Henri Henri Olavi Sunnuntaina 22:32:24 | |
---|
ReverendRevenant: Vaikka mua kiinostais joskus kokeilla myös sivutyökaluna tällästä "Renoise" nimistä... onks tää nyt sit "tracker" daw. Se on joo tracker, joskin erittäin kehittynyt sellainen, koska siinä toimii myös mm. vst(i)-plugarit. Trackeria siinä on sitten se, että homma kulkee vertikaalisesti ja sampleja komennetaan heksakäskyillä. Trackereilla tekeminen on tosi kivaa ja se voi avata aivan uudenlaisia ideoita tekemiseen. Itse en ole Renoisella koskaan tehnyt mitään, kokeillut vain. Tein vuosikaudet Impulse Tracker 2:lla. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
xerxes Maanantaina 05:58:58 | |
---|
ReverendRevenant: Vokaalithan näistä edelleen puuttuu, kun pitäs sitä varten vuokrata joku treenis... Joten saattaa mennä tovi. Yks tuttu äänitteli laulut vaatehuoneessa... Relax. Prediction is very difficult, especially about the future. |
ReverendRevenant Tiistaina 00:18:38 | |
---|
Henri Henri Olavi: Se on joo tracker, joskin erittäin kehittynyt sellainen, koska siinä toimii myös mm. vst(i)-plugarit. Trackeria siinä on sitten se, että homma kulkee vertikaalisesti ja sampleja komennetaan heksakäskyillä. Trackereilla tekeminen on tosi kivaa ja se voi avata aivan uudenlaisia ideoita tekemiseen. Itse en ole Renoisella koskaan tehnyt mitään, kokeillut vain. Tein vuosikaudet Impulse Tracker 2:lla. Tämähän kuullostaa hauskalta, just tuota itekin mietin... Että voi saada vähän erilaisia ideoita kun vaihtelee metodia hieman. Pitänee ehkäpä tsiigata tuo Impulse 2 myöskin. Mihinkäs olet muuten itse omia biisejäsi lataillut nykypäivänä? |
ReverendRevenant Tiistaina 00:21:13 | |
---|
xerxes: Yks tuttu äänitteli laulut vaatehuoneessa...
Nojuu siis ongelmahan tässä ei ole niinkään se äänitys akustiikka omasta puolestani, mutta kerrostalossa kun asuu, niin luulen et ihan yhtähyvin ne kuuluu vaatehuoneistakin naapuriin... Siis metallivokaalit, toki jotain "tekno rap vokaaleja" voi vetää enemmän sellaseen "puheääneen" kin. |
aon Tiistaina 08:11:39 | |
---|
ReverendRevenant: Nojuu siis ongelmahan tässä ei ole niinkään se äänitys akustiikka omasta puolestani, mutta kerrostalossa kun asuu, niin luulen et ihan yhtähyvin ne kuuluu vaatehuoneistakin naapuriin... Siis metallivokaalit, toki jotain "tekno rap vokaaleja" voi vetää enemmän sellaseen "puheääneen" kin. Tuskinpa niillä naapureilla tuohon voi ainakaan päiväsaikaan isommin sanomista olla? Anyways, ainakin isommissa (ja vähän pienemmissäkin) kaupungeissa on kirjastoissa tiloja, joita voi käyttää musiikin nauhoittamiseen / treenaamiseen. Tuolla on jotain listaa: https://www.musiikkikirjastot.fi/mu … isten-kirjastojen-musiikkiosastoja/ Ja jos on niin kiirus, että ei kerkeä kirjaston slotteja odotella, niin löytyyhän noita tuntihinnoiteltuja kalustettuja treeniksiä / studioita myös ihan kohtuuhintaan, ainakin Helsingistä... ehkä muualtakin. |
Henri Henri Olavi Tiistaina 12:48:29 (muokattu tiistaina 13:00:20) | |
---|
ReverendRevenant: Mihinkäs olet muuten itse omia biisejäsi lataillut nykypäivänä? Nykypäivänä, eli ei-tracker -biisejä en ole tällä hetkellä ladannut mihinkään. Lähes kaikki biisit joita olen viime vuosina tehnyt, ovat menneet käyttöön esim. teatteriesityksiin. Omaa musaa saattaa olla tulossa ensi vuoden alussa LP-muodossa, mutta se ei ole vielä varma. Tracker-biisejä uppasin silloin 90-luvulla moniin erilaisiin musapainotteisiin BBS:in, kotimaisiin ja ulkomaisiin. E: Ai niin, oli mulla Bandcampissa myös yhdessä vaiheessa pari EP:tä, muttei ole enää. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
ReverendRevenant Tiistaina 20:02:03 | |
---|
aon: Tuskinpa niillä naapureilla tuohon voi ainakaan päiväsaikaan isommin sanomista olla? Anyways, ainakin isommissa (ja vähän pienemmissäkin) kaupungeissa on kirjastoissa tiloja, joita voi käyttää musiikin nauhoittamiseen / treenaamiseen. Tuolla on jotain listaa: https://www.musiikkikirjastot.fi/mu … isten-kirjastojen-musiikkiosastoja/ Ja jos on niin kiirus, että ei kerkeä kirjaston slotteja odotella, niin löytyyhän noita tuntihinnoiteltuja kalustettuja treeniksiä / studioita myös ihan kohtuuhintaan, ainakin Helsingistä... ehkä muualtakin. Ei ole kiirus, siksi en ole vielä sinne asti päässytkään - että jonkun tuntihinnoitellun treeniksen varaisin, sitä olen pitänyt vaihtoehtona. Ehkä naapurilla ei ole sanomista, mutta onhan tuo hieman noloa huutaa omassa kotonaan näin kolmekymppisissä. Nuorempana ja myöskin kännissä olen jotain varmaan örissytkin, mutta nyt on harrastuksia vaihdettu terveempään. Näissä naapurisopu asioissakin kannattaisi tavallaan aloittaa omasta itsestään, niinkun tässä tän laulamisen kanssakin mietin. (Eli millaisen kuvan haluaa antaa itsestä, ja omasta käytökestä). |
ReverendRevenant Tiistaina 20:03:23 | |
---|
Henri Henri Olavi: Nykypäivänä, eli ei-tracker -biisejä en ole tällä hetkellä ladannut mihinkään. Lähes kaikki biisit joita olen viime vuosina tehnyt, ovat menneet käyttöön esim. teatteriesityksiin. Omaa musaa saattaa olla tulossa ensi vuoden alussa LP-muodossa, mutta se ei ole vielä varma. Tracker-biisejä uppasin silloin 90-luvulla moniin erilaisiin musapainotteisiin BBS:in, kotimaisiin ja ulkomaisiin. E: Ai niin, oli mulla Bandcampissa myös yhdessä vaiheessa pari EP:tä, muttei ole enää. Ah okei, eli mistään ei löydy sun tekeleitä nyt sitten netistä. Oletko muuten ottanut osaa Teostoon ? Kysyn näitä siis ihan, että tietäisin miten yleensä toimitaan. |
Henri Henri Olavi Tiistaina 20:43:22 (muokattu tiistaina 20:45:09) | |
---|
ReverendRevenant: Ah okei, eli mistään ei löydy sun tekeleitä nyt sitten netistä. Oletko muuten ottanut osaa Teostoon ? Kysyn näitä siis ihan, että tietäisin miten yleensä toimitaan. Jos haluat mun tekeleitä, voin toki lähettää niit sulle. Kuuluin aiemmin Teostoon, en kuulu enää. En oikein pidä ajatuksesta, että mun tekeleitä löytyy netistä. Vaikka on niitä sielläkin, kuvallisen matskun yhteydessä. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
ReverendRevenant Tiistaina 21:25:13 | |
---|
Henri Henri Olavi: Jos haluat mun tekeleitä, voin toki lähettää niit sulle. Kuuluin aiemmin Teostoon, en kuulu enää. En oikein pidä ajatuksesta, että mun tekeleitä löytyy netistä. Vaikka on niitä sielläkin, kuvallisen matskun yhteydessä. Ei toki vartavasten minua varten tarvitse lähettää. ajattelin vain, että jos joku linkki on niin voisin mielenkiinnosta käydä katsomassa jossain kohtaa. En osaa siitäkään sanoa, että tuleeko mitään kommenttia mieleen- kunhan vaan kartottaisin millaista muut täällä tekee (varsinkin jos ollaan juteltu jotain). Haluatko kertoa et miksi erosit teostosta/tai halua, että sun tekeleitä löytyy netistä? |