Aihe: Helppoja biisejä alkuun
1 2 3
KitaraKingi
14.10.2003 20:28:54
Metallican Whiskey in the jar
on todella helppo ja hyvä harjoittelu biisi (ensimmäinen biisi jonka opettelin)

Ja kaikki metallica tabut löytyy: http://metallizone.com/
Booligan
16.10.2003 15:07:24

Ei mun mielestä kuitenkaan ihan ekaksi biisiksi.
Seek & Destroy ehkä siihen tarkoitukseen mieluummin.

"Adrenaline starts to flow!
You´re thrashing all around,
Acting like a maniac!

WHIPLASH!"

siinä mun mielipide :D

Seek&Destroy on kyllä sorminäppäryyteen hyvä.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
rokiroki
19.10.2003 18:30:29
Aloittelijan tarina:
Ite soittelin haitaria 10 vuotiaana 70-luvulla. Nurkassa lojui velipojan tilaama postimyyntikitara 60-luvulta. Heitin haitarin samaan nurkkaan ja vaihdoin kitaraan. Koska osasin nuotit,oli tavallan "helppo" siirtyä kitaraan soittamaan suoraan sooloja ja säveltä.

Siispä kirjastoon lainaamaan The Shadowsin nuottikirja, koska rautalanka oli mulle kova sana 15-vuotiaana 70-luvun lopulla. Tosin ei oikein päässyt aivan aitoon tunelmaan kierokaulaisella akustisella.....mutta kyllä sieltä rupesi löytyyn Shindig'iä, F.B.I:tä , Geronimoa, Nivramia ym.pätkiä.

No ,sitten sain 15 vuotiaana oman nailoni-Landolan,joka oli helpompi soittaa ja opettelinkin soinnut sormet rakoilla.Niinpä nekin rupesi löytyyn pikkuhiljaa, mutta kyllä täytyy sanoa,että uskottava komppaaminen on vieläkin pirun vaikeaa.
Yritin urkujakin vonguttaa välissä,mutta kitara tuntui mukavammalta.
Vaihdoinkin urut metalli-Landolaan, ja keskityin Juicen biiseihin.Niissä on helpot soinnut ja ovat niin tuttuja että kuullostavat aika kivalta jo kohtullisellakin soittotaidolla, ja säveltäkin voi välissä soitella soolona.

Reilun n 25 vuoden rämpytyksen jälkeen ostin ekan sähkökitaran viime kesänä.Olin velvoitettu ostamaan sen itselleni 40v lahjaksi vaimon keräämillä rahoilla.Oli kai nähnyt minut lukemassa Soundin kitaramainoksia jo reilun 15-vuoden ajan hokien:"Jos osais soittaa vähän paremmin ostaisin kyllä sähkökitaran...." No, nyt on taivas auennut, mulla on paska Squierin stratokopio ja pikku vahvistin,mutta on niin mahtavaa soitella silläkin,tosin ruokahalu kasvaa:hmm....pedaali tms...entäs oikea Fenderi???

Nyt on taas sormet ruvella kun joka ilta mene pari kolme tuntia nuottikirjojen ja Tabien äärellä.Kaikki kotihommat jää hoitamatta.....

Tarinan opetus: ostakaa se ...tun sähkökitara, heti kun siltä tuntuu.Käytettyja ja huonoja saa halvalla,mutta saahan sen sitten taas eteenpäin,jos innostuu kunnolla....tai lopettaa.
Minua harmittaa vieläkin, olisin aikoinaan n. 20v sitten saanut ostettua Gibsonin puoliakustisen kopion halvalla,mutta varusmiehenä ei ollut rahaa,enkä mielestäni osannut soitta tarpeeksi hyvin.Pahus,olen tuhlannut 20v rokkarin elämää!
terveisin: vieläkin aloittelija, mutta innokas harastaja
Lord of the strings
19.10.2003 20:08:33
Soita AC/DC tuotantoa, mä opettelin sillee soittaa, tulee soinnut tutuiksi.
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
Kornelius
21.10.2003 12:31:43
Helppoja biisejä alkuun
No siis helppoja biisejä löytyy vaikka kuinka kun osaa soveltaa mitä tahansa biisiä.
Esim. CMX:n koko tuotanto ei nyt ole hirviän vaikia.
Itse tosin lähdin näistä: Bond- theme, Greensleeves, Oodi ilolle, Aura Lee ( vrt. love me tender ), sit vähän mätömpää: Seek and destroy yms. Itsekin olen harjoitellut Stairway to heavenin ja nothing else mattersin mutta kumpikaan ei muistu enää mieleen. Enkä muutenkaan ole syntynyt kunnon soolo-kitaristiksi, ja sillee. Mieluummin jammailen sointuja lead-kitaristin vierellä...
Kornelius
Tycho
23.10.2003 17:33:42
soita metallican enter sandman ja deep purplen smoke on the waterin alku riffi
ollisal
28.10.2003 20:41:04
soita metallican enter sandman ja deep purplen smoke on the waterin alku riffi

No siinäpäs oppii jo oikein tosi paljon.
Dena666
29.10.2003 09:52:45 (muokattu 29.10.2003 09:55:13)
Smoke on the waterin intro riffi
Black Sabbathin jack the stripper + fairies wear boots (tässä vähän enemmän haastetta)
Sabbathilta edelleen Iron Man
Trio Niskalaakin lumessakahlaajat
Metallican Enter sandman ja One:n intro

Noita voi jo kateellisille kavereille soitella.

Metallican whiskey in the jar

Petytkö jos kerron, että se on Thin Lizzyn kappale, alunperin Irlantilainen ''yhteislaulu''
Gamo
29.10.2003 15:36:52
Scorpionsia: Holiday ja Still lovin you. Nämä oppii suurin piirtein aika helposti.
KitaraKingi
29.10.2003 20:32:09 (muokattu 29.10.2003 20:37:36)
Tulipa moneen kertaan.
Ei ollu mun vika
On se niin väärin.
KitaraKingi
29.10.2003 20:35:34 (muokattu 29.10.2003 20:38:06)
Tulipa moneen kertaan.
Ei ollu mun vika
On se niin väärin.
KitaraKingi
29.10.2003 20:36:32 (muokattu 29.10.2003 20:38:28)
Petytkö jos kerron, että se on Thin Lizzyn kappale, alunperin Irlantilainen ''yhteislaulu''

Ainiin unohdin että se on coveri... en pety
On se niin väärin.
Miekkonen
29.10.2003 23:38:27
Deep Purplen Smoukki ja Musta yö.

Joku on varmaan jo sanonu nää, mut nää on helppoja.
riimu
04.11.2003 13:08:39
Jeps, Apulannalla minäkin pääsin alkuun aikanaan.
Paskaskitta
04.11.2003 15:53:14
Jeps, Apulannalla minäkin pääsin alkuun aikanaan.
Apulanta on vähän niinku suomen Nirvana. Molemmat on yksin kertasia bändejä, mut Apulanta ei oo mitään sekopäitä täys. Ja molemmilla oppii kitaran soiton perusteet aika hyvin. Ja oppiihan siinä muutakin kun pelkät perusteet.
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
hevihemmo
04.11.2003 17:15:00
yksin kertasi

oikeinkirjoitus hanskassa
eilinen
04.11.2003 19:27:26
Kertokaapas pari helppoa biisiä Apulannalta. 0010 ja Nukuttaja alkaa olla jo hallussa.
Paskaskitta
05.11.2003 09:58:00
Kertokaapas pari helppoa biisiä Apulannalta. 0010 ja Nukuttaja alkaa olla jo hallussa.

Piiskaa ja Viivakoodit...
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
jazz86
06.11.2003 12:43:06
SuomiRockia suomirockia... Pelle Miljoonan "Tahdon Rakastella sinua" ym. on tosi helppoja.
Possu pomppii pellolla
Sintti
10.11.2003 13:13:41
offspring on aika helppoo...
En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)