Order 06.12.2004 19:25:51 (muokattu 07.12.2004 15:51:27) | |
---|
Eli bändiä tässä ollaana kaverin kanssa kasaamassa (siis oikeastaan etsitän vaan rumpalia kun kitaristi (minä) ja basisti jo on). Soittokokemusta bändissäkin on itsellä vähän, mutta ei sillä paljon leijuta. Ajateltiin soitella ainakin alkuun punkrock-covereita (offspring, bad religion, lagwagon) ja kummankin mieltymysten takia ainakin Iron Maidenia ja Dio:a sekä muuta samantyyppistä heviä. Juttuhan on kuitenkin niin, että kun mun pitäisi laulaa ilmeisestikin (haluaisinkin siis laulaa mutten tiedä riittääkö rahkeet soiton ohella) ja ainakin maidenia soittaessa on kohtia joissa kaksi kitaraa on must. Kaverilta taipuu jonkin verran kitarakin, mutta tällöin basso pitää jättää pois. Onko tavoitteet siis kolmen hengen porukalla liian korkealla vai mahdollisia toteuttaa? Tekisi kuitenkin mieli lähteä kolmestaan liikkeelle, mitä vähemmän soittotaidottomia muusikoita sitä todennäköisemmin saattaa joskus osua soitto kohdalleen ;> We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Mullon liput Maideni keikalle o/
Dickinson vai Pastilli? |
Volle 06.12.2004 19:30:29 | |
---|
Mä jättäisin pois toisen kitaran mielummin kuin basson. Muuten mä olen sekä kitaristina että basistina mieluummin trio-kokoonpanossa (rummut, basso, kitara), kuin isommassa pumpussa. Tietty laulaja voi olla vielä neljäs heppu erikseen. Mun mielestä trio on helpoin saada kuulostamaan bändi tiukalta ja toisaalta se jättää kaikille tilaa tarpeeksi. Nam. |
kivi 06.12.2004 19:34:40 | |
---|
Tekisi kuitenkin mieli lähteä kolmestaan liikkeelle, mitä vähemmän soittotaidottomia muusikoita sitä todennäköisemmin saattaa joskus osua soitto kohdalleen ;> Lähtekää ihmeessä kolmistaan liikkeelle, ja päätätte vain, että sovitukset on toiset kuin esikuvilla. Muutenkin kappaleiden treenaaminen sillai, että basisti ottaa välillä kitaran roolin (soitinta vaihtamatta) tai vaikka kitara komppaa ja basso kuljettaa, on hauskaa ja hyödyllistä. Ei aina tarvi tehdä kuten on tehty. Laulaminen ja soittaminen yhtäaikaa on helppo nakki, kun alkaa vaan. Mitä enemmän sitä miettii, sen vaikeammaksi se muuttuu. Suosittelen, että otatte alusta alkaen jokaiselle laulumikin, aina siihen jotain saa äänneltyä, ja myöhemmin se on iso valtti missä vain tulkitsemisessa, jos koko trio osaa vaikka vain huutaa kertosäkeiden mukana, Bad Religionin harmonioista puhumattakaan... |
Tmp 07.12.2004 16:05:53 | |
---|
Kuule aloittakaa vaan. Me aloitettiin kahdestaan kaverin kanssa ja nyt meitä on viisi kappaletta(oli kuusi). Helpompi se on saada se neljäs joukkoon kun on jo kolme ja on joteain toimintaa, kun se että toimeettomana itkee että tulkaa meidän bänddiin komppaamaan!!!11 Eli ei siis millään pahalla. Paremmin ne soittajat löytyy kun rupee tekemään. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Order 07.12.2004 17:03:05 | |
---|
Kiitoksia Kivelle rohkaisusta :) Eiköhän homma tästä lähde pikkuhiljaa liikkeelle, ajateltiin kysäistä josko jo vaikka huomenna saataisiin lukiolle jäädä aloittelemaan kaverin kanssa projektia. Näin vältyttäisiin treeniksen hankkimisen ja pitämisen ongelmilta ja kuluilta, kulkeminen olisi helppoa kun voi jäädä suoraan koulun jälkeen ja tavaraakaan ei tarvisi kotoa kuskata kuin ehkä säröpedua. (ja kitaraa jossei sitä koulun paskaa jaksa) We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Mullon liput Maideni keikalle o/
Pastilli? |
zorro 08.12.2004 19:57:09 | |
---|
Lähtekää ihmeessä kolmistaan liikkeelle, ja päätätte vain, että sovitukset on toiset kuin esikuvilla. aivan. ei niitä samalla tavalla kannate yrittää vetää, ku ei niitä sillon jaksa monikaan kuunella. ostetaan: lace sensor Red myydään: WhammyII |
konehes 09.12.2004 13:45:02 | |
---|
Kiitoksia Kivelle rohkaisusta :) Eiköhän homma tästä lähde pikkuhiljaa liikkeelle, ajateltiin kysäistä josko jo vaikka huomenna saataisiin lukiolle jäädä aloittelemaan kaverin kanssa projektia. Näin vältyttäisiin treeniksen hankkimisen ja pitämisen ongelmilta ja kuluilta, kulkeminen olisi helppoa kun voi jäädä suoraan koulun jälkeen ja tavaraakaan ei tarvisi kotoa kuskata kuin ehkä säröpedua. (ja kitaraa jossei sitä koulun paskaa jaksa) Noin on ihan hyvä aloittaa. Tulee ainakin harjoiteltua kiltisti ja kehittyykin kun ei voi muuta kuin soittaa. Jossain vaiheessa sitten alkaa tehdä mieli sitä omaa treenikämppää, jossa voi soitella/pelleillä/juoda viinaa vaikka kellon ympäri. |
Varaani 09.12.2004 14:47:20 (muokattu 09.12.2004 14:48:34) | |
---|
Tavoitteet eivät ole liian korkealla. Kannattaa tuossa koveroinnissa muistaa että ei välttämättä kannata koittaa apinoida sitä alkuperäistä esittäjää. Mielekkäämpää ja muillekin paljon mielenkiintoisempaa on tehdä reippaasti omia sovituksia tykkäämistään biiseistä. Näin saa mukaan enemmän sitä omaa ilmettä ja pystyy soittamaan sen hetkisen kokoonpon ehdoilla. EDIT: ja se trio on todella luksusta. Kaikessa mielessä. Itse ainakin tykkäsin hirviästi siitä muodosta. |
vernie 14.12.2004 00:06:29 | |
---|
Onko tavoitteet siis kolmen hengen porukalla liian korkealla vai mahdollisia toteuttaa? Aivan täysin mahdollisia. Sekä yhteissoitto että henkilökemiat on sitä helpompi saada natsaamaan mitä vähemmän bändissä on jäseniä. Ja sitäpaitsi kaikki parhaat bändit ovat aina trioja! :) Esim. Nirvana, Muse, Placebo, Green Day.. "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
Tuomas 14.12.2004 08:16:45 | |
---|
Joo, tosiaan. Tätä minäkin olen bändiproggiksissani hakenut, että triosta (kitara/basso/rummut) saa halutessaan millaisen soundin vain. Oli yksi projekti, jossa soitettiin ihan normaalisti rokkenrollia ja sitten parissa biisissä soittimet naulaan ja a cappellana. Joskus taas soitetaan pelkällä kosketinsäestyksellä (kuka nyt sattuu ensimmäisenä koskettimien ääreen, vaikka kaikki) ja niin edelleen. Ja kyllä eräskin toinenkin trio, mihin kuuluin, soitti Iron Maidenia covereina ihan hyvin tuloksin. Siinä piti vain vähän miettiä, että mitä soitti. Tilaa löytyi kyllä. Kannattaa kuunnella vaikka Nitsiä. Siinä huomataan, kuinka sama bändi voi kuulostaa aivan erilaiselta riippuen biisistä. Ennakkoluulottomuutta. Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Fry: (gasp) But existing is basically all I do!
Kristallipallo |
Sir Härö 15.12.2004 11:15:18 | |
---|
Trio on ihanne pääluku! Kun bändissä on esim. viisi ihmistä (laulaja,kitaristi,kitaristi,basisti,rumpali) on homma paljon vaikeampi pitää kasassa ja mielipiteet ovat yleensä yhteisempiä kolmen porukassa. Bändin "pomon" täytyy olla aika kova jannu jos pystyy pitämään edes jonkin näköisen rotin viiden hengen bändissä. "Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, niin sutennööri se vitut välittää..." Pastilli? |