Aihe: Halpa Les Paul
1 2
pertti798
21.10.2012 21:57:26
Örinäboksi: Mikä olisi paras alle 1000e maksava Les Paul kitara? Tuolla rahalla tuskin gibsonia saa, eli taitaa vaihtoehdot rajoittua Tokain tai Epiphonen malleihin.

Osta epiphone, ovat melkein samaa laatua kuin gibson ittellä on epihphone les paul custom 3
The Oath
22.10.2012 01:07:08
1000e kitara ei oo kyl halpa ainakaan mun mielestä. Osta Tokai Love Rock niin saat parhaan les paulin mitä voit tolla rahalla saada. Itellä Tokai LS75 (käytettynä tosin ostettu) ja on pelittänyt ilman ongelmia. On myös parempi kuin kokeilemani Gibson LP Studiot.
elsewhere
22.10.2012 11:26:36
Mahtava nosto :D
~ Love broke out and I forgot it's war.
Gabe
24.10.2012 11:56:20 (muokattu 24.10.2012 11:56:31)
pertti798: Osta epiphone, ovat melkein samaa laatua kuin gibson ittellä on epihphone les paul custom 3

En nyt ota kantaa tuohon Epiphone on yhtä hyvä kuin Gibson, mutta toivon että aloittaja on löytänyt jo soittimensa näiden vuosien aikana ;)
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
mpekkanen
18.12.2012 15:40:32
on niin maku juttu mistä tykkää.kuitenkin tonni on niin paljon rahaa että kannattaa myös ottaa huomioon se mahdollinen jälleenmyyntiarvo.kyllä tonnilla saa uuden gibsonin ja käytetyn löytää kanssa.itse olisin gibsonin kannalla nimenomaan näistä syistä.gibsonista pääsee helpommin eroon ja se on myös helpompi vaihdettava kuin joku aasialainen kitara.kannattaa myös muistaa että jos esim.tokai keppiin vaihdat mikit ja ehkäpä virityskoneistot niin sen hintaa nousee helposti jo pari sataa,mutta sen vaihtoarvo ei nouse juuri yhtään.kannattaa kuitenkin kokeilla soittimia kaikessa rauhassa ja tehdä sitten ostopäätös kun tulee itseä mielyttävä peli näppeihin
Gabe
18.12.2012 17:26:44
mpekkanen:.kannattaa myös muistaa että jos esim.tokai keppiin vaihdat mikit ja ehkäpä virityskoneistot niin sen hintaa nousee helposti jo pari sataa,mutta sen vaihtoarvo ei nouse juuri yhtään.

Muutoin samaa mieltä, mutta virityskoneistojen vaihto tuskin lienee tarpeellista Tokainkaan kanssa. Mikit ja elektroniikka sen sijaan, ja näiden vaihto kyllä nostaa jäleenmyyntiarvoakin kun vastassa on samanlainen mutta originaali osilla varustettu yksilö.
www.kitaramaailma.com
mpekkanen
18.12.2012 18:06:08
Gabe: Muutoin samaa mieltä, mutta virityskoneistojen vaihto tuskin lienee tarpeellista Tokainkaan kanssa. Mikit ja elektroniikka sen sijaan, ja näiden vaihto kyllä nostaa jäleenmyyntiarvoakin kun vastassa on samanlainen mutta originaali osilla varustettu yksilö.

totta puhut.on sitten eriasia millaisiksi ne mikit on muutettu.minusta kannattaisi miettiä mikkien vaihdossa sitäkin ettei yritetä saada soittimesta jotain muuta kuin mitä se on.pysyttäisiin aika lähellä kuitenkin sitä kitaran soundimaailmaa jollaiseksi se on tehty.esim.telecasteriin myydään super distortion mikkejä ainakin tallaan.sellaisen kun vaihtaa niin voi olla ettei monikaan telemies halua sellaista soundia jos siitä kitarasta joskus sitten luopuu.jos kitaran perussoundi on täysin jotain muuta kuin mitä haetaan niin ehkäpä silloin ei ole itselle parhaiten soveltuva soitin hyppysissä
Gabe
18.12.2012 19:28:45
mpekkanen:.esim.telecasteriin myydään super distortion mikkejä ainakin tallaan.sellaisen kun vaihtaa niin voi olla ettei monikaan telemies halua sellaista soundia jos siitä kitarasta joskus sitten luopuu.jos kitaran perussoundi on täysin jotain muuta kuin mitä haetaan niin ehkäpä silloin ei ole itselle parhaiten soveltuva soitin hyppysissä

Hmm.. itse en kuitenkaan kitaraa tai mikrofoneja valitessa lähde siitä lähtökohdasta kuinka helppoa se olisi myydä jälkeenpäin tai mitä joku muu siitä tuumaa. Tärkeintä olisi kuitenkin että itse saa siitä tarvittavat soundit revittyä irti. Ja mikä lienee Les Paulin soundimaailma? Myydäänhän humbuckereita aika laidasta laitaan vintage tehoilla varustetuista aina todella kuumiin.
www.kitaramaailma.com
mpekkanen
18.12.2012 20:31:50
Gabe: Hmm.. itse en kuitenkaan kitaraa tai mikrofoneja valitessa lähde siitä lähtökohdasta kuinka helppoa se olisi myydä jälkeenpäin tai mitä joku muu siitä tuumaa. Tärkeintä olisi kuitenkin että itse saa siitä tarvittavat soundit revittyä irti. Ja mikä lienee Les Paulin soundimaailma? Myydäänhän humbuckereita aika laidasta laitaan vintage tehoilla varustetuista aina todella kuumiin.

on totta että itselle sen mikkivaihdoksen tekee,omien mieltymyksien mukaan.olen huomannut että on tavallaan kahdenlaisia kitaristeja
1.soittajia jotka ostavat soittimen eivätkä yleensä koskaan myy sitä
2.soittajia jotka vaihtavat soittimia aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
jos kuuluu tuohon jälkimmäiseen sakkiin tai on vielä kitaristin ura aika alkumetreillä,niin mikkien vaihdossa kannattaa ajatella myös vähän sitäkin ettei se soitin ole käsissä loppuikää.silloin ei kannata mennä äärimmäisyyksiin tai hommata jotain tautisen kalliita signature mikkejä.mulle sanoi kerran yks vanha konkarimyyjä musiikkiliikkeessä että jos kitarassa ei ole jo tehtaalta lähtiessään hyvä soundi niin ei siihen kannata mikkejä alkaa vaihtamaan.se ei ole hyvä soitin muutenkaan.totta toinen puoli
Gabe
19.12.2012 00:12:48
mpekkanen:.mulle sanoi kerran yks vanha konkarimyyjä musiikkiliikkeessä että jos kitarassa ei ole jo tehtaalta lähtiessään hyvä soundi niin ei siihen kannata mikkejä alkaa vaihtamaan.se ei ole hyvä soitin muutenkaan.totta toinen puoli

Tuo on kyllä totta. Huonoa kitaraa ei parhaatkaan mikit pelasta.
www.kitaramaailma.com
Kefiiri
19.12.2012 08:29:38 (muokattu 19.12.2012 08:33:57)
Juu... tehdasmikkien laatu on aika hyvin balanssissa kitaran muiden ominaisuuksien kanssa. Ihan halvimmissa mikit lienevät nykyisin suorastaan muuta kokonaisuutta asiallisemmat.
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)