Kitarasankari25 09.12.2008 18:13:17 (muokattu 09.12.2008 18:13:54) | |
---|
Itekkin ottaisin Ibanezin, mutta kun on liian kallis, joten joudun tyytymään halpaan pacificaan... Edit. Piste ja pilkku peräkkäin :) |
ravensoul 09.12.2008 18:58:35 | |
---|
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
epi2 09.12.2008 20:10:23 (muokattu 09.12.2008 20:11:50) | |
---|
Kaverilla on Squikan affanity p-basso, ja on kuulemma hyvä, taas meidän koululla on aivan kamala (lue: soitto kelvoton!) Squikka, ja kaupassa on kerran testannu yhtä teleä, joka makso ~300€, niin siitä ei soinu ylänauhat juuri ollenkaan, saattaa toki korjaantua säätämällä. Kerran kyllä kokeilin jotai, olikohan se sit classic vibe vai affanity, perus stratoa musa kaupassa ja se vaikutti oikein hyvältä soittimelta. Siitä koululla olevasta stratosta vielä, että siinä oli aiva liian korkea talla, (avo)sointujen soittaminen sillä oli yhtä tuskaa kun piti painaa koko voimalla ekaa nauhaväliä, barret oli myös aika vaikeita soittaa. Relief taisi siinä myös olla liian korkea. E: itse katson kieroon thomannilta ostoa... en suosittele todellakaan "sian_säkissä_ostoa" |
Kitarasankari25 10.12.2008 14:40:57 | |
---|
Nyt saattaakin käydä sillä tavalla, että ostankin kitaran suomesta. http://www.musaporssi.fi/asp/default.asp Ja sieltä ESP M-50. Launtaina pitäisi käydä kattomassa. Mikit taitaa ainakin olla tuossa ihan hyvät? |
epi2 10.12.2008 16:27:35 | |
---|
Joo, käy ihmeessä kaupassa testaamassa ton hintaluokan soittimia ja valitse mieluisin :) |
Kitarasankari25 10.12.2008 18:29:58 (muokattu 10.12.2008 19:11:35) | |
---|
Nyt kävikin sitten niin, että saankin ehkä naapurista kitaran ja vahvistimen.. vahvistin on joku kustom 40W ja kitarasta en vielä tiedä, mutta eiköhän sekin ihan hyvä ole. Kokoajan muuttuu, että mistä sen kitaran saan :) Edit. Kitara on ESP:n EC-50. |
Kitarasankari25 22.12.2008 22:08:06 | |
---|
Joo, nyt olenkin ostamassa tuota ESP:N M-50 mallia. Mutta herää kysymys: onko siinä agathis runko, vai basswood body, niinkuin omilla sivuillaan lukee? Thomannilla lukee agathis body, mutta onko tieto väärää? |
32788 23.12.2008 01:02:50 | |
---|
M-50 body on ainakin musamaailman ja valmistajien sivujen mukaan basswoodia eli lehmusta. Luottaisin noihin enemmän kuin thomanniin. |
Kitarasankari25 23.12.2008 13:33:55 | |
---|
Kiitos :) Eikös tuo M-50 ole "Hevikepin" maineessa? Mutta pystyykö sillä soittamaan muutakin? Taas tyhmiä kysymyksiä =) |
Kitarasankari25 25.12.2008 18:23:51 (muokattu 25.12.2008 20:15:42) | |
---|
Nuy on sitten eka sähkis hankittu. LTD M-50 ja vahvistimena Cube 20x. Iskä oli ostanu vähän paremman vahvistimen, kun aluksi piti tulla Micro Cube. Eiköhän näillä alkuun pääse? |
32788 28.12.2008 00:32:43 | |
---|
Varmasti, ja pidemmällekin. Olispa itelläkin ollut tuota luokkaa kamat, vaan motivaationtappajana oli joku paska vanerinen stratokopio. |
Phelin 31.12.2008 18:20:16 | |
---|
Koska edellinen tapaus on kai loppuun käsitelty, lainaan vähän ketjua. Tilasin dv247:sta Pacifican ja Vox DA5:n eli tommosen täällä miljardiin kertaan suositellun perussetin. Ilmeni kuitenkin, että "in stock"-merkinnästä huolimatta tota vahvistinta ei varastossa ole ja mietinkin nyt hiukan vaihtoehtoja sille. Jossain vaiheessa ennen tilailujakin mua houkutti ajatus ostaa vahvistimen sijaan tuollainen Line6 Pocket Pod. Siinä olis etunsa: - Se olis mun käyttöön näennäisesti riittävä koska tarkotus on soitella vaan kotona ja voisin kytkeä sen stereoihin tai kuulokkeisiin. - Siitä sais periaatteessa monipuolisempaakin ääntä kuin pikkuvahvahvarista(?) - Se olis halvempi ja korvais samalla viritysmittarin - Mulla on koneessa kohtalainen äänikortti (M-audio 2496), jonka kanssa toi vois toimia kohtalaisesti. Ei mulla kuitenkaan mitään tarkotusta oo ruveta kitaraa äänittämään. Haittojakin tulee mieleen pari: - Vahvistin ois hienompi ja ehkä kestävämpi ku tommonen muovirimpula. Onko se muuten niin heiveröinen kuin miltä näyttää? - Toi aiheuttaa hirveen piuhasotkun jos haluan soitella musiikin mukana. Youtube-videoiden perusteella on vähän vaikee arvioida tota soundia vahvistimeen verrattuna. Noita vehkeitä (ainakaan Voxia) ei missään musaliikkeessäkään lähistöllä oo, joten lähinnä mua kiinnostaiskin mielipiteenne tosta äänellisestä erosta. Aluksi olis tarkotus kuitenkin ihan vaan tutustua soittimeen ja opetella perusteita eli jokin puhdas ääni laitteesta pitäis saada. Toisaalta monipuolisuuskin olis hyvä asia. Millekään äärimetallisärölle ei varmaankaan oo hirveesti tarvetta. Liittyykö asiaan muuten mielestänne joku aspekti jota en oo älynnyt ajatella? Pitäiskö vaan odotella varastotäydennystä? Tiedän että pikkuvahvistimestakin saa enemmän mökää irti kuin hifivehkeistäni mutta asiaa rajottaa joka tapauksessa naapurisopu. Myös muita mielipiteitä hankintoihin liittyen voi jakaa :) |
williebrown 31.12.2008 21:52:15 | |
---|
Koska edellinen tapaus on kai loppuun käsitelty, lainaan vähän ketjua. Jossain vaiheessa ennen tilailujakin mua houkutti ajatus ostaa vahvistimen sijaan tuollainen Line6 Pocket Pod. Siinä olis etunsa: Jos soittelet joka tapauksessa tietokoneen ääressä, hanki mieluummin Line6 Pod Studio GX tai UX1 (tai vanhempi Toneport, jos saat olennaisesti halvemmalla). Samat mallinnukset (ja enemmänkin) ja äänitysasiaan Endlösung samalla iskulla - vieläpä sekvensserisoftakin (Ableton Live Lite) tulee kaupanpäälle. Oman soiton äänittäminen, tietokoneella soitetut kompit ym. ovat aloittelijalle mainioita oppimiskeinoja. Itse aloittelin Micro Cubella, mutta päädyin jonkin ajan kuluttua hankkimaan myös Toneport UX1:n, enkä ole katunut. Micro Cube on sen jälkeen kerännyt pölyä pöydänkulmalla paitsi joskus kun on taloudessa on soitettu yhtä aikaa bassoa ja kitaraa. Suosittelen Pod Studiota varsinkin jos käytät Macciä - Garageband on maanmainio softa aloittelijalle. |