Aihe: Miten basistiksi?
1 2
hmv
06.04.2006 02:35:16 (muokattu 06.04.2006 02:35:34)
Heti ensimmäisenä hanki autoosi peräkärry :) No joo vanha vitsi.

Vaihe 112.Opettele tunnistamaan basistivitsit ajoissa ja sulkemaan korvasi.
V.U.K #4 - In Uusis we trust! | Ain't it fun when you know that you're gonna die young?
freeze
08.04.2006 00:45:47
Juu, elikkäs pitäisi sitä bassoa alkaa nyt soittelemaan, kun aikaa ja intoa moiseen löytyy (ihme kyllä). Jos sitä ei nyt kohta aloita, se homma jää haaveeksi, ja sitä ollaan sitten parin vuoden päästä katselemassa kun joku vetää basson kanssa tuhatta ja sataa yleisön palvonnan kohteena. Nyt olisi siis aikomuksena jostakin sitä bassonsoittotaitoa hankkia, mutta alku on, kuten aina, hankalaa. Mistä aloittaa? Hankkisiko suoraan jostain jonkin superbasson, alkaisiko soittelemaan ilmabassoa päivittäin ennen ensimmäisen basson hankintaa, vaiko vakuuttaa itselleen bassonsoiton erinomaisuutta niin kauan, että kaikki asiat onnistuvat?

Winkkejä & vinksuttimia viksummilta, kiitos.

Muokkausta: Arg, basso-alueelle tämä, vai? Toisaalta, olen aloittelija joten tämä olisi oikea paikka tälle...

hyvin toi basistin ura alko :D eikös ne basistit olekkin tyhmiä :P
Basistin aivot
08.04.2006 12:08:08
Tjoo, mulla kans homma lähti siitä että hankittiin passo ja vaffari. Sitten huuman laannuttua uskalsin jopa koskea passoon ja alkaa nöpöttämään kieliä yhellä sormella vaan. Sitte kaverin opastuksella musaohjelmia (tietokoneelle siis) ja jonkun kansion sain serkulta missä oli jotain basso-open merkintöjä ja reenijuttuja, kannattaa siis hakeutua opettajalle jos vaan on aikaa, rahaa ja viitsimystä. Jos haluaa olla laiska ja tyhmä kuten minä ni hommaa joku tabultatuuriohjelma ja kasa tabeja. Ovat helppo omaksua, mutta eivät korvaa nuotteja tai muita semmoosia hörbäksörömhörejä. Ja jos tabeja jostain hankkii niin kannattaa kuunnella / soittaa piisi läpi ja sitten vaikka kuunnella alkuperänen levyltä ettei vaan tule otettua niitä paskoja tahi väärin kirjotettuja tabeja. Jos noista jotain apua saa (mistä en mene takuisiin) ni hyvä vaan.
Olen tyhmä, mulle pitää selittää. möff...
enary
13.04.2006 22:41:33
Minä olen enemmän soittotunneilla käymisen kannalla, kuin itseopettelun, (Tosin on kiinni soittajan rahatilanteesta.) Nyt olen soittanut bassoa vuoden, n. puoli itsekseni ja n. puoli tunneilla käyden ja pakko on myöntää että ei olisi mitään tullut jos en olisi tunneilla käynyt. Aluksi jaksoi soittaa kun oli niin innostunut uudesta soittimesta, mutta into alkoi laantumaan, kun kirjastosta hain nuotteja ja ne tahtoi olla aika vaikeita ja tabeja en netistä vieläkään ole alkanut keräämään, koska nuotit osaan ja tabeja on mielestäni tosi hankala lukea:D. Soittotunneilla opettaja osaa antaa sopivan tasoisia kappaleita ja tietää mitä osaan ja en vielä osaa, eikä minun tarvii joka asiaa itse opetella, vaan kaikki on helpompaa kun joku näyttää siinä nenän edessä.

Soittotunneilla käyminen vaatii tietysti paljon motivaatiota säännölliseen soittamiseen ja läksyjen harjoittelemiseen eikä se ehkä sovi kaikille, mutta jos tuloksia tahtoo piankin nähdä, suosittelen tätä vaihtoehtoa, tai jos on epävarma, niin voihan sitä kokeilla, mutta kannattaa kokeilla yksityisellä eikä maksaa jonkun musiikkiopiston vuosimaksua ;)
Bassoni on yleensä lyömäsoitin.
saha
13.04.2006 23:16:44
vaihe 1: osta basso ja vahvari.
vaihe 2: osta bassonsoiton oppikirja
vaihe 3: kiinnitä basso vahvariin.
vaihe 4: ala soittaa harjoituksia
vaihe 5: lisää harjoitusta
vaihe 6: vielä lisää harjoitusta

Mielipiteesi on väärä.

Vaihe 1: basso
Vaihe 2: biisejä
>-)))> #2
"saha on kyl kunnon torspokeräilijä" - P2
Booligan
14.04.2006 00:51:35

Mä kun bassottelen niin mä vaan soitan. mitä sitä muuta miettimään. biisien päälle ja sitte jotain improjammailua.
nuotteja säästämättä
Limakutziero
17.04.2006 11:50:57
Kun aloitat basson soiton, esimmäisenä on tärkeintä ostaa tietenkin basso.
Ei kuitenkaan kannata hommata sellaista valmista pakettia, vaikka hintasuhde olisikin hyvä. tärkeintä on hommata sellainen keppi, joka varmasti sopii sinun käteesi. Eli lähinnä, että kaula osuu täydellisesti juuri omaan käteen. Rahaa tämä vaatii ehkä hiukan enemmän, mutta parin vuoden päästä huomaat syyn.
bluesteel
18.04.2006 14:26:21

Mä kun bassottelen niin mä vaan soitan. mitä sitä muuta miettimään. biisien päälle ja sitte jotain improjammailua.

Joo, mutta jos haluaa kehittyä, niin on syytä miettiäkin jotain.
Starlia
18.04.2006 21:17:39
Opettele soittamaan kitaraa, lyö pääsi johonkin ja sitten vain vaihdat bassoon. Simppeliä, eikö?
saha
18.04.2006 21:24:20 (muokattu 18.04.2006 21:24:33)
Opettele soittamaan kitaraa, lyö pääsi johonkin ja sitten vain vaihdat bassoon. Simppeliä, eikö?

Tunnistin itseni! Minä löin pääni rahatukkuun.
>-)))> #2
"saha on kyl kunnon torspokeräilijä" - P2
jjylli
19.04.2006 03:54:35 (muokattu 19.04.2006 03:55:01)

onko?
Definhel
20.04.2006 09:44:29

Ei tarvitse mitään mietiskellä. Vähän kun kuuntelee että sormet soittaa mitä pitääkin ni se om siinä, ittestään kehittyy.
manne
29.04.2006 03:17:14
Kaikki mitä tarvitaan on...
-basso ja vahvari
-ota opettajalta tunteja yksi talvi, jos nappaa niin pidempäänkin
-mene bändiin tai perusta bändi sitten kesän alussa
-opettele aikanaan kitaran perussoinnut ja pohdi hiukan miten soinnut rakentuvat
-soita eri musiikin tyylilajeja mahdollisimman paljon

...ja näin käy kekkoselta rock´n roll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)