Kefiiri 26.06.2007 17:11:48 | |
---|
Ikävä kyllä eilen jo lähti se paketti tulemaan, ainakin Thomannilta saamani sähköpostin mukaan. No toivottavasti pärjään niillä D'addarioilla nyt edes vähän aikaa. Pärjäähän niillä. Pääasia ettei osta GHS:ää. Ne kuulostaa loppuun soitetuilta jo uutena. Missään muissa kielissä en ole törmännyt moiseen ominaisuuteen. |
ravensoul 26.06.2007 18:10:33 (muokattu 26.06.2007 18:14:14) | |
---|
.10 setti on aloittelijalle ihan hyvä. Kielisetin paksuudesta on kyllä vähä turha antaa suosituksia, sen verran henkilökohtainen juttu. Ja jos ei tarkemmin mieltymyksiä tiedä ni aloittelijalle kyllä ennemmin vakio .09; etenkin 25.5" -skaalaiseen, neki ottaa aluks käsiin ihan tarpeeksi. Minusta DR:n kielet olivat aika kalliita, kun katselin niitä. Jos/kun DR:iä haluat ostaa, ni http://www.beatman.fi/ . Ei oo hinnankirossa, toimitus parissa päivässä ja lähetyskulut euron. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Umas 26.06.2007 18:44:00 | |
---|
No mun mielestä kympeistä on sitten hyvä siirtyä joko ylös tai alas. Toimiipahan samalla sormi reeninä. "Only sick music makes money today." Friedrich Nietzsche |
ankkiz 26.06.2007 23:21:51 | |
---|
Elixireistä: Mahtavatko kuluttaa nahkaa sormista enemmän vai vähemmän pinnoitteensa takia? Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi.
Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua. |
ravensoul 27.06.2007 20:10:09 | |
---|
Elixireistä: Mahtavatko kuluttaa nahkaa sormista enemmän vai vähemmän pinnoitteensa takia? Liukkaitahan ne sen pinnoitteen ansiosta ovat (mun makuun oli vähän liiaksikin), joten tuskin ainakaan enempää hiovat sormia. Mutta sormenpääthän on/tulee olemaan kuitenkin niin parkkiintuneet ettei enää hiekkapaperikaan pysty. ;) "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Sampyli 08.07.2007 19:32:05 | |
---|
Mitkä on hyvät hevikielet |
Hellrongel 08.07.2007 20:47:00 (muokattu 08.07.2007 22:23:10) | |
---|
|
IhmeHeebo 03.08.2007 15:09:40 | |
---|
Kitarakamat osiossa ei oo tullu viel vastausta ni kokeillaan täälläkin. Eli mulla on 6 kielinen Ibanex RG321MH mihin pitäis uutta kielisettiä hankkia. Oon aika newbie tässä hommassa että voisko joku sanoa minkä laista settiä kannattais ottaa? Yleensä vedän E-vireestä ja ei ole floikkaa. Mitä muuta pitäis huomioida? Kaikki mitä tulee mieleen saa sanoa. Kiitos. Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
hullu_ukko 03.08.2007 18:59:51 | |
---|
Eli mulla on 6 kielinen Ibanex RG321MH mihin pitäis uutta kielisettiä hankkia. Oon aika newbie tässä hommassa että voisko joku sanoa minkä laista settiä kannattais ottaa? Yleensä vedän E-vireestä ja ei ole floikkaa. Mitä muuta pitäis huomioida? Kaikki mitä tulee mieleen saa sanoa. Kiitos. Kokeilemalla selviää. Mulla on ollut käytössä kolmea erilaista settiä (0.09, 0.10 ja 0.09/0.10). Noista käytän nykyään tuota 0.09/0.10-settiä drop-D-vireessä. Ernie Ball Hybrid Slinky tai vastaava DR Hi-voltage-setti ja drop-D-vire niin ollaan lähellä totuutta. (hymiö) Tosiaan.. Osta alkuun vaikka ysit, jos ovat liian ohuet niin kokeilet kymppejä jne. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
tilujätkä 03.08.2007 21:13:34 | |
---|
Kokeilemalla selviää. Jep. Ei sitä ittelleen parasta löydä ennen kun on testannut eri vaihtoehtoja. Itellä on telessä .10 setti, stratossa .11 floikallisessä tilukepissä ernie ball hybrid slinky eli .009/.010 Ite oon huomannu että ei tuu mitään jos punotut kielet ovat .009 setistä. Ihan spagettia mun sormille E vireessä. |
famer 12.08.2007 22:05:29 | |
---|
Itse suosittelen Dr-String -Merkkiä.. Dr:n .010 -setti toimii aivain loistavasti (Nimim. kokemusta on) Tosin toi .010 setti toimii parhaiten DGCFAD -virityksellä. Mulla ei taida toimia niin hyvin :P .010 setti tuli ibanezissa mukana ja DGCFAD -vireellä 6. ja 5. kieli rämisee ikävästi :( |
Maraaa 14.08.2007 21:28:40 | |
---|
Kitarakamat osiossa ei oo tullu viel vastausta ni kokeillaan täälläkin. Eli mulla on 6 kielinen Ibanex RG321MH mihin pitäis uutta kielisettiä hankkia. Oon aika newbie tässä hommassa että voisko joku sanoa minkä laista settiä kannattais ottaa? Yleensä vedän E-vireestä ja ei ole floikkaa. Mitä muuta pitäis huomioida? Kaikki mitä tulee mieleen saa sanoa. Kiitos. No tämä kyseinen keskustelu kannattaa lukea? 10-setti on melkeinpä se perus, josta voi itselleen etsiä sopivaa. Uudessa kitarassa oli tehtaan 9-kielet, ja soitosta ei tullut helvettiäkään. Nyt on Dean Markleyn 12-54 setti, joka on muuten toimiva, mutta bendailu on hieman raskasta. Tilauksessa on parhaillaan sitten DR:n 10-52. Jos ei, niin seuraavaksi eehkä 0.11. 12 |
Jaqqi1991 14.08.2007 21:56:47 | |
---|
We may be humans, but were still animals |
Numb 16.08.2007 10:09:56 | |
---|
Nyt on Dean Markleyn 12-54 setti, joka on muuten toimiva, mutta bendailu on hieman raskasta. Tilauksessa on parhaillaan sitten DR:n 10-52. Jos ei, niin seuraavaksi eehkä 0.11. Minulla on Ernie Ballin Beefy Slinkyt, eli 11-54. Siitä olen vaihtanut G:n 0.18 -paksuiseksi, kun orkkissetissä on 0.22. Tuntuu luontevalle. Pakkauksessa lukee jotain, että "ideal for dropped tunings", mutta ihan normaalivireessä minä sitä käytän :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |