Aihe: Irtisanoutuminen bändistä
1 2
juguli
10.11.2005 16:04:27 (muokattu 22.11.2005 21:43:01)
Mitenkä tuon tekis kaikkein fiksuimmin ja filmaattisimmin?
Pitäis lähtee bändistä toisiin maisemiin, katsomaan onko ruoho sielläkin yhtä kellastunutta.
hjukke
10.11.2005 16:11:43

Älä ihmeessä ainakaan väkisin vastentahtoisesti roiku porukassa jollei homma maistu. Ei se ole bändihommien tarkoitus ainakaan mun maailmankuvassa.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Roksennus
10.11.2005 17:54:16
Jos bändillä on tulossa paljonkin keikkoja niin olisihan se kohteliasta hommata itsellesi tuuraaja. Eihän siinäkään kyllä mitään järkeä ole että bändi jatkaa sinun biisiesi soittamista keikoilla jos itse olet jo lähtenyt bändistä.

Itse tekisin vastaavassa tilanteessa seuraavanlaisesti: Antaisin kantani tulla ilmi, esim: "nyt soitatte näin tai häippään biisieni kera!" ja jos tämä ei auta niin toteutat uhkauksesi. Luultavimmin tässä vaiheessa muut bändin jätkät haukkuvat sinut natsiksi ja potkivat ulos, mutta lopputulos on kuitenkin sama: Sinä olet vapaa perustamaan uuden bändin. Ihannetilannehan olisi sitten se, että muut sanovat vain "okei" ja sit homma toimii niinkuin haluatkin.

Pääasia on kuitenkin se, että sanot kantasi suoraan. Samaa hommaahan se on naistenkin suhteen, mutta se tuntuu olevan ainoa keino saavuttaa päämääränsä.
"Joku äijä kävi riehuu..."
Epämuusikko
11.11.2005 12:48:37
Älä ihmeessä ainakaan väkisin vastentahtoisesti roiku porukassa jollei homma maistu. Ei se ole bändihommien tarkoitus ainakaan mun maailmankuvassa.

Lähe vittuun sieltä. Nimim. Kokemusta on.
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
kivi
11.11.2005 13:06:26
Eihän siinäkään kyllä mitään järkeä ole että bändi jatkaa sinun biisiesi soittamista keikoilla jos itse olet jo lähtenyt bändistä.

Tästä olen eri mieltä. Biiseillä on arvoa vain, mikäli joku niitä soittaa, muuten ne ovat ikäänkuin turhaa työtä, haaskattua vaivaa.

Eikä niitä kappaleita voi väkisin tuoda uuteen projektiin, ellei tämä ole aivan samanlainen bändi kuin entinenkin - ja miksi olisi? Mikään ei ole rasittavampaa painolastia kuin vanhat biisit, joita pitää soittaa väkisin ja joita silti vertailee jonkin vanhan bändin versioon.

Mutta kyllä - ulos bändistä, ja anna niiden soittaa biisejäsi jos vain suinkin suostuvat, sillä ehdolla, että täyttävät Teostolle keikkaraportit ajallaan ja oikein.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
IommI
11.11.2005 13:25:17 (muokattu 11.11.2005 13:25:57)
Jos bändin muut jäsenet ei oo sun kans samalla aaltopituudella ja ne heittää homman läskiksi, eikä ota neuvoista mummoa eikä vaaria, niin suosittelen että otat asian puheeksi. Eli "nyt poijjaat piretään pienimuotoinen palaveri" Kerrot omin sanoin että missä kusee ja mitä pitää tehdä homman parantamiseksi... Kävin kakkos kitaristin kans saman keskustelun ja se auttoo asiaa...
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
disarm
11.11.2005 13:54:17 (muokattu 11.11.2005 13:54:39)
Itse lähdin pari viikkoa sitten bändistä jossa olin soittanut reilu puoli vuotta. Sovitut keikat soitan tietenkin mukisematta ja jos aikaa riittää niin roikun bändissä niin kauan kunnes korvaaja löytyy.

Mun mielestä lähtö on kaikkien kannalta paras ratkaisu jos täyttä motivaatiota ei löydy.
Soitan kitaraa ja bassoa.
Jemo
11.11.2005 16:06:51

Mahdollisimman ystävälliseen sävyyn kerrot tilanteen. Älä missään nimessä vedä natseiksi hommaa so. "Meikää vituttaa tää nykyinen tyyli. Jos homma ei ala hoitua, meikä lähtee." Puhukaa rauhassa. Äläkä tee hätiköityjä päätöksiä. Meikällä ainakin aina bänditouhuissa saattaa vaihdella mielipiteet aika tähtien liikkeen mukaan. Joskus nykyinen bändi on maailman paras juttu, toisinaan se tuntuu painolastilta.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Aika härkä
12.11.2005 19:44:46
Jos bändissä olo ei maistu eikä yhteistyö rullaa,kehotan poistumaan sen kyseisien bändin piireistä. Oli soittajan keitä tahansa on kauheata olla bändissä jos on soittotyylistä ja muista tavoista aivan erimieltä.

Kuten aikasemmin jo sanottiin olisi ihannetila jos te saisitte kompromissin aikaan. Jos näyttää toivottomalta pyydän sinua jättämään tapauksen siihen edes yritämättä.
I love the way you walk.
Keppiheikki
15.11.2005 13:01:30

Jos ei bändin tavoitteet vastaa omiasi, niin ei mitään toivoa - ellet halua tinkiä omista tavoitteistasi. Tärkeintä on yhteiset tavoitteet. Jos sen sijaan tavoitteet ovat samat mutta soittotaito eri, hommasta saattaa tulla vielä joskus jotain jos olet kärsivällinen.

Ehkä tässä tapauksessa kannattaisi alkaa etsiä uutta bändiä.
Parhaat soolot lähtevät G-kieltä venyttämällä.
baron
15.11.2005 13:42:38 (muokattu 15.11.2005 13:54:09)

Lähde ihmeessä lätkimään jos homma ei viihdytä, mutta älä polta siltoja takanasi, tiedä milloin tienne taas kohtaavat, pieni maa!

Edit: Jos nyt kertoisi henkilökohtaisen kokemuksen: Joku vuosi sitten erosin bändistä sekä musikaalisten erimielisyyksien että henkilökemian toimimattomuuden takia.
Etukäteen arvioin, että homma ei puhumalla selviä. Ilmoitin syyksi jonkun tekosyyn, hoidin sovitut hommat loppuun, toivotin bändille hyvää jatkoa ja tein "ystävällismielisen" eroamisen.
Niinpä oli helppoa joku vuosi myöhemmin, kun bändissä oli tehty soittajamuutoksia ja musiikillinen linja oli muuttunut mua miellyttävämäksi liittyä bändiin takaisin ilman sen suurempia "sovituskokouksia".
My name is Baron, Sir Baron.
Henko
18.11.2005 12:40:58

Lähde lätkimään, ja mielellään pistä tyttö/poikaystävä kertomaan siitä bändille vähän ennen keikkaa.
Olen true-uskottava.
juguli
19.11.2005 19:04:27 (muokattu 22.11.2005 21:44:10)
Joo. Nyt on sitten uusi bändi kasassa. Treenitilasta on vain puutetta.
Jayh
21.11.2005 14:35:52
Tai siis rumpali ja basisti. Voiko niitä nyt soittajiksi sanoa..

Ei mitään, kato vedät vaan Hammondin kanssa ilman sakeaksi musiikista.. ethän sä muita tartte.. aika paljon paskempia niin soittimet kuin soittajatkin?
paavi
21.11.2005 15:34:31
Älä lähde lätkimään vaan anna kenkää koko bändille. :)
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Tympee Huttunen
22.11.2005 18:23:41
Avoin kirje?
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
JuSu
23.11.2005 08:23:11
Avoin kirje?

Hehheh... =)

Kantsii kyllä tosiaan yrittää hoitaa homma asiallisesti. Itseltäni meni välit täydellisesti n. seitsemän vuotta sitten pitkäaikaiseen kaveriin, joka ennen keikkaa ilmoitti, että "Tää on nyt mun vika keikka tässä bändissä, mä on kyllästynyt tällaiseen hinaajameininkiin. Mä lähden leikkimään isojen poikien kanssa". Melkolailla sanasta sanaan noin.

Sen illan jälkeen en ole montaa sanaa vaihtanut herran kanssa. Eipä ole näkynyt isojen poikien piireissäkään, huhu kertoo, että kaverin soittamiset tänäpäivänä ovat aika vähissä.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
paavi
23.11.2005 11:21:28
"Tää on nyt mun vika keikka tässä bändissä, mä on kyllästynyt tällaiseen hinaajameininkiin. Mä lähden leikkimään isojen poikien kanssa"

Aaa...kuulostaa vähän tutulta..mutta olihan se aika hinaajameininkii... :P
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
JuSu
24.11.2005 14:46:43
Aaa...kuulostaa vähän tutulta..mutta olihan se aika hinaajameininkii... :P

Tottakai oli... =)

Mutta huonosti hoidettu silti. Ja ylpeys käy (kävi) lankeemuksen edellä.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
migeboy
02.12.2005 19:18:15
Avoin kirje?

Itse olen kerran eronnut yhdestä bändistä, hoidin asian teksiviestillä bändin toiselle kitaristille. Kerroin vain, että nyt on loppu, että eroan bändistä. Tyyppi halusi vain soittaa jotakin Hurriganes tyyppistä musaa, minä halusin soittaa heviä, ja bändin rumpali punkkia. Ei oikein toiminut enää, kun kaikki halusivat soittaa juuri sitä omaa tyyliään, eikä minkäänlaiset kompromissit enää kelvanneet kenellekkään bändissä. Bändin rumpalille kerroin sitten livenä että tämä loppuu nyt. Sittemmin lopetti pojat vielä soittamisen keskenään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)