Aihe: Sähkökitaran soittamisen aloittaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1012 13 14 15 16
Adetzg
10.02.2008 13:39:26
Kyselisin sitä, että eroaakos sähkökitaran soittaminen paljoakaan akustisen soitosta? Muutaman kuukauden oon akustista rämpytellyt ja piakkoin sähkökitara hankinnassa.

Ja sitten toinen kysymys, http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhwk.htm tommosta oon meinannu hankkia. Onkos kellään tietoa onkos toi hintansa väärti, suht monipuoliseen musiikin soitteluun oon meinannut sitä.

Mitä ny oon koulussa kokeillut, yleensä sähkökitaroissa on ohuempi kaula ja kieletkin on erilaiset. Ite tilasin tuollaisen Ibanezin RG321MH Weathered Blackin toissapäivänä thomannilta, samalla tilasin myös Roland Cube 15x:n ja hihnan ja pari plekua. Myöhemmin huomasin, että RG321MH:n mukana tulee kantolaukku ja hihna :P
No jaa, kuulemma ihan hyvä skitta, tulee varmaan n. 2 viikon päästä tänne niin pääsen soittelemaan :D
qweik
10.02.2008 14:14:59
Kerro onko hyvä kitara sitte kun olisin ite ehkä ostamassa samaa.
Migeman
10.02.2008 14:46:18 (muokattu 10.02.2008 20:18:02)
http://www.nevadamusic.co.uk/Guitar … _Guitars/Electric/sc1437/p2863.aspx tuolla on se sama kitara yli satasen halvemmalla. =D
Emt voiko tohon sivun kylläkään luottaa, ku pitäs luottokorttitiedot antaa ja kaikki. Thomannia taidan kuiteskin ite käyttää, on sentään luotettava vaikka hintaa enemmän onkin.
Adetzg
13.02.2008 18:02:06 (muokattu 22.02.2008 11:19:28)
http://www.nevadamusic.co.uk/Guitar … _Guitars/Electric/sc1437/p2863.aspx tuolla on se sama kitara yli satasen halvemmalla. =D
Emt voiko tohon sivun kylläkään luottaa, ku pitäs luottokorttitiedot antaa ja kaikki. Thomannia taidan kuiteskin ite käyttää, on sentään luotettava vaikka hintaa enemmän onkin.

Eip. Huomasitkos ollenkaan että tuolla sanotaan kitaran hinnaksi 199 PUNTAA. 1 punta on enemmän kuin euro, ja sitä paitsi thomannilla kitaran mukana tulee hihna ja kantolaukku mukana.

P.S. Harmi, RG321MH ei ole nyt thomannilla vielä varastossa, lisäerä kait tulossa 15. päivä. Pittääpi siis odotella vielä parisen viikkoa, ehkä?

EDIT: Eilen tuli viesti että tilaus on lähetetty :)
Eldea
20.02.2008 12:22:24 (muokattu 20.02.2008 16:28:07)
Huoh... kun täällä keskusteluissa plaraa näitä mitä pitäs ostaa ja minkätasosta niin musta alkaa tosissani tuntua ettei mulla oo ikinä tarpeeks rahaa ostaa kitaraa.. tai no ehkä just kitara (Ibanez rg321 kiinnostais) mutta siinä se, mistäs vahvistimee rahat ku senkin pitää olla hyvä (eli kallis) jotta hyvästä kitarasta saa hyvän äänen pihalle. Ja enkä mä nyt edes tiedä sitäkään jotta onko toi Ibanezi hyvä kitara :o Sen verra ok kai et siinä on se kiintee talla??? Mikä lie sekin on :D Mulle pitäs läzäyttää päin naamaa semmone kuva jossa on nuolella osoitettu "tuossa on talla", "tämä on kaula", "tästä napista tapahtuu näin ja tosta noin" jne... Ja sitte ku te puhutte vielä asioiden ns lempinimillä niin oon ihan sekasin :D Plus mun älykkyyttä kitara asioissa vissiin huonontaa se että oon naispuoline, hehheh... No ei vaan oon niin kertakaikkisen alussa täsä asiassa! Mulla oli lainalla kaverilta stratocaster joku, jossa oli aika kämmänen se vahvistin nii en saanu siitä pihalle semmosta ääntä ku halusin. Mutta kumminkin sen verran se homma alko veressä virtaa et ku kuulen sähkökitaralla soitettavan niin mulla on kaikki karvat pystyssä JA MUN ON PAKKO OSTAA OMA!! :D Opin korvakuulolta soittaa jo useammankin biisin. Mutta, mietin sit sitäkin että onko toi Ibanez (kertokaa te pliis mikä sitte ois hyvä) hyvä kitara siihe mitä haluisin soittaa... Ja nyt mä en osaa selittää ku en tiiä miksi sitä tapaa sanotaan... en siis halua mitää räminäbiisejä soittaa vaan uknow, vinguttaa jne... Saanen antaa esimerkin: http://djpretzel.web.aplus.net/song … ntasy_6_Terra_in_Black_OC_ReMix.mp3 Niin, tuohon tyyliin tykkään soittaa. Miksi tätä kutsutaan? (tyhmä kysymys, sori...). Sopiiko toi mun haaveilema kitara tähän? Ja kertokaa millane vahvistin... Mä taidan vaan joutua säästää vuoden päivät tätä... Kumpa taas joku lainais kitaraansa etten iha kuole :D
MUUTEN!! Onko koskaan liian myöhäistä aloittaa soittamista? :D
Mulle on sanottu jotta "etkös ny vähä liian myöhää aloita tollasta harrastusta..?" Ikää mulle on kertyny jo 22v... Ilman musiikkia ei oo voinu elää päivääkään :D En osaa soittaa millään värkillä oikeasti hyvin (enkä osaa nuotteja)... Mulla ei oo ollu mahiksia alottaa mitään vasta kun nyt ku oikeesti tiiän mitä haluan oppia soittamaan hyvin!! Ja kun se kerta korvakuulolla onnistuu niin mikäs siinä, vai? :D

Ohhh ja sori, mä taisin kirjottaa tän iha väärään paikkaan....?
Adetzg
01.03.2008 14:19:54
Kerro onko hyvä kitara sitte kun olisin ite ehkä ostamassa samaa.

Olen nyt soitellu pari päivää tällä ibanezilla, ja ei voi muuta sanoa kuin että on kyllä hyvä kitara. Kannatan ostoa.
Tuleva RG321MH Weathered Blackin omistaja :P
slasa
03.03.2008 23:16:45

http://www.best2music.fi/shop/finsk/behringer-el-toro-1149p.html

onko hyvä paketti ratkaisu vai onko parempia ehdotuksia? kuulin että joissain paketeissa olisi kuulokkeet mukana jotka voisi kytkeä , mikä helpottaisi kotona harjoittelua.
ruusteri
04.03.2008 17:34:58
http://www.best2music.fi/shop/finsk/behringer-el-toro-1149p.html

onko hyvä paketti ratkaisu vai onko parempia ehdotuksia? kuulin että joissain paketeissa olisi kuulokkeet mukana jotka voisi kytkeä , mikä helpottaisi kotona harjoittelua.

No Behringer ei ole tunnettu laadusta, vaan halvasta hinnasta...
Suosittelisin panostamaan vähän parempaan.
Migeman
06.03.2008 23:59:07
Olen nyt soitellu pari päivää tällä ibanezilla, ja ei voi muuta sanoa kuin että on kyllä hyvä kitara. Kannatan ostoa.

Itekkin nyt tossa eilen sain omani Thomannilta. Muuten aivan loistava, mutta jotenkin on tuntunut, että ei pysy kovinhyvin vireessä. (amatöörinä en khyl oikein tiedä paljoakaan)
Adetzg
20.03.2008 16:45:19 (muokattu 23.03.2008 14:54:11)
Itekkin nyt tossa eilen sain omani Thomannilta. Muuten aivan loistava, mutta jotenkin on tuntunut, että ei pysy kovinhyvin vireessä. (amatöörinä en khyl oikein tiedä paljoakaan)

Oletko kokeillut katsoa viritysmittarilla esim. joka päivä, että kuinka hjuvin kitara on pysynyt vireessä? Itellä pysyny tosi hyvin vireessä.
Holmes
24.03.2008 03:24:21
Onkohan tämmönen paketti kannattava ostos: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=b1650a ? En ole varma onko kyseisestä mallista jo kysäisty, mutta kertokaa nyt omia kokemuksianne kun kerran postasin. ^^
Metalliheebo
03.04.2008 14:42:13 (muokattu 03.04.2008 14:42:50)
Onkohan tämmönen paketti kannattava ostos: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=b1650a ? En ole varma onko kyseisestä mallista jo kysäisty, mutta kertokaa nyt omia kokemuksianne kun kerran postasin. ^^

Mun eka kitara oli juurikin tuollainen Ibanezin Jumpstart paketti. Kitarapussista lähti vetoketjut irti alle kuukaudessa -.-, noin kuukauden soiton jäljeen johto meni paskaksi, hihnasta myös katkesi se muovinen osa noin 3kk soiton jälkeen. Virekään ei mahtavasti pysy. En kyllä voi suositella tai sitten mulla oli vaan paska tuuri.
Spider III
06.04.2008 20:29:57
Täällä jotkut tuskailee miten on kallista aloitta sähkökitaran soittaminen. Tämän harrastuksen voi aloitta jopa 100 eurolla! Ite maksoin pmasta alotus paketistani 200 euroa ja vuoden sillä soittelin. Sitten möin pois koko paketin eli Kitara, vahvistin ja kaapeli. En muista paljonko sain mutta ihan mukavasti. Sitten ostin uudet kamat ja löysin musiikki liikkeestä käytetyn Jacksonin joka maksoi 350 eskoa mutta sain tingittyä hinnan 300. Laatu kitara sanon minä. Vahvistin maksoi 240 enkä ole siihen kovinkaan tyytyväinen.

Eli, hyvän kitaran saa halvalla mutta hyvää vahvistinta EI.
papitsu
06.04.2008 21:55:32
Eli, hyvän kitaran saa halvalla mutta hyvää vahvistinta EI.

Se, että ensimmäinen ostamasi vahvistin ei ollut laadukas, ei tarkoita, että kaikki saman hintaiset vahvistimet ovat yhtä huonoja.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Väinämöinen
22.04.2008 17:47:49
Tähän (tai muihinkin) ketjuun voisi minusta lisätä seuraavan, kun sitä niin moni tuntuu kysyvän.

K: Olenko liian vanha aloittamaan soittamisen?
V: Et ole, aloita vain!
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Frozen Semen
Adetzg
16.05.2008 16:53:53
Mistä saisi OIKEITA tabulatuureja biiseihin? Siis tabulatuureja, jotka ovat oikein "kirjoitettu". Netistä etsimällä olen löytänyt vain huonoja tabeja..
Load proud
17.05.2008 07:33:57
Itse tein "itse"ekan "sähkökitaran"ilman sähköä,kolmen sentin paksuisesta raakalaudasta höylättynä.Nauhat kakspuolosesta rauta naulasta,väri vihreä,miranolilla maalattu,kieliä tasan kaksi kappaletta.Kyllä oli mukava soittaa Status Quon Oh beibin teemariffiä...ti ta ti ta tidaa dadaa...!Muutapa ei kyseisestä kappaleesta osattukaan,ikää meitsillä oli n.13-14vPs.kyseinen bändi muuten anto kipinän kitaran soittoon,ja on tänäkin päivänä "suuri"ihanteeni,Ja tuotantopuolelta mainittakoon ,että on tullut hommattua heidän koko tuotanto,lukuun ottamatta joitakin "bestoffeja"tämä lyhykäisyydessään soitto urastani.Keikkoja tuli tehtyä erinäinen määrä,ja nykyisin teen omia biisejä omassa pienimuotoisessa kotistudiossa.
T.J
26.05.2008 17:21:20
Tervepä terve! En viitsinyt laittaa uutta topiccia pystyyn joten kysyn kysymykseni täällä.

Eli olen hommaamassa sähkökitaraa Thomannilta. Mitä luultavimmin Yamaha Pacifica -sarjasta joku. Tuota Yamaha Pacifica sarjaa näyttää olevan 177 eurosta ylöspäin.

Mitä eroa on seuraavilla?

1. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_om.htm

2. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_012bl.htm

3. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_se_green.htm

Mitä eri ominaisuuksia? Miten esim. tuo ensimmäinen eroaa noista kalliimmista?
Corto
31.05.2008 07:29:46
Mistä saisi OIKEITA tabulatuureja biiseihin? Siis tabulatuureja, jotka ovat oikein "kirjoitettu". Netistä etsimällä olen löytänyt vain huonoja tabeja..

Ehhh... kirjaston musiikkiosastolta? Suurin osa tunnetuista/menestyneistä bändeistä pykää vähintään jonkunlaisen tabulatuurikirjan, joten jos "virallista" tietoa halajaa, kannattaa käydä vinguttamassa kirjastokorttia. Kai joitakin erinomaisen hyviä tabulatuureja netin uumenistakin löytyy, mutta se vanha perinteinen kirjasto tuottaa usein hedelmällisempää tulosta.

Marginaalibändien tai muuten vain todella tuoreiden biisien kohdalla fanitabulatuurit ovat valitettavasti usein ainoa varteenotettava vaihtoehto. Silloin pitää vaan niitä nettitabulatuureja testaamalla etsiä kuonan keskeltä ne helmet.
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
Huppelo
27.06.2008 14:22:37 (muokattu 27.06.2008 17:09:55)
No minäkin pykään sitten jotain tänne. Olen ostamassa ensimmäistä sähkökitaraani, soitettuani vuoden verran akustista. Etsisin mahdollisimman laadukasta max. 500 euroa maksavaa sähkökitaraa. Ajattelin nimittäin ostaa saman tien hiukan laadukkaamman kitaran, jota ei tarvitse heti olla vaihtamassa. Asun Helsingissä, joten kaikenlaisia musiikkikauppoja löytyy. Tähän mennessä olen tutustunut F-Musiikin valikoimaan. Kokeilisin mieluiten kitaraa ensin, sillä isäni (joka ei kyllä tiedä paljoa sähkökitaroista) ainakin vastustaa jyrkästi "sokkona" tilaamista. Hän sanoi myös ettei kannata ostaa käytettyä, sillä moni yrittää vedättää kokemattomia kitaristejä ostamaan käytettyjä kitaroita joissa on jotain häikkää.

Musiikkimakuuni kuuluu vähän kaikenlainen rokki ja myös kevyt metalli. Innostun välillä myös soittelemaan poppia ja klassista, joten kitara saisi olla melko monipuolinen. Vahvariksi olen hankkimassa micro cubea. Kitaratyypeistä minulle on suositeltu Stratocastereita.

Olen kysellyt sähkökitaroista monelta eri taholta: Kaverilta, F-Musiikista ja Täältä muusikoiden.netistä (http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =15&t=165511&o=20&co=30). Lisäksi olen lukenut erinäisiä nettiarvosteluja kitaroista mitä minulle on suositeltu. Listaan seuraavaksi kitarat mitä erinäiset ihmiset ovat sanoneet hyviksi ja plussat, miinukset ja kysymykset.

Yamaha Pacifica 412V/612V: Monipuolinen, hyvin toimiva, hintalaatusuhteeltaan mainio ja yleisesti laadukas kitara. Olisi täydellinen vaihtoehto. Ainoa ongelma on se, etten tiedä missä voisin kokeilla kyseistä kitaraa ennen hankkimista. Tietääkö kukaan myykö kenties jokin suomalainen musiikkikauppa näitä kitaroita? F-Musiikissa oli näytillä ja nettisivuilla ainoastaan 112V pacificoja, jotka eivät vaikuta yhtä laadukkailta kuin 412V tai 612V. Kaikki hehkuttavat näitä kitaroita, mutta missä sellaista voisi kokeilla?

Squier Vintage Modified: Myyjä suositteli tätä F-musiikissa. Kokeilin ja se toimi mielestäni ihan hyvin, mutta en osaa kovin tarkkaan arvioida, kun en ole sähkökitaraa koskaan soitellut. Kaverini joka oli mukana kokeilemassa sanoi myös että se on melko hyvä. Netissä en ole pahemmin arvosteluja kyseisestä kitarasta löytänyt. Kokemuksia?

Tokai Goldstar Sound: Sai Tekniikan maailmassa hyvät arvostelut jouluna. Tallapalat (mitä lienevätkään?) olivat kuulemma huonot. Voikohan ne vaihtaa helposti ja onko se kannattavaa? Onko kenelläkään kokemuksia tästä kitarasta?

Mitä näistä kitaroista minulle suosittelisitte? Olisiko kenties jokin muu kitara parempi (jos on niin mikä?)?.

Kiitos vastauksista etukäteen ja toivottavasti meni oikeaan paikkaan.

E: Ja pääosin kotioloissa aion soittaa. Mihinkään bändiin en ainakaan vielä kuulu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)