Aihe: Vieraan pöydän ääreen 1 | |
---|---|
![]() 15.12.2004 14:04:42 | |
Onkos tämmöisestä jo joskus puhuttu? Elikkä, homman nimi on sellainen, että artisteilla on toisinaan keikoillaan ja kiertueillaan mukana omaa teknistä henkilökuntaa, jotka mm. hoitelevat ääni- ja valopuolta. Varsinkin festivaaleilla, mutta myöskin joissakin keikkapaikoissa, on jo valmiina talon laitteita sekä henkilökuntaa niitä käyttämässä, ns. "talonmiehiä". Homma sitten menee siten, että bändin oma porukka menee mikserin luo, missä sitten talon henkilökunta opastaa kamojen saloihin ja toimii keikan aikana babysitterinä, eli vahtii taustalla että homma pelaa. Näin ainakin olen nähnyt toimittavan. En mä tiedä sitten että tappelevatko bändin ja talon henkilökunnat useinkin nyrkit pystyssä siitä että kuka miksaa. Niin tarkoitus olisi vähäsen kysellä, kun täällä nyt on ihan kovan luokan ammattilaisiakin paikalla, että miten toimitaan kun pitäisi ensimmäisen kerran astua vieraan pöydän puikkoihin. Mielellään sekä ääni- että valohenkilöitten osalta. Niin joo, sekä bändin että talon henkilökunnan näkökulmasta saa asiaa kommentoida. Itsehän en äänistä mitään ymmärrä, paitsi että jos pudottaa aktiivikauttimen varpailleen niin se sattuu ja suusta saattaa silloin tulla rumia ääniä, joten olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa että mitäs tehdään seuraavassa tilanteessa: Bändin saapuu festivaaleille ja valomies saapuu työnsä ääreen, eli etsii valotiskin. Se onkin sitten sellaista merkkiä, jota hän ei ole koskaan aiemmin käyttänyt, liekö edes tiennyt että sellainen on olemassakaan. Lavalta näkyy että siellä roikkuu ylhäällä jos jonkinlaista lampukkaa. Keikka alkaa hetikohta. Miten toimitaan? Valopöydissäkin kun on vielä sellainen probleemi, että niitä on jos jonkinlaista ja hyvinkin toisistaan eroavia, toisin kuin äänipöydät joiden standardisointi on ihan toisella tasolla. Rok rok. | |
![]() 15.12.2004 14:37:16 (muokattu 15.12.2004 14:39:45) | |
Mä en oo ihan hirveesti vielä ehtinyt tehdä mutta vanhuksia odotellessa... :) Olen stressaajatyyppiä. Tai jotkut sanoo sitä vastuullisuudeksi. Kun keikka on tiedossa niin suitsait vikkelään mestan tekniikkaa selaamaan ja oman bändin raideria lähettämään. Jos tekniikkalistaa ei löydy ominpäin niin sitten puhelua henkilölle joka asioista "talonmiehenä" vastaa. Yleensä ovat oikein auttavaisia ja mukavia heppuja-kai. Jos vehkeet on vieraita niin sitten taas manuaaleja ettimään ja iltapalalla niitä lueskelemaan. Aika nopeesti pääsee sellaseen tilanteeseen, että kaikki on itselle enempi vähempi standardia tai omat vehkeet kulkee mukana. Pöydät on pöytiä, kuten totesit. Jos jotain ei ole talon puolesta niin otetaan omista tai mietitään joska mennään ilman. Riippuu mestasta ja vermeestä. Usein myös pyrin käymään paikan päällä kuuntelemassa jonkun keikan jos mesta ei ole tuttu/on lähellä. Muuten sitten soittelen muutamat ystävät läpi josko näillä olisi kokemusta kyseisestä paikasta. Yleensä mulle on käynyt paikan päälle saavuttaessa niin, että talonmiehen kanssa hilusti pyöritään ja katotaan insertit, kulmat jne. Sitten ite pöydän taakse ja silmäilyä pöytään samalla ku lava pistetään kuntoon. Tuttujen kamojen ja bändin kanssa voi tehdä ennakkoon asioita joita muuten tehtäisiin vasta soundchekissä. Eipä siinä mitään. Tolleen kevyesti. Mulle ei ole vielä tullut kuin muutama niitä tappajakeikkoja eteen. Niistä en edes puhu. Tappeluun ei ole tarvinnu ryhtyä vielä. Muutaman kerran on tätä nöösipoikaa nälvitty kun ei homma oo ollut tarpeeksi varmaa. Ei siinä mitään-- koko ajan varmenee... "Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch | |
![]() 15.12.2004 14:49:17 | |
Homma sitten menee siten, että bändin oma porukka menee mikserin luo, missä sitten talon henkilökunta opastaa kamojen saloihin ja toimii keikan aikana babysitterinä, eli vahtii taustalla että homma pelaa. Näin ainakin olen nähnyt toimittavan. Lähtökohtaisesti bändin oma ukko on vastuussa homman hoitumisesta. Yleensä asia toimii niin, että hän ajelee shown. Etenkin valopuolella, kun on kyseessä tuntematon pöytä olen nähnyt tehtävän myös niin, että talon ukko ajelee ja bändin jäbä norkoilee vieressä ja antaa ohjeita. Ei sen puoleen, olen nähnyt tällaista myös äänipuolella. Pääsääntöisesti se talon ukko toimii assistenttina, kytkee kompurat ja gatet oikeisiin kanaviin, kertoo mistä auxeista efektit lähtee, mihin palaa, miten PA on konfiguroitu ja miten sitä ajetaan (esim jos käytetään ns. aux-botnea, tarkemmista PA:n viritysjärjestelmistä ei yleensä miksaajalle valtavaa riemua ole, eikä niihin muutenkaan pohjalta master-eq:ta lukuunottamatta yleensä päästetä käsiksi) ja muuten vaan jeesaa, jos on tarvetta. Lisäksi tietenkin vahtii, että mahdollisissa dB-rajoissa pysytään, kamat pysyy ehjinä jne. Välillä on myös näitä, että bändin oma jamppa in ensimmäistä kertaa isojen kamojen äärellä ja laulukamakokemus ei ihan tiitä PA:lla ajelemiseen, jolloin talonmies voi opastaa hommassa tai avustaa esim laittamalla perussäädöt kohdalleen, jolloin orkesterin hahmolle jää lähinnä balanssien vahtiminen. En mä tiedä sitten että tappelevatko bändin ja talon henkilökunnat useinkin nyrkit pystyssä siitä että kuka miksaa. Eivät. Jos joku tulee keikalle tappelemaan, niin sellainen poistetaan paikalta. Niin tarkoitus olisi vähäsen kysellä, kun täällä nyt on ihan kovan luokan ammattilaisiakin paikalla, että miten toimitaan kun pitäisi ensimmäisen kerran astua vieraan pöydän puikkoihin. No yllä jo tuli perusdataa. Ekoilla kerroilla ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain huonoja vastauksia. Ja talon jampalta saa aina pyytää apua, jos ei ihan tiedä, mitä tehdä. Itsehän en äänistä mitään ymmärrä, paitsi että jos pudottaa aktiivikauttimen varpailleen niin se sattuu ja suusta saattaa silloin tulla rumia ääniä, joten olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa että mitäs tehdään seuraavassa tilanteessa: Bändin saapuu festivaaleille ja valomies saapuu työnsä ääreen, eli etsii valotiskin. Se onkin sitten sellaista merkkiä, jota hän ei ole koskaan aiemmin käyttänyt, liekö edes tiennyt että sellainen on olemassakaan. Lavalta näkyy että siellä roikkuu ylhäällä jos jonkinlaista lampukkaa. Keikka alkaa hetikohta. Miten toimitaan? Ja tähänkin tuli jo tavallaan vastattua. Eli kerrotaan sille talon sepelle, mirtä halutaan. Jos on jotain tarkkoja iskuja, voi kysäistä vaikka tyyliin "mistä napeista saa blinderit päälle" ja ajaa sellaisen kohdan itse. Samalla voi muutenkin kysellä ja tarkkailla, miten tyyppi asiaa hoitaa ja ottaa opikseen. Valopöydissäkin kun on vielä sellainen probleemi, että niitä on jos jonkinlaista ja hyvinkin toisistaan eroavia, toisin kuin äänipöydät joiden standardisointi on ihan toisella tasolla. Niinpä. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! | |
![]() 15.12.2004 14:49:47 (muokattu 15.12.2004 14:51:08) | |
Ideahan on vaan siinä, että talon porukka tuntee laitteensa ja bändin porukka sen musiikin. e: jahas, pitk ehti puol minsaa eteen. Paas tilli. | |
![]() 15.12.2004 14:50:01 (muokattu 15.12.2004 14:52:08) | |
Eipä siinä mitään. Tolleen kevyesti. Mulle ei ole vielä tullut kuin muutama niitä tappajakeikkoja eteen. Niistä en edes puhu. Tappeluun ei ole tarvinnu ryhtyä vielä. Muutaman kerran on tätä nöösipoikaa nälvitty kun ei homma oo ollut tarpeeksi varmaa. Ei siinä mitään-- koko ajan varmenee... Meillähän on ihan sama toimintatapa. Taidan kyllä olla nöösimpi. Tuo stressaaminen eli vastuullisuus on kyllä hyvä homma, tietää mitä tekee ja on vähän vähemmän kusessa hommaa tehdessä. Joskus tosin tulee näitä "voihelvetti, apua!"-tilanteita, kuten kerran kun pöydästä oli hajonnut master-osasto soundcheckin ja keikan välillä. Olin ihan varma, että itse tyrin jotain, ja meni hetki tai neljä asiaa selvitellessä... Varmuudesta tuli mieleen mutkan kautta mulle tänään sattunut kämähdys - soittelin suuntaan ja toiseen kamapuolta selvitellen, ja kävi ilmi, että joku bändistä oli sanonut talon miehelle, ettei ole omaa miksaajaa. Vähän tuli nolo olo, "nomutku tota kyllä mä ainakin kitaristin kanssa juttelin"... :-) Kannattaa siis varmistaa, että tieto on kulkenut kunnolla, välttyy sekaannuksilta. Mutta joo. Selvittelee talon ukkojen kanssa kamat ja paikan "erikoisuudet" etukäteen, niin hyvin pitäis selvitä. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 15.12.2004 14:51:50 (muokattu 15.12.2004 14:54:03) | |
Homma sitten menee siten, että bändin oma porukka menee mikserin luo, missä sitten talon henkilökunta opastaa kamojen saloihin ja toimii keikan aikana babysitterinä, eli vahtii taustalla että homma pelaa. Näin ainakin olen nähnyt toimittavan. No näinhän tuo menee. Ei siinä mitään sen mystisempää ole. Vahtiminen on lähinnä sitä, että bändin äänimiehen haluamat asiat toimivat koko keikan ajan ja toisaalta ”limitteriväijyä” eli sitä, että laitteistoa ajetaan järkevissä mittasuhteissa. Reunaehdot yleensä ovat joku säädelty äänenpaineraja tai sitten se, että systeemiä ei ajeta tilttiin, jotta ei varastolla tarvitse taas sovitella erikokoisia ”kiinanhattuja”. En mä tiedä sitten että tappelevatko bändin ja talon henkilökunnat useinkin nyrkit pystyssä siitä että kuka miksaa. Laitteistotoimittajan puolelta olevat hemmot ovat yleensä palvelemassa esiintyvien artistien tekniikkahenkilökuntaa. Elikkä kyllä se bändin äänimies silloin miksaa. Toisinaan on sellaisia tilanteita, joissa se ”talonmies” on ainoa, joka miksaa. Tällöin bändin äänimies voi antaa ohjeita miksaukseen. Tällaisia tapauksia voivat olla esim. suorat TV-lähetykset, joissa mennään pääosin TV-lähetyksen ehdoilla. Jos soittoaikataulu on vielä tiukka ja bändin esitettävänä kaksi biisiä niin talkkari yleensä saa hommat nopeammin oikealle tolalle kuin ensimmäistä kertaa systeemiin tuleva vieraileva miksaaja. Joskus on tullut sellaisia tilanteita, että bändin miksaajaksi ilmoittautuu joku artistin kaveri tai ryhmän muu avustaja, jolla ei ole taivaan tajua äänentoiston hoitamisesta. Näihin olen törmännyt eräillä kansainvälisestikin tunnetuilla jazz-juhlilla. Olen hoitanut tilanteen kevyellä kyynärpäätaktiikalla ja osoittanut kaverille viereistä tuolia, kehottanut ottamaan rennosti ja hoitanut homman itse. Jos aiheesta on koitunut keskustelua isoilla kirjaimilla on stage-manageri hoitanut ongelman pois päiväjärjestyksestä. miten toimitaan kun pitäisi ensimmäisen kerran astua vieraan pöydän puikkoihin. Tässä nyt jotain salimiksaajan näkövinkkelistä: Tietysti se bändin tekninen erittely kanavalistoineen ja lavakarttoineen tulisi olla toimitettu hyvissä ajoin etukäteen. Festariolosuhteissa näin lähes aina onkin. Keikkapäivänä ei paljon kannata kännykällä soitella tekniikkaryhmälle. Keikkapäivänä käväise foh-miehen juttusilla hyvissä ajoin ennen omaa osuuttanne jos se vain on mahdollista. Kun kömmit mikseritelineeseen, backstage-passi näkyviin, jotta turvamiehet päästävät sinut läpi. Tämä unohtuu aika monelta. Silloin kun turvamiehiä ei ole se talonmiesraukka joutuu hoitamaan järjestyspuolenkin siellä mikseritelineessä. Lähtö voi olla vauhdikas, jos läpyskä ei ole näkyvillä. Itse häädän kioskilta kaikki sellaiset henkilöt pois joilla ei ole tähdellistä asiaa. Se on työpaikka eikä hengailumesta. Älä tule siinä vaiheessa kun toisen bändin vaihto on meneillään, kiire on nimittäin silloin kova. Tule mieluummin silloin kun bändi on about setin puolivälissä. Silloin on aikaa perehtyä seuraavaan/seuraaviin akteihin. Tullessasi tervehdi ja esittele itsesi talon ukolle. Se on kohteliasta ja ilmapiiri on alusta asti hyvällä tolalla. Olen muutaman kerran törmännyt sellaisiin yrmyihin, että palveluasenne on ollut koetuksella. Tsekkaa talon laitteistosta keikkaasi soveltuvat vermeet ja käykää homma kohta kohdalta läpi. Aikaa tähän menee about 5-10 minuuttia. Älä turhaan valjasta käyttöösi niitä kahtatoista gatea ja kahdeksaatoista kompuraa jos et normaalistikaan niitä tarvitse. Jos et tunne laitteita, sano se rohkeasti. Siinä ei ole mitään hävettävää. Talon mies voi siinä tapauksessa lähettää keikan matkaan ja voit siirtyä sen jälkeen puikkoihin itse. Kysy aina kun joku asia askarruttaa. Tyhmiä kysymyksiä ei ole. Talon ukko on Sinua varten siellä. Kun keikka on ohi ainakin meikäläisen kyseessä ollessa voit jättää pöydän nollaamatta. Minä hoidan sen kyllä - kuuluu toimenkuvaan. Jos on kommentoitavaa jostain laitteistoon liittyvästä, kommentoi ihmeessä! Itse myös annan kehuja tai kritiikkiä bändin äänimiehelle. Me kumpikin voimme oppia jotain toisiltamme. Kerää omat kamasi ja tsekkaa, ettei mitään jäänyt. Kiitä (jos on syytä) ja kättele lähtiessäsi ja voit olla varma, että seuraavalla kerralla saat tältä talkkarilta hyvän kohtelun – ehkä tarjoan jopa karkkia… P.S. Tuossa pitk:n puheenvuorossa nyt jo aika kattavasti olikin... | |
![]() 15.12.2004 14:52:43 | |
Kiitos vastauksesta. Erästä asiaa haluaisin hieman kommentoida: Kun keikka on tiedossa niin suitsait vikkelään mestan tekniikkaa selaamaan ja oman bändin raideria lähettämään. Jos tekniikkalistaa ei löydy ominpäin niin sitten puhelua henkilölle joka asioista "talonmiehenä" vastaa. Hyvä ennakkosuunnittelu on tietysti ihan paikallaan, sekä hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Se on vain tässä elämässä kuitenkin siten, että tilanteet elävät ja suunnitelmat muuttuvat. Esimerkiksi olen itse kerran ollut paikalla todistamassa eräillä isommilla festareilla, kun ulkomainen bändi on saapunut paikalle ja on jo alkanut pikkuhiljaa purkaa tavaroitaan rekasta, kun joku keksiikin että "hei, nää taitaakin olla sen verran suosittuja että tehdäänpäs ohjelmanmuutos ja siirretään ne sittenkin päälavalle." Ei muuta kuin kamat takaisin autoon, auto päälavan taakse, missä kotimainen orkesteri onkin siirtymässä sinne pienemmälle lavalle. Että näinkin voi käydä... Rok rok. | |
![]() 15.12.2004 16:56:39 (muokattu 15.12.2004 17:09:04) | |
"hei, nää taitaakin olla sen verran suosittuja että tehdäänpäs ohjelmanmuutos ja siirretään ne sittenkin päälavalle." Ei muuta kuin kamat takaisin autoon, auto päälavan taakse, missä kotimainen orkesteri onkin siirtymässä sinne pienemmälle lavalle. Että näinkin voi käydä... Jep . Voin sanoa että jos meikän kohdalle sattuis niin nortti olis huulessa vaihdosta puoleen väliin settiä. :) Toinen asia, minkä varmaan moni täällä tietää, mutta joka mulle valkeni vasta jonku aikaa sitten. Kun Bändillä on manageri tai muu vastaava taho joka aktiivisesti ettii keikkaa, saattaa keikat tulla todella nopeesti ja lyhyellä varotusajalla. Semmosiinkin mestoihin joihin et ois ikinä uskonut. Eli jos on mielessä siinä kamoja keikan jälkeen kerätessä, että "vois tuotakin juttua miettiä uusiksi bändin kanssa" tee se heti ensi tilassa. Seuraava keikka voi olla neljän päivän päästä vaikka siitä ei ole mitään ilmoitettu. Ja aloitteleville miksaajille haluan näin aloittelijan näkökulmasta vielä teroittaa aikaisemmin todettua asiaa: 1.Kättele, kerro nimesi ja ole kohtelias. Ota rauhassa vaikka jännittäisikin. (Koskee kaikkia jotka osoittavat kiinnostusta sinua kohtaan) 2.Kerro, ystävällisesti, mitä tarvitset ja pidä järki mukana. 3.Kysy jos et tiedä. Näin talonmiehen ei ehkä tarvitse puuttua tekemisiisi. 4.Jos talonmies kuitenkin joutuu puuttumaan hommiisi älä ota hernettä nenään vaan oppi vastaan. 5.Mahtavan keikan jälkeen kättele, kiitä, kysy tarvitseeko nollata pöytä ja ole haukkana jeesaamassa jos siltä näyttää. Älä kuitenkaan tyrkytä. Toisinaan on sellaisia tilanteita, joissa se ”talonmies” on ainoa, joka miksaa. Tällöin bändin äänimies voi antaa ohjeita miksaukseen. Tällaisia tapauksia voivat olla esim. suorat TV-lähetykset, joissa mennään pääosin TV-lähetyksen ehdoilla. Voisko joku kertoa lissee tästä aiheesta? Suoraa TV-lähetystä ei ole tulossa mutta mites noi TV-studiossa tehdyt nauhotetut keikat menee? Saattaa olla ajankohtainen täällä päässä jos suunnitelmiin on luottaminen. Meneekö samalla tavalla että bändin miksaaja on lähinnä kertomassa talonukolle missä lyödään delay saksofoniin ja missä kohtaa taustakööristä nousee liidivokaali esiin? Onko paikan päällä himmeä kiire vai ehtiikö läpiviennin harjoitella ja kuinka hyvin? Tämmöset askarruttais kulkijaa ainakin. "Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch | |
![]() 15.12.2004 17:32:53 | |
Voisko joku kertoa lissee tästä aiheesta? Suoraa TV-lähetystä ei ole tulossa mutta mites noi TV-studiossa tehdyt nauhotetut keikat menee? Saattaa olla ajankohtainen täällä päässä jos suunnitelmiin on luottaminen. Meneekö samalla tavalla että bändin miksaaja on lähinnä kertomassa talonukolle missä lyödään delay saksofoniin ja missä kohtaa taustakööristä nousee liidivokaali esiin? Onko paikan päällä himmeä kiire vai ehtiikö läpiviennin harjoitella ja kuinka hyvin? Tämmöset askarruttais kulkijaa ainakin. Joo, jos ei tv-kokemusta ole, niin kannattaa jättää suosiolla talon heebolle. Etenkin nykyisten digi-pulpettien kanssa menee molemmat peukalot suuhun, jos ei käyttöliittymä ole hanskassa. Eli antaa sen, joka hallitsee teknisesti asian hoitaa sen raudan kanssa pulaaminen ja itse olla sopivalla etäisyydellä kertomassa juuri tuollaisia balanssi- ja sounditoiveita. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! | |
![]() 15.12.2004 19:27:17 | |
Joo, jos ei tv-kokemusta ole, niin kannattaa jättää suosiolla talon heebolle. Etenkin nykyisten digi-pulpettien kanssa menee molemmat peukalot suuhun, jos ei käyttöliittymä ole hanskassa. Eli antaa sen, joka hallitsee teknisesti asian hoitaa sen raudan kanssa pulaaminen ja itse olla sopivalla etäisyydellä kertomassa juuri tuollaisia balanssi- ja sounditoiveita. Ääniautoon ei kannata mennä oikeestaan juuri ollenkaan ellei satu olemaan tuttu mies siellä töissä.Silloinkin audienssi on hyvä pyytää. Ne on niin ahtaita paikkoja ja niitä vermeitä millä tehdään ei oo mitenkään liikaa pienemmissä autoissa. Radion iso ulkotuotanto auto on sitten eri juttu.Se on niin hieno että siellä kaiuttimetkin liikkuu sähköllä ylös ja alas.Tarkkaamossa ei siltikään liikaa tilaa ole niin parempi vaan ottaa vaikka pullakahvit siitä oleskelutilan puolelta. Pojilla on siellä audiot yleensä aika hallussa :-) | |
![]() 15.12.2004 20:34:52 | |
Hyvä aihe! Itellä on oikeastaan positiivisia kokemuksia talon miehistä. Ovat olleet avuliaita ja joskus tuntuu, että tässähän on kuningas ku ite seisoo pöydän takana ja talon mies laittaa piuhat tiskin takana miten mä haluan ;) Joskus on käynyt niinkin, että vaikkapa bassarin mikki on kaatunut ja ei oo tarvinu ite juosta lavalle korjaamaan. Pahimmat paniikit mulla on ollu, kun on ekaa kertaa lähetty isommilla minulle vierailla vuokrakamoilla. Toki laitteiden vuokraaja neuvoi varastolla, mutta silti jännitti olla ite vastuussa kaikesta. Jouduimpa soittamaankin laitteiden kokoamis neuvoja. Mutta sekin meni hyvin. Bändi on menossa tässä joskus yhelle pienelle TV-kanavalle soittamaan. Mä taidan kuitenkin jäädä kotiin. Rock'n roll will never die!!!
www.autopilot.tk | |
![]() 16.12.2004 10:58:21 (muokattu 16.12.2004 10:59:15) | |
Joo, jos ei tv-kokemusta ole, niin kannattaa jättää suosiolla talon heebolle. Etenkin nykyisten digi-pulpettien kanssa menee molemmat peukalot suuhun, jos ei käyttöliittymä ole hanskassa. Jepu. Ei oo kokemusta kuin radiohommista vähän ja sitäkautta kyllä jonkun verran erilaisia digitiskejä on tullut ruuvattua. Studiollakin tehdään pienempiä konepohjaisia juttuja snadilla digitiskillä. Jokatapauksessa jätän homman ammattilaisille ja kattelen vierestä-kuten suunnittelinkin. Kivaa oppia on se. Eli antaa sen, joka hallitsee teknisesti asian hoitaa sen raudan kanssa pulaaminen ja itse olla sopivalla etäisyydellä kertomassa juuri tuollaisia balanssi- ja sounditoiveita. Bändillä on kaikki biisit nauhalla omassa studiossa. Olisiko aivan typerä idea jos tekisin iltapuhteena ns. livemiksauksen näistä biiseistä ja liitteeksi pistäisin ns. tapahtumalistan? Ei olisi itselleni iso vaiva mutta lukeeko/kuunteleeko sitä kukaan. Meneekö yliampumiseksi? :) "Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch | |
![]() 16.12.2004 11:03:09 | |
Helsingin Stella Star Clubin miksaaja on aika mielenkiintoinen niiden kamojensa kanssa. Kannattaa selvittää kunnolla tilanne etukäteen, jos haluaa oman miksaajan tuonne. Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 16.12.2004 11:42:11 | |
Helsingin Stella Star Clubin miksaaja on aika mielenkiintoinen niiden kamojensa kanssa. Missä mielessä, hyvässä vai oudossa? Ei vuodet, vaan kilometrit... | |
![]() 16.12.2004 11:47:32 | |
Missä mielessä, hyvässä vai oudossa? No se pitkälettinen intiaanin näköinen tyyppi ei kovin helpolla anna ulkopuolisen koskea pöytään. Kannattaa neuvotella etukäteen, jos aikoo omaa miksaajaa käyttää keikalla. Aika legendaläpän heitti se miksaaja tuossa jokin aika sitten. Sanoi että Sonata Arctican tyyppi maksoi sille 1000 euron pantin että saa käyttää kamoja. :) No Stella on soundien puolesta muutenkin aika hirveä, että tsemppiä vaan ja hyvää hönkää siellä tarvii, jos siedettävät saundit aikoo saada. Nimimerkki Hanok taitaa muistaa paremmin minkälainen Stellan miksaaja on.. :) Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 16.12.2004 12:58:18 | |
Stellassa nyt on muutenkin toi meininki ollut vähän omalaatuista. Aika jännä on jossei niihin vehkeisiin anna koskea tai pistää kerjäämään antamaan jotain pantteja. Meinaan että eipä sillä jätkällä varsinaisesti mitään aarteita siellä kätköissä ole. Siitä on aika paljon aikaa ku tuolla viimeksi olin jotain tekemässä. Muistuu mieleen kun Stellaan menin kattelemaan jotain random-keikkaa huvikseni. Oli ällistyttävän omalaatuiset ratkaisut tehty mikityksien suhteen. Mainittakoon esim. 58 overina aivan h******n korkealla ja kaksi mikkiä lattiatomissa. "Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch | |
![]() 16.12.2004 16:18:45 | |
Bändi on menossa tässä joskus yhelle pienelle TV-kanavalle soittamaan. Mä taidan kuitenkin jäädä kotiin. Älä jää!!! Mene ihmees mukaan, ei sitä kokemusta millään muuten tuu! Sinne mukaan kattelemaan, ei sun tartte välttämättä puikkoihin hypätä, mut mene takapiruks. Aina jotain oppii! Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." | |
![]() 16.12.2004 16:23:14 | |
Missä mielessä, hyvässä vai oudossa? Off topic, mutta pakko: "Nää on mun kamat ja mulle pitää soittaa!" Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! | |
![]() 18.12.2004 13:26:22 | |
No se pitkälettinen intiaanin näköinen tyyppi ei kovin helpolla anna ulkopuolisen koskea pöytään. Kannattaa neuvotella etukäteen, jos aikoo omaa miksaajaa käyttää keikalla. Aika legendaläpän heitti se miksaaja tuossa jokin aika sitten. Sanoi että Sonata Arctican tyyppi maksoi sille 1000 euron pantin että saa käyttää kamoja. :) Aika erikoisen kuulloista. Ja onhan tuolla tekniikkalistan mukaan jopa 12ch Yamaha 01V96 digipöytä. Onhan sellainen tietenkin äkkinäiselle käyttöliittymältään snadisti outo (ainakin jos lentolähdöllä pitää mennä), mutta äkkiä tuollaisenkin pesukoneen ottaa haltuun. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)