Grandeur 08.09.2008 20:02:16 | |
---|
olen siis hankkimassa sähkökitaraa... budjetoidun siihen 500-1000e haarukkaan... käytettyä en takuu syistä halua ostaa... http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2s_egitarre.htm tätä olen tiiraillut ... osaisiko joku sanoa jotain tämän kitaran laadusta... ? pidän juuri tämän tyyppisistä kitaroista... jos jollain on ehdottaa parempaa diiliä (siis uuteen kitaraan) niin katson kyllä mielellään läpi vaihtoehtoja... merkillä ei ole erityisesti väliä. tuntuu vain näin aloittelijan näkökulmasta siltä että kitaroita on n määrä ja niistä juuri sen oikean valitseminen kun ei pääse edes paikan päälle kokeilemaan on hiukan problemaattista... muista semi-välineurheiluista olen vain oppinut että ei ole mitään syytä ostaa aluksi paskaa vehjettä ja siitä pikku hiljaa vähän parempi ja vähän parempi... vaan ostaa kerralla kunnon vehkeen jolla voi sitten soitella pidemmälläkin aikavälillä... tiedä sitten kitaroiden kulumisesta käytössä... mutta tuolla raha haarukalla olisi siis tarkoitus saada mahdollisimman hyvä vehje käteen. |
Seba 05.10.2008 01:41:19 (muokattu 05.10.2008 01:49:09) | |
---|
Joo ei se kannata halpiksesta lähteä jos rahkeet riittää kunnon vehkeisiin. En kyllä silti käsitä mikä pakko sen on olla uusi? Takuu on aika heikko peruste jos se on ainoa syy. 1000€ saa jo käytettynä aivan tolkuttoman hyviä keppejä. Toki sillä saa hyviä uusiakin. Silti kävisin testaamassa jossain musiikkikaupassa erityylisiä kitaroita ensin mikä tuntuu käteen sopivan parhaiten, vaikka aloittelijan näkökulmasta voikin tuntua aika turhalta kun ei tiedä mikä on muka hyvä ja mikä hyvä. Ne vaan on niin erilaisia että oikeasti joku saattaa tuntua loistavalta, kun se ulkonäöllisesti miellyttävin saattaakin tuntua kädessä ihan halolta, ja sitten harmittaa treenata huonolta tuntuvalla vehkeellä.. Tonnin pintaan saa jo merkkistratoja jos sen tyyliset kiinnostaa. Itse ehkä säästäisin ja ottain jonkun tällaisen http://www.thomann.de/fi/prs_se_custom_24_wb.htm |
Sir_Rymylys 06.10.2008 21:58:30 | |
---|
Jos nyt ihan vain leikitään... Miten luulette että käy, jos marssin DLX:n ja sanoisin, että suositelkaa kädettömälle soittajalle kiinteä tallaista sähkökeppiä pintaan 700€? Kellään kokemusta kaupasta? Onko mitenkä luotettava asiakaspalvelu. Jne. Jne. Olen noobi, auttakee ;(. |
Numb 07.10.2008 09:13:49 | |
---|
Noh, ne varmaan vie sinne kitarahyllylle, ja ryhtyvät esittelemään niitä soittimia :) A waist is a terrible thing to mind. |
Rotten Corpse 01.12.2008 17:34:00 | |
---|
Eli nyt ei varsinaisesti ole ensimmäiset hankinnat kyseessä, mutta ajattelin silti tänne laittaa viestiä kun kerran asiantuntija-apua haen. Eli olen kymmenisen vuotta soitellut kitaraa. Tällä hetkellä soitan kuusitoista-vuotiaana ostamallani B.C. Rich Warlokilla ja kaduttaa tuo ostos (hyvä kitarahan se on, mutta ei ehkä minulle sopivin). Näin vähän vanhempana on kitaransoitto vähentynyt mutta en tietenkään aio lopettaa soittoa ja uuden kitaran hankinta olis ajankohtaista. Haluaisin siis vinkkejä, kokemuksia, mitä kannattaa huomioida, etc. etc. (kuten kaikki muutkin tällä palstalla) Budjetti tietenkin kärsii juuri siitä syystä etten enää hirveästi soittele. Mutta jos sopivampi kitara löytyisi voi hyvin olla että kitaransoitto taas alkaa maistumaan. Haluatte tietenkin tietää mitä soitan. No kaikkea, mutta jostain syystä Metallicaa tulee soiteltua melkein joka kerta kun tartun kitaraan. Omat sävellykseni ovat jokseenkin popimpia. (ehkä musiikillisesti verrattavissa Apulannan uudempaan tuotantoon) En silti ole kiinostunut 7-kielisistä. Ehdoton vaatimukseni on kiinteä talla. Ja 'ei niin ehdoton' on humbuckerit. Ja mielellään saisi kitaran olla oikein pirun kevyt. Budjetti? |
Rotten Corpse 01.12.2008 17:37:47 | |
---|
Oho! Eipä tainnut nyt kaikki oikein mahtua samaan viestiin, puolet kadoksissa. Eli bubjetti |
Rotten Corpse 01.12.2008 17:38:17 (muokattu 01.12.2008 23:29:17) | |
---|
Nyt taidankin ymmärtää mikä on vinossa. Tämä 'pienempi kuin' -merkin käyttö taitaa aiheuttaa pulmia. No, hätähän ei ole tämän näköinen, jätetään käyttämättä. Eli bubjetti on 'pienempi kuin' 500 euroa. Olen tässä kahta vaihtoehtoa viime aikoina katsellut: http://www.thomann.de/fi/ibanez_art120wh.htm -halpa, perusmalli, täyttää vaatimukset, mutta liian halpis(ko)? http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_h251_stbk.htm -laadukkaampi, varmempi valinta, vain hiukan kalliimpi, mutta onko loppupeleissä tämä niin pirun paljon parempi kuin ylläoleva? Olenko nyt ihan väärillä jäljillä? Saa mielellään ehdottaa jotain aivan muutakin. |
ravensoul 02.12.2008 23:21:09 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/ibanez_art120wh.htm -halpa, perusmalli, täyttää vaatimukset, mutta liian halpis(ko)? Tän mä ennemmin valitsisin. Kokomahonkinen ja kyllä noi Iban 300+ euron kepit on usein jo aika päteviä. Erityisen kevyt tuo tuskin on. S-sarjalaiset on kyllä kevyitä ergonomiaihmeitä ja päteviä noin muutenkin mutta niissä on kelluva talla. Tai oikeastaan puolikelluva sen vastajousijärjestelmän takia, et ne ei ole läheskään niin vittumaisia säätää ja virittää kuin perinteiset floikat. http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_h251_stbk.htm -laadukkaampi, varmempi valinta, vain hiukan kalliimpi, mutta onko loppupeleissä tämä niin pirun paljon parempi kuin ylläoleva? Tän jättäsin kaupan hyllylle jo ihan siitä syystä etten suostuis maksamaan neljää hunttia agathisrungosta. Onhan tuossa toki neckthru, joka saattaa pelastaa sointia reilusti mutta siltikin. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Peltor 05.12.2008 19:00:59 | |
---|
Olen hankkimassa Pod X3 livelle pariksi laadukkaampaa välineistöä äänen ulosantiin. Soittelen tietokoneen äärellä, ja siksi avustuksen jälkeen päädyin siihen tulokseen että aktiivimonitorit ovat minulle sopiva ratkaisu. Olen kuitenkin aktiivimonitorien laatueroista tietämätön, huone ei ole akustisesti suuniteltu ja en haluaisi alkaa hifistelemään tässä vaiheessa liikaa, suosituksien jälkeen nousivat genelecit esiin http://www.thomann.de/fi/genelec_8020apm_anthrazit_bundle.htm Mitä aktiivimonitoreja suosittelisitte kitaransoitolle 600-700eurolla (2kpl), lähinnä raskaampaan metallimusiikkiin/efekteille? Tavoitteena oppia soittamaan kitaraa yhtä hyvin kun Malmsteen 3 promillen kännissä. |
_eme_ 19.12.2008 22:38:47 | |
---|
ekan kitaran hankinta ois tässä aika lähellä ja oon miettiny että onko tuo JACKSON JS30KE hyvä ekaks kitaraks??? asiasta ei siis mitää hajuu.... |
ravensoul 21.12.2008 19:24:36 | |
---|
ekan kitaran hankinta ois tässä aika lähellä ja oon miettiny että onko tuo JACKSON JS30KE hyvä ekaks kitaraks??? asiasta ei siis mitää hajuu.... Kyllä varmasti ajaa asiansa ekana keppinä. Ei ole kuitenkaan mikään ihan halvin roskapuukeihäs. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
faod 03.01.2009 22:34:58 | |
---|
moi, ajattelin ostaa YAMAHA PACIFICA 112 OVS ekaksi kitaraksi, mietin että saako ~350€ hintaluokassa merkittävästi parempaa kitaraa? |
joel15 06.01.2009 16:51:17 | |
---|
mistä voisi löytyä laulun nuotteja? |
joel15 06.01.2009 16:53:12 | |
---|
mistä voisi löytyä laulun nuotteja? |
Numb 07.01.2009 09:40:23 (muokattu 07.01.2009 09:40:58) | |
---|
mistä voisi löytyä laulun nuotteja? Kirjastosta. Netistä voi löytyä jotain, mutta vissiin vähemmän nuotteja. Jos soinnut ja sanat riittävät, niin niitä kyllä löytyy. Kitaralle, bassolle, rummuille & pianolle esim 911tabs. A waist is a terrible thing to mind. |
Fingers on Fire 25.01.2009 15:20:26 (muokattu 25.01.2009 15:24:08) | |
---|
Heavy Metal! |
Numb 25.01.2009 18:02:47 | |
---|
A waist is a terrible thing to mind. |
Fingers on Fire 25.01.2009 23:37:13 | |
---|
Ohho.. ._. No tota ois hyvä jos saisin särön päälle vaan jalalla painamalla ja tuota noin.. En oikein osaa selittää mutta mitä nyt jossain welcome to junglen introssa siitä vois olla hyötyy jne.. Ja samalla vielä olisin kattomassa jotain kitara telinettä mutta ei seinään laitettavaa vaan ihan maassa olevaa.. Ja tästä tuli näin naurettava viesti koska kirjoitan tämän kännykällä .. *_* Heavy Metal! |
Fingers on Fire 25.01.2009 23:38:36 | |
---|
Ohho.. ._. No tota ois hyvä jos saisin särön päälle vaan jalalla painamalla ja tuota noin.. En oikein osaa selittää mutta mitä nyt jossain welcome to junglen introssa siitä vois olla hyötyy jne.. Ja samalla vielä olisin kattomassa jotain kitara telinettä mutta ei seinään laitettavaa vaan ihan maassa olevaa.. Ja tästä tuli näin naurettava viesti koska kirjoitan tämän kännykällä .. *_* Heavy Metal! |
Numb 26.01.2009 15:17:50 (muokattu 26.01.2009 15:18:53) | |
---|
A waist is a terrible thing to mind. |