jhoik 12.11.2004 00:13:55 | |
---|
Tuli sellainen ongelma että pitäisi seuraavalla omalla keikalla toimia oman bändin soitannon jälkeen loppuilta miksaajana. Ongelma on siinä että paikalla on funk bändi jossa on kaksi kappaletta torvisoittimia; saksofoni ja muistaakseni vetopasuuna tms.. Mitenkäs noitten kanssa kuuluisi/kannattaisi menetellä? Pitäisikö yrittää hommata joitain erikoisia mikkejä niitä varten vai menisikö ne ihan laulumikeillä? Budjetti keikkaa varten on pieni ja paikka on kohtuu pienikokoinen klubi, joten sinänsä soittimien ei tarvitse hirveän kovaa tulla lavalta. Mitenkäs muuten se itse miksauspuoli, sijoittelu yms.? Apua. Vapaata tilaa myytävänä. |
hörhö 12.11.2004 10:26:13 | |
---|
No yleensä paras valinta on sellaiset kelloon klipsillä laitettavat puhallinmikit. Jos ei noita ole mahdollista saada, niin dynaamisilla intrumenttimikeillä. Ja jos käytät kapuloita, niin saksofonia ei kohtisuoraan kellosta, vaan 90-45 asteen kulmasta, ellei fonisti erikseen halua agressiivista tuuttausta. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
PL 12.11.2004 10:34:21 | |
---|
SM58 tai vastaava nokan eteen ja menoksi. Ehkä kompressoria hiukkasen jos sattuu olemaan. |
Locrian 12.11.2004 10:36:32 | |
---|
Mä kokeilisin jopa yhdellä konkalla jos äänenpaineet lavalla tai mestassa yleensäkään ei oo hirveitä.Tollaset brassit kuuluu aika hyvin muutenkin eli pientä presenssiä vaan haetaan?Puhaltajat vierekkäin ja mikki kohti suuaukkoja noin 15-40 sentin päähän.Puhaltajat kattomaan rumpaliin päin sivuttain niin, että mikki osoittaa puhaltajien takana tyhjyyttä.Sekava aamu.Anteeksi. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
leijonamieli 12.11.2004 10:52:21 | |
---|
Tosi temppu on saada toimimaan. Miksasin 2 vuotta sitten pasuunan 7500 ihmisen ulkoilmakeikalle. Ei ollu ihan karkkia sellanen. Kaikki vinkit tulevaisuutta varten on ihan toivottuja mullekki. Se oli ainoa kunnon mahalasku mun miksaushitorian kohdalla ku pasuunan miksauksen takia laulu rupesi käsittämättömästä syystä kiertämään julmetusti. Teki mieli pistää pussi päähän ja kaivaa itteni maanalaiseen maailmaan. "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
hörhö 12.11.2004 11:26:21 | |
---|
SM58 tai vastaava nokan eteen ja menoksi. Ehkä kompressoria hiukkasen jos sattuu olemaan. 57 on hieman yleisempi ratkaisu. Itse en lähtisi noita konkkia livenä kokeilemaan. Helposti vuotavat ja ovat muutenkin hankalia. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Locrian 12.11.2004 12:34:20 (muokattu 12.11.2004 12:35:41) | |
---|
57 on hieman yleisempi ratkaisu. Itse en lähtisi noita konkkia livenä kokeilemaan. Helposti vuotavat ja ovat muutenkin hankalia. Mä oon kokeillu eikä ollu ongelmia.Kyseessä oli keskikokoinen tila ja äänenpaineet semmosia että puhaltimet ois voinut jättää mikittämättä.Jokatapauksessa sillon oli kolmen hengen sektion edessä kaksi C1000:tta ja toimi ihan hyvin.Eikä lähe kiertämään jos sijoittaa oikein ja hakee vain pientä korostusta. Niin ja jos "oikeeta" ratkasua haetaan niin mennään kyllä klipsikonkkien puolelle. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
Jami 17.11.2004 02:16:58 | |
---|
Niin ja jos "oikeeta" ratkasua haetaan niin mennään kyllä klipsikonkkien puolelle. Mulla on noista vähän huonoja kokemuksia. Hirveän kireä saundi. Voi olla että ovat jotain halpiksia olleet. Varmasti laatuakin löytyy mutta varmaan sitten hintaakin? Puhaltimista yleensäkkin mulla on käsitys että mitä tasaisemmin taajuusvasteen toistava mikki niin sitä parempi saundi. fletarehtaa ne palijo häjyysemmäkki! |
PL 17.11.2004 09:08:47 | |
---|
Luonnollista soundia haettaessa nuo klipsimikit ja muutenkin mikki joka tunkeutuu sinne torven ränniin ovat vähän ongelmallisia. Useiden soitinten äänihän muotoutuu vasta soittimen ulkopuolella eri osien kokonaissointina. Edes kohtuullisen soundin saaminen ilman kovaa ekvalisointia ja kaiutusta on aika vaikeaa. Toisaalta klipsimikeillä vuodot jäävät pienemmiksi ja mikki on aina samalla paikalla haahuili soittaja missä vaan. Klipsimikki vaatii myös soittajalta hieman erilaista otetta kun ei voi käyttää mikin ominaisuuksia soundin ja voimakkuuden vaihteluiden aikaan saamiseksi. |
Locrian 17.11.2004 09:10:17 | |
---|
Mulla on noista vähän huonoja kokemuksia. Hirveän kireä saundi. Voi olla että ovat jotain halpiksia olleet. Varmasti laatuakin löytyy mutta varmaan sitten hintaakin? Puhaltimista yleensäkkin mulla on käsitys että mitä tasaisemmin taajuusvasteen toistava mikki niin sitä parempi saundi. Jepu.Kiree on mutta mun mielestä johtuu lähinnä siitä, että mikitys tapahtuu bellistä joka ei todellakaan vastaa koko puhaltimen sointia.Sen takia mä suosittelinkin alkuun tota konkalla sektion edestä.Se kun ottaa vähän paremmin koko soinnin. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
ÄM 17.11.2004 11:06:17 | |
---|
Meilläkin kolmen torven sektiossa aikanaan kellomikkejä käytettiin. Nykyään on todettu paljon paremmaksi ottaa vaan stereoparilla koko sektio. Sektio-soundi välittyy ihan erilailla. Tietysti blosarien täytyy vähän kattoo mihin tuuttaa ja soolojen aikana änkee tykö. Kaiken kaikkiaan ei ole ollut mitään halua palata kellomikitykseen. Näin toimii ainakin sisätiloissa klubi-koon keikoilla. |
LHU 17.11.2004 11:06:33 | |
---|
Pitäisikö yrittää hommata joitain erikoisia mikkejä niitä varten vai menisikö ne ihan laulumikeillä? Jos antaa budjetti myöten niin hommaat sinne Sennheiserin 421 (tai 521) kummallekin rännille. Ei oo kireetä vaan ihan oikeasti hyvä soundi. Ei ne vuodet, vaan kilometrit... |