Aihe: Mitä täytyy osata jos aikoo tehdä kappaleita?
1 2
koskee
11.08.2003 19:52:12
ei sinun tarvitse kuin osata soittaa vähäsen jotakin (ja mieluusti laulaa). siitä vaan soittelet ja saat päähäsi melodian ja sitten sanat on homma erikseen. ei kannata vaivautua vaikka ei tunnu niistä mitään tulevan. ja ei kannata ylpistyä.

no kuhan jaksat vaan yrittää niin eiköhän siitä jotain tule.
Velko
11.08.2003 20:26:18
Niin se skaala on sitä varten että periaatteessa olis hyvä olla enempi niitä säveliä mitkä kuuluvat siihen ao. skaalaan. Periaatteessa.
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
HeavyMan
14.08.2003 16:52:15

Kiitos Avusta.Pitää tästä mennä raapustamaan kappaleita.
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
tommhil
15.08.2003 00:49:33
Kuules, älä lue näitä vinkkejä liian vakavalla mielellä. Kaikilla on omat poppakonstinsa. Ite olen aina tehnyt lähinnä musiikkia, en niinkään tekstejä. Säveltäminen on (mielestäni) helppoa, jos osaa soittaa kitaraa/pianoa edes jotenkuten. Avainsana on tekstit. Aiemmin en kirjoittanut juuri ollenkaan, mutta nyt, lähemmäs kolmenkympin iässä pistin lopultakin paperille kaiken sen kriisin ja tuskan mitä päässäni on lapsesta asti pyörinyt. Ja kuis olla; huomasin, että KUN VAAN KIRJOITTAA TARPEEKSI MONTA KESKINKERTAISTA TEKSTIÄ, NIIN LOPULTA SYNTYY OIKEASTI HYVÄ KAPPALE. JA KUN KIRJOITTAA TARPEEKSI PALJON, NIIN SE HITTISÄVEL SYNTYY SIIHEN BIISIIN IHAN ITSESTÄÄN! Joten eikun tsemppiä vaan ja käytä mahdollisiman monta kynää loppuun (kai sentään kirjoitat tunnelmallisessa ympäristössä lyijykynällä pieneen siniseen vihkoon...?) ;-)

-WanhaParta-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)