Aihe: mitä olette oppineet soittamaan korvakuulolta?
1 2 3
Insahn
15.02.2003 15:03:06
Viimeisin biisi, jonka olen oppinut korvakuulolta on Immortalin At the Heart of Winter.
Hornanturska
15.02.2003 22:01:24
Just about 5-minsaa sitten joan jettin ai laav rökänröllin!
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Kari Runkkari
16.02.2003 12:44:56
Taitaa olla Sonata Arctican Shy, hyi mikä biisi.
Aerodactev
16.02.2003 20:15:30
Moonsorrow - Sankarihauta

Juuri äsken sain korvakuulolta aloitettua Jethro Tullin Another Harry's bar:ia.
Sitten kunhan saan sen loppuun asti viilattua, niin kyllä kelpaa soitella.
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Hornanturska
16.02.2003 22:36:07
Moonsorrow - Sankarihauta

Ton oon myös opetellu eräänä tylsänä kesäpäivänä...
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Tatu
17.02.2003 08:25:53
Mun hauskin korvakuulolta opittu biisi on Wayne Kramerin Bad Seed
ääh
17.02.2003 12:37:41
Kaiken olen joutunut opettelemaan korvakuulolta ja nyt harmittaa.. 26 vuotta olen väsännyt bluesia ja tehnyt ahaa elämyksiä, kun olen tuntitolkulla rämpyttänyt ja etsinyt uusia ulottuvuuksia, välillä päätä seinään hakkaamalla..

Olisi pitänyt aikoinaan mennä johonkin musiikkiopistoon tai vastaavaan, jossa olisi vaikka opiskellut musiikin teoriaa pianon avulla, sillä siitä olisi ollut todella paljon hyötyä.
Aivan verrattavissa on lukutaito. Kuinka paljon rajoittuneisempaa elämä ja infon saaminen olisi, jos ei osaisi lukea?? sama pätee varmasti musiikkiin. Jos osaisin nuotit hakisin nyt kaikenmaailman flamenco-kitaroinnin nuotit kirjastosta ja poimisin niistä ne "omat" jutut omaan soittotyyliin ja saman tekisin Jazz-nuoteille jne.. niin johan alkaisi myöhemmin minun oma bluesikin kuullostamaan erilaiselta kuin niiden tuhansien muidenkin kitaristien bluesit, jotka kuullostavat "tylsiltä", koska ei ole sitä
omaa "järkevää" juttua mukana..

Eli neuvoksi muille.. Opetelkaa nuotit, sillä ei siitä taidosta ainakaan haittaa ole ja aina voi silti korvakuulolta opetella soittamaan, jos ei halua nuoteista suoraan lukea..

Sama vika, olisi pitänyt opiskella musiikkia, niin nyt olisi tietoa enemmän ja sitä voisi käyttää oman tyylinsä luomisessa ja uusien "jippojen" keksimisessä. Improvisaatio on hieno ja erittäin tärkeä asia ja nuottien lukutaito oiva apu, kun haluaa kokeilla muiden sävellyksiä.
Teijo K.
17.02.2003 20:23:58

Sama vika, olisi pitänyt opiskella musiikkia, niin nyt olisi tietoa enemmän ja sitä voisi käyttää oman tyylinsä luomisessa ja uusien "jippojen" keksimisessä. Improvisaatio on hieno ja erittäin tärkeä asia ja nuottien lukutaito oiva apu, kun haluaa kokeilla muiden sävellyksiä.

Kunhan muistaa että ne nuotit on kuitenkin vain työkalu, tai kuten Zappa asian sanoi resepti. Ja jos et ole tosi outo et syö sitä reseptiä vaan ruokaa. Osaan jotenkin soittaa nuoteista ja kohtuullisesti teoriaa mutta korvakuulolta biisien opettelu on vaan niin hauskaa.
Keppi
17.02.2003 22:13:24
Osaan jotenkin soittaa nuoteista ja kohtuullisesti teoriaa mutta korvakuulolta biisien opettelu on vaan niin hauskaa.

Itse en osaa lukee nuotteja, mutt opettelen tosissaan yleensä kappaleen mieluummin korvakuulolla, vaikka ois tablat tai soinnutkin tarjolla. Korvalla opettelemalla pääsee paremmin sisälle kappaleeseen...
Juuup!
Avelon
27.02.2003 19:13:25
Eihän Elton Johnkaan osaa nuotteja..silti ihan hyvin menestynyt äijä=)

Mä soitan kanssa oikeestaan pelkästään korvakuulolta, kun sellainen lahja on suotu, että parin kuuntelukerran jälkeen osaan jo biisin (riippuu tietysti biisin vaikeudesta.. en mä mitään bachin tilutuksia noin vaan opi=)
joku
27.02.2003 21:39:54
Mistä ihmeestä niitä kappaleita blokkaa jos ei korvakuulolta? Ei tulisi mistään mitään, jos joutuisi joka biisiin etsimään nuotit. Perusrokithan blokkaa muutamassa minuutissa. Nuotit on klassista musaa varten :)
Lonesome
28.02.2003 11:31:00
Nuotit on klassista musaa varten :)

Niin ja lastenlauluja. Nehän ei oo kaikki todellakaan blues-kaavaa , vaikka "helppoja" ovatkin. Kyllä nyt ketuttaa, kun ei pysty plokkaamaan laulukirjoista biisejä suoraan. Pääsi perusasiatkin unehtumaan, pitänee kerrata.

Opettelin tuossa juuri Rory Gallagherin biisiä Laudromat. Siinä ei nuoteista kyllä apua olis ollu, paitsi ehkä muutaman soinnun osalta.
1by4by9
03.03.2003 16:58:10

Lähes kaikki soittamani Maidenin ja Blind Guardianin biisit.
Huh! Me?!
myslique
04.03.2003 15:22:45

Asian ohi, mutta:

11:sta = yhdestatoista
11:een = yhteentoista

Pilkkua taas viilaan, enkä asiasta puhu ollenkaan.

Jos käydään pilkkua viilaamaan, niin viilataan sitten oikein.

11:en = yhteentoista. "Yksi"-sanan perusosa on tässä "yhte", johon lisätään "en", ei "een".

Nimim. Kielioppinsa lukenut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)