Aihe: Ihmeellistä valtapeliä
1
einou
14.03.2004 12:46:03
Noh, nyt on ihan pakko purkaa vitutusta tänne. Oon sellasessa tilanteessa, että mulla on parin kaverin kans prjekti päällänsä, mut ajan puutteen takia ei keritä paljoo sotteleen. No näillä kavereilla on toinenkin kolmen miehen projekti, joka syö aikaa kans. Ne haluis yhdistäänää kaks projektia, jollon saatais neljä miestä, ja jokanen vois soittaa oaa istrumenttiaan.
Eli mä oon se laulaja, joka yrittää soittaa kitaraa, mut oon paska kitaristi. Tän toisen projektin kolmas mies on kitaristi(ihan hyvä sellanen) ja sit se yrittää laulaa. No se nyt vaan sattuu olemaan paska laulaja, pysyy nuotissa, mut ei mitään karismama äänessä. Nää kaverit ettii ittelleen laulajaa/ehkä komppaajaa, mut tälle kitaristi ei ite haluu neljättä jäsentä, eikä edes haluu jamitella nelistään. Ja ei sillä pitäis olla mitään meitsiäkään vastaan, kun ei ees tunneta. Kaveri sanoo että jos jamitellaan, niin sellanen projekti voi ollla vaikee lopettaa. Siis mitä hel****ä! Me ollaan näitten kahen kaverin kans ihan sitä mieltä, että sellanen projekti olis saatanan hyvä, mut tää kitaristi pelkää "menettävänsä asemansa bändissä! Siis voi morjens!
Eemil
14.03.2004 13:31:16
Sitäpä ne bänditouhut on. Monta on ihmistä, monta on mielipidettä. Pidät vaan mielessä että sä et ole aina oikeasssa. Jokaisella on oma visio ja se on pakko kaikkien käsittää.
einou
14.03.2004 13:36:50
Totta puhut. Eikä tarkoitus ollutkaan kritisoida ite henkilöitä, van purkaa turhautumista. Aina ei tosiaan oman mielen mukaan mee hommat, eikä pitäiskään. Silti tollaset tyhmät jutut otaan heduun.
Chemo
14.03.2004 14:07:59

tää kitaristi pelkää "menettävänsä asemansa bändissä!

Jos kaveri haluaa laulaa, niin hän luultavasti menettäisikin asemansa. Tuommoisesta voi kasvaa yli - tai sitten ei. Muutama huono bändiprojekti ja jokunen rehellisen murhaava kritiikki, niin kaveri ehkä hoksaa missä on vika. Ehkä.

Toisaalta voihan olla, että hän ei ylipäätään tiedä minkälaista roolijakoa bändiin on mietitty. Ehkä hän luulee että sinä olet uskomattoman taitava kitaristi, ja että haluat sekä laulaa että soittaa soolot. Ota asiasta selvää ja keskustelkaa mikä on meininki.

Itse en tosin enää jaksaisi odotella sitä että jonkun itsetunto kehittyy kypsemmäksi. Tekisin ehkä näin: etsisin uuden kitaristin jostain (vaikka wanted-palstalta täältä ;), tutustuisin kaveriin hieman ja sitten sanoisin niille parille kaverille että "mulla olis nyt valmis kuvio. Tehdäänkö tästä bändi vai eikö tehdä?"
Ramalamadingdong.
einou
14.03.2004 14:18:05
Pitäis kyllä keskustella... Tai ettiä joku muu soittaan skebaa. Tai sit voin katkasta kitarani kaulan, upottaa shuren vessanpönttöön, ja alkaa harrastaan vaikka lukemista.
No pain, no gain ja sitä rataa...
MrQ
14.03.2004 15:06:10
Tai sitten mennä vaan jamittelemaan. Kyllä sellaisen kombon saleen saa, kunhan vaan inttää.
einou
14.03.2004 15:11:48
Voi olla, mutta siinä se ihme juttu onkin, kun tää kyseinen kaveri ei halunnu ees jamitella. Syynä oli se, että jos jamitellaan, siitä voi tulla jotain pysyvämpää. Mitähän pahaa siinä sit olis?
No pain, no gain ja sitä rataa...
poppamies
14.03.2004 15:18:46

No joo sen paha paikka. Kaikki halua laulaa vaikkei osaisikaan. Meillä on bändissä laulaja(hyvä)joka laulaa muttei soita mitään. Jouduin laittamaan yhden kitaristin pihalle kun rupes vaatiimaan että hänenkin pitäisi saada laulaa niin ja niin paljon. Kelvollisia kitaristejä on yllin kyllin. Hyvistä laulajista on huutava pula. Kyllä minun mielestä homma rakentuu hyvän laulajan ympärille eikä hänen ole välttämättä osattava soittaa yhtään mitään.
"G-strings are for strippers"
KMT
14.03.2004 16:29:39

Minun mielipiteeni on kyllä, että jokainen saa laulaa, jos haluaa. Minä en halua luoda ns artisti-bändi ajattelua meidän bändiin vaa, että on vaan bändi ja soittajat. Ja mielellään saisi jokainen soittaakin, eikä pelkästään laulaa
Memmu on ihana, söpö ja pumpulinen
Ylläri
14.03.2004 17:05:20 (muokattu 14.03.2004 17:06:23)
Meillä on periaatteena että kaikki saavat laulaa, mutta mikki annetaan vain niille jotka osaavat...

Alkuperäiseen kysymykseen vielä... uskoisin että kuvio selkeytyy ihan omia aikojaan, kunhan ihmiset tottuvat uusiin ajatuksiin. Mutta jos ratkaisua ei kohtuullisessa ajassa ala löytyä, kannattaa ehkä harkita uusien soittokaverien etsimistä. Jos alkukin on noin hankalaa, voi vain kuvitella millaisia ristiriitoja on edessä kun homma etenee...

Mutta älä missään tapauksessa anna hankaluuksien lannistaa itseäsi ja musiikkiharrastustasi. Jos on tahtoa, löytyvät myös keinot!
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Juutas
18.03.2004 11:27:52
Saattaapi olla, että kyseiselle kaverille "olen bändin keulakuva joka laulaa ja soittaa kitaraa" on juuri se juttu mikä saa raahautumaan kotoa reenikämpälle asti ja siksi tästä "statuksesta" luopuminen tarkoittaisi samalla myös harrastuksen loppumista. Mene ja tiedä. Ihmiset ovat vaikeita, ruvetaan kaikki tekemään konemusiikkia tietokoneitten kuunneltavaksi... ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)