Aihe: in stage
1
PlasmaDemon
27.07.2004 19:21:45
Kertokaa nyt mulle, että mitä kaikkea pitää olla kun lähtee esiitymään??!!
Paljonko mikseri maksaa ja mistä vitusta saa miksaajan?
En uskoisi että ilman mikseriä ja miksaajaa pystyy kovin hyvin soittamaan.
Ja miten setti pysyy kasassa.
Vittu kun olen kokematon..

Mistä te olette saaneet mikserit?
Everybody assholes are assholes. I die then, when is its time...
kivi
27.07.2004 19:39:17
Otapa ihan rauhallisesti. Millaisesta keikasta on kyse? Millainen paikka, kuka järjestää, onko muita bändejä?

Ei varmaankaan liene tarpeellista tuoda omaa mikseriä, saati miksaajaa paikalle.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
lapio
27.07.2004 19:40:03

Niillä muutamilla keikoilla mitä olen soittanut on ollut PA, ym. vermeet talon puolesta. Myös mikseri ja miksaaja. Omat soittimet oli meillä mukana. Jotkut nuorisotalojen bändi-illta tyypiset ratkaisut ovat ihan hyviä paikkoja ekoille keikoille. Koska siellä useimmiten on nämä kyseiset kamppeet paikan päällä.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
Stain
14.08.2004 18:34:10
Meillä on tulossa keikka melko pienessä baarissa, eikä talon puolesta ole mitään PA:ta. Oma PA:mme on tarkoitettu vain laulukäyttöön. Olisiko teillä antaa jotain vinkkiä miten kamat kannattaisi sijoitella niin, että itse kuulisimme soittomme+laulun ja yleisö voisi kenties siitä nauttia?

Bändissä on rumpali, kitaristi, basisti ja laulaja. Ei tosiaan ole mitään monitorointia tai miksausta luvassa että..
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
hoja
18.08.2004 12:38:31

Aluksi pärjää hyvin ilman mikseriäkin. Mitenkäs teillä on kamat siellä treenikämpällä: samalla sapluunalla vahvistimet sitten vaan sinne lavallekin. Tärkeintä on, että voluumit on balanssissa, pyytäkää joku kaveri kuuntelemaan soundchekiä.
Treenatkaa biisit kunnolla, niin että pienet häröilyt ei sitten haittaa ( aina siellä lavalla joku mokailee, mutta kuuntelijat harvemmin huomaavat sitä, ellei bändi kokonaan lopeta soittamista).
Ennen esiintymistä pelottaa aivan saatanasti, mutta kun lavalta tullessa yleisö huutaa encorea ja osoittaa suosiota - hienompaa se on kuin nainti!
K100 #8 Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi
Zarmo
18.08.2004 14:28:33

Ennen esiintymistä pelottaa aivan saatanasti, mutta kun lavalta tullessa yleisö huutaa encorea ja osoittaa suosiota - hienompaa se on kuin nainti!

Tai ainakin kestää pitempään... (sanoi solisti)

Laulukamakeikalla joskus kun olin, niin sinne vaan lavalle lykättiin vahmistimet siten, että niitä itsekin kuuli. Bassohan leviää hyvin vaikka minne. Kitaravahvistinta voi yrittää suunnata jotenkin hyvin. Joku sinne baarin tms. puolelle kuuntelemaan, että kuuluuko. ja enhän minä tästä juuri mitään tiedä. Kertokaa viisaammat.
Liian vanha noireksi, liian nuori mumoksi, taidan olla keksi-ikäinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)