Aihe: Mitä soittaa?
1 2
mech
10.05.2006 19:21:47
_Ä_O ;)
Landola59
10.05.2006 19:39:03 (muokattu 10.05.2006 19:39:28)
_Ä_O ;)

Arvaapas mikä häiritsi omassa kirjotuksessani... enkä muka huomannu sitä. Kiitos huomautuksesta.

Tai sitte kyse on hAlukkuus-Osamäärästä.
Takana on loistava tulevaisuus.
Nancy__
15.05.2006 15:27:14
Eikös kannattaisi alkaa harjoitella vaikka sellaisia biisejä joista pitää...silloin se harjottelukin ón ainakin mielestäni paljon mukavepaa..
gator
16.05.2006 14:09:59
Opettelitpa/opiskelitpa sit miten tai missä vaan. Plektratekniikka ja sormitukset on alkuun sellasia juttuja mitkä todellaki kannattaa heti alusta kattoa oikein.
Muuten toi opiskelu on kyllä ihan miten parhaaksi näet. Jotkut tajuaa ja osaa kattella asioita ittekki. Toiset taas tarttee opettajan. En kuitenkaan usko että hyvä opettaja on kenellekkään pahaksi.
PlasmaDemon
16.05.2006 16:02:45
ihan ekana lopetat ne kitaratunnit MIELUITEN HETI!! ja hommaat itelle guitarproon ja alat sen mukana soittaan ::) ja paljon kitara kamuja joiden kanssa yhteis soittoa jne... vittuun sieltä tunneilta

Joo. Mä oon ihan itseopiskellut, mutta täytyy sanoo että kyllä niistä tunneista paljon hyötyä olis.. Mä opettelin ihan eka perussointuja, soitteleen joitaki kappaleita suoraan levyiltä, skaaloja, asteikkoja, yritin tehdä omia biisejä sun muuta.
Sitte parin kolmen vuoden opettelun jälkeen siirryin tohon guitar pro opetteluun ja aloin veistään omia juttuja biisejä kitaran kans ja laitoin ne ylös guitar proolla.
Täytyy sanoo että ihan helvetisti on kehittyny toi sävellystaito ja nyt tulee jopa jo semmosia kappaleita mitä pystyy kuunteleen ja niitä on ihan hauska vielä soittaakkin. :) Bändihässäkkää ku aloteltiin niin opeteltiin ihan eka kaikkia perushelppoja kappaleita että yhteissoitto hioutuu kohdalleen. Esim. For whom the bell tolls, Paranoid, Aces high, Last day in heaven, Die die my darling, Legions of perkele ym.. Nyt ollaan soiteltu bodomia, flamesia ja muuta mitä on vähä vaikeempi soitella yhteen. Ja tietysti myös vähä omia kappaleita yritetty hioo.

Eli kannattaa ensin alottaa perusjutuista ja hioo sävelkorvaa, tekniikkaa ym.. :)
"Soittajan sormi on sellainen elin, että se soimaan saa vaikka millaisen pelin"
koff666
25.05.2006 12:19:28
Huomenta päivää vaan, vai iltaako sitä tähän aikaa sanotaan. Mutta kuitenkin haluisin kysyä että mitä minun kannattaisi nyt soitella? Olen soittanut about 3 kuukautta ja erilaisia riffejä ja muita pätkiä menee jonkun verran. Perussointuja menee jonkun verran mutta barree soinnut on ihan hakusessa hyvä jos edes tiedän mitä ne on. Kitaratunnilla käyn mutta haluaisin nyt silti kysyä että mitä kannattaisi treenailla nyt? Halu soitella on kova mutta yleensä aina kun alan soittamaan ongelmana tulee vastaan se että mitä pitäis soittaa? Kannattaisiko treenailla jotain tekniikoita vai sointuja vaan hioa enemmän vai mitä pitäis tehdä? Olen kiitollinen kaikista vastauksista.

SOITA PARANOID
Markley
25.05.2006 17:48:24
ihan ekana lopetat ne kitaratunnit MIELUITEN HETI!! ja hommaat itelle guitarproon ja alat sen mukana soittaan ::) ja paljon kitara kamuja joiden kanssa yhteis soittoa jne... vittuun sieltä tunneilta
Ei kyllä kannata niitä tunneillakäymisiä missään nimessä lopettaa. Siellä ne opettaa sut tuntemaan koko pirun otelaudan ja omat sormet..
Mitä vain
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)