Aihe: Puhelinkoppi
1 2
pitk
08.09.2004 19:43:17

Kun tuo "melu" tuntuu olevan niin suuri ongelma, että pitää jo autolla ajaa baariin, niin mahtava liikeidea olisikin perustaa baari, jossa jokaiselle on oma puhelinkoppi, jonka ovea aukomalla voi säädellä korviin kohdistuvaa melusaastetta. Oli sen lähteenä sitten poppenpollorkka tai humalainen naapuri ja ei ko dörtsi boseen! Ja vanhoja puhelinkoppeja voi tiedustella HPY:ltä. Luopuvat varmasti sopuhintaan..
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
LHU
08.09.2004 19:58:31
Mä oon kyllä sitä mieltä että EU vois kieltää ton melun ja siinä samalla myös meluongelman. Sillähän siitä päästäis. Ei muuta kuin viestiä Brysseliin että täällä on nyt havaittu liikaa melua niin eiköhän sieltä joku asetus tule. Puhelinkopitkin vois kieltää, ei niillä oikeasti enää mitään tee. Nää viimeiset kopit varsinkin, kauppakeskuksissa ja muualla, niissähän ei ollut enää seiniäkään, pelkkä pleksistä tehty kupoli minkä sisäpuolella roikkui luuri.
Ei ne vuodet, vaan ne kilometrit...
Valokaari
09.09.2004 10:22:39

Kun tuo "melu" tuntuu olevan niin suuri ongelma, että pitää jo autolla ajaa baariin

Heh... pitk on tainnut lukea mun viestin tuolla Meluongelma -ketjussa...

Mutta tuo puhelinkoppibaari-idea on kyllä mielestäni ihan hieno. Tosin sitäkin voisi ehkä hieman kehittää:
Nykyäänhän melusaastetta on kaikkialla ja desibelit hyökkäävät kimppuun ihan jopa kadulla kävellessä mm. liikenteen ja humalaisten aiheuttamina.

Kun Suomi kerran jo on kännykkäkulttuurin edelläkävijämaa (onko mikään muu kansakunta pitänyt puhelimiaan auki esitysten aikana niin usein kuin suomalaiset?) niin miten olisi jos kannettavien puhelimien loogisena jatkeena kehittäisimme kannettavan puhelinkopin?

Nykyteknologialla luulisi onnistuvan rakentaa kevyen, vain muutaman kilon painoisen kopin, jonka voi vaikka hihnoilla kiinnittää itseensä. Lattia jätetään avonaiseksi, mikä mahdollistaa kävelemällä tapahtuvan liikkumisen.
Kyllä sitten kelpaa kävellä kaupungilla kun meteli vähenee oleellisesti eikä enää kuulo vaarannu!
Lisäetuna vieläpä se, että kannettavassa puhelinkopissa voi sitten jutella kännykässään aivan vapaasti omia henkilökohtaisia asioitaan, enää ei ulkopuoliset saa / joudu niitä kuuntelemaan.

Sitten jos henkilökohtaisen puhelinkopin käyttäjä menee vaikka rokkikonserttiin ja haluaa nauttia täysin siemauksin keikkapaikan desibeleistä, niin ei muuta kuin koppi narikkaan ja lavan eteen mossaamaan!
Tätä suojakopistaan luopumista luultavasti tultaisiin kutsumaan termillä "kaapista ulos tuleminen".
Rok rok.
Feggy
09.09.2004 11:36:59

Tuolla baarissa voisi järkätä keikan Puhelinkoppi-nimiselle Hc-punk-yhtyeelle.
Less is more.
Vemmy
09.09.2004 12:40:29
Tuolla baarissa voisi järkätä keikan Puhelinkoppi-nimiselle Hc-punk-yhtyeelle.

Kai ne sitten tulevat soittamaan kukin omassa kopissaan lavalle, vai pistetäänkö koko lava ison kopin sisälle? Mutta hei, tässähän toinen vaihtoehto, pistetään kaikki ääntä tuottavat laitteet kopin sisälle ja mökää niin paljon kuin bändi haluaa, ja yleisö saa sitten vaikka viittausäänestyksellä näyttää avataanko luukkua enempi -> lisää ääntä, vai pistetäänkö räppänä kokonaan kiinni. Tässä kyllä jää taas yksilöllisyys pois, mutta jos tämän verran luotetaan kollektiivisuuteen...
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
kassper
09.09.2004 13:56:35

Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että korvatulpat tulee halvemmaks.

Ois se tietysti hauska nähdä tommonen epäesteettisyyden multihuipentuma, kun ihmisjoukko kävelee muovikopeissa kadulla. Sitten tulisi tästä maailmasta yks tilataideteos.

Toi puhelinkoppibaari-idea kuulostaa kyllä hauskalle. Niihin koppeihin vois tehdä modauksia, joilla saatais mm. vessajonot tapettua sukupuuttoon. Ja baaritiskillä jonottaminenkin vähenis, jos sinne laitettas hana. Sit luurit sinne koppiin, kartta baarissa olevista kopeista ja niiden numeroista. Awot, ei keskustelun aiheuttamasta meluhaitasta tietoakaan. Ja musa vois kanssa tulla joka kajareista erikseen joka koppiin, että jokainen voisi sitten säätää äänenvoimakkuutta haluamalleen tasolle.

Pitänee pistää asia vireille jossain paikallisessa... Hmm...
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
musamies
10.09.2004 12:14:13
Kun tuo "melu" tuntuu olevan niin suuri ongelma, että pitää jo autolla ajaa baariin, niin mahtava liikeidea olisikin perustaa baari, jossa jokaiselle on oma puhelinkoppi, jonka ovea aukomalla voi säädellä korviin kohdistuvaa melusaastetta.

Hauska ajatus...

Poikkesin yhdessä muuten aivan upeassa ravintolassa - edes musiikki ei soinut liian kovaa vaan taustamusiikkivoimakkuudella, mutta... eikös jostain tullut päälle toista musaa, joka teki levottoman fiiliksen. Huomautin henkilökunnalle, että jos sen toisen musiikin saisi kiinni. Selvisi, että se tulee kauppakeskuksen puolelta vaikka kauppakeskus on kiinni ja he eivät mahda asialle nyt mittään.

Todella ärsyttävän kuuloista jos kaksi musiikkia soi päällekkäin. Ehkä se sopii levottomille nykyihmisille.
porcupine
10.09.2004 14:35:44
Poikkesin yhdessä muuten aivan upeassa ravintolassa - edes musiikki ei soinut liian kovaa vaan taustamusiikkivoimakkuudella

Parhaat ravintolathan ovat sellaisia, missä ei taustamusiikkia ole ollenkaan. Aivan turhaa, sanon ma. Tai sitten jos musiikkia on, niin olkoon se elävätä.

Ja telkkarit kieltäisin myös (paitsi niistä paikoista, jotka näyttävät Canal+:lta futista ja NHL:ää).

Mutta puhelinkoppeja lisää! Niihin pitäisi tosin saada vielä säädettävä ikkunoiden tummennus, jotta ei tarvitsisi katsella kännääviä lajitovereita, tai vaihtoehtoisesti jos ei halua näyttää oman humaltumisensa tasoa :)
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
pitk
10.09.2004 14:39:10

Niihin koppeihin vois tehdä modauksia, joilla saatais mm. vessajonot tapettua sukupuuttoon. Ja baaritiskillä jonottaminenkin vähenis, jos sinne laitettas hana.

Järkyttävän hieno ajatus: Menet baariin puhelinkoppi päälläsi, ei narikkaa, asetut haluamaasi paikkaan, kopperon kylkeen kiinnitetään tuleva kaljaletku, menevä virtsaletku, sähköjohto ja audiojohdot. Käyttämäsi kalja veloitetaan poislähtiessä ovella. Ylitsejääneisiin narikkatiloihin säilötään tyypit, jotka ovat juoneet yli varojensa. Vaakatasoon. Ja aamulla polkemaan kuntopyörällä sähköä korvaukseksi...
musamies
10.09.2004 15:09:18
Parhaat ravintolathan ovat sellaisia, missä ei taustamusiikkia ole ollenkaan. Aivan turhaa, sanon ma. Tai sitten jos musiikkia on, niin olkoon se elävätä.

Mites elävä taustamusiikki?

Ja telkkarit kieltäisin myös (paitsi niistä paikoista, jotka näyttävät Canal+:lta futista ja NHL:ää).

Itse korvaisin urheilun telkusta yleissivistävillä ohjelmilla. Niissä voitaisiin käsitellä vaikka desibelimittauksen erilaisia painotustapoja...
LHU
10.09.2004 16:54:52
Puhelinkoppi pitäisi ehdottomasti olla moottoroitu. Jalat säästyis eikä tulis liikuntaelinvammoja. Tää olis ihan ehdoton hitti varsinkin Japaniassa ja muuallakin Aasialandiassa, ne vois eristää kopin huolellisemmin ja suojautua sarseja ja muita vastaan. Lisäksi ne vois laulaa karaokea siellä kopissa taukoamatta. Mobile telephonebooth with toilet and karaoke.
pitk
11.09.2004 18:41:09

Puhelinkoppi pitäisi ehdottomasti olla moottoroitu. Jalat säästyis eikä tulis liikuntaelinvammoja. Tää olis ihan ehdoton hitti varsinkin Japaniassa ja muuallakin Aasialandiassa, ne vois eristää kopin huolellisemmin ja suojautua sarseja ja muita vastaan. Lisäksi ne vois laulaa karaokea siellä kopissa taukoamatta. Mobile telephonebooth with toilet and karaoke.

Yeah! Toyota Carina Turbo Karaoke!!!
LHU
11.09.2004 22:57:54
Yeah! Toyota Carina Turbo Karaoke!!!

NissanJamtelephonemusicmankaraokeGLIdeluxe
Jani The Rock
11.09.2004 22:59:10

Mä luulin tosta otsikosta, että tää on joku "kämäsimmät treenikämpät" -tyyppinen galluppi.
Don`t mess with the countryboys
LHU
12.09.2004 00:21:43
Mä luulin tosta otsikosta, että tää on joku "kämäsimmät treenikämpät" -tyyppinen galluppi.

Mut ei sit ollutkaan. Muusikoiden.net on ylläreitä pullollaan.:)
hörhö
12.09.2004 11:21:53

Minun puolesta voisi ottaa sen musiikin vaikka kokonaan pois. Kun minä tulen baariin, niin aikeinani on viettää sosiaalista elämää tai käydä kuuntelemassa keikka, eikä mennä levyjä kuuntelemaan. Kotona on huomattavasti miellyttävämpi ja häiriöttämämpi kuunteluympäristö, sekä voin valita juuri sitä, kuin haluan.

Jotkut tykkäävät sisustaa musiikilla, jolloin kyse on taustamusiikista. Minua tuo nyt lähinnä ärsyttää. Mieluummin olen hiljaa ja sitten, kun kuuntelen musiikkia, niin oikeasti kuuntelen. Semmoinen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos puuduttaa ja häiritsee ajattelemista, sekä keskustelua.

Ja vastaako musiikin volume useimmissa ei-tanssipaikoissa taustamusiikkia keskustelua ryydittämässä? Se on monesti kovemmalla, kuin hyvin kova kuunteluvolume. Lähinnä ärsyttävää olla sellaisessa meluhelvetissä tuumailemassa, että pitäisikö tässä yrittää huutaa jollekkin metrin päässä olevalle, vai jatkaa tässä tuolilla töröttämistä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
musamies
12.09.2004 15:17:45
Itse toivoisin, että ruokamusiikki olisi rauhallista klassista, jazzia, bossanovaa tai jotain viihdemusiikkia.

Jos ei tule taustamusiikiksi sopivaa musiikkia, niin turhan hälyn saisi ottaa mieluummin kokonaan pois.

Levyvalikoimastani löytyy 1950 luvulta peräisin oleva levy:
Mantovani, Rawicz and Landauer
Music from the Films.

Sisältää aivan mahtavaa taustamusiikkia parempiinkin ruokapaikkoihin:
Warsaw Concerto, Sarenate d'amore, The Dream of Olwen, The Legend of the Glass Mountain, Story of Three Loves, Cornish Rhapsody
pitk
13.09.2004 13:49:54

NissanJamtelephonemusicmankaraokeGLIdeluxe

Musiikin tähän kohta patentoimaani keksintöön (johon hävyttömästi varastan täällä ilmoille heitetyt ideat, saan julmetusti paalua ja muutan Bahamalle loikomaan) voi tietenkin ajaa vanhan kunnon Erikssonin luurin läpi. Ei ainakaan botne häiritse...
Lux
13.09.2004 13:59:27

Itse toivoisin, että ruokamusiikki olisi rauhallista klassista, jazzia, bossanovaa tai jotain viihdemusiikkia.

Bossanova: tuo ruokapaikkojen tuhoama musiikinmuoto.

Hitto, meikäläinen ei kyllä syö enää sellaisissa mestoissa, joissa tulee Beatlesin My Michelleä bossanovana pan-huilulla, ettäs tiedätte!

Mieluummin vaikka sitten Bodomin tahdissa lihapullia nassuun, kuin muzakkia.

Pyysin kerran ravintolassa sulkemaan Novan, koska äitelä moska sai ihan kelvollisen safkankin maistumaan paskalle. Pidin ravintoloitsijalle luennon aiheesta "mitä haluan viestittää asiakkailleni valitsemallani taustamusiikilla ja minkälainen musiikki luo minkäkinlaisen tunnelman".

En tiedä, mikä on puljun taustamuza nykyään, pitääpä käydä tsekkaamassa.

Mutta asiaan:
Saako tähän koppiin tummenetut lasit? Ja onko ne molempiin suuntiin tummennetut, tai voiko niitä säätää? Oon meinaan nähnyt niin helvetin rumia musikantteja, et kuuntelukokemus olis miellyttävämpi, jos ei tarvitsis katsella.

Toiseen suuntaan tummennus olis tietysti hyvä, jos on "mukavaa keikkaseuraa".
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
LHU
13.09.2004 14:08:43
Saako tähän koppiin tummenetut lasit? Ja onko ne molempiin suuntiin tummennetut, tai voiko niitä säätää?

Ne on jo valmiiksi tummennetut koska lähiönuori on paremman tekemisen puutteessa jo aikoja sitten yrittänyt polttaa tuon metallisen monumentin. Ja kyllähän se tummennus vaan toimii molempiin suuntiin. Säätää niitä voi myöskin, vasaralla tai kivellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)