feodorit 01.09.2004 21:43:51 | |
---|
Elikkäs minkälaista mixeriä kanttis katella bändille jossa on 6 jäsentä (2xkitara, basso, kiiparit, laulu ja rummut). Hinta ei sais hyppiä kovin korkealla. Keikkoja on tullut muutama eikä soundeja ole saatu kuriin :) non of you can play so bad as me... |
kivi 01.09.2004 22:01:51 | |
---|
Elikkäs minkälaista mixeriä kanttis katella bändille jossa on 6 jäsentä (2xkitara, basso, kiiparit, laulu ja rummut). Hinta ei sais hyppiä kovin korkealla. Keikkoja on tullut muutama eikä soundeja ole saatu kuriin :) En näe mitään syytä, miksi aloittelevalla bändillä pitäis olla mikseri, saati että siihen pitäis ajaa kaikki soittimet. Sellaisilla keikoilla, joissa kaikki kamat mikitetään, on kutakuinkin aina myös miksaaja ja tarvittavat kamat. Oman PA:n rakentelu muuttuu järkeväksi siinä vaiheessa, kun m o l e m m a t seuraavat ehdot täyttyvät: -vuodessa on vähintään 100 keikkaa joista saa kunnolla rahaa, ja joille yhtye voi itse toimitttaa äänentoiston -jollakulla orkesterin jäsenellä on aikaa ja mielenkiintoa ottaa PA:n korjaaminen ja laitto "harrastuksekseen" Jos em. ehdot eivät täyty, tarvitaan poikkeustilanne tai tulee takkiin. Suosittelen omilla vahvistimilla ja laulukamoilla keikkailua. Jos ei soundi sillä kattauksella ole hyvä, ei mikään määrä miksausta ja äänentoistoa voi sitä parantaa. |
fifehole 02.09.2004 16:54:43 | |
---|
Kysele Audiodivarista, sieltä löytyy mixeriä vähän joka lähtöön. Joku Soundcraft F1 spirit 16 vois soveltua hyvin ja semmosen saa jo alle 200:aan. Head for an eye |
PJS 03.09.2004 15:54:25 | |
---|
Sellanen pikku PA tietysti pitää olla, mutta nyt ei siis tietenkään puhuta mistään kymmenien kanavien miksauspöydistä vaan ihan tavallisista pikku kamoista. Alkuun pääsee ihan hyvin ilman rumpumikitystäkin, pienempiä lauluja ja pienempiä kitarakomboja varten voi hommata mikityksen. Ehkä rumpujenkin mikitys voi olla joiltain osin paikallaan, snare ja haikka olis ihan kiva kuulua sinne yleisöönkin. Aloittelevat bändit keikkailee (jos edes keikkailee) kuitenkin niin pienissä mestoissa että isoa ja kallista äänentoistoa ei oo mitään järkeä hommata. ja vastasinko nyt kysymykseen? En. Hankkikaa joku pieni setti, mikserivahvistin neljäkin kanavaa riittää ihan hyvin. Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa! |
Hetu 03.09.2004 21:29:35 | |
---|
No meijän 2 hengen pändillä on sellane 12 kanavainen about 40 kiloa painava, yli 10 vuotta vanha mikseri... joka ostettiin pullolla kossua... keikoille ei ole vielä onneks ton kanssa tartennu mennä... mutta kyllä tuo reeneissä on hommansa ajanut... no meni vähän offtopiciks... |
Vilhelmus 03.09.2004 21:33:18 | |
---|
Ehkä rumpujenkin mikitys voi olla joiltain osin paikallaan, snare ja haikka olis ihan kiva kuulua sinne yleisöönkin. Anteeksi vain herra, mutta rockbändillä haikka ja varsinkin snare on yleensä viimeisten asioiden joukossa, jotka eivät mikittämättä kuulu.. Musiikissa tärkeintä on särö ja kalja. |
juici 04.09.2004 19:25:22 | |
---|
Elikkäs minkälaista mixeriä kanttis katella bändille jossa on 6 jäsentä (2xkitara, basso, kiiparit, laulu ja rummut). Hinta ei sais hyppiä kovin korkealla. Keikkoja on tullut muutama eikä soundeja ole saatu kuriin :) Millaiset laulukamat teillä on tällä hetkellä? Pelkästään niilläkin pärjää aika hyvin kun osaa laittaa muut soittimet balanssiin ja käskee sitä rumpalia olemaan hakkaamatta niillä koivuhaloilla niin kovaa. Ekan keikkamme teimme niin että laulu tuli laulukamoista (mikserivahvari + 2 kaappia) ja kitarat omistaan. Ei tarvinnut mikittää rumpuja tai vahvareita kun soitto tuli tarpeeksi kovaa. Laulu ja syna kannattaa vetää PA:han/laulukamoihin ellei kosketinsoittajalla satu olemaan iso Leslie-torni käytössään. Soundit pitää osata laittaa kuriin. Jos omilla korvilla ei treeniksellä tai keikalla kuule niin pitää laittaa joku ulkopuolinen asialle joka sanoo mitä pitää korjata. PA:ta kannattaa harkita vasta sitten jos jotain ei saada kuulumaan kunnolla, laulukama + backline varustus ei höngi tarpeeksi mökään keikkapaikan tilaan TAI on niin paljon keikkaa että sen käyttö on kannattavaa. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
PJS 05.09.2004 11:18:55 | |
---|
Anteeksi vain herra, mutta rockbändillä haikka ja varsinkin snare on yleensä viimeisten asioiden joukossa, jotka eivät mikittämättä kuulu.. No onneksi on kokeneempia ihmisiä ku mää. Antaklaa mulle miinusta. Kiitos. Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa! |