PlasmaDemon 25.02.2004 23:31:06 | |
---|
kuka teiän bändil tekee sanotukset? Teettekö eka biisin/melodian ja sanat päälle vai teettekö eka sanat ja sit päälle biisin?? "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. |
Vanalkar 25.02.2004 23:47:10 | |
---|
kuka teiän bändil tekee sanotukset? Kaikilla on lupa. Mutta yleensä laulaja hoitaa. Teettekö eka biisin/melodian ja sanat päälle vai teettekö eka sanat ja sit päälle biisin?? Teemme kumpaankin. On Pimeyden Paroni pahuuden herra
Taistelukenttänä ympäröi horna |
alphamale 26.02.2004 00:38:29 | |
---|
Minähän ("laulu"/kitara) ne kirjoitan, jossain taitaa olla joltain pari riviä ja joku biisin idis - eli hieno nimi :) Muutkin saisi kyllä tehdä tekstejä. Oon perin laiska. Nyt sitä tulee yleensä tehtyä valmiin piisin päälle tekstit, kun taas useasti huomaa että valmiita tekstejä ts. ennen sävellysvaihetta laulamalla tulee parempi lopputulos sovituksen kannalta. Toisaalta joskus kun noita kappaleita kirjoittaa metrossa ja milloin missäkin niin tekstitkin tulee jotenkin itsestään. Tosin vain harvoin. Muutenkin meillä taitaa olla toi sävellysprosessi ihan nurinkurinen :) Lahtelaista, totta kai |
Kitiara 01.03.2004 12:40:52 | |
---|
Meillä kirjottaa sanoja kaikki, enemmän tai vähemmän. Yleensä sanat on eka valmiina ja mä alan säveltämään jotain niiden pohjalta, mutta kyllä se joskus aika harvoin menee toisin päinkin. |
Unworthy Knight 02.03.2004 07:33:05 | |
---|
Meidän poppoossa sen homman hoidan yleensä minä laulajan asemassa, mutta rumpali ja syntikkan paukuttajakin tunekee tekstejä. Eikä siinä mitään hyviä ne onkin, tahtoo olla vaan että omaan tekstiin pääsee yleensä syvemmälle kiinni. Vieraan kirjoitajan tekstin lauleskelu kuulostaa suorastaan oudolta. Menee puolet kauvemmin opetella ulkoa moinen. Tapana on ollut tehdä biisi aluksi, sitten selailla teksti kasoja ja valita niistä sitten. Joskus kyllä sovitaan että tehdään nyt vaikka doom biisi ja itse siinä tekovaiheessa repäsen tekstin esiin, ja alan tarkastelemaan sen sopivuttaa. Mutta ainakin biisin perus runko on valmis ennen kun alan sanoja sotkimaan soppaan. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper |
maelstrom 03.03.2004 20:18:25 | |
---|
kuka teiän bändil tekee sanotukset? Se josta levytyshetkellä tuntuu siltä että on idea ja haluaa laulaa. Eli se joka biisin laulaa, mikä vaihtelee mielialan mukaan. Teettekö eka biisin/melodian ja sanat päälle vai teettekö eka sanat ja sit päälle biisin?? Riippuu tilanteesta. Yleensä sanoitus tehdään ensin koska kukaan ei osaa soittaa eikä laulaa eikä säveltää, mutta kaikki harrastavat kirjoittelua. On ässäarpa syntyä Suomeen. |
Diseased 04.03.2004 13:58:16 | |
---|
Minä ja laulaja tehää niitä... Tähän asti on aina ollut niin, että ekana väännetään biisi treenikämpällä kuntoon ja sitten ne sanat sinne päälle. Helpompi lähtee kirjottamaan sanoja ku on joku pohja niille. ääh |
mie 04.03.2004 19:26:50 | |
---|
Yleensä laulaja, mutta joskus muutkin. Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet.
IHKK #10 |
Waryo 04.03.2004 23:13:27 | |
---|
Minä (laulaja) teen kaikki sanat, olen sen verran m*lkku etten suostu muitten tekstejä ottamaan vastaan. Yleensä nauhoitamme jonkinmoisen suttunauhan, jonka päälle yritän keksiä sanat ja laulumelodiat. Se parhaiten nauraa kuka kuoppaa kaivaa. |
juici 05.03.2004 23:04:44 | |
---|
kuka teiän bändil tekee sanotukset? Laulaja ne tekee, ei meiltä muilta irtoo. Teettekö eka biisin/melodian ja sanat päälle vai teettekö eka sanat ja sit päälle biisin?? Molempia. Yleensä mä teen biisin ja laulaja sovittelee jotkut tekemänsä sanat sen päälle. Joskus on käynyt niin että mä olen sanojen pohjalta tehnyt biisin ja sovittanut ne sanat siihen biisiin. Se ei ole kuitenkaan laulajalle kelvannut, koska siitä biisistä ei ole tullut sellainen minkälaisen se olisi siitä halunnut. "And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ! |
g1player 05.03.2004 23:40:31 | |
---|
Minä olen tähän asti tehnyt säv./san. ja olen siis laulaja/kitaristi... Useimmat biisit syntyvät ensin sanoitus ja siihen sävelet.... se vähä riipppuu mistä se roikkuu "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Keppis 07.03.2004 15:39:04 | |
---|
Minä olen tähän asti tehnyt säv./san. ja olen siis laulaja/kitaristi... Useimmat biisit syntyvät ensin sanoitus ja siihen sävelet.... se vähä riipppuu mistä se roikkuu Meillä samallailla. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Hyla 07.03.2004 18:01:08 | |
---|
Meillä laulaja tekee. Itsessäni olen joskus ollut havaitsevani jonkinmoisia kirjallisia kykyjä, mutta ei helvetti kun jotakin pitäisi runon muotoon tai lauluun sanoiksi vääntään! Jää paperi tyhjäksi, tai tulos on aivan kauheaa paskaa. Pitäisi perustaa lipastoon häpeälaatikko omille sanoitusyrityksille, ja kirjoittaa vaan piilossa muilta niin perkeleesti, että edes jotain päivänvaloa kestävää syntyy. Meillä oli melkoista tappelua noiden sanoitusten suhteen alkuaikoina. Laulaja nimittäin kirjoitti niitä tavalla, jota alettiin kutsua "insinööripohjalta kirjoittamiseksi", aivan karmaisevaa paskaa. Sitten sillä alkoi lähteä, kun viisi kertaa kirjoitutettiin sillä yhden biisin sanat uusiksi. Nytkin vielä vaivaa sellainen, että sanoitukset meinaavat mennä aivan liian oudoiksi, tai sitten ihan A. W. Yrjänäksi. Mutta hiljaa hyvä tulee, ja ajan myötä aina tapahtuu kehitystä. Viime aikoina on kyllä ollut tuo bänditoiminta aika ikävästi katkolla, vaikea saada kaikkia muusikoita motivoituneina ja selvin päin paikalle. Pitäisi vaan rasvata rattaita kovereilla vaikka välillä, olen itsekin säveltänyt niin luokatonta paskaa viime aikoina että oksat pois... |
Jonte 13.03.2004 01:23:35 | |
---|
kuka teiän bändil tekee sanotukset? Teettekö eka biisin/melodian ja sanat päälle vai teettekö eka sanat ja sit päälle biisin?? Ari ja minä. Jos ei keritä, niin Marko ja joskus Ahti. Mielellään kuitenkin säveltäjä, niin se on helpompaa rekisteröitäessä. Joo, ensin sävelletään, mihin menee neljä tuntia-16 vuotta (näin on meillä käynyt) ja sitten sanoitetaan. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |