Lord of the strings 07.03.2004 11:49:27 (muokattu 07.03.2004 11:49:54) | |
---|
Dean Markley, Blue steel 10-52... Itse käytän tuota, joskus oon soittanut kitaralla, jossa oli .008-setti.. Siinähän joutui ihan jarruttamaan, ettei bendi mennyt yli, pitäähän sen kielen nyt vähän pistää vastaan. "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
Jackson Dinky 08.03.2004 10:01:31 | |
---|
9 setti on paras. Sitä paksummat on liian raskaita ja hankalia. Mielipide. Rusty Cooley |
jannu 09.03.2004 01:17:12 (muokattu 09.03.2004 01:19:08) | |
---|
Minun suosikiksi on vakiintunut jo muutamia vuosia sitten 10-52 hybridisetti, joka toimii minulle erittäin hyvin. Alakielet on kivan paksut, mutta silti yläkielet eivät ole mitään "sormentappajia". Tuo setti toimii myös eri vireissä hyvin; E-vireessä ei tunnu liian kireältä, mutta sävelaskeleen, tai enemmän, laskutkaan ei saa kieliä veteliksi, kivaa.
Itse käytän myös vastaavanlaisia settejä, tosin yleensä väliltä 11-56. Usein vaan ei tahdo löytyä täkäläisistä kaupoista juuri tuolla välillä 6-kielisen settiä joten olen sitten ostellut seiskakielisen paketteja 9-52, saman hintaisia kun ovat ja saa yhden varakielenkin... :) Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Niskamies 09.03.2004 08:35:10 | |
---|
Minun suosikiksi on vakiintunut jo muutamia vuosia sitten 10-52 hybridisetti, joka toimii minulle erittäin hyvin. Alakielet on kivan paksut, mutta silti yläkielet eivät ole mitään "sormentappajia". Tuo setti toimii myös eri vireissä hyvin; E-vireessä ei tunnu liian kireältä, mutta sävelaskeleen, tai enemmän, laskutkaan ei saa kieliä veteliksi, kivaa. Mullakin on tollanen setti, ja pidän sitä erittäin hyvänä. Erittäin sopivan paksuiset straton mensuuriin. Soita bassoa ja ole uromies! |
ollisal 09.03.2004 22:33:04 | |
---|
Njoo, nyt kokeilin Blue Steelit ja kyllä ne tavalliset Markleyt edelleen tuntuvat parhailta. Saas nähdä kylläkin kun näihin tottuu, jätin nimittäin kitaraan vähän pidemmäksi aikaa. |
wylde78 15.03.2004 15:11:48 | |
---|
Ainoat ja oikeet kielet on Zakk Wylden custom setit!! Boomersit ja 10. eli:010,013,017,dy36,dy52,dy60. Niitä pystyy hakkaa ja venyttää! Mahtavat kerrassaan! |
Nazareth 15.03.2004 15:55:56 | |
---|
mulle ysisetti o ainoo oikee, niinki ohkasilla sormilla ku mul o ei meinaa ysisettikää taipua "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
ollisal 15.03.2004 17:52:14 | |
---|
Noniin, on se myönnettävä että Blue Steelien soundi on ylivertainen tavallisiin Markleyhin nähden. Tavallisia Markleyitä on kuitenkin ehkä hippusen verran tunnokkaampi veivata, sen verran tasoitusta tarvitsee antaa, mutta ovat nämä Blue Steelitkin selkeästi muita kokeilemiani kieliä, siis tavallista Markley-settiä lukuunottamatta paremmat. Suosittelen todella lämpimästi jos ei vähän korkeampi hinta pelota. Kielillä todellakin on väliä. |
jannu 16.03.2004 00:43:08 | |
---|
Ainoat ja oikeet kielet on Zakk Wylden custom setit!! Boomersit ja 10. eli:010,013,017,dy36,dy52,dy60. Niitä pystyy hakkaa ja venyttää! Mahtavat kerrassaan! Tehty Wylden irronneista partakarvoista?... Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Herra Rapu 16.03.2004 11:07:57 (muokattu 16.03.2004 11:08:41) | |
---|
Juu eiköhän kaikille löydy se mieluinen kielisetti kun vähän jaksaa testailla. Ite soitin pitkään erilaisilla 9-seteillä, mutta nyt on alkanu setit lihavoitumaan. ESP:ssä on 13-setti (½-askelta alhaalla), Hameriin on tarkoitus tyrkätä 12-setti (½-askelta alhaalla) ja Ibaneziin joku ihme 11-62 viritys. Nyt vaan alkaa olemaan aika epämiellyttävää soittaa 9-seteillä. Ei meinaa tulla mitään. :( |
Insane Kane 16.03.2004 11:18:24 | |
---|
Hymm, jopas täällä on hermostuttu.. Olen tuossa soitellut semmosesta kirjasta ku Blues Station, venytysharjoitusbiisejä. mulla on kymppi-zetti ja sormista nahka pois. Tänään hakemaan ysisettiä, kun ei sormien nahka kestä noita etydejä, vaikka muuten pytyy soittamaan sen 5h ilman ongelmia. Tiedä sitten onko sillä voimalla niinkään merkitystä, kun omat kätöseni eivät ole kaikkein pienimmät, mutta siltikin 11-zetti on liian raskas venyttää, ja minähän saan muodostettua "voima-patin" tuohon kyynävarteenkin =) ..."muttaku nahka ei kestä" "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
SURf 16.03.2004 11:35:07 | |
---|
Olen tuossa soitellut semmosesta kirjasta ku Blues Station, venytysharjoitusbiisejä. Virallinen off-topic! Minkä tasoinen opus tuo Blues-Station on? Mainos on pistänyt silmään... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
Insane Kane 16.03.2004 12:04:57 | |
---|
Virallinen off-topic! Minkä tasoinen opus tuo Blues-Station on? Mainos on pistänyt silmään... http://www.riffi.com/mainokset/bluesstation.htm Tuossa on jotain juttua. Kirjassa tosiaan keskitytään mielestäni tuohon sormi-soundiin. Biisit kuulostaa helpoilta, mutta ovat pirun vaikeita. Juuri noiden 1 ja 2 samplen kans olen sormeni rikkonut. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
blastoff 16.03.2004 12:09:33 (muokattu 16.03.2004 12:14:52) | |
---|
Virallinen off-topic! Minkä tasoinen opus tuo Blues-Station on? Ihan kovatasoinen opus se on. Hyviä etydeitä nimenomaan venytysten harjoitteluun. Biisit kuulostaa helpoilta, mutta ovat pirun vaikeita. Juuri noiden 1 ja 2 samplen kans olen sormeni rikkonut. Tuo kakkossamplen etydi on kyllä aika killeri, varsinkin 11-setillä :) I forgot my mantra |
Mako 24.03.2004 17:29:14 | |
---|
Muuten, tuntuu, että se just sitä joillekkin kitaristeille on, koska miten muuten selität sen, että jos jollekkin kitaristille sanon, että käytän .009 settiä, niin saan kuulla naurua, ja "vitun ämmä"? Tosin ei mua kyllä kiinnostakkaan, mikä on muitten mielipide siitä, mitä kieliä MÄ käytän. Mun mielestä on naurettavaa kommentoida e.m. tyyliin toisten käyttämistä soittokamoista. Itse en edes tiedä (heh heh) kielteni paksuutta.. Aika ohuet ne vissiin on, sitä d'addarion (kirjotusasu?) sinistä settiä, oranssista paksumpaa. Kun rupesi oranssi tuntumaan letkuisalta ja bluusin tynkää vääntelen usein. Omasta soittotatsista se on kiinni, mitkä kielet sopii omaan käyttöön ja kuulostaa ok - niiden väliltä hyvä kompromissi. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Mark-Ken 24.03.2004 20:01:25 | |
---|
GHS Boomers 10-46. Kasi- tai ysisetti ei oo mitään näiden jälkeen. Himottaa jo 10-52 -setti. :) |
Insane Kane 25.03.2004 09:16:48 | |
---|
Nytkun laitoin ysisetin ja sormet ovat melkein parantuneet, venytykset menee metrin huti prkl!! Ei oo ysisetti minua varten. Takaisin 10-52. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
myrtonen 02.04.2004 22:58:09 | |
---|
... ja jos paljon soittaa niin sormenpäät kipeytyvät ja niistä uusiutuu nahka. Tosikitaristille tämä ilmiö on ikävä kyllä täysin välttämätön, varsinkin alkuvaiheessa... Kyllä ne sormenpäät siitä ajan kuluessa kovettuu. "Sormistaan kitaristi tunnetaan." Mainstream on kirosana. |
perkeles 11.04.2004 01:30:25 | |
---|
no niin. alkuperäiseen aiheeseen. d addario on jäykempi soittaa kuin esim.fenderin kielet,joita itse käytän.se on täysin makuasia paljonko haluaa/pystyy käyttämään voimaa bendeihin.mielestäni kivi on hyvinkin oikeassa.itse käytän 0,10 sarjaa, mutta parissa päivässä varmaan tottuisin 0,09nkin. itse olen soittanut yli 30 vuotta, eikä mielestäni ole syytä alkaa arvostelemaan aloittelevaa kitaristia tällaisesta asiasta.onneksi on kaikilla mahdollisuus valita omat kielensä. HELLO CLEVELAND |