Aihe: Mikki treenikselle
1
Bs
29.05.2006 16:42:24
Eli mikkiä vailla.

Minkälainen mikki ois hyvä tälläseen ei kovin vaativaan treenikäyttöön? Shure SM58:a on jo mietitty, mutta hinta on kuitenkin ehkä liian korkea meille. Kaksi mikkiä olis tarkotus hommata. Sitten ollaan kateltu noita t.bonen elvismikkejä http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_gm55_elvis_mikro_prodinfo.html. Hyvännäkösethän ne on, mutta entäs se saundi? Kuulema aika ohkanen on.

Laittakaa linkkejä ja omia kokemuksia ei hirveen hintavista mikeistä. Ei kuitenkaan kummia tarvita. Instrumentalina on vaan melko tyhmä soitella rokkia.
jau
thrashmetallisti
29.05.2006 18:12:08

Eli mikkiä vailla.

Minkälainen mikki ois hyvä tälläseen ei kovin vaativaan treenikäyttöön? Shure SM58:a on jo mietitty, mutta hinta on kuitenkin ehkä liian korkea meille. Kaksi mikkiä olis tarkotus hommata. Sitten ollaan kateltu noita t.bonen elvismikkejä http://www.thomann.de/thoiw3_the_tbone_gm55_elvis_mikro_prodinfo.html. Hyvännäkösethän ne on, mutta entäs se saundi? Kuulema aika ohkanen on.

Laittakaa linkkejä ja omia kokemuksia ei hirveen hintavista mikeistä. Ei kuitenkaan kummia tarvita. Instrumentalina on vaan melko tyhmä soitella rokkia.

Se joku oliko nyt behringerin sm-58 kopio on helvetin halpa ja ihan toimiva mun kokemuksen mukaan reenikselle. Joku x85 vai mikä se oli. Thomannilta löytyy ja hinta oli ihan törkeen halpa, joku 30 euroo
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Antti1
29.05.2006 21:11:41
Jos haluatte selvitä mahdollisimman edullisesti ja pienellä kierrolla, niin etsikää jostain käsiinne EV Cobalt Co4. Se on sellainen 57:n näköinen tummansininen, ydinräjähdyksen kestävä teräsmöykky. Soundi on ihan hyvää perustasoa ja tosiaan kierron kesto on aika huima tossa hintaluokassa.

Noita näkee siihen 40-50€ hintaan, joskus niitä saattaa olla jossain jopa uutena. Audiodivarista mä ostin yhden omistani, yhden joltain Pandan (Audiodivarin jehu) kaverilta studiosta ja yhden kerran kokeiltuna keneltä lie. Kaikki ovat toimineet moitteettomasti ja väittäisin jopa shureakin kestävämmiksi, ainakin grilliltään. Muuten järeydeltään kohtalaisen samoissa luokissa.

Soundi on jotakuinkin 57 aavistuksen jatketulla yläpäällä ja pienemmällä ylämiddlepompulla. Alapääkin saattaa olla aavistuksen tuhdimpi.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Spike
30.05.2006 00:43:07
t.Bonen 58-kopio on myös varsin hyvä, sopii myös kitaran mikittämiseen. Ei tosin mitään hajua kiertoherkkyydestä.
Clearly motivated by an unholy alliance.
musamies
30.05.2006 00:43:36
Mä en oikein meinaa ymmärtää, että miksi laulamisesta kiinnostuneilla pitäisi olla mikki aivan joku naurettavan halpa, mutta johonkin kitaroihin ja bassoihin laitetaan rahaa surutta?

Kaveri joka on mun mielestä ihan kohtuullinen laulamaan kysyi, että mitähän maksaisi oma mikki. Heitin hinta-arvion muistaakseni jotain 100-300 euroa ja kaveri tuumi, että ompa kallis.

Ei ihan heti tule mieleen montaa yhtä halpaa instrumenttivalintaa välineiden puolesta. Ehkä nokkahuilu olisi halvempi, mutta harva viitsii sellaisella keikkaa heittää.
aziztcf
30.05.2006 05:29:00
Mä en oikein meinaa ymmärtää, että miksi laulamisesta kiinnostuneilla pitäisi olla mikki aivan joku naurettavan halpa, mutta johonkin kitaroihin ja bassoihin laitetaan rahaa surutta?

Kaveri joka on mun mielestä ihan kohtuullinen laulamaan kysyi, että mitähän maksaisi oma mikki. Heitin hinta-arvion muistaakseni jotain 100-300 euroa ja kaveri tuumi, että ompa kallis.

Ei ihan heti tule mieleen montaa yhtä halpaa instrumenttivalintaa välineiden puolesta. Ehkä nokkahuilu olisi halvempi, mutta harva viitsii sellaisella keikkaa heittää.

Huuliharppu?
The truth ain't easy.
Bs
30.05.2006 15:32:30

Voi johtuu siitä, että musisointi on alotettu itekseen ja ollaan ostettu pelit ja vermeet. Sitten kun käy niin onnellisesti, että saadaan pändi kasaan ei viititä enää laittaa hirveitä siihen mikkipuoleen. Ja myö ei esimerkiks tarvita todellakaan kummosia. Kunhan sais soittaa.

Ei meillä kyllä hirveitä varoja oo niihin kitaroihinkaan ;)
jau
Sir Härö
30.05.2006 15:48:58
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-161604.html

Suosittelisin tuota settiä. Itse olen reenikselle uhrannut Shuren SM58:n sekä tuollaisen setin. Kerrassaan hyviä mikkejä hintaansa nähden. Ja tuo kierto homma...Noh, SM58 kiertää vähintäänkin yhtä herkästi.

Tuo setti siis sisältää kolme mikkiä, kolme ständin kaulaa sekä säilytys casen. Tuo case on kylläkin hiukan epäluotettavan oloinen. Huonosta muovista nääs tehty.
Turpa kiinni ja kuuntele!
aleksi
30.05.2006 15:49:14
Ne Behringerin Shure-kopiot on hyviä. Monesti olen liikkeessä töissä ollessani testannut niitä asiakkaiden kanssa ja verrannut Shuren vastaaviin, eikä juurikaan eroja olla huomattu. Jotain pientä keskiääniin liittyvää - muistaakseni. Niitä voi suositella.

Mutta eihän noi Shuretkaan maltaita maksa. Alle satasellahan saa sekä 58:a että 57:aa ja kyllä ne sitten, jos hyvin pidetään, kestävät tolkuttoman pitkään. Samaa mikkiä voitte sitten käyttää, kun soitatte staroina jossain Hartwall -areenalla.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
Bs
30.05.2006 20:42:53 (muokattu 30.05.2006 20:44:42)
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-161604.html

Suosittelisin tuota settiä. Itse olen reenikselle uhrannut Shuren SM58:n sekä tuollaisen setin. Kerrassaan hyviä mikkejä hintaansa nähden. Ja tuo kierto homma...Noh, SM58 kiertää vähintäänkin yhtä herkästi.

Tuo setti siis sisältää kolme mikkiä, kolme ständin kaulaa sekä säilytys casen. Tuo case on kylläkin hiukan epäluotettavan oloinen. Huonosta muovista nääs tehty.

Onko toi 30 euron setti tosiaan hyvä? Ollaan katottu yhtä Shuren 50 elviiraa maksaavaa mikkiä läheisestä musaliikkeestä. Malli oli C606N. Ja sit toisena mikkinä varmaan ostetaan t.bonen elvis kopio, ihan vaan sen takia, että näyttää siistiltä :) Näillä näkymin.

Ja vielä lisäks ollaan katottu behkun pikkumikseriä lisäks. Esim. UB802 ja muu UB sarja. Saatas sit sen kautta vähän nauhoteltuu myös. Ja etenkin saadaan kaijuttimiin kiinni ja saadaan vähän äänensävyä säädettyy.
jau
Antti1
30.05.2006 20:45:48
Toi C606N on ainakin suoraansanottuna ihan toivoton kapistus. Samaa laatua edustavat varmasti noi Behkun, Samsonin yms. halvimmat mikit. Niissä ei vaan oo sitä merkkilisää.

Kannattaa kuitenkin valita sellainen mikki missä on kohtalaisen kestävä metallirunko. Jos mikki kyrvähtää joskus, niin kapseleita saa aina uusia. Hyvälle rungolle on siis käyttöä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)