gorgonoidi 27.06.2006 23:13:55 | |
---|
Ei se varsinaisesti mahdottomalta tunnu, mutta tosiaan rahatilanne ei ole kovin sopiva ja olisi hyvä jos pystyisi aloittaa harrastuksen kohtuullisen pienillä kustannuksilla. Sitten jos tuntuu että tää on mun juttu ja alkaa soitto sujua joten kuten, ostan tietenkin paremmat välineet. Pääasia olisi, että pääsisi mahdollisimman pian treenaamaan. :) Luulen aikalailla että noilla kamoilla ei tule sitä fiilistä että "tää on mun juttu". Voi jäädä nopesti soittelut vähemmälle jos tuollaisilla yrittää väkisin soittaa. Mitä laadukkaammat kamat ovat sitä enemmän niistä saa iloa. Kannattaa silti vielä miettiä. |
M.U. 27.06.2006 23:46:05 | |
---|
Luulen aikalailla että noilla kamoilla ei tule sitä fiilistä että "tää on mun juttu". Voi jäädä nopesti soittelut vähemmälle jos tuollaisilla yrittää väkisin soittaa. Mitä laadukkaammat kamat ovat sitä enemmän niistä saa iloa. Kannattaa silti vielä miettiä. Joo kyllä minä vielä mietin ja odottelen sen tyypin vastausta viimeisimpään mailiini. Tiedän kyllä, ettei tuo kitara mikään huippu varmasti ole, mutta saattaahan se silti olla parempi kuin jotkut halvimmat uudet kitarat. On se kuitenkin 10v vanha ja varmaankin maksanut uutena enemmän kuin ~600mk. Pitää nyt vielä kysellä siltä myyjältä kaikkea ja miettiä. |
gorgonoidi 28.06.2006 13:32:28 (muokattu 28.06.2006 14:09:08) | |
---|
Joo kyllä minä vielä mietin ja odottelen sen tyypin vastausta viimeisimpään mailiini. Tiedän kyllä, ettei tuo kitara mikään huippu varmasti ole, mutta saattaahan se silti olla parempi kuin jotkut halvimmat uudet kitarat. On se kuitenkin 10v vanha ja varmaankin maksanut uutena enemmän kuin ~600mk. Pitää nyt vielä kysellä siltä myyjältä kaikkea ja miettiä. Juuh, mutta muista nyt että 100e saattaa mennä kyllä tuossa tapauksessa hukkaan. |
sus 28.06.2006 13:46:50 | |
---|
Juuh, mutta muista nyt että 100e menee kyllä tuossa tapauksessa hukkaan. Mistä tiedät? Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
Stratocaster_90 28.06.2006 14:03:30 | |
---|
Kannattaa ostaa Harley Benton jos on vain se satku käytettävissä. Kunhan varmistat että saat vuoden sisällä 300 euroa Ibanez RG321:stä varten :P |
gorgonoidi 28.06.2006 14:08:43 | |
---|
Mistä tiedät? Ööh... Anteeksi. Ilmaisin asian vähän huonosti. Veikkaisin että innostus lopsahtaa noilla kamoilla, mutta enhän mä tiiä, veikkaan vaan koska kokemusta on. |
sus 28.06.2006 15:36:34 | |
---|
Ööh... Anteeksi. Ilmaisin asian vähän huonosti. Veikkaisin että innostus lopsahtaa noilla kamoilla, mutta enhän mä tiiä, veikkaan vaan koska kokemusta on. Sitä minäkin vähän veikkasin, mutta toisaalta, ko. paketti saattaa olla ihan lottovoittokin! Joku huippu custom-kitara vaikka, jonka asiantuntematon myyjä myy halvalla.. Se on vähän niiiku 50-60. Mitä tuohon motivaation lopahtamiseen tulee, soittelin puoli vuotta aloitellessani kitaransoittelua täysin kelvottomalla venäläisellä stratocaster-kopiolla, jossa oli mm. vääntynyt kaula, puoliksi irtonainen talla, terävät nauhat ja vire ei pysynyt sitten millään. Elektroniikkakin oli aika selvästi itänaapurista. Hyvin ollaan tähän asti jo päästy! Jos ihan tosissaan ollaan, olisin edelleen sen Pacifican kannalla.. Rock'N'Roll All Night
Let's Go Fishing |
Mr T 28.06.2006 15:47:10 | |
---|
Jos tuo kitaraa kauppaava tyyppi on jossain lähietäisyydellä niin kehottaisin, että otat jonkun sinun kitaraa soittavan kaverin mukaan ja käytte testaamassa tuota kitaraa. Siinähän se selviäisi kannattaako siihen investoida mitään. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
sus 28.06.2006 15:50:44 | |
---|
Jos tuo kitaraa kauppaava tyyppi on jossain lähietäisyydellä niin kehottaisin, että otat jonkun sinun kitaraa soittavan kaverin mukaan ja käytte testaamassa tuota kitaraa. Siinähän se selviäisi kannattaako siihen investoida mitään. Ihan hyvin keksitty, mutta oot liian myöhässä. Tässä edelliseltä sivulta: E: Semmoisen vinkin voisin heittää että kannattaa käydä vaikka jonkun soittotaitosen ja soittimista vähän enemmän tietävän kaverin kanssa mulkoilemassa noita satasen kamoja.. Rock'N'Roll All Night
Let's Go Fishing |
Lord of the strings 28.06.2006 19:47:40 | |
---|
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
M.U. 28.06.2006 21:39:38 | |
---|
Joo no ei se tyyppi ole vielä vastannut viimeisimpään mailiinkaan, joten pitää nyt miettiä mitä teen. Ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta mennä katsomaan kamoja, sillä välimatkaa taitaa olla n. 400km.. |
gorgonoidi 29.06.2006 00:12:35 | |
---|
Joo no ei se tyyppi ole vielä vastannut viimeisimpään mailiinkaan, joten pitää nyt miettiä mitä teen. Ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta mennä katsomaan kamoja, sillä välimatkaa taitaa olla n. 400km.. Heh. Se on sitten 400 euroo pistettävä kamoihin tai mentävä 400km jotta näkisi kamat. Suosittelen edelleen noita aiemmin näyttämäniä kamoja. |
Myytti 29.06.2006 12:45:06 | |
---|
Näkemättä ja kokeilematta soitinta itse on aina pienoinen riski, että soitin ei vastaakkaan odotuksia tai siinä jokin pieni vika, esim kolo jossakin nauhassa tms. Omasta mielestäni kannattaisi ostaa jokin edullinen aloittelija paketti paikallisesta musiikkiliikkeestä jossa myyjä ainakin osaa kertoa paketista. Ja uuden, merkki soittimen myyminen onnistuu myös paremmin, mikäli innostus ei kestäkään. Kannattaa myös kysellä kitaraa soittavilta kavereilta josko he suostuisivat opettamaan tai peräti lainaamaan omia soittokamojaan. |