Aihe: Yllätysesiintymisiä? 1 2 | |
---|---|
![]() 19.06.2004 23:50:30 | |
Onko kenellekään teistä Muusikoiden.net kavereistani sattunut seuraavaa? Puolenpäivän maissa joku soittaa ja pyytää esiintymään samana iltana johonkin tilaisuuteen. Itselleni kävi tänään (lauantaina) juuri kuvaamallani tavalla. Eräs tuttavani soitti ja pyysi minua soittamaan kitaraa eräisiin pihajuhliin. Suostuin ja tuli kova kiire vaihtaa uudet kielet kitaraan sekä miettiä mitä soitan illalla. Pikahälytyksestä huolimatta soitto kulki ihan hyvin ja oli hyvä meininki. Soitin kaksi kymmenisen biisiä käsittävää settiä, joiden välissä oli tauko kuten pihajuhlien kaltaisen tilaisuuden esiintymiskulttuuriin kuuluu. Tämä pihajuhlaesiintyminen ei tietenkään vastaa esim. ravintola tai klubikeikkoja, mutta esiintyminen sekin tietysti on - varsinkin sellaiselle jolla ei paljoa esiintymisiä ole ollut. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia tilanteita muilla täällä on ollut. Kiitokset etukäteen mahdollisista vastauksistanne. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T | |
![]() 20.06.2004 00:00:24 | |
Kerran kävi silleen, että tullessani kotiin pihalla oli vastassa kaveri akustisen kitaransa kanssa. Hän sitten kysyi, voisinko tulla soittamaan kontrabassoa erään tytön syntymäpäiväjuhliin. Mä kysyin, että minä päivänä juhlat on, ja hän vastasi että tossa ne pari tunnin päästä alkaa. Mentiin meille, tsekattiin biisit läpi (ainakin Neil Youngia oli ohjelmistossa) ja lähdettiin bileisiin. Kyseessä oli yllätys eikä ennaltasovittu juttu, ja päivänsankari kiitti soitettuamme kaikkien aikojen parhaasta synttärilahjasta. Don`t mess with the countryboys | |
![]() 20.06.2004 17:20:09 | |
Edellisenä iltana kerran soitettiin ja pyydettiin säestämään seuraavana iltana joululauluja jonkin yhdistyksen pikkujouluihin. Suostuin ja ihan hyvästi ne säestykset sujuivat. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. | |
![]() 24.06.2004 16:17:22 | |
Miksasin yhessä bändissä ja aamulla basistille soitettiin, että illan bändi ei kerinny laivaan joka oli tulossa ruotsin puolelta. Basisti lupas että me tullaan ja kyseli jotain mielestään tarpeellisia kysymyksiä järjestäjältä. Sopi keikan hinnan ja illasta mentiin. Piti olla nuorisoseuran tapainen paikka, mutta paikka olikin joku paljon normaalia ns:ssää pienempi nuorisotalo. Kaks metriä korkea katto ja muuta... No meillä oli aika iso PA mukana ja vain puolet kaapeista lyötiin kiinni. Puolet oli tietenkin vain näön vuoksi ;) Voimavirtaa ei riittänyt valoille joten muutama erillinen kannu mikkiständin nokkaan kiinni. Paikkakunta oli aika pieni ja niin oli yleisökin. Kelailtiin että olikohan henkilökuntaa enemmän paikalla kuin varsinaista yleisöä... No pojat veti keikan normaalisti, kiiteltiin ja lähettiin vetämään. Siellä oli pienin yleisö mitä ikinä, mutta isoin keikkaliksa mitä meillä oli silloin ollu. Tosin siitä noin tuhannesta eurosta piti maksaa PA:n vuokra ja kilometrit. Rock'n roll will never die!!! | |
![]() 24.06.2004 17:22:47 | |
Mulla oli yksi keikka itsenäisyyspäivänä paikallisella nuokkarilla pari vuotta sitten. Homma sovittiin muutamaa päivää aikaisemmin ja sinne tuli kaikkiaan vissiin kolme bändiä soittamaan. Pari räppiporukkaa ja mun bändi. No PA:ta ja miksaajaa ei paikalla sitten näkynyt. Kyselin että millä keikat vedetään ja järkkärit meni hiljaseks. Haettiin sitten laulukamat ja mä pääsinkin yllättäen (jälleen) roudariksi ja miksasin kaikkien keikat. Jep, myös omamme. Vähän hankaluuksia ja kiirettä tuotti, kun räppijengit laahustivat missä sattui ja ei ollut aikaa kuin puoli tuntia kolmen porukan soundcheckeihin. Vedin kaikki kamat sitten yhden räppipojan kanssa läpitte ja säädin lennosta loput. Keikkojen lopuksi tuli kyllä hyvä mieli, kun kaikki oli kuulemma kuulunut yleisöön loistavasti ja lavamonitorointikin oli ollut onnistunut (=yksi kosketinvahvari). :) "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 25.06.2004 10:24:29 | |
Mä olin omassa huoneessa kattomassa telkkaria, ja sitten faija huus että "Vikke, tuu soittamaan vieraille!". No, mä menin alas, otin basson kaulaan, ja kysyin että mitä soitetaan. No, vedettiin jazzia ja vaikka mitä kun on selvä setti minkä voisi soittaa vaikka unissaan. Hyvinhän se suju, niinkuin pitääkin. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. | |
![]() 25.06.2004 14:27:56 (muokattu 25.06.2004 14:28:21) | |
Olin kerran lähdössä kaupasta, kun tuttu kosketinsoittaja kysyi, että voisinko tulla soittamaan keikalle, joka on 1,5tunnin päästä. Kun toi sen bändin edellinen kitaristi oli lähtenyt kävelemään. Sanoin, että voinhan ainakin yrittää. Sitten hain kitaran kotoa, ja menin soittamaan keikan. | |
![]() 22.07.2004 12:56:55 | |
Oli tossa edelliskeväänä kotipaikkakunnalla semmonen bändi-ilta. Oman bändin rumpali ja kitaristi olivat sitten koulunbändin porukassa soittamassa ja mä olin vaan kattomassa. Siinä puoli tuntia ennen ku tapahtuma loppui ni kitaristi tuli kysymään et mennäänkö heittämään muutama biisi? Meillä oli silloin semmonen huumoriörinäbändi joka veti larharyhmätyyliin covereita ja mä örisin. No mä olin aika kännissä siinä ja sanoin että tottakai me mennään... Vedettiin siinä sitten Tuomionpäivä, päivänsäde ja menninkäinen, Viimeinen päivä taivaan ja kun oltiin lopettamassa ni yleisö pyys encorea; no vedettiin sitten tiktakin lopeta, niin että keksin sanat lennosta... Saatiinpa vielä oikein positiivinen palaute ja kovat kehut... Syyttäkää sukuani!
Hulluus on periytyvää! | |
![]() 22.07.2004 13:15:57 | |
Meillä oli silloin semmonen huumoriörinäbändi joka veti larharyhmätyyliin covereita ja mä örisin. Sori off-topic, mutta tuommoset bändit pitäisi kieltää lailla. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain | |
![]() 22.07.2004 13:53:30 | |
no en tie lasketaanko tätä,mut serkku soitti sit yks viikonloppu päissään ja sano et ylihuomenna mennään studioon äänittään kuus biisiä...olin sit vähän et otanko nyt sen juttuja tosissaan vai en...mutta tottahan se oli...no äänitettiin sitten ne sielä (beatlesiä,Nightwishia,stratoo)...no ei mitään parasta jälkee mut ohan kuunneltavaa kamaa...oli vähän outo fiilis äänitysten jälkeen... | |
![]() 22.07.2004 19:38:05 | |
Kerran tuli viesti, että sulla on huomenna keikka nivalassa. samantyylisiä tuurauksia ventovieraiden kanssa ollut myöhemminkin, mm. pohjanmaan poikamiehet- orkesterin syvissä (rumissa) riveissä. heidän vakituinen rumpali, Waltari-bändin mika, oli tuolloin sveitsissä tällä "toisella" bändillään. enää ei puhelin pirise. maine on levinnyt ja luonneviat ovat yleisessä tiedossa..... Svengi on vain tehokeino | |
![]() 23.07.2004 14:06:03 | |
Pari kesää sitten soitettiin lauantaina puolenpäivän aikaan, että lähenkö kitaristiksi, illalla keikka paikallisessa juottolassa. Vanhempia ja uudempia rokkiklassikkoja. Olin yhdeksäs kitaristi, jota yrittivät. Kahdeksas, eli Pesolan Sakari oli saanut flunssan. Hyvä keikka, ei ehtinyt kauaa jännittämään. Tänä kesänä oltiin saman baarinpitäjän olutteltassa akustisella triolla, harjoitteluaikaa sentään ruhtinaalliset 24 tuntia. Mutta onneksi vedettiin lähinnä tuttuja juomalauluja. Kaljapalkalla soittaminen vaan meinasi ahdistaa seuraavana aamuna. "Ryömivä muusikko ei sammaloidu" ja muita sananlaskuja - www.lekkeri.net | |
![]() 05.08.2004 16:46:41 | |
Abiturienttien potkiaistilaisuudessa sain kuulla puolituntia ennen juhlan alkua että mä olen miksaajana. Noh, miksereitä olin joskus kaupassa ja koululla nähnyt ja kerran koskenutkin semmoseen... Hyvin se meni, vaikka oli pimeä sali ja ei taskulamppua (pienet ledit valasee yllättävän hyvin ku oikee tihrustaa) "May the tone be with you" | |
![]() 05.08.2004 21:59:08 | |
Viimekesänä lähdimme päivän varoitusajalla Kuopiosta Mikkeliin keikalle. Oli ihan törkeän hyvä meininki, jengi pogoili vaikkei meillä ollut siinä vaiheessa nimeä siellä päin ollenkaan. Lisäksi saatiin ruhtinaalinen keikkapalkkio ja jotain 36 pulloa kaljaa. Kannatti lähteä. Kaveri, joka on ollut Astro Can Caravanilla silloin tällöin keikkakuskina kertoi, että bändin toinen johtohahmo oli kysynyt joltain tutultaan baarissa, että -"Tuutko soittamaan huomenna kontrabassoa meidän keikalle?" -"Joo. Missäs se keikka on?" -"Tavastialla". Ja hyvin oli kuulemma mennyt. Tosin kyseisellä bändillä taitaa vaihtua kokoonpano 4-20 henkeä per keikka... Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty | |
![]() 06.08.2004 10:47:42 | |
Häävieraana vaimon opiskelukaverin häissä, ei yhtään tuttua. Kerrankin poissa lavalta niin pitihän sitä ottaa kunnon tahtivesi kuuri. Tanssit alkoivat ja trion kiipparisti-laulaja oli varsin tukevasti kännissä jo häävalssin aikaan. Toiseen settiin ei jätkä enää saapunut ja hääpari oli aika suruissaan. Minkäänlaista grammaria ei löytynyt koko talosta levymusan tekoon, joten tilanne oli aika epätoivoinen. Siitäpä vaimo sai idean, että "mee sää". Olin aikanaan tarjonnut omaa bändiämme kyseisiin häihin ja saanut rukkaset, joten hieman happamalta tuntui ajatus mennä lavalle. Lisäksi vallitseva nousujohteinen humalatila hieman askarrutti silloin urani alkutaivalta käyvänä, mahtaako homma toimia. Samapa nuo, hyppäsin Casion puikkoihin ja oolmailavingilla lähdettiin. Muutaman biisin soitimme, vieläpä hyvällä menestyksellä, kunnes aiempi ajatusmaailma hiipi mieleen: mitä ihmettä mä täällä soitan kun eivät halunneet meitä kerran alunperinkään ottaa soittamaan. Liekö kännitonttu yllyttänyt, mutta saatesanoiksi heitin hääyleisölle:" Tässä pieni näyte bändistä, joka oli myös yhtenä vaihtoehtona soittamaan näihin häihin." En ole ylpeä kommentistani, mutta kyllä se silloin tuntui hyvältä. Niin muuten, lähdin heti häistä enkä ole sen koommin paria nähnyt. Sen jälkeen on toivottavasti fiksuutta tullut pikkaisen lisää, toista kertaa ei viitsisi tuolleen kohlata. Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 06.08.2004 15:28:34 | |
Abiturienttien potkiaistilaisuudessa... Hahaa, tulipa mieleen tuosta omat potkiaiseni. Kännissä tietenkin oltiin, kun juhlintaa seurattiin (oli kaikkea ohjelmaa). Sitten oli vuorossa kaikkien ikäisieni valopilkkujen ja silmätikkujen jonkunlainen idols hommeli. Jossain vaiheessa lavalle kuulutettiin yksi tyttö, mun kaveri (basisti) ja minä. No tyttö lauleskeli ja meille muille tuotiin basso ja skeba. Siinä sitten harrastettiin jotain mölinää törkeässä jurrissa. Mahto olla hyvä meininki, mä en meinannu pysyä siinä vaiheessa edes pystyssä... "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 07.08.2004 23:48:17 | |
Joo. Kerran tossa keväällä tuli eräs ihminen päivällä sanomaan, että tulkaapas nyt illalla soittamaan rokkia joillekin ulkomaalaisille. Ei keretty treenaamaan, mutta ihan hyvin meni ja saksalaiset tykkäs oikein paljon :) "Omenan kohtalo on kara" | |
![]() 13.08.2004 00:29:16 (muokattu 13.08.2004 00:33:23) | |
nojoo, kyllä yks tapaus oli aika hc.. oli lauantaipäivä viime keväänä, ja meikäläisellä oli 'taistelu kuolemaa vastaan' -tason krapula. suunnilleen kahden aikaan iltapäivällä asuintoveri ilmoitti kuulleensa kaupungilla kuulutuksen, että meillä olis keikka illalla! eipä ollut bändille ilmoitettu, talvella oli ehkä ollut jotain puhetta.. menin sitten rumpaliamme jututtamaan (asuttiin samassa kommuunissa) ja selvisi että hänkin potee jokseenkin samanlaautuista krapulaa, mutta päätimme kuitenkin hoitaa keikan. pian sitten kitaristimme soitti, että "voisko treenejä vähäsen siirtää, on niin helvetillinen krapula!" ilmoittelin siinä sitten, että treenit on peruttu ja tilalla on keikka.. homma alkoi tuntua niin hauskalta, että pyydettiin sitten muutaman kuukauden tauolla ollut kakkoskitaristikin mukaan, comeback suoraan lavalle! keikkapaikalla yleisönä olikin sitten parisenkymmentä polvenkorkuista teiniä. korjauskaljoja ei pystynyt tuollaisessa limudiskopaikassa nautiskelemaan. alkoi hiukkasen huvittamaan, ja itse keikalla lavameininki lähti täysin käsistä. oikeastaan vaan pelleiltiin ympäri lavaa ja riehuttiin vimmatusti. ite meinasin kuolla jo ekan biisin aikana kun piti huutaa ja heilua kuumien spottien alla, mutta sisulla siitä selvittiin. setin jälkeen mietittiin että oli varmaan paskin keikka ikinä, mut nauhalta kuultuna soitto meni yllättävän hyvin! ja tulipa pari tyyppiä kyselemään demoakin.. aika yllättyneitä oltiin. eri asia on sitten miltä näytettiin siellä lavalla, onneks kukaan ei käytellyt videokameraa! soiton kohtuullinen onnistuminen selittynee sillä, että viikkoa aikaisemmin olimme soittaneet keikan, jota varten oltiin treenattu niin vimmatusti, joten keikkakunto oli sinänsä kohdallaan. tulipas pitkä selostus. no, kyseessä taitaa kuitenkin olla yks allekirjoittaneen ikimuistoisimmista keikoista=) | |
![]() 15.08.2004 15:21:06 | |
Onko kenellekään teistä Muusikoiden.net kavereistani sattunut seuraavaa? Puolenpäivän maissa joku soittaa ja pyytää esiintymään samana iltana johonkin tilaisuuteen. On. Perjantai-illan keikalta aamuyöllä kotiin mennessä tulee tekstiviesti seuraavan lauantain keikasta, jossa on tarkoitus toimia taustabändinä vierailevien tähtien jameissa. Ei mitään tietoa biiseistä jne. No, selvittiin siitäkin. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". | |
![]() 15.08.2004 16:41:40 | |
Eilen viimeksi Vallilassa, kanssa piha bileet. Happoradion basisti toi mukanaan vanhan akustisen . Ja siitä se yhteislaulu alko ja mukavaahan se oli. Kuin leiritulilla.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)