Aihe: Halvahko Les Paul
1 2
Zl z
08.03.2006 13:43:46
Noista Harley Bentoneista on kuulunut niin paljon pahaa, mutta koskeeko se vain kitaroita vai myös vahvistimia? Suhteellisen halpoja vahvareita niiltä ainakin löytyisi.

Kyllä se taitaa myös vahvistimia koskea. Särökanavalla saa aikaan mm. seuraavia ääniä: BZZZZZ, TRRRR, ja TZZZRT. Eli se kuulostaa suoraan sanottuna paskalta. Puhtaat ovat vissiin "ihan OK".
Kun Uusis jäällä liukuu taas, kivi nänniin vilahtaa. Tupakalle-------> V.U.K. #20
Landola59
08.03.2006 16:29:15 (muokattu 08.03.2006 16:30:09)
Mikä voisi olla hyvä ja edullinen puoliakustinen?

Epiphonelta kannattaa kattoa ja Ibanezilta. Varmasti löytyy hyvää suhteellisen halvalla.

ajatellaan muuten että Ford orioni myydään 300 eurolla, ja harley benton maksaa 150 euroa... Ihme rahankäyttöä...
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Arttu90
09.03.2006 12:46:23
sähkikseksi suosittelisin jotain Yamahan strato kopiota enemmin kuin jotain epiphonea

ja kyllä hb on ihan "hyvä" ensimmäinen vahvistin kyllä silläkin alkuun pääsee ja suosittelisin katsomaan www.huuto.net siell'ä on ainakin muutama halpa kustom merkkinen vahvistin
mitä järkeä on lähettää ihminen kuuhun, kun emme osaa elää edes maapalolla?
Landola59
09.03.2006 13:31:32
jotain epiphonea

Epiphonelta les paulit on kyllä laadukkaampia kuin Harley Bentonit, ja mitä Yamahan stratoon tulee, sitä malliahan ei tässä varmaan haettu... Minä en ikämaailmassa lähtisi tuhlaamaan rahojani halpaan HB:hen jos tarjolla olisi Les Paul Epiphonelta.

HB:n vahvistimet saattavat olla myös sellaista kuraa että rätisevät ja paukkuvat ilman mitään oikeutta. Kannattaa kysellä liikkeistä tarkemmin aloittelijalle vahvistinta, Yamahalla on mukavia pikkuvahvareita.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Trueno
09.03.2006 16:56:34
Sen verran vielä, että tuo Epin LP Special II kannattaa jättää suosiolla laskuista. Ruma, lelun oloinen ja elektroniikka täyttä kuraa. Virettäkään ei pitänyt, ainakaan toisen kitaristimme yksilö.

Special II:n runko on lisäksi rakennettu ohuista vaneri-kerroksista.
"Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes."
JouhaMan
13.03.2006 00:51:52
Itse ostin hiljattain tälläisen:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/ekolpcst.jpg

Ekon les paul -kopio. Istuu omaan käteen ainakin ihan passelisti, mukava soittaa. Potikoissa ei ylimääräistä rahinaa, mikkikytkin tosin tuntuu vähän hepposelta (se muovinen nuppi lähinnä). Lakkaus taitaa olla huonohko, parissa kuukaudessa tullut enemmän naarmuja kitaran taakse kuin vanhassa kitarassa useassa vuodessa. Ei toki vaikuta ulkonäköön sinänsä..

Kitara futaa ok myös bändivolumeilla, mikit tosin voisivat omaan makuun olla hieman purevampisoundiset.

Koesoittamaan pääsee huttusella, jos asuu stadissa päin. Uutena 310€, mielestäni hintansa väärti.

Vahvistimiin en osaa ottaa kantaa, itse pelaan podxt:n kanssa. :)

-Juha-
"Jumala suurensi Frankille monot sopiviksi talvella 1999" - http://www.casagrandepalvelu.fi/raamatun_tieto/ihmetekoja.htm (On se aika epeli.. =) )
Stradlin
13.03.2006 22:49:21
sähkikseksi suosittelisin jotain Yamahan strato kopiota enemmin kuin jotain epiphonea

Mikä noissa Epiphoneissa nyt on niin hirveetä, kun niitä aina haukutaan? Itelläni on nyt pari kk ollut LP Standard Plus, eikä siinä mitään moittimista ole. Mikit on aika mitäänsanomattomat, mutta nekin saa vaihdettua. Lapakaan ei enää näytä niin rumalta, onhan se oikeestaan ihan nätti =) Tietysti joku sanoo, että on vaan käyny tuuri ja löytyny hyvä yksilö.
Minkä takia kannattais maksaa se 1000+e lisää Gibsonista?
Ain't It Fun?
Landola59
14.03.2006 16:23:08
Minkä takia kannattais maksaa se 1000+e lisää Gibsonista?

Koska sillon sulla on GIBSON. Ja kyllä sen laatueron sitten huomaa. Minä kannatan Epiphonea enemmän kuin mitään muuta ns. Halpiskitaraa.
Janne-91
29.03.2006 10:33:13
no ite ostin eco les paulin koska sitä on kiva kattoa hyvännäkönen ja sitäkin parempi näin alottelijan soittaa
Landola59
29.03.2006 15:50:20
no ite ostin eco les paulin koska sitä on kiva kattoa hyvännäkönen ja sitäkin parempi näin alottelijan soittaa

Ota nyt tästä selvää...
Saami
01.04.2006 19:40:53
Noniin, täällä nyt näkyy olevan sopiva threadi auki.

http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … ID=3&PAGE_ID=494&COLOR=CL01

Tuommoista olen ajatellut ostaa. Uutena saisin 340e, mukaan kova laukku.
Jos joku keksii noista spekseistä jotain sanottavaa niin hienoa.

Olen jo testannut, ihan hyvältä vaikutti omiin tumppuihin.
Stradlin
01.04.2006 20:28:02
Noniin, täällä nyt näkyy olevan sopiva threadi auki.

http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … ID=3&PAGE_ID=494&COLOR=CL01

Tuommoista olen ajatellut ostaa. Uutena saisin 340e, mukaan kova laukku.
Jos joku keksii noista spekseistä jotain sanottavaa niin hienoa.

Olen jo testannut, ihan hyvältä vaikutti omiin tumppuihin.

No ei toi nyt ainakaan kalliilta kuulosta, jos vielä laukunkin saat. Mahonkia ja kaikkee. Mikeistä en tiiä. Sinähän sitä oot testannu, jos sun mielestä on hyvä ni osta pois. Kannattaa varmaan vertailla sitten vaikka oikeisiin Les Pauleihin vielä, jos et tiiä miltä tuntuvat.
Ain't It Fun?
paasu
26.06.2006 14:44:58
Itselläni oli ensimmäinen kitara Staggin Les Paul.Bändikeverilla oli Epiphone LP ja en huomannut YHTÄÄN mitään eroa kitaroiden välillä,paitsi että epi ei pitänyt matalia vireitä.Se oli kyllä kielistä kiinni mutta silti.Staggin kaula oli paljon mukavamman tuntuinen,ja muutenkin unelmakitara.Suosittelen ensimmäiseksi tai miksei 15toista kitaraksi. :)
weelie
27.06.2006 10:45:43
.... en huomannut YHTÄÄN mitään eroa kitaroiden välillä,
.....paitsi että epi ei pitänyt matalia vireitä.
.....Staggin kaula oli paljon mukavamman tuntuinen.

siis oliko niissä siis eroa vai ei? :P
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)