Aihe: Joskus UG bändit dissaa toisiaan, miksi??
1 2
JCM
19.11.2004 17:46:48

Nyt hokasin, kun kävin paikallisten bändien sivuja läpi (vieraskirjat), niin oli havaittavissa (aika selkeesti) hemmetin huonoa ilmapiiriä tiettyjen bändien kesken??

Mitä hyötyä on jonkun toisen bändin dissaamisesta, ja yleensä vieläpä perusteettomasta sellaisesta? Eikö bändien olisi järkevä pitää yhtä, järkätä kimpassa keikkaa ja bänditapahtumia?

Siis mitä tuo tarkoittaa, oletteko huomanneet moista toimintaa vai tunnistatteko peräti itsenne sellaiseksi joka dissaa toisten tekemisiä?

Idioottimaista, sanon minä.

Operaatio: Live on hyvä merkki oikeanlaisesta toiminnasta!

Jokaisen bändin tulisi omalla kohdallaan tajuta tekevänsä samalla itselleen hallaa, kun haukkuu toista bändiä, siitä ei voi olla hyötyä! Muut bändit eivät ole uhkia, vaan ne ovat paremminkin mahdollisuuksia tuottavaan yhteistyöhön.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Chemo
19.11.2004 18:36:45

Muut bändit eivät ole uhkia, vaan ne ovat paremminkin mahdollisuuksia tuottavaan yhteistyöhön.

Jep - tämä on mielestäni oikea asennoituminen asiaan!

Eikä oo kiellettyä vähän kehuakin kavereiden bändejä, varsinkin jos siihen on aihetta. Siinä saattaa joku kiinnostua ug-bändeistä vähän laajemminkin. Ja: "What goes around, comes around".
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
kurmo
19.11.2004 18:51:43
Ihme touhua. Eiköhän tässä ole itse kullakin toimivalla taholla tarpeeksi hankalaa muutenkin, joten tarvitseeko siitä tehdä vielä vaikeampaa? Mielestäni ainoa tapa saada hommalle sen verran "sijaa", että siitä voi jotain tullakin, on toimia yhdessä sen verran, että esim. useamman ug-porukan keikalla voidaan hoitaa hommat siten, että redundanssi on mahdollisimman vähäistä. Jos jollakulla on Tunnetusti Hyvä bassostäkki, sen läpi voinee soittaa jokainen. Mikäli joillain ei ole miksaajaa, tämäkin usein järjestyy (nimim. minä itse). Turha tehdä toisten touhusta, ja sitä kautta omastaan, vaikeaa.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
PJS
20.11.2004 13:02:39

Mun mielstä toisten UG bändien dissaaminen on varsin typerää. Varsinkin kun useimmiten bändeillä ei ole mitään varaa dissata ketään. Unelmatilannehan olisi se kun kaikki vaan tulis toimeen keskenään. Jep.
"Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua." - KMT
kingdom
20.11.2004 13:12:21
Joskus tuli dissattua erästä kaveribändiä. Jälkeenpäin on vituttanu. Varsinkaan ku itellä ei oo mitään varaa haukkua. Onneksi eivät kummiskaan lannistunu typeristä kommenteista. Tosiaan pitäis järkätä noita yhteistapahtumia.
Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa!
mr_b
20.11.2004 17:25:30

Toisaalta on toisinaan ollut tuskallista hakata ihmisiä selkään ja kehua keikkaa, kun korvat vuotavat verta ja olisi lähinnä tehnyt mieli heittää tomaatteja. On rehellisyyttä ja on suhdetoimintaa.

Ei sitä silti kyllä kannata mihinkään vieraskirjaan mennä uhoamaan...
Ddddo the Metropolitan Glide!
JCM
20.11.2004 17:31:28 (muokattu 20.11.2004 17:31:48)

Toisaalta on toisinaan ollut tuskallista hakata ihmisiä selkään ja kehua keikkaa, kun korvat vuotavat verta ja olisi lähinnä tehnyt mieli heittää tomaatteja. On rehellisyyttä ja on suhdetoimintaa.

Ei tuo kyllä mikään puolustus ollu sille vittuilulle..
Onko pakko kehua? Ei ole, teennäisyys on perseestä. Jos ei oo kehuttavaa, niin ei kehuta.
Suhdetoimintaa?? Tässä haetaan nyt sitä, että miksi bändit eivät ennemmin pidä yhtä, kuin vittuilevat toisilleen?

On myöskin kateutta, joka tuottaa sitä vittuilua, ja sitä mä en oikein halua ymmärtää.
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Notefix
20.11.2004 22:48:55 (muokattu 20.11.2004 22:50:34)

Jokaisen bändin tulisi omalla kohdallaan tajuta tekevänsä samalla itselleen hallaa, kun haukkuu toista bändiä, siitä ei voi olla hyötyä! Muut bändit eivät ole uhkia, vaan ne ovat paremminkin mahdollisuuksia tuottavaan yhteistyöhön.

JCM on oikealla asialla. Tossa on juuri se ero siinä ketkä saavuttaa jotain ja ketkä ei. Eli, kysymys on asenteesta. Jos suhtautuu kaikkeen negatiivisesti, tuskin kukaan voi odottaa että myös itseensä suhtaudutaan muulla tavalla.

Kyl se on kuulkaas niin, että luuserit dissaa, ja muut tekee jotain, jolla voi saada jotain aikaiseksikin.
My name is Baron, Notefix Baron "
Jim Tonic
20.11.2004 23:27:32
JCM puhuu asiaa. Eipä ole paljon lisättävää. Pakko oli kuitenkin lisätä oma yhtyvä mielipiteeni, koska kyseiset dissaajat ovat niin monasti rieponeet.
Jani The Rock
21.11.2004 01:32:13 (muokattu 21.11.2004 01:33:09)

Yhteistyö on voimaa ja negatiivisuudella ei koskaan saavuteta mitään. Se on syytä muistaa. Mieluummin kannattaa rakentaa kuin hajottaa. Simppeleimmillään kyse voi olla siitä, että pitää turpansa kiinni, vaikka jonkun bändin tekemiset eivät miellyttäisikään. Konkreettisimmillaan hyvä yhteishenki voi johtaa vaikka kuinka mukaviin juttuihin. Tulee mieleen esimerkiksi "samanmielisten" bändien kanssa aikoinaan tehdyt yhteiskiertueet. Tuskin semmoisille tullaan pyytämään, jos bändi on vittumaisessa maineessa.

Kun aukoo päätään, paskantaa omaan pesäänsä. Kyllä näin on asiat.
The road never ends for me, kid.
mustakaapu_3
21.11.2004 11:27:48
Joo, onhan tommonen kyllä vittumaista. Tosin ainakin meidän suunnalla tuohon toisten bändien dissaamiseen julkisesti esim. webbisivuilla ei kyllä kovin usein törmää. Tosin en sitten tiiä mitä omastakin bändistä puhutaan selän takana. Tuntuu kuitenkin että täällä tuo ug-bändien "yhteishenkisyys" on enemmän kuin terveellä pohjalla. Liekkö sitten pohjoisella sijainnilla vaikutusta asiaan? Täältä on jo muutenkin tarpeeksi vaikea päästä pinnalle, niin miksi keikuttaa venettä enää enempää...
ränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttä
Teijo K.
21.11.2004 11:30:51

Mitähän tämä UG-bändi tarkoittaa? Aina välillä askarruttaa nämä tietyt lyhenteet. Synonyymi kellaribändille?
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
JCM
21.11.2004 15:34:44

Mitähän tämä UG-bändi tarkoittaa? Aina välillä askarruttaa nämä tietyt lyhenteet. Synonyymi kellaribändille?

Underground bändi.. eli ei vielä sopparia tms laajempaa tunnettuvuutta.
Teijo K.
21.11.2004 15:54:19

Underground bändi.. eli ei vielä sopparia tms laajempaa tunnettuvuutta.

Jeh, kaikki bändit missä minä olen soittanut, on olleet noita. Olen vain tottunut jo käyttämään kellaribändiä, että jatkanen sillä. Vaikka uusin treenis onkin jossain kuudennessa kerroksessa. No ei tuo UG sopisi sen paremmin.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
leijonamieli
21.11.2004 21:45:38
Kyseessähän nyt on suomalaisille yleinen luonteenpiirre, jossa kaikki hyvä lytätään kateuden takia. "UG"-bändit ei missään nimessä ole poikkeuksia, vaan ehkä jokaikisellä bändillä on 2 kertaa suurempi joukku inhoajia ja paskanpuhujia kuin levynostajia ja keikoillakävijöitä.
On se kyllä hemmetin kumma juttu kun kaikissa suomalaisissa bändeissä on perusteltavaa inhoamisen aihetta niin paljon, esim. "no kun ne on tollaasia homonrentukoita", "vittu ku ne soittaa tollaasta tytönkosimamusiikkia" ja "onko tuo mies ollenkaan?!"
Suoria otoksia e-pohjanmaalaiselta huoltoasemalta ja levyraadista.
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Notefix
21.11.2004 22:05:09

Kyseessähän nyt on suomalaisille yleinen luonteenpiirre, jossa kaikki hyvä lytätään kateuden takia. "UG"-bändit ei missään nimessä ole poikkeuksia,

...toisaalta, ehkä toi on enemmänkin sitten UG bändien ja fanien juttu. Ainakin mun lähipiirissä on nimenomaan tuota kannustamista ja hyvää meininkiä. Kavereita tsempataan ja autetaan aina tarpeen tullen.
My name is Baron, Notefix Baron "
jhoik
22.11.2004 00:20:30

Oltiin tuossa jo aika kauan sitten keikalla kolmen aloittelevan bändin kanssa. Ideana oli lähinnä promo-muotoinen tapahtuma, koska mikään bändeistä ei ollut tunnettu ja joka bändillä oli vain pari keikkaa takana päin. Mukana oli sitten yksi yhden keikan aikaisemmin vetänyt rock-bändi joka ei ollut kenenkään tiedossa. Bändi rupesi vaatimaan jo heti alussa vaatimaan esimerkiksi olutta omalla bändilleen backstagelle (minä olin siis vastaavana henkilönä tapahtumassa). Selitin bändin laulajalle (joka siis hoiti bändin asioita) että hyvä jos saan jostain rahat kokoon mainoksia varten ja että tätä tehdään ihan talkoo hengessä bändien promotoimista varten. Kaveri siinä sitten vaati ja vaati olutta. En ostanut, ei ollut rahaa, eikä kyllä innostustakaan. Myöhemmin kaveri mm. soitti ja valitteli keikkamainoksista, keikkapaikalla valitti huonosta äänenlaadusta (monitorointi systeemi ei toiminut, joka johtui siitä ettei meillä oikeasti ollut varaa parempaan laitteistoon) ja tyypin bändi lähti heti soundchekin jälkeen baarin jossa koko bändi veti hirveät naamat, tämän jälkeen bändi tietenkin soitti vielä keikan päin helvettiä. Keikan jälkeen kaveri tulee sitten kyselemään minulta miksauspöydän taakse (miksasin siis kaikki paitsi oman bändini) että olisiko heidän bändin mahdollista saada vähän isompi keikkapalkkio kun on tullut "bensakuluja". Rock-bändi oli roudanneet yhteiseen käyttöön yhden päätevahvistimen, jota ei edes käytetty, vahvistimetkin kaverit toi pienelle lavalle koska muilla vahvareilla ei voinut soittaa, muut bändit eivät saanet käyttää heidän vahvistimia koska ne olisivat voineet mennä rikki. Meidän bändi ja eräs hevibändi roudasi paikalle kaiken rummuista pa-laitteistoon sekä vahvistimet.
Itse suhtauduin tilanteeseen rauhallisesti (harvoin jaksan suuttua asioista, mieluummin toimin järjen mukaan ja ilmoitan asiat rauhallisesti). Mutta sen erään mukana olleen hevibändin basistilla (joka on aika tunnettu suorapuheisuudestaan) alkoi käämit palaa sen jälkeen kun hän oli jutellut kanssani myöhemmin. Basistin ainoat kommentit tälle rock-bändin laulajalle koostuivatkin loppuillan ajan backstagella lähes pelkästään vittuilusta, jonka minäkin kyllä ymmärrän.
Periaatteessa olen kyllä vahvasti UG-bändien yhtenäisyyden kannalla, mutta olen kyllä varoitellut paljon tuosta ko.bändin toiminnasta muille keikkajärkkääjä tutuille. Ja joissain tapauksissa (esim.em.) alan jo ymmärtää vittuilunkin. Rajansa kaikella, tuollaiset idiootit pitäisi kyllä saada kuriin ettei mene keikkajärkkääjillä hermot ja muilla bändeillä maine. Mutta muuten aikapaljolti against vittuilu, mutta on meilläkin tuon em.hevibändin kanssa (ollaan oltu aika paljon yhteiskeikoilla) oma "musta kirja" johon ollaan lisätty sellaisten bändien nimiä joiden kanssa ei järjestetä keikkoja enään ikinä.
Vapaata tilaa myytävänä.
Exhausted
22.11.2004 01:51:36

Kyllä jos bändissä on hyviä tyyppejä niin niitä tuetaan vaikka musiikista ei pidettäisi. yhteiskeikkaa järkätään sun muuta
Chemo
22.11.2004 08:46:03

Kyl se on kuulkaas niin, että luuserit dissaa, ja muut tekee jotain, jolla voi saada jotain aikaiseksikin.

Näin mäkin asian näen... Joillain itsetunto ei kestä sitä, että joku muukin soittaa. Sitten saatetaan ajautua siihen että koetetaan painaa muita alas että itse näytettäisiin olevan korkeammalla (mikä ei tietenkään toimi, vaan pelkästään alleviivaa sitä omaa alhaisuutta).

Tyypillistä tuntuisi olevan sekin että tällaiset dissaajat putoavat kelkasta ajan myötä. Ne ovat juuri niitä heppuja, joita ei pyydetä mukaan siihen seuraavaan bändiin.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
firecane
22.11.2004 14:16:48

no yksi syy voi olla UG-bändeillä itseluottamuksen puute, kun usein ovat vielä alle parinkympin, niin sitten se on sen oman egon pönkittämistä dissauksella.
Itse ei vanhempana jaksa dissata, kun nuoruuden into on hävinnyt ja pitäisi vielä oppia soittamaan, niin kaikki aika ja energia menee siihen :)) Pääsee helpommalla kun tulee kaikkien kanssa toimeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)