Aihe: Oman kaupungin bändien välisestä ystävyydestä 1 | |
---|---|
![]() 07.05.2005 12:40:35 | |
Tuletteko toimeen oman kaupungin bändien kanssa? Olen ollut huomaavinani, että Turku, jossa asustelen ja vaikutan, on mielestäni poikkeuksellisen ahdasmielinen paikka tässä asiassa. Kyräilyä, paskanpuhumista ja kateutta siis riittää. Kuulee usein puhuttavan siitä kuinka esim. Lappeenranta tai vaikkapa Oulu ovat sellaisia paikkoja, jossa bändi kuin bändi ainaskin sietää toisiaan. On vain helvetin paljon helpompaa keikkailla ja ja järjestellä erinäisiä tapahtumia kun porukka tulee toimeen. Samalla asiallahan kuitenkin ollaan. En tarkoita että olisin hirvittävän katkeroitunut, mutta olishan se mukava jos homma pelaisi..Itse en ole alunperin turkulainen, eikä minulla ole mitään turkulaisia tai Turkua vastaan, päinvastoin. Kertokaa omia kokemuksia. | |
![]() 07.05.2005 13:47:46 (muokattu 07.05.2005 13:48:10) | |
Ei kauheasti tunneta muita paikkakuntalaisia bändejä, paitsi pari jotka samalla treeniksellä vaikuttavat. Heidän kanssaan moikataan kun samaan aikaan satutaan treenaamaan, ei muuta. Mutta tuo yhteishenki on kyllä juttu, jota pitäisi tosiaan vaalia. Tuo kateus ja paskanpuhuminen on ongelma, jota esiintyy, mutta paskanpuhujat ja toisten bändien dissaajat ovat kyllä poikkeuksetta jälkeenjäänyttä porukkaa. Osta! | |
![]() 07.05.2005 15:03:30 | |
Tuletteko toimeen oman kaupungin bändien kanssa? Olen ollut huomaavinani, että Turku, jossa asustelen ja vaikutan, on mielestäni poikkeuksellisen ahdasmielinen paikka tässä asiassa. Kyräilyä, paskanpuhumista ja kateutta siis riittää. Kuulee usein puhuttavan siitä kuinka esim. Lappeenranta tai vaikkapa Oulu ovat sellaisia paikkoja, jossa bändi kuin bändi ainaskin sietää toisiaan. On vain helvetin paljon helpompaa keikkailla ja ja järjestellä erinäisiä tapahtumia kun porukka tulee toimeen. Samalla asiallahan kuitenkin ollaan. En tarkoita että olisin hirvittävän katkeroitunut, mutta olishan se mukava jos homma pelaisi..Itse en ole alunperin turkulainen, eikä minulla ole mitään turkulaisia tai Turkua vastaan, päinvastoin. Kertokaa omia kokemuksia. No nyt meillä on sitten täysin eri kuva tämän kaupungin bänditouhuista! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 07.05.2005 15:27:23 | |
Omat kokemukset täällä Turussa on kyllä aika päinvastaiset herra Caizer Zalaatin kanssa. Aika hemmetin monen bändin kanssa on tullut täällä päin yhteistyötä harrastettua ja lisäksi päälle vielä vierestä seuraamat tapaukset eikä vastaan ole kyllä tullut liiemmin kyräilyä, paskan puhumista tahi kateutta. Päinvastoin hyvinkin monessa tapauksessa yhteistyötä tehdään suuntaan jos toiseen. Houston, We have a Drinking Problem. | |
![]() 07.05.2005 18:53:43 | |
Hyvin vähän on tullu vastaan mikkelissä tommosta... Ehkä eräsitä nimeltämainetsemattomia rokkitähdenpuolikkaita pidetään yleisesti vähän kuspäinä, kun on tuo "menestys" noussu vähän hattuun... muuten ollaan Mikkelin ja lähialueden bändien kanssa hyvää pataa ja tehdään mielellään yhteistyötä... Johtunee ainaki siitä että nyt on tuo punk-skene taas nousullaan ja niitä punnki-iltamia on sen verta hauska soittaa ja järkätä, että ihmiset on hyvin mukana ja kontakteja tulee luotua ja olusia juotua... (oho! riimi! pitää tehä piisi....) My god drinks maguar. Pastilli? | |
![]() 07.05.2005 22:13:06 | |
Sen verran paikkailen sanomisiani, että positiivisia kokemuksiakin on reilusti Turun bändeistä, eikä tarkoitus ole lähteä mitään/ketään haukkumaan, vaan tarkoitan sellaista yleistä ilmapiiriä tuolla baareissa ja keikkamestoilla liikuttaessa. Tottahan tietyt bändit tulevat toimeen keskenään, mutta haen sellaista laajempaa yhteistyötä ja ymmärrystä. Kaikesta/kaikista ei voi pitää, mutta totuus on se, että mitä paremmin tulee toimeen muitten bändien kanssa, sen paremmat mahdollisuudet itsellä on esiintyä, levyttää yms. Olen itse pyöriskellyt yli 10v noissa soittomestoissa niin lavalla kuin yleisön joukossa, ja siellä kuulee hyvinkin usein kuinka sisäsiittoista ja pienen piirin touhua täällä bänditouhu on, siksi itseäni kiinnostaakin tietää, onko tällaista muuallakin ja kuinka yleisesti. p.s. en siis ole tarkoituksella ärsyttämässä ketään turkulaista enkä bändiä vaan esitän oman mielipiteeni. | |
![]() 08.05.2005 11:20:45 | |
Sen verran paikkailen sanomisiani, että positiivisia kokemuksiakin on reilusti Turun bändeistä, eikä tarkoitus ole lähteä mitään/ketään haukkumaan, vaan tarkoitan sellaista yleistä ilmapiiriä tuolla baareissa ja keikkamestoilla liikuttaessa. Tottahan tietyt bändit tulevat toimeen keskenään, mutta haen sellaista laajempaa yhteistyötä ja ymmärrystä. Kaikesta/kaikista ei voi pitää, mutta totuus on se, että mitä paremmin tulee toimeen muitten bändien kanssa, sen paremmat mahdollisuudet itsellä on esiintyä, levyttää yms. Olen itse pyöriskellyt yli 10v noissa soittomestoissa niin lavalla kuin yleisön joukossa, ja siellä kuulee hyvinkin usein kuinka sisäsiittoista ja pienen piirin touhua täällä bänditouhu on, siksi itseäni kiinnostaakin tietää, onko tällaista muuallakin ja kuinka yleisesti. p.s. en siis ole tarkoituksella ärsyttämässä ketään turkulaista enkä bändiä vaan esitän oman mielipiteeni. Oukkei. Mulla on sellanen kokemus, että mitä aktiivisempi itse on, sitä enempi tuntuu tapahtuvan (ei liene mikään yllätys tämä). Toisia joutuu oikeasti hakemaan himasta keikalle, toiset järkkäävät itse niitä keikkoja... Tämä aktviinen jengi kai sitten muodostaa sen "sisäpiirin", joka on muiden mielestä perseestä... monasti on tullut kuraa silmille ja tullee varmasti myös jatkossa... ei haittaa! Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 08.05.2005 11:40:41 | |
Mulla on sellanen kokemus, että mitä aktiivisempi itse on, sitä enempi tuntuu tapahtuvan (ei liene mikään yllätys tämä). Totta puhut. Harvemmin sitä on kotoa keikalle haettu. | |
![]() 13.05.2005 21:05:58 | |
Turussa asustelen ja tosi ystävällisiä ovat kaikki olleet, vaikken aiemmin ole henkilöitä edes nähnyt. Vaasasta olen kotoisin, joten en kauheasti ihmisiä täältä tunne, mutta olen ihmetellyt, miten hyvin bänditoverini tuntevat muita bändejä. Vähemmän ystävällisiäkin henkilöitä on vastaan sattunut, mutta heitä ei ole yleensä siedetty edes omissa bändeissään. Eri musiikkisuuntaustenkaan välillä en ole huomannut olevan minkäänlaista vihamielisyyttä. | |
![]() 13.05.2005 22:17:45 | |
Äänekoskella ei ole mitään beeffiä bändien välillä minusta. Paitsi osa kun ei tajua leikkimielistä vittuilua. Pitää voida vittuilla ilman että tulee kärhämää. Paikallisten bändien pitää pitää yhtä. Alan miehet #1 | |
![]() 13.05.2005 23:44:21 | |
Kukas sua muka ymmärtäs? Ei ainaskaan Äänekoskelaiset... Tilausta odotellessa... | |
![]() 14.05.2005 10:53:52 | |
Morjens! Jyväskylässä on rehti meno. Muiden suomeksi laulavien yhtyeiden kanssa tulee oltua yhteiskeikoilla ehkä pari kertaa vuodessa, mutta porukka moikkailee hyvinkin tasaiseen kylillä vastaan tullessaan. Aina vähän nolottaa, jos ei muista, että mistähän bändistä kukakin oli... Tsekatkaa Pyhä Lehmä, jos on mahdollisuus! Siinä on hyvä yhtye. Terveisin Jalo Walamies | |
![]() 23.05.2005 20:27:58 | |
Täälläkin Lieksassa on hyvin toiminu kaikki välit, mitä nyt välillä kuulee jotaki juttua aina, mutta pääpiirteissään täydellisesti toimii. Kaikki tietää toisensa ja yhteiskeikoilla on aina backstagella hauskaa. Täällä on myös yllättävän paljon bändejä väkiluukunsa nähden, oisko täällä jotakin 14 000 tyyppiä mutta bändi-illoissa on ollu jotaki 5-9 kotikaupungin bändiä yleensä, ja joskus tulee myös isompiaki bändejä näihin mukaan, viimeks oli Velcra. Sitte se onglema tulee siinä ku esim. yhelle punkkibändille on alkanu kaupungin skini-kulttuurin edustajat heittää huulta. Lavan eessä kerran syleksivät lavalle ja keikan jälkeen pihalla oli jotaki rähinää yrittänyt nostattaa. Siitä bändistä on muuten tullut aika julkkis täällä Lieksassa tuon jutun avulla. :) Mutta eiköhän tuommoset laannu aikanaan, toivottavasti. Kuka sanoi että hevissä pitää olla mustat vaatteet ja paha ilme? | |
![]() 23.05.2005 20:49:40 | |
Morjens! Jyväskylässä on rehti meno. Muiden suomeksi laulavien yhtyeiden kanssa tulee oltua yhteiskeikoilla ehkä pari kertaa vuodessa, mutta porukka moikkailee hyvinkin tasaiseen kylillä vastaan tullessaan. Aina vähän nolottaa, jos ei muista, että mistähän bändistä kukakin oli... Tsekatkaa Pyhä Lehmä, jos on mahdollisuus! Siinä on hyvä yhtye. Terveisin Jalo Walamies Jotenin en ole päässyt sisälle Jyväskylän bändikuvioihin. Ei ole tullut tutustuttua kuin harvoihin soittajiin. Kai se vaatisi sen ravintolakiertelyn sitten... Tai jotain teen väärin kun jo vuoden olen etsiskellyt mukavaa bändiä eikä vain natsaa. Tavallaan kuitenkin aika laaja musiikkimakukin, heviä lukuunottamatta luonnollisestikin. :) Ja bassolla vielä. Viidettä vuotta kuitenkin jo asustan täällä, ja kovin tuntuu ulkopuoliselta olo. | |
![]() 27.05.2005 02:08:23 | |
Sitte se onglema tulee siinä ku esim. yhelle punkkibändille on alkanu kaupungin skini-kulttuurin edustajat heittää huulta. Lavan eessä kerran syleksivät lavalle ja keikan jälkeen pihalla oli jotaki rähinää yrittänyt nostattaa. Siitä bändistä on muuten tullut aika julkkis täällä Lieksassa tuon jutun avulla. Kehtaatko mainita kyseisen yhtyeen nimeä? Voisin kysyä, jotta haluaako ne vaikka soittaa meiän kanssa... tai jotai :DDDD My god drinks maguar. Pastilli? | |
![]() 28.05.2005 13:42:05 | |
Kyllähän oman kaupungin bändien kanssa on tullut joskus keikkoja soiteltua. Ihan mukavaa sakkia suuri osa. "open hands to the wind" | |
![]() 30.05.2005 14:06:52 | |
Itse soittelen kahdessa bändissä ja koitan olla ystävä niin monille muille bändeille kuin mahdollista. Mut keski-pohjanmaa on nyt sen kokonen paikka et kyllä täällä osataan olla kateellisia jos muilla menee hyvin. Kolmen bändin äijien kans ollaan tultu tosi hyviksi kavereiksi. Mutta silti paskaa tulee niskaan muitten osalta. Toista se on ollu 80-luvulla millon kaikki tuki toisiaan, tai näin olen ainakin kuullut. P.S. Turku on hyvä paikka ja sielä on pirusti mukavia ihmisiä. Suck my dick! -John Holmes- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)