ruusteri 14.12.2006 13:49:49 | |
---|
Kiitos vastauksesta, tuo valaisi asiaa! |
MariaB 29.12.2006 17:48:54 | |
---|
Minkälaista efektiä/pedaalia kannataa hankkia jos haluaa saada esim. yhden kielen "rämpytystä"(monessa heavy biisissä) kuullostamaan nopeammalta kuin oikeasti soittaa? Jokin tuplanopeus tai jotain! Olen yrittänyt lukea koko netin läpi mutta kun en löydä/ymmärrä. Tiedän että harjoitus antaa nopeutta mutta eikö tätä nopeutta voi elektroonisestikkin nopeuttaa.Eli mikä, mitkä pedaalit olis kova sana. |
tommiot 31.12.2006 00:40:01 | |
---|
Minkälaista efektiä/pedaalia kannataa hankkia jos haluaa saada esim. yhden kielen "rämpytystä"(monessa heavy biisissä) kuullostamaan nopeammalta kuin oikeasti soittaa? Jokin tuplanopeus tai jotain! Olen yrittänyt lukea koko netin läpi mutta kun en löydä/ymmärrä. Tiedän että harjoitus antaa nopeutta mutta eikö tätä nopeutta voi elektroonisestikkin nopeuttaa.Eli mikä, mitkä pedaalit olis kova sana. Öh... Opettele vaan soittamaan? |
Wahi 01.01.2007 16:34:17 | |
---|
Minkälaista efektiä/pedaalia kannataa hankkia jos haluaa saada esim. yhden kielen "rämpytystä"(monessa heavy biisissä) kuullostamaan nopeammalta kuin oikeasti soittaa? Jokin tuplanopeus tai jotain! Olen yrittänyt lukea koko netin läpi mutta kun en löydä/ymmärrä. Tiedän että harjoitus antaa nopeutta mutta eikö tätä nopeutta voi elektroonisestikkin nopeuttaa.Eli mikä, mitkä pedaalit olis kova sana. Mitäköhän tässä oikeen haetaan. Delay suht nopeilla asetuksilla? |
SirElwood 01.01.2007 18:54:37 | |
---|
Mitäköhän tässä oikeen haetaan. Delay suht nopeilla asetuksilla? Onhan ainakin bossin gt kutosessa se arpegio toiminto. Sillä tiluttelee meikäläinenkin. Ehkä jotain sellasta? :D |
MariaB 02.01.2007 19:41:22 | |
---|
Mitäköhän tässä oikeen haetaan. Delay suht nopeilla asetuksilla? Esim. muutamat Slayerin biisi(hallowed point) missä he soittavat yhdellä kielellä sairaan nopeasti. (En tarkoita että minulla pitäisi olla samat vehkeet tai soittokokemus kun heillä). Onko tuo Delay-toiminto semmoinen jolla saa soittamisen kuullostamaan nopeammalta? Eli paljon nopeutta ja paljon särkijää. Onko tämmöistä edullisempaa pedaalia olemassa? PS.opettelen kyllä soittelemaan melkein joka kerta. |
Juzzu 03.01.2007 09:00:20 | |
---|
MariaB, Kyllä se taitaa olla niin ettei ehdottamasi tyylistä pedaalia tai efektiä käytännössä ole olemassa. Levyillä kuulemasi sahaus on soitettu kyllä ihan pönttö per pönttö eli nuotti per nuotti. Joskus harvoin delay-efektiä käytetään tehokeinona kuvailemallasi tavoin, mutta soundi ja sointi on kyllä varsin erilainen. Kun vaan jatkan harjoittelemista joka kerta, niin kyllä ne soittojutskat siitä alkaa kirkastumaan. |
Taubzi 09.01.2007 16:42:21 (muokattu 09.01.2007 17:14:43) | |
---|
Olen suhteellisen aloittelija bassonsoitossa (soittanut 3 kuukautta) ja olen nyt kiinnostunut efektipedaaleista bassolle. Minä kuuntelen ja soitan paljon Metallicaa, joten olen kiinnostunut wah- ja säröefekteistä. Olisiko kellään antaa neuvoa siitä, minkälainen pedaali kannattaisi ostaa? |
Retard1 27.01.2007 22:15:14 | |
---|
Meinasin säröpedaalin ostaa, tuo Digitechin Death metal vaikuttaisi aika sopivalta, mutta silmään iski sitten Behringerin UM 100 joka olisi puolet halvempi, kumpi kannattaisi hankkia? Tässä linkki tohon Behringerin härveliin http://www.thomann.de/fi/behringer_um_100.htm |
Wahi 03.02.2007 22:10:14 | |
---|
Meinasin säröpedaalin ostaa, tuo Digitechin Death metal vaikuttaisi aika sopivalta, mutta silmään iski sitten Behringerin UM 100 joka olisi puolet halvempi, kumpi kannattaisi hankkia? Tässä linkki tohon Behringerin härveliin http://www.thomann.de/fi/behringer_um_100.htm Varmaan samaa paskaa sirinää molemmissa se soundi, mutta DigiTech on luultavasti kestävämpi. Mutta jos ei keikkoja ole, eikä käsittele kovakouraisesti (tai jalkaisesti, hoho) niin eihän sillä niin väliä ole. |
forestsaw 05.02.2007 19:25:45 | |
---|
Meinasin säröpedaalin ostaa, tuo Digitechin Death metal vaikuttaisi aika sopivalta, mutta silmään iski sitten Behringerin UM 100 joka olisi puolet halvempi, kumpi kannattaisi hankkia? Tässä linkki tohon Behringerin härveliin http://www.thomann.de/fi/behringer_um_100.htm Mikäli et ole hankkinu vielä kumpaakaan noista romuista,niin 100e hintaan asettuva uber-metal (kirjotetaan sakemanni u:ulla) ajaa saman asian paljon paremmin.Kestää keikkailua.Eikä tarvitse hitsailla kasaan!!! kyllähän se ratakiskokin erilailla kolisee kun kunnolla mättää! |
--roger-- 06.02.2007 16:01:04 | |
---|
Terve! Olen vielä aloittelija ja ikääkin on vasta 12 vuotta, joten yrittäkäähän kestää tyhmiä kysymyksiäni tai elkää lukeko ollenkaan. Ensimmäiseksi sanon että selasin keskustelun läpi ja sain jo jonkillaista ideaa, mutta kysyn vielä joitain kysymyksiä. 1. Omistan kitran ja vahvistimen. Jos ostan pedaalin, niin tarvitseeko minun ostaa enää mitään muita tarvikkeita? 2. Jos vahvistimessa on särö, tarvitsenko erillistä säröä. 3. Selittäkäähän kannattaako ostaa pelkkää multiefektiä, eli löytyykö siitä kaiut, wahwahit yms. 4. Rahaa alle 120 pedaaleihin. Mitä saan? |
tommiot 06.02.2007 16:17:42 | |
---|
1. Omistan kitran ja vahvistimen. Jos ostan pedaalin, niin tarvitseeko minun ostaa enää mitään muita tarvikkeita? Piuha kitarasta pedaaliin ja pedaalista vahvistimeen. 2. Jos vahvistimessa on särö, tarvitsenko erillistä säröä. Kerro sinä meille tarvitsetko? Mä näkisin sen niin että et tarvitse jos pidät vahvistimen tuottamasta säröstä. Jos et pidä, kannattaa hommata uusi vahvistin eikä mitään purkkeja. 3. Selittäkäähän kannattaako ostaa pelkkää multiefektiä, eli löytyykö siitä kaiut, wahwahit yms. Sitähän se multiefekti tarkoittaa, että siitä löytyy paljon efektejä. Kannattaa ostaa multiefekti, jos pystyt hankkimaan hyvän sellaisen. Muuten kannattaa ostaa hyviä erillispedaaleita, sitten kun olet varma mitä haluat, kun et kaikkia efektejä saa. 4. Rahaa alle 120 pedaaleihin. Mitä saan? Älä osta sitä mitä saat, vaan sitä mitä tarvitset. |
--roger-- 06.02.2007 19:35:52 | |
---|
|
tenkainen 06.02.2007 22:04:17 (muokattu 06.02.2007 22:04:49) | |
---|
Lisää kysymyksiä, eli voinko käyttää vain yhtä pedaalia kerrallaan, vai voinko kytkeä pedaalit yhteen jollain kaapelilla? Voi, ihan instrumenttikaapelilla. Vaikka muutaman kymmenen sentin mittaisilla on näppärää, peräkkäin vaan jonoon ne polkusimet. Tosin nuo listasi pedaalit taitavat olla mutliefektejä/mallintavia, notta ei niitä tarvitse/kannata peräkkäin laittaa, ainakaan montaa. Tulee aika prosessoitua soundia nimittäin... E: Kirijootusvihreitä. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
--roger-- 07.02.2007 16:28:22 | |
---|
Kiitos taas! Alkaa olla jo jonkinlainen hahmotelma kamoista, ostan yksittäisinä pedaaleina tälläisen: http://www.thomann.de/fi/behringer_tu100.htm ja lisäksi ostan thomanilta sellasen pedaalin joka muuttaa sähkökitaran äänen akustisen kitaran ääneksi, en vain löytänyt sitä nyt. Multiefekti on joku edellisessä viestissä ehdottamistani, katson vielä tuleeko mielipiteitä ja ostan sitten. Lopuksi pidän tedät toimeliaina ja kysyn, että jos ostan nuo pedaalit, tarvitsenko vain tämän: http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_sk369s-03_patchkabel.htmMitenkäs on se, että ´kun tuolla puhutaan jostain verkkovirrasta, niin tarvitsenko sitä? |
tenkainen 07.02.2007 17:48:25 (muokattu 07.02.2007 17:48:55) | |
---|
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Novac 20.02.2007 17:07:52 | |
---|
Säröefekteistä kyselisin, että voiko niitä ajaa päällekkäin jos on useampi säröpedaali? Tai että kuuluuko sieltä pelkkää suhinaa vai voiko sillä tavalla saada hyvänkin soundin? mikä on olutta on nyt mennyttä... |
tenkainen 20.02.2007 20:26:07 | |
---|
Säröefekteistä kyselisin, että voiko niitä ajaa päällekkäin jos on useampi säröpedaali? Tai että kuuluuko sieltä pelkkää suhinaa vai voiko sillä tavalla saada hyvänkin soundin? Ilman muuta. Mutta gainit saa kaikista olla aika alhaalla, nottei suhinaksi menisi. Kokeile ihmeessä. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Novac 20.02.2007 20:40:46 (muokattu 20.02.2007 20:40:52) | |
---|
Ilman muuta. Mutta gainit saa kaikista olla aika alhaalla, nottei suhinaksi menisi. Kokeile ihmeessä. Ok, kiitos. Mietin tuossa kun saisi pari säröä halvalla. mikä on olutta on nyt mennyttä... |