kuriken 01.12.2005 22:00:06 | |
---|
Mitens ravensoul Laneyssä on puhtaat? Säröt oli ainakin TF200 kohdallaan kun tänään kävin nopsaa kokeilemassa. Puhtaisiin en ehtinyt perehtyä kunnolla. Pitäisi päästä testaamaan Randalliakin niin tietäisi kumpi olisi parempi. Ja Laneyhinkin pitäisi tutustua paremmin. Eikös Randall ole hieman halvempi kuin Laney? Ja taitaa olla myös varmempi vaihtoetho kun useilla tällä forumilla on ollut ongelmia sen kanssa. Ei kukaan tiedä Turussa liikettä mistä löytyy RG75/100? |
Migo 01.12.2005 23:07:51 | |
---|
Mitens ravensoul Laneyssä on puhtaat? Säröt oli ainakin TF200 kohdallaan kun tänään kävin nopsaa kokeilemassa. Puhtaisiin en ehtinyt perehtyä kunnolla. Pitäisi päästä testaamaan Randalliakin niin tietäisi kumpi olisi parempi. Ja Laneyhinkin pitäisi tutustua paremmin. Eikös Randall ole hieman halvempi kuin Laney? Ja taitaa olla myös varmempi vaihtoetho kun useilla tällä forumilla on ollut ongelmia sen kanssa. Ei kukaan tiedä Turussa liikettä mistä löytyy RG75/100? Soitin-laine on ainakin tuota Randallia myynyt. Tykkään soittaa soittimilla. |
ravensoul 01.12.2005 23:33:02 | |
---|
Eipä ole Lanikassakaan puhtaat mitenkään mainittavan arvoiset. Mutta ei pudota korvia päästä ja paremmat kuitenkin kun tuossa Randallissa. Perkele, kun oisivat pykänneet sen clean-kanavanki etusen putkella, mutta kun ei niin ei. No, minua ei henk.koht. niin haittaa kun enemmän tai vähemmän säröillä mätetään jotakuinkin aina. Minkäslainen se sun sounditarve loppupelissä on? Tarvitko enemmän puhtaita soundeja kuin säröjä? Jos, niin siinä tapauksessa en ostais todennäköisesti kumpaakaan noista vaan jonku muun jossa painotus on enemmän kliinipuolella. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
kuriken 02.12.2005 00:10:07 | |
---|
Sanotaas että Särö-osaston tärkeys 60% ja puhtaat 40%. Omaksi huvikseni ja ehkä tulevaisuuden projekteja varten tarvitaan heavy-säröjä. Tämän hetkisen soittoryhmän kanssa soitetaan paljon puhtailla, ja hieman kevyemmällä säröllä(ei niin tärkeä) ja lead ääneni. Eniten painotan kuitenkin tuota raskasta säröä, ja vähän siihen suuntaan aion bändiäkin pikkuhiljaa ohjata. Kun vielä olen nuori niin ei hirveästi rahaa ole niin yritän löytää vahvarin joka on monipuolinen. Raha saattaa riittää nipin napin käytettyyn Randalliin ja hyvällä tuurilla saa hankittua vielä jokunen behkun efekti sen kaveriksi. Harmony-Centralin jutuissa usein nimenomaan korostettiin hyviä clean-ääniä, mutta ei taida todellisuudessa pitää paikkaansa? No pitää itse kokeilla ja tehdä omat päätelmät. Pitäisi nämä kama asiat saada kerralla kuntoon jotta voi keskittyä sitten siihen soittamiseen. |
ravensoul 02.12.2005 00:29:31 (muokattu 02.12.2005 00:34:30) | |
---|
Tuossa tapauksessa ostaisin Lanikan (tietysti, kun itse omistan ja olen tyytyväinen=). Jos on vielä lisäks overdrive boosteriksi, niin ainakin minä olen saanut siitä irti kaikkea mahdollista säröä pehmeästä rokista aina heviin sopivaan särömattoon ja sähäkkään leadiin. Joten uskaltaisin ainakin väittää helvetin monipuoliseksi pienellä lisäpanostuksella. Eron huomaa mun mielestä viimeistään overdriven kans, koska silloin Laneyn putkietunen pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa. Kokeilin huvikseni tota mun SD-1:tä Randallin eessäkin, mutta ei se samalla lailla toiminut. Eihän se toki voikaan kun on trankkuetunen yliajettavana. Joo, voihan se kyllä olla että tosta R:sta saa irti kunnollisetkin puhtaat. Mut ite en ainakaan onnistunu ihan hetkessä ruuvailemaan. Tuo Lanikan luotettavuus on sit kans oma juttunsa, se on totta. Omakin värkki on pari kertaa väläytelly kosketushäikkiä, mutta niistä on päässy ku viitsii vähä näyttää CRC:tä tai vastaavaa jakeille ja potikoille. Jos jaksais vielä sen verran joskus juotella et vaihtais jakit kokonaan.. EDIT: niin, ja tuo hintapolitiikka. Maksoin omasta TF300:sta käytettynä vähä reilun kaks ja puoli sataa, että sikäli ei ole niin kallistakaan. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
kuriken 02.12.2005 07:35:53 (muokattu 02.12.2005 09:46:21) | |
---|
Juu, eli suunnilleen saman hintaiset. Randallia taitaa löytää enemmän käytettynä kuin laneytä. Nyt kun on taustatietoa voikin sitten seuraavaksi lähteä liikkeisiin testaamaan molempia. Pitää ottaa sähköviulu mukaan ja testata kummassa se toimii paremmin. Eikai tässä sitten muuta. Kiitokset avusta. E: Luin joskus varmaan Harmony-cent.. että Laneyllä drive 1 kanavaa voisi käyttää puhtaana kun kääntää gainit pois niin saa putkimaisen puhtaan. Toimiiko tälläinen asetelma ja kuinka paljon menee ruvelle? |
ravensoul 05.12.2005 16:35:56 | |
---|
E: Luin joskus varmaan Harmony-cent.. että Laneyllä drive 1 kanavaa voisi käyttää puhtaana kun kääntää gainit pois niin saa putkimaisen puhtaan. Toimiiko tälläinen asetelma ja kuinka paljon menee ruvelle? Helv, eipä ole tullut kokeiltua, mutta voipa hyvinkin toimia! Ykköskanavan gainia kun saa vääntää melko reilustikin ennen kuin menee kunnolla rosolle; täytyypä muistaa kokeilla kun pääsee seuraavan kerran reenikselle. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 :'-) Luojan kiitos, olen ateisti! |
Kupru 05.12.2005 19:32:40 (muokattu 05.12.2005 19:36:10) | |
---|
Mulla on tollanen Peavey Classic 30, ääntä lähtee ihan tarpeeksi. Ehkä turhaa sanoa että pitää olla jokin 100w että voi soittaa puhtaalla. En oo koskaan harkoissa tai keikalla soittanut niin kovaa että sen särön huomaisi selkeästi, studiossa oon pitänyt tarkoituksella vahvaria kovalla että saan sen putkisärön ulos sieltä, mutta livenä sitä ei todellakaan huomaa. Paitsi jos joku haluaa soittaa jollekkin 1000 henkilölle isossa salissa täysin puhtaalla saundilla ilman monitoreja niin sitten en suosittele :D. Vahvarin oma särö on ehkä kevyt jollekkin metallihirmulle mutta minä en heavymmassakaan biisissä pidä säröä edes puolivälissä. |
Turve 10.01.2006 19:38:22 | |
---|
E: Luin joskus varmaan Harmony-cent.. että Laneyllä drive 1 kanavaa voisi käyttää puhtaana kun kääntää gainit pois niin saa putkimaisen puhtaan. Toimiiko tälläinen asetelma ja kuinka paljon menee ruvelle? Mulla on tosiaan TF-200 eli muuten ilmeisesti sama kuin TF-300 paitsi 65W tehoilla ja kuulokeliitännällä. Drive ykkösen gain 3-4 rupee olemaan pikaisen testin perusteella tässä sellanen, jossa alkaa sitä rosoutumista huomaamaan täysillä hakatessa. Kitarassa oli tosin halpisjacksonin halpamuhjumikit eli hirveen kova ulostulo ei näissäkään varmaan ole. Ero saundissa trankkucleanin ja putkicleanin välillä oli mun korvaan häviävän pieni. Mainitsemaasi lentopallokentän kokoiseen saliin kyllä luottaisin volumen riittävän :) Hyviä vahvistimia ovat nämä TF-sarjalaiset hintaluokassaan kyl. |
Ronsto 27.01.2006 13:11:49 | |
---|
Jos rouhea särö maistuu ni osta ihmees Warp 7...Hughes&Kettner siis..itelläni on Warp 7 212...ihan hyvin jyrisee.. |
Jesmies 27.01.2006 13:55:30 | |
---|
Omia kokemuksia tuosta Randall rg75/g2, niin toimii kyllä erityisen hyvin bändikäytössä. Ite pidin joskus ibanezin sm-7 pedaalia siinä vahvarin kaverina, ja tuli ihan perkuleen hyvä soundi. Edit: ja onhan tuossa kaapille liitäntä. Katos perkule. Meitiltä löytyy nyt halpis stratokkakopio, peaveyn halpa combo ja samainen pedaali. RG-75 oon ostamassa kunhan kesällä rahaa tulee ^^. Olisko ääninäytettä minkälaista settiä tuosta RG-75 + SM7 lähtee? Niin ja uudeksi kepiksi kesällä tulee Jackson Dinky DK2S :) En osaa. |
Migo 27.01.2006 16:01:34 | |
---|
Katos perkule. Meitiltä löytyy nyt halpis stratokkakopio, peaveyn halpa combo ja samainen pedaali. RG-75 oon ostamassa kunhan kesällä rahaa tulee ^^. Olisko ääninäytettä minkälaista settiä tuosta RG-75 + SM7 lähtee? Niin ja uudeksi kepiksi kesällä tulee Jackson Dinky DK2S :) Ei kyllä ole mitään näytteitä... I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING? |
Spike 27.01.2006 22:05:16 | |
---|
E: Luin joskus varmaan Harmony-cent.. että Laneyllä drive 1 kanavaa voisi käyttää puhtaana kun kääntää gainit pois niin saa putkimaisen puhtaan. Toimiiko tälläinen asetelma ja kuinka paljon menee ruvelle? Juuh, toimii. Otin aikoinani bändin kanssa puhtaat noin. Ihan kliinit saa ilman mitään rupia, tosin se on seksikästä kun vähän rankemmalla kädellä rouhaisee ja saundi menee pienelle rosolle. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |