Okko1506 26.03.2025 16:47:55 | |
---|
Minulla kitarassa (yamaha pacifica 112j) tuli sellane ongelma että ei kuulu ääntä jossain kohissa volume nuppia. Kitarasta ei kuulu ääntä täydellä volumella ja joissain muissa kohissa ei kuulu ääntä. Volume nupista on myös alkanut tulla tikitys ääntä kun sitä kääntää 10-9 välillä. Jos jollakin ekspertillä olis jotai neuvoja nii kertokaa ihmeessä. |
Antti1 26.03.2025 17:07:16 | |
---|
Jos et osaa itse sähköhommia tehdä, kuten kysymyksestä nyt päättelen, niin vie kitara johonkin musaliikkeeseen tai soitinkorjaajalle huoltoon. Todennäköisesti siitä täytyy vaihtaa vain volapotikka uuteen. Jokin elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettu spray voi auttaa tai olla auttamatta. Ei ole kuitenkaan kallis remontti. |
Danko 28.03.2025 00:14:09 | |
---|
Antti1: Jokin elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettu spray voi auttaa tai olla auttamatta. Tuo on hyvää shittiä potikoihin: https://uraltone.com/prf-7-78-kontakt-220ml.htmlVaatii tietysti pleksin irroituksen, että pääsee suhauttamaan oikeaan paikkaan. "Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
MarkkuCastaneda 30.03.2025 16:05:41 | |
---|
Okko1506: Minulla kitarassa (yamaha pacifica 112j) tuli sellane ongelma että ei kuulu ääntä jossain kohissa volume nuppia. Kitarasta ei kuulu ääntä täydellä volumella ja joissain muissa kohissa ei kuulu ääntä. Volume nupista on myös alkanut tulla tikitys ääntä kun sitä kääntää 10-9 välillä. Jos jollakin ekspertillä olis jotai neuvoja nii kertokaa ihmeessä. Agressiivinen namiskan kääntely voi auttaa. Ei se siitä ainakaan paskene. |
Rallattelija 30.03.2025 22:57:26 | |
---|
Danko tuossa huuteli noista puhdistusaineista. Nekin saattaa auttaa yllättävän paljon mutta kun potikka on mennyt tuohon kuntoon niin mä vaihtaisin sen tai jos ei oo sähköosaamista niin veisin jollekkin joka homman osaa. Lopulta nuo puhdistus aineet on aina vain elvyttämistä ja tod näk vika palaa takaisin jossain vaiheessa. ikävintä se on huomata keikalla. Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa. |