Aihe: sibelius-akatemiaan hakeminen?
1 2
Sintti
19.01.2004 15:53:34
tuommonen paikka rupesi kiinnostamaan ja ajattelin kysyä siitä pari kysymystä.

1. Tarviiko olla mozart että tuonne pääsee? eli kuinka vaikea sinne on päästä.

2. onko joku keskiarvo raja, kun hakee lukion jälkeen sinne?

3. Mitä pääsykokeissa tehdään? onko montakin erilaista osiota? tarviiko esimerkiksi laulaa, jos soittaa jotain soitinta, vai riittääkö vain se soitin? ite soitan kitaraa..

en tiedä mille alueelle tämä oisi pitänyt laittaa, joten laitoin tänne.. :) onko muuten jotain muita musiikkikouluja, joihin voisi hakea lukion jälkeen? kiitos jo näin etukäteen jos joku suvatisee vastata. ^_^
Humppaa taikka kuole...^_^
hörhö
19.01.2004 16:42:42 (muokattu 19.01.2004 17:00:21)

1. Tarviiko olla mozart että tuonne pääsee? eli kuinka vaikea sinne on päästä.

Ei tarvitse Mozart olla, mutta motivoitunut kovaan treenaamiseen ja noin AMK-tutkintoa vastaava lähtötaso.

Luultavasti antavat myös hakea muutaman vuoden peräkkäin, nähdäkseen motivaation.

2. onko joku keskiarvo raja, kun hakee lukion jälkeen sinne?

Ei varmaankaan ole, mutta hyvin harvat sinne suoraan lukiosta hakee ja vielä harvemmat pääsee. Mene 2. asteelle, sieltä AMKiin ja sitten harkitse vasta Sibistä. Jos olet pop/jazz-puolelle, niin voit jokusen vuoden chillailla Ogelissakin, kun sinne ei kuitenkaan ekalla pääse.

3. Mitä pääsykokeissa tehdään? onko montakin erilaista osiota? tarviiko esimerkiksi laulaa, jos soittaa jotain soitinta, vai riittääkö vain se soitin? ite soitan kitaraa..

Sibiksen sivuilta tai esitteistä löytyy varmaan nuo. Ainakin soitto-, laulu-, teoria ja solfakokeet + haastattelu. Pääsykoeohjelmistot ja vaadittavat suoritetut tutkinnot löytyy varmaan samasta paikkaa, kuin muutkin tiedot.

EDIT: pop/jazz-puolelle taitaa olla vaikein päästä
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Sintti
19.01.2004 18:34:07 (muokattu 19.01.2004 18:34:52)
ok. mikä olisi semmonen musiikki painotteinen AMK johon voisi sitten hakea lukion jälkeen? onko esimerkiksi oulussa semmosta mahdollisuutta?
hörhö
20.01.2004 10:23:28

ok. mikä olisi semmonen musiikki painotteinen AMK johon voisi sitten hakea lukion jälkeen? onko esimerkiksi oulussa semmosta mahdollisuutta?

No tuotahan löytyy vähän joka kaupungista. Eikus vaan konsilta kyselemään ja hakemaan. Kannattaa katsoa kuitenkin, että vastaisiko lähtötasosi enemmän 2. astetta, jonka jälkeen voisit miettiä sitä AMKia.
Bassballs
20.01.2004 11:54:25

Ainakin Joensuussa Konsa ja AMK tekevät yhdessä ammattimuusikoita ja opettajia.

Tapasin viime kesänä basistin, joka oli juuri päässyt Sibikseen sisään. En tiedä tasovaatimuksista käytännössä, mutta tämä jamppa ainakin soitti minut suohon ainakin bebopin ja muun "swing" musiikin areenalla. Pop&Jazz linja sibiksellä on kuulemani mukaan hyvin bebob painotteinen.
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
hörhö
21.01.2004 10:38:07

Pop&Jazz linja sibiksellä on kuulemani mukaan hyvin bebob painotteinen.

Mutta hyviä kavereita varmaan tapaa, joiden kanssa voi väsäillä mitä proggista tykkää.
Mikko A
22.01.2004 15:03:05
Kaverin isä on Sibiksen käyny mies ja se on kyllä melkonen Mozart.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Micho
27.01.2004 15:39:08

tässä on mullakin pyörinyt päässä että minnekä sitä lähtis lukion jälkeen soittelemaan.. ja olen päätynyt alustavasti kolmeen vaihtoehtoon: helsinkiin pop & jazz konservatorioon, jyväskylään suomalaiseen konservatorioon, tai sitten kuopioon, mikä se nyt sitten onkaan.. tosin vielä en tiedä, että pyrkisikö amk- vai 2. asteen tasolle.. onko kellään suosituksia?
nih, ja siis kevyen puolen rumpuja soittelen..
Sintti
27.01.2004 16:35:52
tässä on mullakin pyörinyt päässä että minnekä sitä lähtis lukion jälkeen soittelemaan.. ja olen päätynyt alustavasti kolmeen vaihtoehtoon: helsinkiin pop & jazz konservatorioon, jyväskylään suomalaiseen konservatorioon, tai sitten kuopioon, mikä se nyt sitten onkaan.. tosin vielä en tiedä, että pyrkisikö amk- vai 2. asteen tasolle.. onko kellään suosituksia?
nih, ja siis kevyen puolen rumpuja soittelen..

juu joku vois tosiaan kertoo, että minnnekkä sitä kannattais lähteä lukion jälkeen, jos sitä musaa haluaa enemmän soitella. :) kertokkee.. ^_^ ja sinne pop&jazz puolellehan sitä minäkin menisin, mutta sähkistä minä soittelisin..
kimurantti1
02.02.2004 21:46:54
Eikös tuonne Sibiksen popjazz puolelle oteta joka vuosi vain yksi bändillinen soittajia sisään. Näin kuulin ainakin sibiksen suorittaneelta kaveriltani..
No joka tapauksessa, jos näin on, niin saat olla kyllä aikamoinen guru koska sinne hakee varmasti pari muutakin kitaristia.
Stain
04.02.2004 15:21:29
Mitäs eroa on 2.asteen hommelilla ja amk:lla?
En tiedä noista. Mitä siellä pop&jazz-puolella tehdään yleensäkin jos soittaa kitaraa? Vingutellaan neljä vuotta jotain jazzia. Jee jee. Minulle sopisi ennemmin punk&rock-puoli.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Juha86
04.02.2004 20:15:39
Vingutellaan neljä vuotta jotain jazzia. Jee jee. Minulle sopisi ennemmin punk&rock-puoli.

Niinpä, mä oon vähän samoilla linjoilla. Sitä paitsi ei rokkistara tarvi mitään ihmeempiä musiikkiopintoja menestyäkseen, vaikka ei niistä varmaan haittaakaan oo. Mä ainakin käyn tekees demon nyt seur. kesälomalla tai vuoden päästä lukion loputtua, ja osoitan sillä olevani pro, kun demo iloisesti vastaanotetaan levylafkoissa..
~totuus ei pala tulessakaan~
hörhö
05.02.2004 14:01:27

Mitäs eroa on 2.asteen hommelilla ja amk:lla?

AMKista saat ammattikorkeakoulututkinnon. 2. aste tavallaan valmistaa AMKiin.

En tiedä noista. Mitä siellä pop&jazz-puolella tehdään yleensäkin jos soittaa kitaraa? Vingutellaan neljä vuotta jotain jazzia. Jee jee. Minulle sopisi ennemmin punk&rock-puoli.

Tavoitteenahan siellä pop/jazz-puolella olisi kaikkien musiikkityylien mahd. hyvä hallinta. Se jazz on vain pedagogisesti erittäin hyvää harjoittelua mm. improvisointiin ja yhtyesoittoon.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Kemppilä
05.02.2004 19:07:56
Ei kellään ole mitään kokemusta musiikkiteknologian opiskelusta? Lukion jälkeen olis meinaan sibikseen tavoitteena tuo osasto.
www.evvk.fi
Stain
05.02.2004 21:54:26
AMKista saat ammattikorkeakoulututkinnon. 2. aste tavallaan valmistaa AMKiin.

Tavoitteenahan siellä pop/jazz-puolella olisi kaikkien musiikkityylien mahd. hyvä hallinta. Se jazz on vain pedagogisesti erittäin hyvää harjoittelua mm. improvisointiin ja yhtyesoittoon.

Ourrait. Tattista. Tuskinpa tuo minun paikkani on, vaikka kovin kiinnostunut olen erilaisesta musiikista. Pääsykokeissa on ilmeisesti plussaa, jos hallitsee monia eri soittimia? Itselläni rummut ja basso taittuu kitaran lisäksi. Pianoa myös hieman osaan soitella.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Janus
06.02.2004 13:04:10
Ei kellään ole mitään kokemusta musiikkiteknologian opiskelusta? Lukion jälkeen olis meinaan sibikseen tavoitteena tuo osasto.

Omaa, ensi käden kokemusta ei ole, mutta on kuulemma melko teoreettista opiskelua. Ja pääsykokeet kuulemma lähes täysin matematiikkaa&fysiikkaa (oli hieman sormi suussa kaverilla, joka sinne pyrki viime keväänä - ja tämä jätkä sentään osaksi omistaa kaupallisen studion ja on tehnyt siellä proggiksia parin vuoden ajan lähes joka päivä).

Kannattaa tsekata myös Pop&Jazz -konservatorion ja STADIAN Pop&Jazz -puolen tarjoamat mahdollisuudet opiskella musiikkiteknologiaa.

http://www.popjazz.net/index.php?m1=3&m2=1&m3=31&lang=2

http://www.stadia.fi/hae_opiskelemaan/nuorisokoulutus/popjazz.asp
Aerodactev
07.02.2004 11:34:48
lähes täysin matematiikkaa&fysiikkaa

Ei siis kemiaa, eihän?
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Jabbe
08.02.2004 11:22:24
Omaa, ensi käden kokemusta ei ole, mutta on kuulemma melko teoreettista opiskelua. Ja pääsykokeet kuulemma lähes täysin matematiikkaa&fysiikkaa (oli hieman sormi suussa kaverilla, joka sinne pyrki viime keväänä - ja tämä jätkä sentään osaksi omistaa kaupallisen studion ja on tehnyt siellä proggiksia parin vuoden ajan lähes joka päivä).

Vidu. Minä kun otin pitkä matikan ja laajan fysiikan just siltä varalta et tuolla tarviis, mut nyt on vähän laantunut into opiskeluun. Ehkä pitäis siteenkin panostaa noihin? :/
My name is Baron, Jabbe Baron.
martsa-
10.12.2004 15:42:03
must tää on tosi outoo.. mut mun yks tuttu pääs sinne sisään ilman pääsykokeit... se on kyl tosi hyvä soittaja.. :)
migeboy
12.12.2004 21:12:57
must tää on tosi outoo.. mut mun yks tuttu pääs sinne sisään ilman pääsykokeit... se on kyl tosi hyvä soittaja.. :)

Kiinnostaa että mitenköhän se oli ne onnistunut vakuuttaan jos ei ollut tarvinnut pääsykokeis käydä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)