rautayrtti 08.07.2005 22:43:03 (muokattu 08.07.2005 22:43:58) | |
---|
elikkäs kertokeepas bändinne alkuaikoja, eli mistä se kaikki lähti? ja kirjoitusvirhekki tuli peekele. "these smiling eyes are just a mirror for" |
Piru-Ile 08.07.2005 23:48:25 | |
---|
Kesän leiri 2002, aurinko paistoi ja vettä satoi... tai en mää sitä muista, mutta sen mää muistan, että minä, rumpali, kitaristi ja eräs kaveri oltiin huoneessamme ja keskusteltiin musiikista. Jollain sitten välähti, että perustetaanpa bändi. Kitaristi oli silloin soittanut kitaraa puoli vuotta, minä saman verran pianoa. Rumpali oli soitellut jonkin verran rumpuja. Minusta tehtiin laulaja, tää kaveri päätti koittaa bassoa soittaa, kitaristi ja rumpali omiin soittimiinsa. Syksyllä taas palas ajatus mieleen, olin soittanut hiukan jo koulun bassoa, pyydettiin kosketinsoittaja, kaveri hänkin, mukaan bändiin. Saimme koulun musiikkiluokan käyttöön tammikuussa 2003. Samoihin aikoihin aloin kirjoittaa biisejä. Soitimme kuitenkin puoli vuotta kirjoista kappaleita. Tämä kaveri ei ollutkaan hyvä bassossa, joten minä menin bassoon ja kaveri lauloi. No, ei siitäkään tullut mitään, joten lopulta minä otin molemmat osat. Kesällä 2003 sain oman basson. Koulujen alkaessa aloitimme taas musiikkiluokassa treenit ja otimme säveltämiäni (ja suurimmaksi osaksi myös sovittamiani) biisejä harjoitteluun, jne... ja eka kunnollinen keikka oli sitten huhtikuussa 2005, että oli siinä vähän väliä. |
jussiohman 09.07.2005 00:28:34 (muokattu 09.07.2005 00:29:36) | |
---|
Minua pyydettiin seurakunnan pikkujouluihin soittamaan rumpuja(vuodenvaihde 02-03), koska "osasin kuulemma vähän rumpuja soittaa" todellisuudessa en tippaakaan osannut mitään. Se homma oli ja meni(vituiks), ja sen jälkeen tässä samassa prokkiksessa ollut basisti ehdotti että pannaan bändi kasaan. Sitä kesti jokunen kuukausi, jonka aikana feidaannuin kahen muun jätkän kanssa soittamaan kolmestaan metallia. Siinä porukassa ollaan oltu jo reilu kaksi vuotta, jonka aikana mukaan on tullut reilu vuosi sitten basisti, ja nyt tämän vuoden alussa laulaja. Nyt me ollaan niiko roch-bändi olevinaan. Hirmuinen sattumien ja osumien summa tuntuu oleva koko bändi. Ei haittaa että läksin. |
Jani The Rock 09.07.2005 00:50:10 | |
---|
Alunperin bändiura lähti liikkeelle vahingossa Toinen Vaihtoehto -lehdessä olleen pikkuilmoituksen johdosta. Nyttemmin projektit on kummasti tupanneet saamaan alkunsa täältä m.netistä. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Keppis 09.07.2005 00:52:46 | |
---|
Nykyisten bändikavereiden kanssa(veli ja serkku siis lapsuudesta tuttuja) kanssa on aina pienempänä ollut, että ollaan niinku apulanta ja perustaan bändi. Muistan vieläkin, kun leikittiin autotallissa rokki tähtiä sulkapallomailoilla apiksen tahtiin.. Suomenkielistä rok vaiikutteista metallia: http://www.mikseri.net/artists/?id=27504 |
rautayrtti 09.07.2005 01:09:57 | |
---|
miepäs muistan, ku pistin mankassa soimaan kissin i was made for loving you baby, ja järjestin kaverille konsertin sen tahdissa... ei ole Stanleylta tullu duetto-ehdotuksia vieläkään toistaiseksi... x) "these smiling eyes are just a mirror for" |
S.i.r. 09.07.2005 09:30:17 (muokattu 10.07.2005 12:17:29) | |
---|
Nykyinen bändi alkoi syyskuussa 2002, kun alkoi silloinen orkesteri sylettämään. Muutama puhelu vain, ja taas oli uusi pumppu kasassa, ja siitäpä sitten alettiin mättömusiikkia vääntämään. Kun vain pysyisi kokoonpano muuttumattomana vähän pidempään, niin saisi vähän enemmän tehtyä keikkaa ja muuta scheissea. Tällä hetkellä vasta yksi virallinen julkaisu levy-yhtiön kautta, mutta menossa jo kokoonpano numero seitsemän... :( |
Jeltz 09.07.2005 23:30:39 | |
---|
Alun perin bändihommat alkoivat alkusyksystä 2002, kun yläasteelle menin. Uusia naamoja oli luokka täynnä, ja havaitsimme, että musisoivia ihmisiä löytyy. Aloitimme soittelemalla koulun musiikkiluokassa välituntisin kaikkea mihin löytyi nuotit musiikinkirjasta. Kehitystä nykyiseen ei erityisemmin ole tapahtunut, vaikka soittopaikka ja uusien biisien valintaperusteet ovatkin hieman muuttuneet :). Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
ltg 12.07.2005 11:20:50 | |
---|
Ilosaari 2003. Törmäsin siellä nimimerkkiin nimeltä JM, ja tuli puhetta soittamisesta. Pyysin sitten joku päivä treenikselle jamittamaan, pitkälle syksyyn se venyi, mutta onnistui. Soitto kulkeepi nykyään kovin kivasti yhteen, ja pari keikkaakin olemme päässeet soittamaan. On pidettävä rummut puhtaana, ettei tule soitettua varsinaista pölyrytmiikkaa.THV-klubi #5 |
Jzci 12.07.2005 12:53:27 (muokattu 12.07.2005 12:53:40) | |
---|
Erään rumpali kaverin kanssa joskus vuonna 2001 päätettiin että aletaan soittaan Gn'R:ää. Vähän siltä pohjalta haettiin jäsenet että "hei se taitaa osata soittaa sitä bassoa vähän ja se yks toinen tyyppi kitaraa, ...kai". Sitten treenailtiin 4 biisiä Gn'R:ltä (rocket queen, sweet child o' mine, civil war ja used to love her). Sitten soitettiin keikka. Kamalaltahan se kuulosti, mutta hauskaa oli ja olo oli kuin rocktähdellä :) Sen jälkeen rumpalista hankkiuduttiin eroon ja basisti meni soittamaan rumpuja. Basson varteen tarttui eräs hyvä kaveri. Paikallisen koulun kellarissa sählättiin (muka treenattiin) vuoden 2003 elokuuhun asti eikä saatu mitään aikaan (muutamia (5) pikkukeikkoja lukuunottamatta). Sitten saatiin oma treenikämppä ja bändin nimi muuttui ja alkoi uusi aikakausi joka johti tähän: www.mikseri.net/rattlesnake |
Mikko/DE 12.07.2005 13:19:30 | |
---|
16 vuotta sitten sain rummut kun isukki kysy aamulla: "mentäiskö ostamaan sulle rummut?" No ne ostettiin ja sit rummut kasaan ja seuraavana päivänä kouluun hehkuttamaan kavereille, no kitaristimme oli sit just saanu ekan sähkärinsä. Siinä sit muuta ku treenaan. |
konehes 12.07.2005 13:38:42 | |
---|
Ensimmäinen bändini, nykyään harvakseltaan toimiva Puck perustettiin syksyllä 1999. Koskettimia silloin soitellut puolituttu kysyi koulussa, että josko soiteltaisiin jotain. Bändiä suunniteltiin välitunneilla ja yht`äkkiä orkesterissa olikin noin 10 henkilöä (mm. monta laulajaa + erillisiä sanoittajia. Juuri kukaan ei osannut soittaa.) Minä aloin tehdä kappaleita ja ensimmäiset treenit olivat talvella 2000. Eppu Normaalia ja Smells Like Teen Spiritin introa soiteltiin. Ryhmä kutistui heti pian trioksi ja oikeasti homma lähti käyntiin vasta syksyllä 2000 lukion alettua. Toinen yhtye jossa vaikutan, Illusionistiset Luopiot lähti heti räväkästi käyntiin. Puckin entinen laulaja, nykyinen laulaja ja pari muuta kaveria pitivät syksyllä 2002 mölyillan. Siellä he äänittivät kaksi kappaletta improvisoitua punkkia, soittimina kaikki mahdollinen, mistä vain ääntä lähtee. Itse en kiireiden vuoksi päässyt mukaan ja sen vuoksi en olekaan virallinen jäsen. Pari viikkoa myöhemmin äänitimme ensimmäisen albumimme, jonka Kurkisuo Records-levy-yhtiö suostui julkaisemaan. Kolmas projekti, Möchten Sie Kugeleis perustettiin syksyllä 2004 Orimattilassa koulutoverin kanssa. Asuntolassa oli tylsää ja hienot studiot käytössä ilmaiseksi joka päivä. |
Jööhannes 12.07.2005 14:05:48 | |
---|
Ala-asteella meillä oli monta vuotta puhetta että josko perustettaisiin bändi. Minä olin kylläkin ainut soittaja siinä porukassa. :) Sitten kun tuli uusi kitaristioppilas luokalle ja toinen aloitti rumpaloinnin niin suunnitelmat toteutuivat, värvättiin laulaja ja basisti tyhjästä, ja alkoi kova kilpailu luokan tuoreen tyttöbändin kanssa. No, sitten se homma vakavoitui siinä vuoden päästä kun alkoi virtaamaan uusia jäseniä, ja melko aktiivisesti se on tähän asti toiminut. Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään. Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään. |
Musiikkia korville 12.07.2005 15:17:32 | |
---|
Ala-asteella musiikkiluokilla eräs musiikin opettaja sanoi, että mitäpä jos laittasitte bändin pystyyn ja hän voi ohjata. Siitä lähti... Parin vuoden päästä mentiin bändikouluun ja myöhemmin musiikkikouluun kys bändin kanssa ja olihan se kasassa lopullisella kokoonpanolla n. 10 v. Oltiin hyvä porukka mut jengi hajos ympäri Suomee ja That's End. Sen jälkeen oli pari erilaista proggista, joista ei oikein mitään kummempaa tullu. Paitsi yks porukka, josta lähdin keikkailee ainakin vielä. Nykyisen bändin rumpali soitteli mulle n 2 v sitten ja sanoi kuulleensa, että osaan laulaa ja soittaa ja että heillä olis solistin paikka auki. Lähdinpä mukaan ja hyvältä näyttää... Vaikka oon bändeissä soitellu jo yli 15 vuotta, niin esikoissinglen sain ulos vasta viime talvena (toi kuitenki helkkarin hyvän fiiliksen). Toinenkin on tulossa parin kk:n sisään. Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |
Migo 12.07.2005 22:02:43 | |
---|
Jos nyt laittaisi omatkin kokemukset. Elikkäs tämän nykyisen orkesterin kanssa kaikki lähti siitä, kun olin juopottelemassa yhdellä kaverilla ja sitä kautta sitten tutustuin näihin nykyisiin soittokavereihini. Jostain kumman syystä tuli juttua soittimista yms. No ei siinä montaa minuuttia mennyt, kun ruvettiin jo kämppää etsiskelemään. Aluksi oltiin kirkon tiloissa soittamassa, joka oli todella huono juttu. Kerran viikossa 1.5h aikaa, jos aina tuolloinkaan päästiin. Nykyään on paljon parempi, kun saatiin ihan oma kämppä ja siellä voi meluta ja olla niin pitkään kun haluaa. Tässä ollaan nyt jonkin aikaa jo ehditty yhteissoittoa treenata, joten kyllä tästä vielä hyvä tulee. Melko mukavaa päivää kaikille. |
Obscure 13.07.2005 10:59:34 | |
---|
Heh. Meidän yhtye sai alkunsa IRKISSÄ. Erään düüden kanssa keskusteltiin musiikista, ja satuttiin jakamaan samat intressit. Tästähän aihe kehittyi sitten instrumenttien puolelle ja huomasimme molemmat soittavan kitaraa. Tästä lähti idea perustaa jonkinmoinen bändiprojektiyhtye. Elettiin 2002 elokuuta. Pian saimme koottua itsellemme jo jonkinlaisen kokoonpanon ja aloimme soitella joitakin kappaleita, jotka eivät olleet vielä valmiita. Aikaa kului ja kappaleita alkoi kasaantua, ja samalla jäseniäkin vaihtui. Tällä hetkellä bändi on jäissä treenisvajauksen vuoksi. |