Aihe: Sopiva mikseri minulle
1
shroo
24.07.2005 13:05:05
Mikseriin täytyy saada kiinni: 2kpl syntikoita, 2-4 mikkiä sekä levysoittimet (soitimilla on oma dj-mikseri).
Valikoima on valtava. Kakka on maailma pullollaan ja pitäis kaivaa esille hinta/laatu värkki. Olin alkuksi ostamassa jotain mackien mikseriä, mutta kelasin tiputtavani hintaluokan puolella, eli noin 200€. Ja kun aloittelija viellä olen, niin en raaski paljoa sijoittaa, jospa ei tuo analogi mikseri, sitten olekkaan mulle se parhain.
ainiin, se mikseri ei saa olla mikään kohinageneraattori.

olisko esim tässä sopiva http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_mg124_mischpult_prodinfo.html
konehes
24.07.2005 13:29:38 (muokattu 24.07.2005 13:34:07)
No vaikkapa. Behringerillä on myös halpoja, mutta luotettavuus onkin sitten toinen juttu. Kaverin mikserivahvistin lähti saman tien vaihtoon kun kokeiltiin sitä. Toinen output ei toiminut.

E: Mihin olet mikseriä yhdistämässä? Livehommaan ja muuhun tarvitset päätevahvistimen myös. Tuossahan on ainoastaan nuo mikkietuasteet.
shroo
26.07.2005 17:43:08
Mikseri tulee kotistudioon. Etusia tarvitsee olla senverran, että saa rummut äänitettyä. Mä en haluaisi hommata b-merkkistä, sen laadun takia... En mä voi kuitenkaan 200€ saada "laatua". Käytettyä mikseriä en suostu ostamaan, koska veikkaan että niissä on aina jotain vikaa. Kyllähän sen mikserin pystyy ostohetkellä testaa, mut ne kannut olis käytävä läpi kuulokkeet päässä ja se kuuloke lähtökin voi ratista.

Tuo yamahan mikseri kiinnostaa... ei sekään varmaan parhaastä päästä ole, mutta kait se mulla toimis?
konehes
26.07.2005 17:52:48
Kuusi mikkiähän tuohon menee, joten eiköhän tuolla rummut saa äänitettyä. Hinta ei ole paha. Kyllä tuo asiansa ajaa.
PL
27.07.2005 09:47:41
Katsoppas Soundcraft Compact 10, tuo on suunniteltu aika lähelle kotiäänityskäyttöön.
shroo
27.07.2005 19:30:47
Katsoppas Soundcraft Compact 10, tuo on suunniteltu aika lähelle kotiäänityskäyttöön.

Kiitos, tuo rupesi kiinnostamaan. Ei sulla muuten satu olemaan kokemuksia kys mikseristä?
MikkoPaskavasara
31.07.2005 05:22:02

Oman ääneni annan Yamahan kompaktimiksereille.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
eetu_f
23.01.2008 14:28:36
Lainaan hiukan tätä ketjua.

Eli tilanne on tämä: Asun kerrostalossa ja omistan sähkörummut ja silent -pianon. Haluaisin soittaa porukalla (rummut, piano, kitara ja ehkä basso ja laulu) siten, että kaikki voisivat soittaa kuulokkeet päässä. Tarvitsen siis mikserin. Pitäisi vain tietää, minkälaisen mikserin tarvitsen, tai lähinnä se, mitä ominaisuuksia mikserissäni tulee olla.

Kiitos etukäteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)