Aihe: Helsingin treenikämpät
1
fiiwis
17.01.2006 14:29:50
Osaisiko joku suositella, mistä Helsingistä löytäisin hyvän, siistin ja turvallisen kämpän? Kämppä tulisi vakinaiseen käyttöön.

Musahotelli? Bänditalli? Sound-Inn? Kaapelitehdas? Kellään kokemuksia? Ovatko hyviä paikkoja?
oiva tumpeloinen
17.01.2006 15:08:03
Osaisiko joku suositella, mistä Helsingistä löytäisin hyvän, siistin ja turvallisen kämpän? Kämppä tulisi vakinaiseen käyttöön.

Musahotelli? Bänditalli? Sound-Inn? Kaapelitehdas? Kellään kokemuksia? Ovatko hyviä paikkoja?

Sound-Inn:ssä en ole käynyt, joten siitä ei ole paljoakaan tietoa, mutta noissa muissa on kameravalvonta ja elektroninen kulunvalvonta, joten luulis olevan jotenkin turvallisia. Siistejäkin ovat olleet vielä.

Noi kolme ensimmäistä vaihtoehtoa on yksityisten pyörittämiä ja se näkyy hinnassa. Tämä on itseasiassa ainoa tieto, jonka tiedän tuosta Soun-Inn:stä (meidän treenikämpältä lähti yksi poppoo sinne ja heiltä kuulin). Kaapelitehdas taas on noista halvin, mutta sinne pääseminen saattaa olla vähän vaikeampaa. Itse pantiin sinne hakemus about puoltoista vuotta sitten, eikä mitään ole kuulunut tähän päivään mennessä. =) Eipä sen puoleen, ei sillä enään olisi tarvettakaan.

Kannattaa laittaa sähköpostilla hakemus noihin, niin laittavat teidät sinne jonoon. Bänditallista ei ainakaan kauan kestänyt ensimmäinen yhteydenotto.
Pieni rumpalipoika
17.01.2006 18:04:56

Musahotelli:kallis muistaakseni n. 25e/m2,pitkät roudausmatkat,ei mahista vähentää alvia,siistit tilat.Sound Inn:halvempi 17,5e/m2,helpot roudaukset,mm. kelluvat lattiat=hyvä soundi,siisti,oma talonmies.Kaapelilla taidetaan jengi ottaa kokolailla "takaoven kautta" sisään,koska ite oon ollu sinne jonossa reilut 4,5 vuotta!
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
mr_b
17.01.2006 20:45:49

Musahotelli:kallis muistaakseni n. 25e/m2,pitkät roudausmatkat

Riippuu tietysti kummalla puolella rakennusta on, mutta ei se matka autotalliin vievälle hissille nyt niin kauhean pitkä ole...
Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it!
Fletch
22.01.2006 00:33:05

Malminkartanossa/Konalassahan on tämä ns. "Indie Center" Malminkartanontie 1:ssä. Tuolla on paljon kämppiä ja niitä hallinnoi tietääkseni Fullsteam Records. http://www.sitruunamaailma.fi/

Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä tuon Fullsteamin suhteen.
Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen.
Da Make
22.01.2006 12:54:44 (muokattu 22.01.2006 13:01:44)
Itselläni on kokemusta nyt syksystä asti tuosta Sound-Inn mestasta, tosi hyvin pelaa hommat ja muutenkin hyvät fiilikset. Talonmiehen saa tarvittaessa nopeasti paikalle ja ei mitään valittamista muutenkaan.

Hinta on kova mutta käytössä on kuitenkin oma treenikämppä, klo 9-23 soitto aika muistaakseni.
(vertailun vuoksi malmin vastaavassa paikassa soittoaika: klo 8-17.30...)

edit: Sound inissä on elektroninen kulunvalvonta myös, mutta ei valvonta kameroita, ilmeisesti kuitenkin paikan yhteydessä on yksi asuinkiinteistö jonka asukas toimii samalla "vahtimestarina". Lukot ja muut on kunnon tavaraa, ääneneristys on hyvällä tasolla. Akustiikkaa voi muokata akustiikka levyillä, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta.

Pieni miinus tulee meidän huoneen ikkunoista, jotka ovat vanhanaikaista luukku mallia ja ne resonoivat ikävästi, tukevat verhot tosin auttavat tähän ongelmaan mukavasti. Lattia on ilmeisesti valmistettu kelluvaksi ja seinät ovat tiiltä, lekaharkkoa ja ilmeisesti kyprokkia. Huone korkeus on riittävä eikä kattoon sijoitetut loisteputkivalaisimet aiheuta häiriöitä.
latedrummer
23.01.2006 18:36:24
Kyllä laadusta kannattaa maksaa, jos vaan rahaa löytyy. Ja kaikki on niin suhteellista, kun hinnoista puhutaan. Se, että saa soittaa milloin vaan ja kamat on turvallisesti tallessa on mielestäni maksamisen arvoinen juttu. Yksityiset osaa ton homman.

Tietysti voi mennä jonnekin nuorisotalolle rämistelemään rummuilla, joihin vihainen teini on purkanut agressionsa telomalla ne paskaksi, ja treeniselle unohtamasi kepit on taatusti pöllitty palattuasi. Ja styrkkarin Gain-nappi on luonnollisesti hävinnyt jonnekin, mikä ei myöskään tee soitosta kovinkaan lystikästä. Mutta jos jotain pahaa niin jotain hyvääkin: kai tuosta nuokkarimeiningistä joku voisi saada melankoliaa A-osiin ja angstia kertsiin...

(Based on true story)
Da Make
25.01.2006 16:00:40
Treeniksissä on kyllä aina muistettava se mikä tuossa ylempänä tulikin jo, eli kun panostaa vähän niin saa ainakin varmuuden siitä ettei kuka tahansa käy soittelemassa tai kääntämässä kamoja. Myös niissä "firman kellari" ratkaisuissa on aina se vaara että firma muuttaa/omistaja vaihtuu tms. ja tilan käyttömahikset katoavat saman tien.

Lisäksi ainakin täällä päin on ilmeisesti "tapana" murtautua tuollaisiin treenikämppiin, lukuisia kauhutarinoita kuulleena olen valmis maksamaan hieman turvallisuudesta.
Max-X
27.01.2006 12:27:48
Kyllä laadusta kannattaa maksaa, jos vaan rahaa löytyy. Ja kaikki on niin suhteellista, kun hinnoista puhutaan. Se, että saa soittaa milloin vaan ja kamat on turvallisesti tallessa on mielestäni maksamisen arvoinen juttu. Yksityiset osaa ton homman.

latedrummeri puhuu kyllä asiaa! itse olen tullut siihen tulokseen bändikavereitteni ja muusikkotuttujeni kanssa keskusteltuani, että kunnon tiloista on järkevää maksaa, jos todellakin saa rahoilleen vastinetta: vaikka itse olen köyhä opiskelija, voisin silti sijoittaa henkilökohtaisesti 100 euroa kuussa siitä riemusta, että pääsisi kunnon tiloihin, jossa kamat säilyy ja homma toimii ammattimaisesti.
Tietysti siinä tapauksessa, että musiikin harrastamisen ainoa lähtökohta on satunnainen kännäily ja ördääminen bändikavereitten kanssa, pannuhuonekkin kelpaa...
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)