Mandariini 18.09.2004 13:45:03 | |
---|
Harkinnassa on ollut treenikämpän perusteellinen akustointi. Nykyään seinillä roikkuu ties mitä jaskajokus peittoja ja muuta kaameaa. Kaikua on suhteellisen vähän. Idea perusteelliseen akustointiin lähti kuitenkin tuttavan treeniksestä. He olivat juuri vetäneet kämpän täyteen akustolevyä mikä sai aikaan sen että kaikki kuulosti paljon paremmalta ja huomattavasti vähemmän ärsyttävältä, myös hiljemmalta. Kysyisin nyt akustoijien ennen-jälkeen kommentteja, ihan vaan mielenkiinnosta. Kyllä me se akustoiti tehdään jokatapauksessa. Ihmiskunnan loppu voi tulla huomenna! |
Zece 21.09.2004 10:27:10 | |
---|
Me akustoitiin kämppä (Huone joka akustoitiin noin 40neliötä) tuulensuojalevyillä (muistaakseni nimi oli tuollainen) Haettiin ne muistaakseni starkilta. Tuli huomattavasti halvemmaksi kuin ostaa normia akustiikka levyä. Värivaihtoehtoja oli muutamia. Meillä ne on vihreät. Pinnan pystyy maalaan jos haluaa. Kämpän akustointi tuli maksamaan noin 100euroa ja silloin oli 4.jannua maksamassa sitä. Toimi helvetin hyvin ja akustoi tilan todella hyvin. Sit vielä matot ja pari sohvaa ja hyvä tuli. Ikkunat akustoitiin ehkä perinteisimmällä eli villaa ikkunan eteen jätesäkissä ja levy eteen. Vaimeni ulos vuotava ääni suunnilleen puolella. Suosittelen kyllä tätä akustointi vaihtoehtoa. ...Again I´m Walking All Alone. Towards Dead End Of The Life And Time... |
hgr 21.09.2004 11:37:15 | |
---|
Mitähän pitäisi tehdä asialle, kun naapurit valittaa vieläkin metelistä. Kämppä autotallissa, jossa on autotallin oman painavan puuoven lisäksi sisäpuolelle rakennettu n. 20 cm paksu sisäseinä(lastulevyä/lasivillaa) jossa on tietysti toinen painava ovi jotta pääsee sisään. Ovessa on 2 pientä tuuletusaukkoa. Tallissa on yksi kapea ikkuna joka on tukittu lasivillalevyllä. Rumpujen edessä roikkuu vielä aimo kerros vanhoja mattoja katosta vaimentamassa ääntä. Vielä kuulemma kovasti häiritsee naapureita. He suostuisivat pitkin hampain siihen, että soittaisin vain arkisin iltapäivällä, ennen klo 18:ta. Itse en oikein lämpene tälläiselle järjestelylle. http://www.vitkaste.cjb.net |
Torniojaws 21.09.2004 23:10:26 | |
---|
He suostuisivat pitkin hampain siihen, että soittaisin vain arkisin iltapäivällä, ennen klo 18:ta. Itse en oikein lämpene tälläiselle järjestelylle. Laki koskee kaikkia. Lain mukaiset yörauharajathan ovat 06-22, jollen väärin muista. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Mase 22.09.2004 07:48:00 | |
---|
Laki koskee kaikkia. Lain mukaiset yörauharajathan ovat 06-22, jollen väärin muista. Eikös nyt kuitenkin 22-06, kai sitä päivällä saa älämölöä pitää ;) Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
Teijo K. 22.09.2004 08:09:31 | |
---|
Eikös nyt kuitenkin 22-06, kai sitä päivällä saa älämölöä pitää ;) Tuota yörauhasääntöä tulkitaan usein niinpäin, että muina aikoina saa mölytä ihan miten tahtoo.Näin ei oletusarvoisesti kuitenkaan asia ole. Ote järjestyssäännöstä (malli) Huoneistoissa vältetään naapureita häiritsevää elämää... Kello 22.00-7.00 välisenä aikana on naapureille annettava yörauha... Naapureita häirisevää elämää kehoitetaan välttämään kaikkina vuorokaudenaikoina. Lisäksi on erityinen yörauha. Akustointiin. Oletteko kokeilleet äänilähteiden alle laitettavaa ääntä eristävää koroketta? Esim. muutama paksumpi matto, päälle iso vanerilevy, vielä yksi matto ja sen päälle rummut. |
hgr 22.09.2004 09:43:37 (muokattu 22.09.2004 09:44:34) | |
---|
Tässä ihmetyttääkin se, kun olen itse käynyt kuuntelemassa ulkopuolella kun kaveri soittaa rumpuja ja soitto kuuluu ulos erittäin vaimeasti. En voi hyvällä tahdollakaan uskoa että se kantautuu vielä naapurin aidan, pihan ja ulkoseinän läpi häiritsevän kovaa sisälle. Ja kuinka kovaa soitto ylipäätänsä saisi kuulua(lain mukaan)? Ei kai kukaan voi edellyttää ettei MITÄÄN kuuluisi ulos? Ai niin, ja poikkeuksetta olemme lopettaneet soittamisen ennen klo 21. http://www.vitkaste.cjb.net |
S1mppa 22.09.2004 09:48:03 | |
---|
Tämä ei ihmetytä. Onhan näitäkin tapauksia, jotka ovat muuttaneet lentokentän lähelle ja alkavat vaatimaan kentän lakkauttamista melun takia... Toisilla vaan on uskomaton tapa keksiä edes jotain valittamisen aihetta ihan vaan sen valittamisen takia. Vielä akustoinnista; meidän betonibunkkerimme (55m^2) ei mitenkään hyvä ole akustisesti, mutta ennen 'akustointia' se oli kamala. Nyt siellä on kolme vanhaa sohvaa (yllättävän moni haluaa päästä vanhoista eroon ilmaiseksikin), mattoja sekä tuuman paksuista lasivillalevyä seinillä. Ero on huomattava. - original S1mppa - |
Torniojaws 22.09.2004 18:39:50 | |
---|
Eikös nyt kuitenkin 22-06, kai sitä päivällä saa älämölöä pitää ;) Ohops, juu :) A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
carlos 26.09.2004 09:44:53 | |
---|
Me akustoitiin kämppä (Huone joka akustoitiin noin 40neliötä) tuulensuojalevyillä sama homma meillä. Ei kuiteskaan kaikkia seiniä niillä vuorattu,vähä aina rakoa jätettiin.. Ja ne pitää maalata! muuten lähtee sitä asbestipölyä (en tiiä kuinka kirjotetaan..) joka on kait niiku vähä vaarallista jos sitä liikaa hengittää. Lisäksi kämpässä on 2 sohvaa jotka suht hyvin demppaa. ja rumpujen alla on paksu matto. Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
Teijo K. 26.09.2004 11:35:24 | |
---|
sama homma meillä. Ei kuiteskaan kaikkia seiniä niillä vuorattu,vähä aina rakoa jätettiin.. Ja ne pitää maalata! muuten lähtee sitä asbestipölyä (en tiiä kuinka kirjotetaan..) joka on kait niiku vähä vaarallista jos sitä liikaa hengittää. Lisäksi kämpässä on 2 sohvaa jotka suht hyvin demppaa. ja rumpujen alla on paksu matto. Asbestin käyttö teollisuudessa lopetettiin joskus -80 luvun puolivälissä. Silloin se aine kiellettiin Suomessa, tai siis asbestin käyttö. Eli jos levyt on tuoreempia kuin tämä, niin ei niissä ainakaan asbestia ole. |
Zece 27.09.2004 12:58:09 | |
---|
Asbestin käyttö teollisuudessa lopetettiin joskus -80 luvun puolivälissä. Silloin se aine kiellettiin Suomessa, tai siis asbestin käyttö. Eli jos levyt on tuoreempia kuin tämä, niin ei niissä ainakaan asbestia ole. Joo no ei paniikkia täällä päässä. Levyt on muistaakseni vuodelta 2002 =) ...Again I´m Walking All Alone. Towards Dead End Of The Life And Time... |
Chemo 27.09.2004 13:15:21 | |
---|
Asbestin käyttö teollisuudessa lopetettiin joskus -80 luvun puolivälissä. Tuohon on olemassa tiettyjä poikkeuksia, kuten jos korvaavaa keinoa ei ole, ja mikäli asbesti on sidottuna eikä siis pääse pöllyämään. On omakohtaista kokemusta aiheesta, lähinnä tiivistemateriaaleista. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Teijo K. 27.09.2004 16:15:04 | |
---|
Tuohon on olemassa tiettyjä poikkeuksia, kuten jos korvaavaa keinoa ei ole, ja mikäli asbesti on sidottuna eikä siis pääse pöllyämään. On omakohtaista kokemusta aiheesta, lähinnä tiivistemateriaaleista. Hmm, meille opetettiin paloeristyskursseilla hieman toisin. En sitten vanno, koska vannomatta paras. |
Chemo 27.09.2004 17:26:06 | |
---|
Hmm, meille opetettiin paloeristyskursseilla hieman toisin. Joo, ei ole mitenkään epätavallista että aiheesta on epätäsmällistä tietoa liikkellä. Ei oo eka kerta kun olen moiseen törmännyt. Mutta mä olen touhunnut tämän kanssa duunimaailmassa, ihan elävässä elämässä. Noiden materiaalien käyttö on joka tapauksessa vuosien mittaan vähentynyt - ihan viimeisintä tilannetta en tiedäkään kun mun edellisistä kokemuksistani on muutama vuosi. Johonkin muuhun materiaaliin sidottuna asbesti ei pääse ilmaan samalla tavalla kuin vapaana, joten se ei ole terveydelle samassa mittakaavassa haitallista. Mä ottaisin kuitenkin varmuuden vuoksi tarkasti selvää materiaalista, jota epäilisin asbestipitoiseksi, ennen kuin alkaisin vaikkapa leikkaamaan sitä. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Teijo K. 27.09.2004 21:06:20 | |
---|
Joo, ei ole mitenkään epätavallista että aiheesta on epätäsmällistä tietoa liikkellä. Ei oo eka kerta kun olen moiseen törmännyt. Mutta mä olen touhunnut tämän kanssa duunimaailmassa, ihan elävässä elämässä. Aika karua sinänsä, koska minäkin ehdin useamman vuoden tekemään paloeristyksiä, raksalla. Ainakin niihin oli kaikkiin jo löytynyt korvaavat aineet, mitä minä käytin. Eli duunimaailmassa pääasiassa minäkin. Muutama työnantajan maksama kurssi välissä. Mutta näemmä tieto ei liiku tarpeeksi hyvin ns. toteuttavalle taholle. |
Chemo 28.09.2004 07:56:23 | |
---|
Mutta näemmä tieto ei liiku tarpeeksi hyvin ns. toteuttavalle taholle. Tai sitten johto/suunnittelu ei itsekään tiennyt asiasta ihan koko totuutta - saattaa hyvin olla etteivät nuo poikkeukset koskeneet teidän silloisella alallanne käytettyjä tuotteita lainkaan. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
carlos 02.10.2004 22:18:59 | |
---|
Asbestin käyttö teollisuudessa lopetettiin joskus -80 luvun puolivälissä. Silloin se aine kiellettiin Suomessa, tai siis asbestin käyttö. Eli jos levyt on tuoreempia kuin tämä, niin ei niissä ainakaan asbestia ole. tää oli meidän rumpalin perustelut sille maalaamiselle :) Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
Teijo K. 03.10.2004 00:43:36 | |
---|
tää oli meidän rumpalin perustelut sille maalaamiselle :) Jos maalaatte akustointilevyjä, tai esim akustovilloja, niin ohut harsomaali riittää sitomaan sen pinnan. Liian paksu kerros maalia alkaa heijastamaan ylimpi ääniä takaisin, ja se akustointi menee osittain hukkaan. |
Sir Härö 06.10.2004 12:38:55 | |
---|
Kysyisin nyt akustoijien ennen-jälkeen kommentteja, ihan vaan mielenkiinnosta. Kyllä me se akustoiti tehdään jokatapauksessa. Mein bändin (el Peto) basisti tuntee jonkun hepun joka tunsi jonkun hepun jonka kaveri on ollut radio tuplassa töissä ja joka pystyi myymään mein basistille radio tuplan vanhat akustiikka levyt. Ne komeilee nyt reeniksen seinällä. Kyllähän tuo akustiikka sitten muuttuikin jonkun verran paremmaksi. Syyttäkää sukuani!
Hulluus on periytyvää!
...niin ja justise for alll... |