Aihe: Minkälaiset kielet ?
1 2 3
Kefiiri
26.06.2007 17:11:48
Ikävä kyllä eilen jo lähti se paketti tulemaan, ainakin Thomannilta saamani sähköpostin mukaan. No toivottavasti pärjään niillä D'addarioilla nyt edes vähän aikaa.

Pärjäähän niillä. Pääasia ettei osta GHS:ää. Ne kuulostaa loppuun soitetuilta jo uutena. Missään muissa kielissä en ole törmännyt moiseen ominaisuuteen.
ravensoul
26.06.2007 18:10:33 (muokattu 26.06.2007 18:14:14)
.10 setti on aloittelijalle ihan hyvä.

Kielisetin paksuudesta on kyllä vähä turha antaa suosituksia, sen verran henkilökohtainen juttu. Ja jos ei tarkemmin mieltymyksiä tiedä ni aloittelijalle kyllä ennemmin vakio .09; etenkin 25.5" -skaalaiseen, neki ottaa aluks käsiin ihan tarpeeksi.

Minusta DR:n kielet olivat aika kalliita, kun katselin niitä.

Jos/kun DR:iä haluat ostaa, ni http://www.beatman.fi/ . Ei oo hinnankirossa, toimitus parissa päivässä ja lähetyskulut euron.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Umas
26.06.2007 18:44:00

No mun mielestä kympeistä on sitten hyvä siirtyä joko ylös tai alas. Toimiipahan samalla sormi reeninä.
"Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche
ankkiz
26.06.2007 23:21:51

Elixireistä:

Mahtavatko kuluttaa nahkaa sormista enemmän vai vähemmän pinnoitteensa takia?
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua.
ravensoul
27.06.2007 20:10:09
Elixireistä:

Mahtavatko kuluttaa nahkaa sormista enemmän vai vähemmän pinnoitteensa takia?

Liukkaitahan ne sen pinnoitteen ansiosta ovat (mun makuun oli vähän liiaksikin), joten tuskin ainakaan enempää hiovat sormia. Mutta sormenpääthän on/tulee olemaan kuitenkin niin parkkiintuneet ettei enää hiekkapaperikaan pysty. ;)
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Sampyli
08.07.2007 19:32:05
Mitkä on hyvät hevikielet
Hellrongel
08.07.2007 20:47:00 (muokattu 08.07.2007 22:23:10)
Mitkä on hyvät hevikielet

Suolikielet, muut ei tule kysymykseenkään. Hevissä ei oo mitään meininkiä ilman suolikieliä. Vaikka tuollaiset:

http://www.thomann.de/fi/pirastro_eudoxa_2.htm

Eikun siis ihan oikeasti kokeile vaikkapa tuollasia, jotka on suunniteltu dropattuun vireeseen:

http://www.skullstrings.com/
IhmeHeebo
03.08.2007 15:09:40
Kitarakamat osiossa ei oo tullu viel vastausta ni kokeillaan täälläkin.

Eli mulla on 6 kielinen Ibanex RG321MH mihin pitäis uutta kielisettiä hankkia. Oon aika newbie tässä hommassa että voisko joku sanoa minkä laista settiä kannattais ottaa? Yleensä vedän E-vireestä ja ei ole floikkaa.

Mitä muuta pitäis huomioida? Kaikki mitä tulee mieleen saa sanoa. Kiitos.
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
hullu_ukko
03.08.2007 18:59:51
Eli mulla on 6 kielinen Ibanex RG321MH mihin pitäis uutta kielisettiä hankkia. Oon aika newbie tässä hommassa että voisko joku sanoa minkä laista settiä kannattais ottaa? Yleensä vedän E-vireestä ja ei ole floikkaa.

Kokeilemalla selviää. Mulla on ollut käytössä kolmea erilaista settiä (0.09, 0.10 ja 0.09/0.10). Noista käytän nykyään tuota 0.09/0.10-settiä drop-D-vireessä. Ernie Ball Hybrid Slinky tai vastaava DR Hi-voltage-setti ja drop-D-vire niin ollaan lähellä totuutta. (hymiö)

Tosiaan.. Osta alkuun vaikka ysit, jos ovat liian ohuet niin kokeilet kymppejä jne.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
tilujätkä
03.08.2007 21:13:34
Kokeilemalla selviää.

Jep. Ei sitä ittelleen parasta löydä ennen kun on testannut eri vaihtoehtoja. Itellä on telessä .10 setti, stratossa .11 floikallisessä tilukepissä ernie ball hybrid slinky eli .009/.010 Ite oon huomannu että ei tuu mitään jos punotut kielet ovat .009 setistä. Ihan spagettia mun sormille E vireessä.
famer
12.08.2007 22:05:29
Itse suosittelen Dr-String -Merkkiä..
Dr:n .010 -setti toimii aivain loistavasti (Nimim. kokemusta on)

Tosin toi .010 setti toimii parhaiten DGCFAD -virityksellä.

Mulla ei taida toimia niin hyvin :P .010 setti tuli ibanezissa mukana ja DGCFAD -vireellä 6. ja 5. kieli rämisee ikävästi :(
Maraaa
14.08.2007 21:28:40
Kitarakamat osiossa ei oo tullu viel vastausta ni kokeillaan täälläkin.

No tämä kyseinen keskustelu kannattaa lukea?

10-setti on melkeinpä se perus, josta voi itselleen etsiä sopivaa. Uudessa kitarassa oli tehtaan 9-kielet, ja soitosta ei tullut helvettiäkään. Nyt on Dean Markleyn 12-54 setti, joka on muuten toimiva, mutta bendailu on hieman raskasta. Tilauksessa on parhaillaan sitten DR:n 10-52. Jos ei, niin seuraavaksi eehkä 0.11.
12
Jaqqi1991
14.08.2007 21:56:47
Jos/kun DR:iä haluat ostaa, ni http://www.beatman.fi/ . Ei oo hinnankirossa, toimitus parissa päivässä ja lähetyskulut euron.

Tuolta vielä halvemmalla. Kun tilaa yli 100€ niin ei postituskuluja toimitus tuli perille alle viikossa. Lisäksi halpoja plektroja ja muuta sälää

http://saitenkatalog.de/shop1/index … faed0e559aea0c4f36&filter_id=65
We may be humans, but were still animals
Numb
16.08.2007 10:09:56

Nyt on Dean Markleyn 12-54 setti, joka on muuten toimiva, mutta bendailu on hieman raskasta. Tilauksessa on parhaillaan sitten DR:n 10-52. Jos ei, niin seuraavaksi eehkä 0.11.

Minulla on Ernie Ballin Beefy Slinkyt, eli 11-54. Siitä olen vaihtanut G:n 0.18 -paksuiseksi, kun orkkissetissä on 0.22. Tuntuu luontevalle.

Pakkauksessa lukee jotain, että "ideal for dropped tunings", mutta ihan normaalivireessä minä sitä käytän :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)