Sampe 26.05.2005 13:36:38 | |
---|
Mulla on ollu samanlainen kotivahvarina pari vuotta mut tänä keväänä ostin MicroCuben. Cubesta irtoo kyllä mun makuun paljon parempi soundi kun Cratesta. Virittelin Crateen särö/reverb pedaalin, kun sitä nappulaa on kesken biisin hiukan hankala alkaa sohlaan. Uskotteko vai valehtelenko lisää? |
Arcane 26.05.2005 16:19:48 | |
---|
Tästä aiheen vierestä kysyn: kun vahvistimeni volumepotikan kääntää puoleenväliin tahi yli, ääni alkaa särkyä. Puhtaalla äänellä särkyy jo aikaisemmin. Johtuuko tämä kaiutinelementistä vai vahvistuspuolesta? Koko combo (Line 6 Spider II 15 W) on verrattain uusi, joten kaiuttimen kalvo tuskin on vielä hajalla... Voisiko siis huoletta kääntää volumepotikan kaakkoon pelkäämättä äänen tai kaiutinelementin särkymistä, jos vaihdattaisi isomman kaiutinelementin, jossa on suurempi tehonkesto? Laittaisi vaikka elementin, jonka tehonkesto on 30 W tai jopa enemmän... Kalamies #31 >-)))> |
Max 28.05.2005 11:18:59 | |
---|
Heh, sikäli hassua, että saan omasta Cratesta myös erittäin loistavan soundin. Onko sama, mulla siis GX-15R. Ihan vetää suupieliä hymyyn. Ite omistan myöskin kyseisen laitteen (tosin pölyttynyt jo useamman vuoden nurkassa) Kumma kyllä saundit on tossa vehkeessä hyvät...Uskomatonta mutta totta!! Kaiken takana on nainen... |
Jeruka 29.05.2005 00:27:50 | |
---|
Jep harvinainen tuuri kävi nyyppänä kotivahvarii ostaessa :) Hevi on Parasta |
Eemil 29.05.2005 00:50:02 (muokattu 29.05.2005 00:51:52) | |
---|
Tästä aiheen vierestä kysyn: kun vahvistimeni volumepotikan kääntää puoleenväliin tahi yli, ääni alkaa särkyä. Tuo on ihan täysin normaalia kun kyseessä ei ole putkivahvistin. Transistorivahvistimen saundi menee ruvelle kun pääte joutuu "liian lujille." Ptukipäätteellä varustettu vahvistin taas menee saundiltaan paremmaksi mitä kovemmalla sitä pitää. Niin ja se ei siis liity kaiutinelementteihin millään tapaa. "Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles
K100 #2
Ärlä #018 |
Arcane 29.05.2005 19:46:37 | |
---|
Tuo on ihan täysin normaalia kun kyseessä ei ole putkivahvistin. Transistorivahvistimen saundi menee ruvelle kun pääte joutuu "liian lujille." Ptukipäätteellä varustettu vahvistin taas menee saundiltaan paremmaksi mitä kovemmalla sitä pitää. Niin ja se ei siis liity kaiutinelementteihin millään tapaa. Kiitän ja kumarran. Pitänee alkaa säästelemään rahaa putkivahvistimeen... Kalamies #31 >-)))> |
BoNey 29.05.2005 19:54:33 | |
---|
Tuo on ihan täysin normaalia kun kyseessä ei ole putkivahvistin. Transistorivahvistimen saundi menee ruvelle kun pääte joutuu "liian lujille." Ptukipäätteellä varustettu vahvistin taas menee saundiltaan paremmaksi mitä kovemmalla sitä pitää. Niin ja se ei siis liity kaiutinelementteihin millään tapaa. Aiheutuukos tuosta mitään vaurioita vahvistimelle? huGGGswarrna |
lethereberock 29.05.2005 21:24:45 | |
---|
Hoho, mullakin on se varalla Cuben jälkeen, enkä oo saanut siitä mitään hyvää säröö irti ilman säröpurkkia. Mullakin on ihan sama juttu ja kyllä muuten kannatti ostaa toi cube, siitä saa paljon paremman soundin, joten musta sun kannattaa ostaa mielummin kokonaan uusi vahvistin. |
Eemil 31.05.2005 11:00:06 | |
---|
Aiheutuukos tuosta mitään vaurioita vahvistimelle? Täytyy sanoa että varmuudella en tiedä koska en ole koskaan luukuttanut trankkua "liian kovalla" koska saundi tosiaan menee rupiseksi. Todennäköisesti vahvistin kuitenkin kestää sen minkä sen pitäisi tuottaa ulos, vaikka saundi olisi kuinka puuroa. "Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles
K100 #2
Ärlä #018 |
TheWickerMan 31.05.2005 13:25:59 | |
---|
Mullakin on ihan sama juttu ja kyllä muuten kannatti ostaa toi cube, siitä saa paljon paremman soundin, joten musta sun kannattaa ostaa mielummin kokonaan uusi vahvistin. No mut raahh sehän just ite tykkäs saundistaan. - Kyllä. |
Miikathebest 02.06.2005 01:29:36 | |
---|
Aiheutuukos tuosta mitään vaurioita vahvistimelle? En ole itse ainakaan vielä huomannut aiheutuvan. Tietysti se kuluttaa vahvistinta enemmän, kuin hiljaisella soittaminen... muttamutta... ei pitäisi ainakaan ihan heti mennä särki. |
Montte 14.06.2005 08:20:53 | |
---|
Heh, sikäli hassua, että saan omasta Cratesta myös erittäin loistavan soundin. Onko sama, mulla siis GX-15R. Mäkin saan siitä hyvän cleanin mutta särö vähän uupuu, siksi käytänkin zoomin gfx707-efektiä. _KesäMies_ |
Rookie89 19.06.2005 17:18:09 | |
---|
Osta uusi Minä. |