Aihe: Ensimmäinen sähkökitara
1 2 3
superfly
01.06.2003 14:46:34
Minkälaiset stereot tarvitaan, että V-ampin voi liittää stereoihin? Mitä pitää tehdä kytkettäessä?

Ihan tavalliset stereot, joista löytyy sisäänmeno vaikka minidisciä, tietokonetta tms. ulkoista äänilähdettä varten. Joka setistä melkein kyllä löytyy.
Harppu on alaston piano
Dick Parker
01.06.2003 16:41:18
Tarviiko siihen erityyppisen piuhan pään? Mulla on Sonyn RX55-stereot. Laitoin sen Phones-reikään, mutta mitään ei tapahtunut.
superfly
01.06.2003 16:49:19
Piuha riippuu stereoista. Tuo phones-reikä on ulostulo, ei sisäänmeno.
Harppu on alaston piano
kalkkuna
01.06.2003 16:54:17 (muokattu 01.06.2003 17:04:29)
EDIT:

Voithan yhdistää myös V-amppiin pelkät tietokoneen kajarit.
Siihen vaan tarvitset sellaisen 6,3mm erikseen ostetun pään.
teque
01.06.2003 17:28:54 (muokattu 01.06.2003 17:34:48)
Juuh juuri tuota re infecta:n ja olikos se BlackD:n välistä keskustelua luin, ja sieltä tuon kiinteätallaisen RG321:sen poimin. Noh jos kerran kitaraan ollaan tyytyväisiä, niin kaipa minä sitten sen ostan :)

Tuosta vahvarista... Olisiko tällaisesta Hughes & Kettnerin Editionblue 15R combosta mihinkään? (ottaen huomioon myös sen, että täällä rivarissa sitä tulee enimmäkseen soiteltua)
Eli tuo olisi tuommoinen pieni 15Wattinen.

EDIT:
Ainiin re infecta paljon pulitit tosta sun skitasta? Saitko miten tingittyä?
re infecta
01.06.2003 17:37:53 (muokattu 01.06.2003 17:53:26)
Piuha riippuu stereoista. Tuo phones-reikä on ulostulo, ei sisäänmeno.

Useimmissa "oikeissa" viritinvahvistimissa on takana esim. cd-soittimelle rca-sisääntulo. Toiseen tulee vasen kanava ja toiseen oikea. Nämä ovat yleensä värikoodattu punaisella ja mustalla. Hommaat vain kaapelin, jossa V-ampin päähän (Line-out L ja R) tulee kaksi 6,3 mm monoplugia ja toiseen päähän kaksi rca-plugia. En tiedä onko tälläisia johtoja olemassa valmiina, mutta eiköhän joku elektroniikkafirma tilauksesta sellaisen tee. Ajattelin itsekin kokeilla V-Ampin kytkemistä vahvistimeen, kun ei ole nyt varaa kunnon comboon. Tietokoneeseen olen jo liittänyt, mutta Logitechin kaiuttimet eivät ole mitkään parhaimmat. Ainakaan jos vähän lujempaa soittaa.

Ainiin re infecta paljon pulitit tosta sun skitasta? Saitko miten tingittyä?

360 €. Mukaan pussi, 3 m:n laatupiuha, plekuja, strap + viritys ;) Ysisetti kielistä ja joku tehtaan piuha tulee kyllä mukana. Aika nihkeästi tinkivät, mutta ei tuossa kitarassa ole paljon tinkimiseen varaakaan.
Sattumiksi voi kutsua niitä hetkiä, jolloin sanoihini voi turvata
Kilin kulkunen
02.06.2003 15:39:03
Ei kannata ostaa Squiria! Se on oikeAsti paska=huono kitara!!!!

Mikä siitä tekee niin paskan? Se, kun kaverit ja nettiläiset haukkuvat ja moittivat sitä? Koettakaa nyt saatanan mopsit jo viimeinkin tajuta, että parilla kolmella sadalla eurolla ei saa soittimien Rolls Roycea, eli amerikan custom shop malleja. Jos Squiereiden joukkoon on vuosien varrella eksynyt muutama susikappale, ei se merkitse sitä että koko tuotanto olisi huonoa. Etsivä löytää hyvän tästäkin kitaramerkistä, joskus löytyy etsimättäkin. Rohkeasti vaan jokainen Squieria halajava testaamaan näitä lähes suotta parjattuja soittimia. Kun suhteuttaa hinnan laatuun, voi käsissäsi joskus olla ihan saatanan hyvin soiva Squier. Unohtakaa se mitä muut sanovat, tehkää ostoratkaisunne itse. Kokeilkaa ja testatkaa ihan rauhassa.
Aloittelija itsekin
02.06.2003 17:15:39
Mikä siitä tekee niin paskan? Se, kun kaverit ja nettiläiset haukkuvat ja moittivat sitä? Koettakaa nyt saatanan mopsit jo viimeinkin tajuta, että parilla kolmella sadalla eurolla ei saa soittimien Rolls Roycea, eli amerikan custom shop malleja. Jos Squiereiden joukkoon on vuosien varrella eksynyt muutama susikappale, ei se merkitse sitä että koko tuotanto olisi huonoa. Etsivä löytää hyvän tästäkin kitaramerkistä, joskus löytyy etsimättäkin. Rohkeasti vaan jokainen Squieria halajava testaamaan näitä lähes suotta parjattuja soittimia. Kun suhteuttaa hinnan laatuun, voi käsissäsi joskus olla ihan saatanan hyvin soiva Squier. Unohtakaa se mitä muut sanovat, tehkää ostoratkaisunne itse. Kokeilkaa ja testatkaa ihan rauhassa.

En ota kantaa siihen onko Squier paska vai ei, mutta sen sanon, että ihan rehellisesti sanottuna en kehtaisi mennä keikalle Squierin kanssa. En sitten minnekään. Niin se vain on.
Sleeper
02.06.2003 18:06:14 (muokattu 02.06.2003 18:08:34)
Koettakaa nyt saatanan mopsit jo viimeinkin tajuta, että parilla kolmella sadalla eurolla ei saa soittimien Rolls Roycea, eli amerikan custom shop malleja.

Olen ehdottomasti eri mieltä. Aloittelija haluaa (tai ainakin tarvitsee) HYVÄN kitaran, ei mitään customeita EIKÄ halpoja (halpa tarkoittaa tässä siis muutakin kuin edullista)squiereita.

Ostakaa hyvät ihmiset käytettyjä kitaroita! 300€:lla saa 10 kertaa paremman kitaran, kuin musiikkiliikkeiden aloittelijakitarat, vähänkäytettynä kun vähän jaksaa etsiä, ja jos vielä saa hieman kokeneemman kitaroitsijan kaveriksi kattelemaan, niin kellä löytyy. Kitarat, jotka on tarkoitettu aloittelijoille, on huonoja. Siksi niitä saa niin halvalla.

Huono soitin tappaa soittohalut tosi nopeasti. Osta siis hyvä.

Unohtakaa se mitä muut sanovat, tehkää ostoratkaisunne itse. Kokeilkaa ja testatkaa ihan rauhassa.

Suurin osa ihmisistä, jotka kertovat kokemuksistaan julkisesti (vaikka täällä netissä) puhuvat asiaa. Mutta mitään ei saa uskoa kritiikittömästi. www.harmonycentral.com ista löytyy arvosteluja, ja useimmiten ihan järkeviä sellaisia. Tietysti jotku puhuu pelkkää paskaa, mutta ne erottaa, kun infomateriaali on tarpeeksi kattavaa.

Osta käytetty.
Tripping through the life fantastic. Lose a step and never get up
Kilin kulkunen
03.06.2003 11:21:22
Kitarat, jotka on tarkoitettu aloittelijoille, on huonoja. Siksi niitä saa niin halvalla.

Tuo nyt on helvetin naurettava yleistys, että kaikki olisivat huonoja. Mutta näin puhuvat ihmiset, jotka omaavat varsin suppean tietotaidon.

Huono soitin tappaa soittohalut tosi nopeasti. Osta siis hyvä.

Tämä on kyllä totta, ainakin osittain. Usein "huonon" kitaran saa säätämällä varsin hyvin soittokelpoiseksi. Tätähän ei aina tajuta, tai sitten jotkut eivät omaa käden taitoja soittimen korjaamiseksi. Mutta jos kellä aloittelijalla on tarpeeksi rahaa, ostakoon hyvän ja hintavan soittimen.
Kilin kulkunen
03.06.2003 11:30:35
En ota kantaa siihen onko Squier paska vai ei, mutta sen sanon, että ihan rehellisesti sanottuna en kehtaisi mennä keikalle Squierin kanssa. En sitten minnekään. Niin se vain on.

Asennevammatapaus. Jos kerran osaa soittaa ja omistaa hyvin soivan Squierin, niin miksi ei sillä voisi soittaa julkisesti? Squierilla soittavat myös nimekkäät ja osaavat muusikot, joten miksi et sinäkin soittaisi vaatimattomilla taidoillasi. Ei siinä toimivassa Squierissa ole mitään hävettävää, pitää vain osata soittaa.

Kukaan ei ole naureskellut viime aikoina minullekaan, kun olen joskus kaivanut taivaallisesti soivien Fendereiden jälkeen Squierin esiin. Ihmettelevät vaan hyvää ääntä ja kehuvat soittoa. Joskus on kuulunut jotain ihme epäilyjä ja rutinoita Squierin huonoudesta, mutta mistäpä nämä pipopäät voisivat tietää. Heillähän ei ole omakohtaisia kokemuksia Squiereista ja hehän elävät mututieton ja kaverilta kuullun maailmassa :)
Lonesome
03.06.2003 12:13:46
Asennevammatapaus.

Että näin. Voitte lähettää minulle paskat ja säälittävät Squierit, jotka nurkkia rasittavat. Ainakin JV- ja SQ-sarjanumeroilla varustetut ongelmajätteet otetaan vastaan ja loppusijoitetaan.

Mitähän tästäkin väännöstä taas hyötyy alkuperäisen kysymyksen esittäjä? Kannattaa ottaa se kitaroista vähän enemmän tietävä kaveri mukaan ja lähteä etsimään sitä oikeaa, eikä lukea näitä meidän juttuja. Käytetyt ehdottomasti myös harkintaan ja huomiota miellyttävään soitettavuuteen sekä virityskoneiston toimintaan ja muutenkin hardware-osaston laadukkuuteen. Eiköhän se kitara sieltä löydy. Vaikkapa Squiereiden joukosta, vaikka uutena Yamaha saattaa olla viimeistelyltään parempi. Ehkäpä sen merkkiuskollisuuden voi säästää myöhempään vaiheeseen...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
kivi
03.06.2003 22:25:33

Ja hevon mounat! Mua ei lainkaan hävetä soittaa joskus keikalla Squierilla, kun fender-mallista kitaraa tarvitaan, kuten ei muitakaan oikeasti keikkailevia soittajia. Katsokaas joskus, minkä merkkinen on Pantse Syrjän valkoinen strato:-)

Hm. Olen viime aikoina nähnyt useammallakin nimibändikitaristilla Squierin, josta on mikit vaihdettu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
teque
04.06.2003 19:53:36
"Mitähän tästäkin väännöstä taas hyötyy alkuperäisen kysymyksen esittäjä?"
Jaa-a
Noh koska minulla (alkuperäisen kysymyksen esittäjällä) on nyt skitta hankittuna, niin voitte minun puolesta jatkaa väittelyä jonkin toisen topicin alla :)

Niin ja kiitos taas kaikille vastanneille (hmm.. olikohan jo kolmas kiitos). Noh mutta joka tapauksessa jälleen on maailmassa yksi onnellinen sähkökitaran omistaja lisää.
superfly
04.06.2003 19:55:45
Ja hevon mounat! Mua ei lainkaan hävetä soittaa joskus keikalla Squierilla, kun fender-mallista kitaraa tarvitaan, kuten ei muitakaan oikeasti keikkailevia soittajia. Katsokaas joskus, minkä merkkinen on Pantse Syrjän valkoinen strato:-)

Hm. Olen viime aikoina nähnyt useammallakin nimibändikitaristilla Squierin, josta on mikit vaihdettu.

Ihan mielenkiinnosta, voisitko mainita joitain näitä nimiSquier-soittajia?
Harppu on alaston piano
jönssi
04.06.2003 23:00:25 (muokattu 04.06.2003 23:00:54)
"Mitähän tästäkin väännöstä taas hyötyy alkuperäisen kysymyksen esittäjä?"
Jaa-a
Noh koska minulla (alkuperäisen kysymyksen esittäjällä) on nyt skitta hankittuna, niin voitte minun puolesta jatkaa väittelyä jonkin toisen topicin alla :)

Niin ja kiitos taas kaikille vastanneille (hmm.. olikohan jo kolmas kiitos). Noh mutta joka tapauksessa jälleen on maailmassa yksi onnellinen sähkökitaran omistaja lisää.

Minkä kepukan kannoit kotiin?
Nyckelharpa
05.06.2003 09:13:58
Ihan mielenkiinnosta, voisitko mainita joitain näitä nimiSquier-soittajia?

Ulkomaalaisten soittajien nimiä löydät muun muassa Fronline-lehden sivuilta. Sieltä löytyy Sepulturan kitaristi, kantrikepittäjiä, bluesareita ym.

Shakirakin käyttää Squieria :)
-
05.06.2003 09:56:50
Kappas. Mielenkiintoinen linjanveto moderaattoreilta. Kirjoitin threadiin, että en ollut tyytyväinen Squieriin ja siksi hankin Fender Jazzmasterin, johon sitten olin tyytyväinen. Tämä viesti oli menty poistamaan.

Eli pitääkö tästä päätellä se, että täällä voi ainoastaan kehua soittimia jos haluaa viestinsä säilyvän? Aika omituinen linjanveto on. Jos jollain on esikuvana tulenkantajien kitaristi tai Pantse Syrjä ja hän on tyytyväinen Squieriin, niin hyvä niin! Sehän on hienoa!
+
05.06.2003 10:20:03
Kappas. Mielenkiintoinen linjanveto moderaattoreilta. Kirjoitin threadiin, että en ollut tyytyväinen Squieriin ja siksi hankin Fender Jazzmasterin, johon sitten olin tyytyväinen. Tämä viesti oli menty poistamaan.

Monta muutakin harmitonta viestiä on aikaisemmin käsittämättömästi poistettu. Et siis ihmettele asiaa yksin.
kivi
05.06.2003 10:27:46

Monta muutakin harmitonta viestiä on aikaisemmin käsittämättömästi poistettu. Et siis ihmettele asiaa yksin.

Heh, ei se sisältö taida aina olla ainoa syy poistamiseen. Kyllä ihan yhtä hyvä syy on, jos ei katso miten sanoo tai käyttää loukkaavaa tai rivoa kieltä. Samat kohteliaisuussäännöt täällä pätee kuin oikeassa elämässäkin; vähän jyrkemminkin, jos puhuja on rekisteröitymätön eikä siis uskalla seistä omalla nimellään sanojensa takana.

Oikeassa maailmassa joutuu kohtaamaan ihmiset kasvokkain.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)