Aihe: ravintolalaiva wäiski keikkapaikkana?
1
paavi
20.02.2004 10:25:22
Terve! Siitä on jo pari vuotta aikaa kun viimeksi tuolla soitimme. Onko täällä jollakin tuoreempaa kokemusta paikasta? Onko kukaan järjestänyt/osallistunut iltaan, jossa olisi muutama bändi (yhden tai kahden sijaan)?

http://www.waiski.com/index.php

Tuo laivahan on kohtuu iso ja se on jaettu moneen erilaiseen tilaan. Mitkä tilat ovat olleet käytössä bändi-illoissa ja mitä ongelmia siitä on mahdollisesti seurannut? Miten äänentoisto on toiminut? Millaisilla kamoilla pärjää? Onko paikalla oma PA - minkälainen? Miten tila toimii yleisön mielestä..etenkin jos paikka on melko täynnä? Muita huomioita? Kiitos.
I know the pieces fit
alphamale
20.02.2004 11:21:57 (muokattu 20.02.2004 11:29:22)

Itse järkättiin siellä keikka viime vuoden puolella. Soitettiin yläkerrassa, alakerrassa on normaalisti safkaosastoa niin sinne ei pääsisi oikeen roudaamaankaan. Tosin jossain isoissa tapahtumissa on ollut sekä ylä- että alakerta käytössä.

Paikalla ei ole omaa PA-laitteistoa, dj-kamat löytyy kyllä. Tila on aika iso eli jos soittaa jotain kovaäänistä niin isommat pa-kamat mukaan. Yläkerrassa on ainakin katto pirun matalalla ja siinä on pelottavan näköisiä tahroja ja metalliralleja joten pomppimisen lavalla voi unohtaa. Itse lava on kovin pieni, pistettiin itse pelkät kannut ja backline sinne ja ukot soitti siinä tanssilattian edustalla.

Yleisön kannalta se yläkerta oli mielestäni aika passeli, siinä on aika isosti tilaa seisoa (miten sen nyt ottaa, eihän se mikään stadion ole) ja reunoilla istumapaikat + taaempana pöytiä. Baaritiskin takana on tietysti katvetta mutta ei kai niitä keikkoja yleensäkään baaritiskiltä ole tarkoitus seurata.

Bäkkärille jouduttiin ostamaan itse oluet 72e/kori, neljälle bändille tuli siis maksamaan jo snadisti, omia ei saanut tuoda. Myöskään omia safkoja ei olisi muka saanut olla mutta viritettiinpä smörgåsbordit silti. Soundcheckiä tehdessä tuli henkilökunnalta valituksia tyyliin ei noin kovaa, lasit tippuu hyllyistä, ruokailijat hermostuu ym. vaikka yritettiin huomauttaa että kun sitä jengiä on se syö sitä ääntä eikä enää helise hyllyt.

Itse keikan aikana ei tullut enää napinaa, jengiäkin oli ihan kiitettävästi, järjestäjille (eli meille) jäi käteen kai kokonaista 20e :)

Yhteenvetona keikkapaikkana ihan ok, kaiken saa kyllä hoitaa itse. Meillä oli aika iso backline paikan päällä mutta tulee huudatettua yleensä suht kovaa. Monitoroinnista en muista hittoakaan. Kai siinä jotain oli.
Ai niin, monitorointihan hoidettiin siten että meillä oli PA skobet ja backline kuitenkin niin takana niin sehän riitti. Rumpalille tais olla joku pikku aktiivimonitori mistä tuli jotain pörinää.

Toivottavasti tosta jotain tolkkua saa, baarinmäki teki tehtävänsä eikä ulosanti ole välttämättä juurikaan tällä hetkellä ihan koherenttia.

EDIT: http://www.eroticsupport.net/waiski/ tuol on jotain kuvia jos niistä on jotain iloa. Eipä noista oikeen muuta näy kuin miten toi backline on tuolla. Toi (B)assman on basarin eessä kun ei ollut rumpumattoa ja meinas lähteä lentoon.
Lahtelaista, totta kai
Mastodont
20.02.2004 15:43:43
Eikös Wäiski ole perinteisesti tarjonnut keikkajärjestäjille täysin järjettömiä ehtoja? Olen ainakin kuullut tapauksista, joissa järjestäjältä on vaadittu takuusummaa, joka pitää saada illan aikana kaljamyynnistä tai sitten järkkärin taskusta. Jos meninki on vielä samanlaista ei kannata kovin pienellä/tuntemattomalla poppoolla sinne vaivautua.
"Trying is the first step towards failure." --Homer Simpson
alphamale
20.02.2004 16:00:44

Eikös Wäiski ole perinteisesti tarjonnut keikkajärjestäjille täysin järjettömiä ehtoja? Olen ainakin kuullut tapauksista, joissa järjestäjältä on vaadittu takuusummaa, joka pitää saada illan aikana kaljamyynnistä tai sitten järkkärin taskusta. Jos meninki on vielä samanlaista ei kannata kovin pienellä/tuntemattomalla poppoolla sinne vaivautua.

Ei meiltä muistaakseni ainakaan penätty mitään takuusummia. Muuten oli kyllä aika nihkeä se henkilökunnan suhtautuminen.
Lahtelaista, totta kai
paavi
20.02.2004 16:21:14
Kiitos vastauksista. Oon saanu aika eriäviä kommentteja noiden takuiden suhteen, ilmeisesti vähän tapauskohtaista. Lisää vaan mielipiteitä, jos löytyy.
I know the pieces fit
Hot RedX
27.02.2004 10:58:45
oon kuullut, että siellä järjestettäis jameja. pitääkö paikkansa? ja jos ei, niin missäs niitä sitten on? vai onko niin ettei niitä ei ole ???
Karlsson
27.02.2004 13:55:17

Ainakin vähän matkan päässä sijaitseva ravintola Kaisaniemi on tuollaista ehtoa harrastanut.
Dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dudu dum dum dum....
rockpock
02.03.2004 01:13:08
no joo...paskat ehdot ainakin alakerrassa missä me vedettiin...viinanmyynti takuu 1200e,ei omia juomia, bisse 2,5e pullo, pitää ostaa koko kori, safkaa saa, mutta olis joutunut maksamaan itse...eli ei kauheasti houkuta. Mut eipä siinä, vedettin tupa täyteen,eli n. 150 ihmistä jameininki hyvä (=
paavi
03.03.2004 10:54:26
Mut eipä siinä, vedettin tupa täyteen,eli n. 150 ihmistä jameininki hyvä (=

Niinpä! ;)

Mitäs arvelisitte, kuinka toimisi, jos sieltä varais sekä ylä- että alakerran ja kasais kaksi lavaa? Kun ylhäällä toinen setti loppuu, alkaa alhaalla heti toinen bändi soittaa jne. Yhteensä ehkä 5-7 bändiä + oheistoimintaa.
I know the pieces fit
alphamale
03.03.2004 11:26:08

Kyllä ne tuntu toimivan kun oli likefestit viimeksi Wäiskissä. Oli bändi jos toinenkin. Itse taisin olla pienessä simassa enkä juurikaan muista muuta kuin että oli perkeleellisen kuuma ja paljon jengiä :)

Eli kyllähän tota jos vaan persaus kestää noi takuut hoitaa ja on suht vissi että sitä sakkia tosiaan tulee ettei tuu ainakaan kovin pahasti turpaan.

Meillä tais olla yleisöä joku reilut 100 siellä yläkerrassa (Erotic Support + The Patsy Walkers + Knucklebone Oscar) ja käteen jäi parikybää. Tosin ei ollut viinatakuita maksettavana.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Hanok
09.03.2004 14:42:00
Mitäs arvelisitte, kuinka toimisi, jos sieltä varais sekä ylä- että alakerran ja kasais kaksi lavaa? Kun ylhäällä toinen setti loppuu, alkaa alhaalla heti toinen bändi soittaa jne. Yhteensä ehkä 5-7 bändiä + oheistoimintaa.

Mä oon ollu tuolla PA:n kanssa muutamankin kerran, viimeksi muutama viikko sitten. Ota yhteyttä jos on enemmälti kysyttävää. En mä siis järjestelyistä muuten tiedä, mutta tekniikasta ja tilasta jotain.

Tuolla on varsin ikävä roudauspolitiikka joka suhteessa. Viimeksi talon puolesta oli ilmoitettu että ravintola on auki klo 12-21, jona aikana ei saa metelöidä ollenkaan. Lopputulos on että PA-kamoja roudattiin siinä aamuyhdeksältä ja tsekit tehtiin siihen puoleen päivään mennessä. Ehdittiin kuitenkin tekemään kaikki tarvittava, kumma kyllä.

Ainakin tuolloin oli käytössä bäkkärinä se kaikkein ylimmäinen tila, siis "yläkerran" baarista vielä kerros ylöspäin. Siellä oli hyvin tilaa vaikka soittajia olikin neljän bändin verran.

Mä suhtautuisin kyllä aika epäilevästi kahden kerroksen bileisiin. Siinä pitää jo onnistua aika hyvin että saadaan kaikki kustannukset balanssiin, kun pitää olla jo kaksi PA:ta jne.

Siellähän on muuten tilaa muutettu jos et ole viime kuukausina käynyt. Baaritiski ei enää ole tilan keskellä vaan laidassa. Kyllä kai sinne yläkertaan nykyään 200 ihmistä mahtuu.
paavi
09.03.2004 14:56:43
Mä oon ollu tuolla PA:n kanssa muutamankin kerran, viimeksi muutama viikko sitten. Ota yhteyttä jos on enemmälti kysyttävää. En mä siis järjestelyistä muuten tiedä, mutta tekniikasta ja tilasta jotain.
...

Heh, kiitos vastauksesta ja saatte kunniapaikan järjestelytoimikunnasta! Tuli jo varattua tuo botski 19.6... :)
I know the pieces fit
Hannu H.
16.03.2004 20:18:55 (muokattu 16.03.2004 20:19:40)

Heh, kiitos vastauksesta ja saatte kunniapaikan järjestelytoimikunnasta! Tuli jo varattua tuo botski 19.6... :)

Nii Valtava tuolla keikalla? Voisi vaikka tulla katsomaan... :)

EDIT: selkiskin jo sijainti kun huomasin linkin ekassaviestissä...
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)