soitella.Meidän laulaja on eronnut ja asuu yksin omakotitalossa suhteellisen rauhallisella alueella.Kamat tosiaan olkkarissa ja aina treenien jälkeen pukataan niitä pikkasen nippuun.Halpaa on. Muistaa välillä tuoda ölviä ja evästä mukanaan sähkölaskujaen katteeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)